Tekisitkö abortin, jos sikiö ja jo olemassaolevat lapset joutuisivat eriarvoiseen asemaan?

Ainahan esim. esikoinen ja kuopus on hieman eri asemassa. Esikoisen on vaan kestettävä se, ettei äiti ihan joka kerta ehdi leikkimään kun vauvaakin pitää välillä hoitaa. Ei kai sen takia jätetä toista lasta tekemättä yleensä? (Paitsi mä haluan että iltatähti saa olla ainokainen).

En tietenkään tekisi aborttia.. Musta vähän hassua jos joku tekisi tuollaisen syyn takia keskeytyksen. Kovin itsekästä.

Ja siis tää on vain mun mielipide, en yritä ketään provosoida ja sallittakoon jokaiselle mielipiteensä.

Siis ymmärsinkö oikein? Olisko ainoa syy se, ettei isä sitä lasta haluaisi?

En tuossa tilanteessa tekisi. Musta tuo ei ole syy eikä mikään, vaikka en aborttivastainen olekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kerttu-Kyllikki:
Mut oikeesti, eikö se ois siltä äidiltä itsekästä silti jatkaa raskausta, koska "mä haluuuuuun!"

ai, itsekästä? Kyse on ihmishengestä... sen vauvan nimittäin.

Ahaa. Itsekästä, kyllä. Vastustatko aborttia ylipäätään? Kommenttisi vähän siltä kuulostaa... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Alkuperäinen kirjoittaja abortoinut:
Ai jos isä ei halua pitää lasta niin äitin pitää olla samaa mieltä! En vastusta aborttia, mutta toi on vähän hassu perustelu.

Toiset vaan ei halua tehdä vartavasten isättömiä lapsia maailmaan.

takaat isän kuolemattomuuden, mahdollisen eron sekä sen tuomat mahdolliset muutokset miten?

Mut oikeesti, eikö se ois siltä äidiltä itsekästä silti jatkaa raskausta, koska "mä haluuuuuun!"

Se, että lapsella ei ole isää läsnä joka hetki, ei tee hänen elämästään kurjaa, surkeaa, mahdotonta tai elinkelvotonta. Elämä voi silti olla hyvä, onnellinen, paras mahdollinen.

Onko itsekästä haluta hoitaa ja huoltaa lapsi yksin? Se ei ole ihan niin helppoa ja mukavaa kuin luulisi tuon sinun tekstisi perusteella. Lapsessa on vastuu, sitä suurempi mitä enemmän siitä joutuu omille harteilleen ottamaan.

Itse sain kolmannen lapseni eron jälkeen, enkä ole kyllä hetkeäkään katunut. Päätin pitää lapsen, vaikka en tiennytkään aikooko isä nähdä lastaan ollenkaan.

Jos olisin saattanut itseni siihen tilaan (raskaaksi) että noin ei-toivottava tilanne ylipäätänsä olisi mahdollinen, en tekisi aborttia. Luulisi jokaisen myös etukäteen tietävän, miten lapsen isä lapseensa suhtautuisi eikä ottaisi raskaus-riskiä silloin tietoisesti. Ja juu juu, vahinkojahan sattuu mutta siinä tapauksessa en siltikään tekisi aborttia koska lapsella voi olla hyvä elämä myös ilman isää jos äiti niin haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja abortoinut:
Ai jos isä ei halua pitää lasta niin äitin pitää olla samaa mieltä! En vastusta aborttia, mutta toi on vähän hassu perustelu.

Toiset vaan ei halua tehdä vartavasten isättömiä lapsia maailmaan.

takaat isän kuolemattomuuden, mahdollisen eron sekä sen tuomat mahdolliset muutokset miten?

Tyhmä. Lue mitä mä kirjoitin.

Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:

Se, että lapsella ei ole isää läsnä joka hetki, ei tee hänen elämästään kurjaa, surkeaa, mahdotonta tai elinkelvotonta. Elämä voi silti olla hyvä, onnellinen, paras mahdollinen.

Onko itsekästä haluta hoitaa ja huoltaa lapsi yksin? Se ei ole ihan niin helppoa ja mukavaa kuin luulisi tuon sinun tekstisi perusteella. Lapsessa on vastuu, sitä suurempi mitä enemmän siitä joutuu omille harteilleen ottamaan.

Itse sain kolmannen lapseni eron jälkeen, enkä ole kyllä hetkeäkään katunut. Päätin pitää lapsen, vaikka en tiennytkään aikooko isä nähdä lastaan ollenkaan.

Ei tietenkään isättömyys itsessään tee lapsen elämästä kurjaa. Silti henk. koht. tekisin tuossa tilanteessa abortin.

Mun mielestä se juuri on itsekästä. "Vauvat on kivoja ja ei sille mitään traumoja tuu..."

Minun mielestäni "oman elämänsä uhraaminen" eli siis sen vastuun kantaminen yksin ei ole itsekästä. En vastusta aborttiakaan, jokainen tehköön omat ratkaisunsa, mutta on hemmetin paljon helpompaa tehdä abortti kuin kantaa lasta 9kk yksin, valvoa parhaassa tapauksessa koliikkivauvan kanssa yöt, hoitaa hänet yksin, kantaa huolta sairauksista, nuhakuumeista ja muusta, mitä elämä tuo tullessaan. Sinustako se on itsekästä? Entä onko mieheltä epäitsekästä kieltää naista synnyttämästä lasta?

Jaa'a.

Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:

Mun mielestä se juuri on itsekästä. "Vauvat on kivoja ja ei sille mitään traumoja tuu..."

Minun mielestäni "oman elämänsä uhraaminen" eli siis sen vastuun kantaminen yksin ei ole itsekästä. En vastusta aborttiakaan, jokainen tehköön omat ratkaisunsa, mutta on hemmetin paljon helpompaa tehdä abortti kuin kantaa lasta 9kk yksin, valvoa parhaassa tapauksessa koliikkivauvan kanssa yöt, hoitaa hänet yksin, kantaa huolta sairauksista, nuhakuumeista ja muusta, mitä elämä tuo tullessaan. Sinustako se on itsekästä? Entä onko mieheltä epäitsekästä kieltää naista synnyttämästä lasta?

Jaa'a.

Se joka eniten kärsii saa kirkkaimman kruunun.

Kyllä, mun mielestä on itsekästä, tehdä vartavasten isättömiä lapsia. Ja myös abortin tekeminen voi olla vastuunsa kantamista.

Se joka eniten kärsii saa kirkkaimman kruunun.

Kyllä, mun mielestä on itsekästä, tehdä vartavasten isättömiä lapsia. Ja myös abortin tekeminen voi olla vastuunsa kantamista.

Näytä mulle lapsi joka on tehty/saatu epäitsekkäistä syistä. Sellaista ei olekaan. Aina lapsen saamiseen liittyy myös omia haluja, mielitekoja, mitä tahansa. Noista kahdesta vaihtoehdosta mie näen kyllä abortin itsekkäämpänä, harva siinä lasta ajattelee enemmän kuin omaa elämäänsä.

Yhteistyössä