Terolut mimmit

Naksup onnittelut =)

mulla on menossa dpo6, ei mitään ihmeellistä ole mikä viittaisi siihen että jotain muuta tulisi tapahtumaan kuin tädin vierailu.. mulla on poltellu vähän munasarjoja mutta sitähän ei voi tietää johtuuko se teroista. Lämmöt mulla on ollu tänään vähän korkeammalla kuin normaalisti (äsken 37) ennen menkkoja mutta jotenkin en siihen jaksa toivoani laittaa ennen kuin näen, että onko se pysyvää. Tällä hetkellä ajattelen sen johtuvan vain siitä että olin eilen ratsastuskisoissa pitkän päivän suorassa auringonpaisteessa. Tosin nyt kyllä katsoin että ei auringon pistoksen oireisiin ainakaan kuulu lämmön kohoaminen.. :confused:

Mites jos mä haluan tuolle listalle niin voinko mä laittaa yv 3? 2 vuotta sittenhän me jätettiin ehkäisy pois joten nyt on sitten alkanut se 3 vuosi yrittämistä..
 
Heippa vaan kaikki!

Ihan ensiksi ONNEA NaksuP!!!!

ON: Mulla ei näköjään taas suostu mensut käynnistymään ilman teroja, viimestä satsia viedään tuosta paketista kohta! Meinasin et mut voi poistaa listoilta kokonaan siksi kunnes pistoshoito joskus syksyllä/alkutalvesta alkaa! Ensin on kuitenkin käytävä pilonidaalin leikkaus läpi! Tulen sitten kertoilemaan kuin käy....rupeeko pistokset tehoamaan vai ei! =)

Mukavaa loppukesää ja alkavaa syksyä kaikille ja hirrrrrrveesti plussatuulia!!! =)
 
Heipparallaa kaikille!

Täällä olisi uusi tero-tyyppi joukkoonne :wave:
Hiukan taustaa...

Olen 26-vuotias ja esikoinen ollut haaveissa jo pidemmän aikaa ja yritystäkin ollu yli vuoden mutta mun kierrot on yleensä ihan järjettömän pitkiä, vuodessa saattaa tulla kuukautiset kerran tai kahdesti.

Viime lääkäri reissu oli niin tuskallinen kun tosiaan lääkäri ei määrännyt edes teroja, käski odottaa syksyyn ja muutenkin tuntui että hän ei oikein tiennyt mistään mitään mitä häneltä yritti kysellä... :headwall:

Aiemminkin tosiaan syönyt teroja, ja niillä pysynyt vähän aikaa suht säännöllisenä kierrot ja sitten loppuvat kuin seinään.
No viimeinkin sain yhden terokuurin, eli 10 tbl jotta saataisiin menkat käynnistettyä ja niitä on sitten syöty 7 päivää ja kovasti tässä odotan että tulisi ja menisi menkat jotta pääsisi ensimäisen kerran elämässä kokeilemaan josko se ovulaatiokin sieltä löytyisi =)

Mahtavaa ollut lukea näitä kirjoituksia, kun aika monella on plussa tullut,ennemmin tai myöhemmin ja vielä mahtavampaa että täällä on kohtalotovereita jotta voi purkaa omaa hyvää ja huonoa oloa =)

-Tindra
 
Leuka rintaan ja kohti uutta kiertoa! Päivitellääs siisKp 1/33, yk7, tauko. Mutta positiivisia asioita: menkat tuli luomuna (3.kerran yrityksen alettua) ja aikalailla 2vko ovulaation jälkeen! :) Mielettömän kivuliasta tosin on ollut, mut jospa se helpottaa. Toki tympäisee ihan pirusti, mut koitan ajatella nyt positiivisesti..
 
nallukkan Pahoittelut uudesta kierrosta, mutta onneksi menkat alkoivat luomuna! Mulla oviskierroissa menkat oli kivuliaammat ja runsaammat kuin tero-kierroissa.

Anskulle Kaikkea hyvää ja toivottavasti plussa pärähtää joskus sinnekin =)
 
onnea plussanneille =)
täällä otettu tänään toisen tero kuurin viimenen tabletti ja kauhulla odotan menkkoja..tai siis toivon et ne ei alkais, toive ajattelua taitaa olla..mut oon kyllä ollu niin hätähousu et on tullu jo tehtyä testi vaikka eihän siinä mitään vielä varmaan edes näkyiskää :ashamed:
la-su pitäis sit alkaa vuoto..saa nähä kuinka pitkään kestän odottaa et teen testin..
 
Terolut-mimmien toivelista 2.8.2012

Nimim....................KP.............Ikä......Mones?...YK......Hoito?
Sateenkaari85...82/29-42.........27v........1.........12........tauko
Lindu...............43/28...............22v........1.........5.........tauko
macy gray.........42/30-32.........32v........2.........31.......tauko
jenni_noora.......29/28?...........28v........1..........5........4.tero
yrittäjä87 ........25/?.................25.........1.........14.......terolut
Vici..................21/50?...............24.........1.........5........tauko
miss_piggy........15/?............31v......1..........3.........2.tero
lumihiutale92....4/29..............20v........1..........7.........2 tero
nallukkan..........2/28-32........23v........1........7........tauko

Jännä-klubi :confused: :popcorn:

Plussanneet vuonna 2012: :heart:

LadyBlue...22.1......29/?...... .....29v......1.lapsi....yk16....2.IUI
nellinu......27.1......30/28-42.....23v.... .2.lapsi....yk5.... .2.tero
Surya.......9.3.......30/23-77.....27v......1.lapsi.....yk12.....2. Femar
Laola.......6.4.....29/28-41.....23v......1.lapsi.....yk3.......4.tero (km rv 6:'()
Fossiili......3.5........35/34.........32v.......2.lapsi....yk9........tauko (km rv 9 :()
Hennu86...5.5.....36/33-37....26v.......1.lapsi.....yk12......tauko
SL............27.6
NaksuP.....



Plussanneet vuonna 2011: :heart:

Anni776.......11.5..................................................................
Saasa..........16.4........kp35/37-68.. .27-v....1.lapsi....yk 11.....2.tero
Chrisu..........5.5.........kp32/28-95....28v......1.lapsi....yk 1......3.tero
SenSen.......16.5........kp29/26-32....25v......1.lapsi....yk 11......3.tero
Namppis88...20.5........kp43/28-54....22v......1.lapsi....yk 5.......tauko
Ninni-Ilona...10.6..................................................................
"Kuumeilija".20.6..........kp33/36........26v......1.lapsi....yk 20......5.tero
Lilli88...........6.7.........kp72/?..........23v......1.lapsi.....yk 7................
Hömelö........15.7... ....kp44/42........23v.... .1.lapsi.....yk 11.............
syysmyrsky...6.8.........?.................22v......1.lapsi.....yk 4...............
Kristiina84....10.8........kp30/35-46.. .27v.....1.lapsi.....yk 7.......tauko
Matte07.......8.10.......kp45/40?...... 27v.....2.lapsi.....yk 9.......2.tero
-pansku-......27.11......kp27/27.........24v.....1.lapsi.....yk 6.......3.tero
rae89.............?..........?/29...... .. ...22v..... .2.lapsi.....yk.9.......tauko


.

Hengessä mukana :wave:
Pinna
AnniMu
Aadami
MoonBride
Tellervo
P12
Omppuf
Ambrosia85
another
Tilli84


Kadonneet :| :

kultakimpale2, marica30, miraaz, Nezzie, Minnij, haippiduu


Listalle haluavat: laittakaa kp/kierto, ikä, monesko lapsi, yrityskerta ja monesko terolut- tai clomikuuri tai muu hoito menossa. :)

Jännä-klubille haluavat: ilmoittakaa, mikä dpo menossa (jos se on tiedossa :))


Muut listalle päivityksiä haluavat: laittakaa päivitykset punaisella Kiitos :)
 
Tindra86 tervetuloa kuumeilemaan! haluatko listalle mukaan? :)

nallukan toihan on tosi hieno juttu kun menkat alkanu tulemaan ihan ite!! ens kierrosta tärppi! :)

Mulla lähti tänään kyllä taas järki töissä.. huoh. TAAS siellä on yks raskaana. huh. niiiiin epäreilua. tuntuu että oon ainut ihminen maan päällä joka ei kykene lisääntymään. toisen vaan pamahtelee paksuksi. pampam. ja juoksee neuvolassa alituiseen kesken työpäivän...
 
Vici: Tottahan toki haluan, sais vain tämän kierron tässä käynnistettyä, joka oireista päätellen huomenna tai ylihuomenna alkaa :) Mutta ilmotan tarkemmin kun kp1/? alkaa mutta muut tiedot on: 26v, 1terokierto ja ensimäinen lapsi olisi toiveissa ja otetaan nyt vaikka yk1 kun tuota taukoa ollut tuossa :)
 
Nallukkan Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta! :( :hug:

Tänään kävin gynellä ja sain femarit, mutta ens kierrossa vasta aloitan, koska pitää ottaa kp3-7 ja mulla on nyt kp5, eli vähän myöhässä oltiin..

Mulla on kp:t väärin, saa korjata kp5
 
Millinkäinen
Hei, uutena olisin tulossa. Siis sellanen "historiikki" minulla, että reilu vuosi sitten lopetin pillerit ja sen jälkeen kuukautiset ilmaantuneet 1-3 kuukauden välein. Viimeisimmät kahdet kestäneet kaksi viikkoa ja ilmaantuneet kahden kuukauden välein. Ehkäisy jäi kokonaan huhtikuussa. Viime viikolla kävinki gynellä pääasiassa nuiden menkkojen takia ja kerroin raskaustoiveesta, niin totesi monirakkulaisuutta ja määräsi terot... (terot siinä mielessä tuttujuttu, että oon syöny niitä jo 2003-2005 näihin epäsäännöllisiin).
Kp siis nyt 9/??, ikä 22, 1. lapsi toiveissa, yk 5kö? ja 1.tero kuuri alkamassa..
Pitänee siis kp15 aloittaa, kun ei taida tuo ovis vielä säännöllisesti ilmaantua... ja kun gyneltä kysyin, että miten kauan näitä napsin, niin sanoi vaan, että niin kauan kunnes olet raskaana??? tuntui vähän omituiselta... vai olenko vain niin pihalla vielä koko hommasta? :)
 
Heissan! Olen nyt syönyt reilu puolivuotta teroja, kierron säännöllisestämiseksi, kokeilin tämän kierron että alkaako menkat itsestään, menossa kp 30 eikä menkkoja näy, enkä ole raskaana :/ Jouduin terot aloittamaan kun lopetin e-pillereiden käytön. Nyt olen menossa ensi viikolla neuvolaan lääkäriin, lääkäri haluaa tutkia minua. Olemme yrittäneet esikoista 12/2011 asti ja tärppiä ei ole käynyt.
 
Kp4/30-39 ja yk32 Tauko jatkuu.

Epämääräinen tilanne. Veikkaan kystan möllöttävän, mutta testailen jonakin aamuna vielä varmistuksen menkkojen lyhykäisyyden ja nukkuuden vuoksi. Lämmökin ovat edelleen korkealla, mutta siihen voi olla monia syitä.

jenni-noora > 30kp ei vielä ole paljon. Sinuna odottelisin vielä muutaman päivän ennen Terojen aloitusta ja testailisinkin vielä uudemman kerran. Millaisella viiveellä sulla alkoi vuoto Terojen aikaan eli minä pituiset kierrot oli kuurien aikana? Hienoa, että lääkäri haluaa tutkia jo nyt. Meillä oli tiedossa minun pco jo ehkäisyn pois jäädessä, mutta vuosi piti odottaa ennen lähetettä. Terot sain yk9, jos oikein muistan. Menkat tulivat, mutta kerrot 19-47kp. Toinen lapsi kyseessä ja esikoinen sai alkunsa helposti, mutta tk-lääkärit eivät tunnustaneet ongelmaa. Tsemppiä!

Tervetuloa uusille plussatuulosten kera!
 
Macy gray : Ei se olekkaa paljon vielä se 30 kp :) Odottelen siihen asti kun menen lääkäriin sen jälkeen aloittelen vasta terot jos on tarvetta! Terojen kanssa mun kierto on 27 päivää, viimeisestä tabletista menee 3 päivää niin vuoto alkaa. Voi kurjuus :( Onpas inhottavaa kun lääkärit eivät tunnustaneet ongelmaa. Tässä on ehkä etuna se kun asuu pienellä paikkakunnalla niin saa pian apuakin ;) Kiitoksia tsempeistä :) Ja Tsemppiä myös teidän yritykselle :hug:
 
Moikka moi!
Täällä ei mitään uutta. Eilen töissä oli sellasta menkkamaista juilintaa mahassa, mutta siihen se jäi. Km:sta nyt reilu kuukaus. Viimex menkat tuli 35 pvä km:n jälkeen. Aattelin tässä ihan rauhassa kahtella josko täti tulis ilman apuja kylään. Resepti teroihin kyllä on.
 
jenni_noora > Pienellä paikkakunnalla minäkin. Tällä on ilmeisesti niin paljon huomionhakuisia luulosairaita, ettei oikeaa huolta oteta todesta. Nuoret lääkärit arastelevat ja vanhemmat kangistuvat kaavoihin luottaen viitearvoihin. Onneksi on yksityiset. :)

Toivottavasti sulla on vain ovis ollut myöhemmin ja vuoto tulee spontaanisti tai vielä parempi, jos plussa pärähtää seuraavaan testiin. Toivomme parasta ja varaudumme pahimpaan. Tsemppiä!
 
  • Tykkää
Reactions: jenni_noora
miss_piggy
Mun pitäis alottaa tiistaina se toinen tero-kuuri, kun oon sitä nyt lykännyt viikolla, koitan huijata kroppaa alottamaan menkat vähän myöhemmin kun se matka ois tulossa viikon päästä :LOL: Jos ei onnistu ni ei voi mitään, sit kärsitään :x Jännä kun ei tiä, että onko mulla edes ollut ovista..parina päivänä nippaili, mutta ovistesti kyllä näytti negaa...
 
Millinkäinen
Siis minulla sellainen tyhmä kysymys, että jos ovistestissä näkyy haamu, niin se ei siis meinaa että olis ovis tuloillaan? eli pitää olla vain samanvahvuinen tai tummempi kuin testiviiva, jotta ovista olisi tiedossa?
tänään kp 13 ja tikutin ja tuo haamu ilmesty ja ylihuomenna pitäisi terot aloittaa, niin rupesin pohtimaan liekö ovis tulossa ja kannattaisiko teroja lykätä, mikäli viiva vahvistuu vai alanko vain suosiolla popsimaan tuolloin kp15? hankalaa souvaamista :(
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Millinkäinen kyllä, jos ovistesti haamuilee niin ovis on tulossa tai jo mennyt (tuskin vielä kp13 on mennyt). Terot on määrätty kuukautiskiertoa säännöllistämään joten niitä ei kannata lykätä oviksen takia koska silloinhan ne ei toimi toivotulla tavalla. Koita malttaa :)
 
Täällä ovuloitu ainakin kaksi kertaa Terolut-kuurin ollessa päällä :wave:

Eli mulla ei Terolutit estäneet myöhäistä ovista. Normaalisti vuoto alkoi 4 päivän päästä viimeisestä Terolutista, mutta oviskierroissa vuoto myöhästyi melkein pari viikkoa. Olin siis ovuloinut niihin aikoihin, kun otin kierron viimeisen Terolutin.

Joten Millinkäinen, aloita vain ne terot kp 15. Kuten nallukkan tuossa totesi, niin teroilla on turha alkaa kikkailemaan, jos halutaan nimenomaan saada kierto säännöllistymään.
 

Yhteistyössä