Tekisitkö abortin, jos sikiö ja jo olemassaolevat lapset joutuisivat eriarvoiseen asemaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Mutta silti, alkuperäisessä tilanteessa en lasta pitäisi. Oman ja lapsen elämän hallinta on muutenki tällä hetkellä melko haastavaa, saati sitten, jos saisin tähän vielä "isättömän" lapsen.

Joo, mut sä et tekis lasta koska et halua että siitä tulee isätön, eikä sun elämäntilanne sopis siihen.

Se on aika lailla eri asia kun jättää tekemättä lapsi sen takia että se saa vähempi isänpäiväkortteja ja laatuaikaa iskän kanssa.

Öö, mä en tajunnu kyllä tätä sun juttua nyt.

[rautalanka]On eri asia tehdä abortti siksi, että lapsesta tulisi isätön, kuin siksi, että jo olemassa olevalla lapsella on jotain mitä uudella lapsella ei olisi. Isättömyyden takia voi abortoida vaikkei lapsia olisi etukäteen yhtään. [/rautalanka]

Eli onko se syy siinä että lapsi ois isätönä ja isättömyys on kuolemaa karseampi kohtalo, VAI siinä että toisella lapsella on iskä, ja toiselle tulee siitä paha mieli - jos toisellakaan ei ois niin aborttia ei tarvis tehä.

Kits. =)

Tässä aihetta pohdiskeltuani olen tullut siihen tulokseen, että tekisin abortin, oli isää tai ei. Siis jos nyt tulisin raskaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No en tasan tekis. Mitä tollasella isällä tekee?

Ei mitään, mutta kuka tieten tahtoen vie lapselta mahdollisuuden isään?

No biologinen isä sillä jo on, oli miten oli.

Lähi-isän tai muuten vaan isähahmon löytyminen on sitten äipästä kii.

Alkuperäinen kirjoittaja öh:
isähän voi hylätä vaikka ( tai äiti) 10 vuotiaan jos niikseen tulee. Hölmö hölmö ap....

No eikai sitä tyhmiä kysymysiä oo, ainoostaan typeriää vastauksia. (Tai paremminkin vastaajia... )

Tai syntymättömältä mahdollisuuden syntyä?

Ei kaikken lasten ole tarkoitus syntyä, eikä kaikkien naisten ole tarkoitus olla äiti, ylipäätään kaikella ei välttämättä ole tarkoitusta.

Mutta tollanen isä vaan etsii syitä hylätä se lapsi.

Ei kaikken lasten ole tarkoitus syntyä, eikä kaikkien naisten ole tarkoitus olla äiti, ylipäätään kaikella ei välttämättä ole tarkoitusta.
En mä olis mieluummin kuollut tai syntymätön, vaikka olisin millainen orpo tai hylkiö.

Tai syntymättömältä mahdollisuuden syntyä?

Mutta jos ei sitä lasta oo halunnu alunperinkään, niin ei kait sillon tarvi paljon syitä ettiä.

Miksi sitten lapsen pitäisi kärsiä isättömyydestä?

Ja niille harmaille huikkijoille, aihe ei minua konkreettisesti kosketa, ihan aikani kuluksi ajattelen, mikä monelle voi olla vierasta ajanvietettä :D

ei muakaan, mutta miksi väität että joku oikein KÄRSISI isättömyydestä? :) siis jos ei ole parempaa tietoa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
ei muakaan, mutta miksi väität että joku oikein KÄRSISI isättömyydestä? :) siis jos ei ole parempaa tietoa...

Mulla on parempaa tietoa :) tarkoitinkin siis tuon abortin ajankohtaisuuden osalta.

Mun lapsi ei ole kärsinyt. Eiköhän se ole kasvatuksesta ja jne kiinni kärsiikö vai ei...

en tuollaisen takia tekisi ikinä aborttia.

itsellä alkoholisti isä jonka kanssa ei tekemisissä sen jälkeen kun vanhemmat eros. olin noin 6v.
mä tein papalle isänpäiväkortiti sun muut..

musta toi ei ole mikään peruste..muutenkin musta tyhmää kun aborttia käytetään ehkäisynä. minusta se on vain terveydellisissa tilanteissa tai muutenkin henkisesti sairaissa tilanteissa mahdollinen apu. ei mikään jälkiehkäisy

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Mun lapsi ei ole kärsinyt. Eiköhän se ole kasvatuksesta ja jne kiinni kärsiikö vai ei...

En osaa sanoa, ex kuitenkin tapaa lapsiaan, ja nämä häntä kaipaavat, silloin kun eivät näe. Voisin ajatella, että lapsi, jonka sisarukset tapaavat isäänsä, rupeaisi myös kaipaamaan isää elämäänsä, jos siis arjessa ei isähahmoa olisi. Mutta mistäs tuota tietää.

En osaa sanoa, ex kuitenkin tapaa lapsiaan, ja nämä häntä kaipaavat, silloin kun eivät näe. Voisin ajatella, että lapsi, jonka sisarukset tapaavat isäänsä, rupeaisi myös kaipaamaan isää elämäänsä, jos siis arjessa ei isähahmoa olisi. Mutta mistäs tuota tietää.
Olet ihan oikeassa. Mutta sitä vartenhan lapsilla on äiti, että se pitää huolen siitä, ettei siitä kaipuusta aiheudu lapsille mitään traumaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sanotko sä KKK sitten jos sulla olis tämä tilanne kun menet sitä aborttia hakemaan että en voi pitää lasta kun sen isä ei tapaisi lasta ja esikoisen isä tapaa!

En tiedä, mitä aborttia hakiessa pitää sanoa, kun ei koskaan ole tarvinnut aborttia tehdä. Mutta itse en vastaavassa tilanteessa lasta pitäisi.

Yhteistyössä