Terassille vaunujen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -mössö-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

-mössö-

Vieras
Hei, kehtaatteko mennä vaunujen tai rattaiden kanssa terassille? Mietin tuossa kauniina päivänä, että poikkeaisin yhden siiderin nauttimaan ulkoteraasille, mutta sitten en kehdannutkaan, kun vauva nukkui rattaissa ja mietin mitä muut ajatttelisivat. Tyhmää, koska eihän yhdessä sidukassa ole mitän pahaa, mutta mitä te muut asiasta olette mieltä?

:)
Ihan samaa mietin eilen. Tänään töissä kyselin mielipiteitä ja kyllähän kaikki sitä mieltä olivat, että joku soittaa kyllä sossutantat ovelle, jos vaunujen kanssa äiti on terassilla. Saatikka olutlasi edessä :)
Ei haittaa, meinaan silti mennä joku aurinkopäivä nauttimaan olostani!

Voisko siiderein korvata esim. limulla, niin ei näytä niin pahalta :)

Ei sillä että lasillisessa siideriä mitään pahaa olisi, mutta ulkopuolinen ohikulkija kuitenkin olettaa että äiti on koko päivän terassilla tissutellut...

Riippuu terassista ja seurasta, kehtaanko piipahtaa terassille. Miehen kanssa päiväkävelyllä kauniina päivänä olemme istahtaneet esim. Seurasaaren terassille, mutta yksikseni en töpähtäisi Kallion terassille päiväsiiderille :). Minusta voi hyvin mennä suhtkoht savuttomalle ja rauhalliselle terassille vaunujen kanssa ja kiva jos joku muukin uskaltaa niin tehdä. Ja tietysti se siideri kannattaa jättää siihen yhteen...

Kyllä minä menisin, jos on siisti terassi. Esim. ruokaravintolan, kahvilan tai muuten siistin seurusteluravintolan tms. Mihinkään ostarin pubiruusujen kansoittamalle terassille en lapsen kanssa menisi. Minä en näe siinä mitään väärää, jos ottaa siiderin tai lasin viiniä.. Seurahan se on mikä ratkaisee..

Meidän neiti on "vasta" 3kk, ja mietin tosiaan että en varmaankaan uskalla mennä... En imetä, kun maitoa ei tule ja vauva on jo pitkään kieltäytynyt tissistä, joten voisin ottaa vaikka parikin tuoppia! Mutta mutta: Olen jo kaupassakin saanut kommentteja korviketta ostaessani, että "on se kumma kun näille nykyajan nuorille on niin vaikeaa tuo imettäminen. Kun tuo korvikkeen syöttäminen on niin helppoa" jne jne. Joten jos kommentit on tuollaisia jo kaupassa käydessä, niin tosiaan varmaankin lapseni otettaisiin huostaan jo terassille vaunujen kanssa eksyisin!!! Eli VALITETTAVASTI en uskaltaudu vaunujen kanssa minnekään missä on vähänkään viinaa!

Itse olen sitä mieltä ettei alkoholi ja lapsi kuulu samaan "kuvaan". Olen kasvanut alkoholistiperheessä ja mun suhtautuminen alkoholiin lasten aikana on tiukka EI, en ota siis tippaakaan lasten aikana.

Jos otan niin lapset on hoidossa! En harrasta ruoka ym. esim sauna-juomia. Muistan vieläkin miltä oman vanhemman henki haisee kun on kaljaa tms. ottanut (ei kauheen ruususet muisikuvat)

Olen siis syyllinen ja katson kyllä nenän varttani pitkin jos nään vanhemmat terassilla rattaiden saatika vaunujen kanssa! Kamala näky!

On kyllä ihan eri käydä kerran/pari kesässä terassilla nauttimassa 1 siideri, tai olla alkoholisti! Mun mielestä siinä ei ole mitään pahaa, eikä se kenellekään kuulu, jos käy yhdellä siiderillä lapsen kanssa. Eri asia on olla kännissä/huppelissa lapsen nähden, sitä en suvaitse.

Niin, ei liika tiukkuuskaan ole hyvä juttu! Yksi tai 2 "juomaa" on ihan ok, tuosta tuskin tulee mitään traumoja, varsinkaan kun kyseessä on vielä "hyvin pieni vauva". Ja purkka peittää kyllä hajut! Käytöshän ei muutu jos vaikka sen 2 juo, joten tuskin on mitään haittaa tai jää traumoja...

Ei muuten peitä purkka! Niin sehän on jokaisen ihan oma asia miten "rentoutuu" tai viettää hauskan päivän lapsensa kanssa, Itselläni siihen yhtälöön ei kuulu alkoholi. Väitätkö EetuLiisa että alkoholittomuudesta on lapselle haittaa?!

Näinhän se menee... opetetaan suomalaisten tavoille jo vauva ikäisenä...

Mulla nousee se yksikin siideri päähän vaikka kuinka hitaasti juo. Minun mielestä tuopillinen siideriä on aika iso määrä, ainakin minulle. Mielestäni siinä ei kuitenkaan ole pahaa jos terassilla käväisee. En katsoisi pahasti, jos siistin näköinen äiti istuisi siiderillä. Itse en vain voi alkoa juoda huonon viinapään vuoksi. En koskaan juo saunaolutta tai ruokailun yhteydessä viiniä, mutta sitten eri juttu kun kavereiden kanssa lähdetään viihteelle. Tuntuu, että se pienikin määrä heikentää reaktiokykyä ja tekee pöhnäisen olon.

samaa mieltä Pikkulin kanssa, alkoholia se on pieniki määrä. Onhan ratin taakse astumisessakin hyvä pitää nolla raja, sama pätee mun mielestä myös lasten kanssa olemiseen.

Ja vaikkei yks tuoppi munkaan mielestä tee alkoholistia niin ymmärrän kyllä nimim. en -pointin.

Liian usein muksut joutuu maksumiehiksi vanhempien asioista

Oltiin kyllä terassilla viime kesänä useaan otteeseen kahvilla tai raikkaalla alkoholittomalla drinkillä. Kyllä varmasti voi siiderinkin ottaa, mutta itse en jostain syystä kehtaa tehdä sitä. Vaikka muistan kuinka itse pienempänä kuljettiin vanhempien mukana yökerhoissakin ja en ollut ainoa:)

olen kyllä ottanut siiderin jätskin seuraksi kauniina päivänä terassilla, ei mielestäni mitään pahaa. jokainen tyylillään. lapsi 9kk.Vaan yksi janojuomaksi eikä koko päivää terassilla, vaan pistäytymään lenkin ohessa.

Kyllä kehtaan.Se ei kuulu kellekään jos käydään yksi tai kaksi olutta terassilla nauttimassa.Kotona juodaan saunaoluet tai pari sekä ruuan kanssa viiniä.Ehdottomasti tuomitsen humalaisena olon lapsen seurassa tai jos istutaan terassilla tuntitolkulla lapsen hermoillessa vieressä.Mutta tästähän siis ei ole kysymys.Me juodaan niin pieniä määriä,että pystytään kyllä lapsi hoitamaan.Aikomus ei ole opettaa lapselle ryyppäämismallia,vaan se,että alkoholia voi nauttia kohtuudella pieniä määriä esim.ruuan kanssa ns."sivistyneesti".Ei siis humalaan asti tai sen takia!Ja olen varma,että en ole yhtään huonompi äiti pari lasia nauttineena kuin selvin päinkään.Tämä siis vain ja ainoastaan minun mielipide ja näin meillä,jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee.Mutta kyllä sääliksi käy katsella lapsia,joiden vanhemmat ovat humalassa.

Suomessa tuntuu olevan edelleen se käsitys, että jos ollaan terasilla niin silloin vedetään kännit! Kerran kun olimme "lapsiristeilyllä" laivalla siis piknikillä. ja pysähdyimme kahvilaan, join bagardi Breeseriä, niin joku pösilö alkoi urputtamaan. Jätin suosiolla hänet urputtamaan, enkä häntä noteerannut. En jaksanut alkaa vääntämään. Ettemme olleet ko. savuttomassa KAHVILASSA ryyppäämässä. Vaan ihan hetkisen lepuuttamassa jalkoja, odottaessamme pääsyä ruokailemaan.

Itselleni olisi myös hieman vaikeaa mennä terassille, ehkä valitsisin jokun jokivarsikahvilan jne. "tasokkaamman" paikan, niin ehkä voisin siihen hetkeksi mennä. Mutta mihinkään baari/ravintolan terasille ördaajien sekaan en menisi.

On se niin kummaa miten tuohon alkoholin käyttöön Suomessa suhtaudutaan!Onneksi täällä etelä-euroopassa en joudu tuntemaan itseäni oudoksi jos käyn oluella iltapäivällä mieheni kanssa ja lapsi mukana.ja kotonakin juodaan viiniä ruoan kanssa.se on kultuuria,ja kuuluu ruokailuun.Ja imetän myös,ilman tunnon tuskia.
Juovuksissa en ole eläissäni ollut,ja lisään myös että myös itse olen alkoholisti perheestä,tiedän mikä on kohtuukäytön ja alkoholismin ero!
Jokainen tavallaan,mutta jäteetään muiden arvostelu antamatta yhdestä siideristä puheenollen.Pitää tuo Suomalainen juomakultturi jollain lailla muuttua,että ei olla aina maailmalla tunnettu "juoppojen maana"!Ja muutos alkaa vasta siitä kun aletaan ymmärtämään että alkholia ei käytetä humalahakuisesti.

Me kyllä silloin tällöin käydään esim. Tervasaaren terassilla lenkin lomassa, jopa koira on mukana. ;) Juodaan sitä mitä mieli tekee, oli se sitten siideriä, kahvia tai limua. Ei voisi kertakaikkiaan vähempää kiinnostaa, jos joku päivittelee asiaa. Alkoholiongelmat on asia erikseen ja niitä ei kenenkään soisi lähipiirissään kokevan. Itse en halua opettaa lapselleni, että alkoholi on pelkästään paha ja pelottava "peikko".

Olen samaa mieltä, että Suomessa alkoholikeskustelu on ihan hanurista! Mitä pahaa on lasillisessa/tuopillisessa viiniä/siideriä/olutta? Heti tehdään normaalista, luonnollisesta asiasta iso jättiläinen ja ollaan alkoholisteja. Se on NIIN sääli. Ylipäätään alkoholi on Suomessa "isopahasusi", mutta esimerkiksi monissa Etelä-Euroopan maissa täysin arkipäiväinen, normaalia asia, ei siitä tehdä mitään haloota. Toki, jos on nähnyt lapsuudessaan, että se yksi lasillinen voi ottaa yliotteen, ymmärrän tiukan asenteen, mutta näin niin kuin yleensä.
Me ainakin nautitaan mieheni kanssa terassilla lasilliset lapsi vaunuissa mukana, yleensä tosin valkoviiniä. Iltaisin emme menisi, koska silloin herkemmin paikalla on humaltuneita örisijöitä, heh niin kuin Suomessa ikävästi tuppaa olemaan. On se sitten joskus kurjaa asua Suomessa!

Häh? Mitä te valitatte? Noista viesteistähän pääosa on myönteisiä että ei ole mitään pahaa käydä siiderillä. Mun mielestä juuri kukaan ei ole ollut täysin kielteinen, humalassa olo erikseen.

Niin,ei sillä että pidettäisiin pahana yhtä lasillista.Vaan se että sitä joutuu häpeämään ja miettiä voiko sitä terassille mennä vai ei.Piilossahan sitä pitää juoda Suomessa!

Yhteistyössä