Tekisitkö enää 45-vuotiaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kovajänis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En. Olin hiukan alle 26v kun sain kaksoset ja siten lapsiluku kyllä täynnä, neljä lasta riittää. :) Jotenkin ahdistaisi ajatus siitä, että olisin yli 60v, kun iltatähti täyttäisi 18v. Uskon, että haluan näiden neljän kasvettua omaa aikaa ja omaa tilaa niin paljon, että iltatähti olisi huono idea.

En itse tekis, ainakaan tarkoituksella.

Teijän tilanne on siinä mielessä eri, koska et itse ole 45-vuotias, vaan miehesi. Itse kuvittelisin että tuo raskausaika väsymyksineen ja muine vaivoineen, on se, miksi monet tässä pinossa on sanoneet ei. Mut eihän miehesi "joudu" olemaan raskaana, vaan sie joten mikäs teitä estääkään?

kun kelaan tuohon aikaan taaksepäin niin luultavasti olisin voinut tehdäkin, mutta luonto päätti toisin ja raskautumisenmahdollisuudet olisi tainneet olla lähellä nollaa eli eipä siis oikeasti alettu harkita asiaa (kun nuorimmankin kanssa raskautuminen vei aikaa). KYllä minä voisin nyt ihan henkisten ja fyysisten voimavarojeni kanssa olla tarhaiäisen taaperon äiti. ottaisinko asiat vielä rennommin ja lapsen mukaan kuin nuorimman kanssa sitten, sitähän sopii miettiä vai olisiko tuolla nyt nuorimmalla erilainen osa elämässä sitten eikä niitä kuopuksen suuria etuoikeuksia olla se perheen pienin josta kaikki huolehtii.

No joo! minä olen 43v. ja meillä poika kohta 5v ja tyttö 3,5 kuukautta ettei tuosta iästä paljon puutu! hyvin jaksan ja jaksoin raskausaikanakin ja molemmat lapset on ihania ja terveitä :D kukin päättää kohdallaan milloin lapsia ja tuleeko ollenkaan ja joskushan ne lapset ei ihan tule silloin kun itse päätät meillä tuli myöhemmin :heart:

En enää. Kyllä se raja itselläni jossain 38 vuodessa menee suunnilleen (+/- 2 vuotta suuntaansa) Jos niin kävisi että vielä viidenkympin kynnyksillä vauvaa pukkaisi, enpä osaa sanoa mitä tekisin. En ehkä jaksaisi enää pienten kanssa aloittaa yöheräämisiä ja sunmuuta, mutta koskaan ei voi tietää miten hyvässä kunnossa sitä on silloin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Sabaka:
No joo! minä olen 43v. ja meillä poika kohta 5v ja tyttö 3,5 kuukautta ettei tuosta iästä paljon puutu! hyvin jaksan ja jaksoin raskausaikanakin ja molemmat lapset on ihania ja terveitä :D kukin päättää kohdallaan milloin lapsia ja tuleeko ollenkaan ja joskushan ne lapset ei ihan tule silloin kun itse päätät meillä tuli myöhemmin :heart:

Kyllä siitä se 5 vuotta kuitenkin puuttuu sultakin tuohon ja se on paljon, kuvittele vaikka kahden vuoden päästä että tulet raskaaksi, onkai siinä himpunverran eroa että olet 39-40 vuotiaana nuorimmaisen saanut kuin se että tulee 45 vuotiaana raskaaksi :) Tiedän monia jotka ovat vielä n. 40 rajamailla lapsia saaneet, mutta harvemmin enää lähempänä viittäkymppiä. En tunne ketään.

En ja tein aikanaan päätöksen että en tekis edes yli 40-vuotiaana, toi neiti oli siinä ja siinä että ehti ennen mun 40-vuotispäiviä syntyä maailmaan, nimittäin mulla oli keskenmenon vaara alussa kun mut tönästiin sillo edellisenä vuodenvaihteena lattialle ja pylly tärähti lattialle niin rupesin vuotamaan mutta onneksi meni sitten ohi ja tuli kesällä terve tyttö.

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Mies 45v ja mä nuori, mies tahtoo muksuja lisää, minä myös :D

Onko tässä jotakin väärää??

Se on ihan eri asia jos mies on 45 vuotias. Terveyssyistä naisena en lähtisi lasta enää 45 vuotiaana harkitsemaan, on sen verran paljon jo riskiä saada downlapsi. En ehdoin tahdoin lähtisi naisena ottamaan riskiä.

Yhteistyössä