Tein tuossa taannoin ilmiannon lastensuojeluun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä se huonokin äiti on yleensä parempi kuin ei äitiä ollenkaan. Ok, jollain on surkea lapsuus, mutta paraneeko se lapsuus huostaanotolla? Eihän sitä tässä ap:n tapauksessa mitenkään voi tietää koko tarinaa, mutta minusta sipsittely ja kaljoittelu ei ihan riitä kriteeriksi.

Huostaanotto vahingoittaa aina lasta myös, pahemmin kuin melkein mikään muu asia. Melkein mikään muu.

Alkuperäinen kirjoittaja laalaa:
Kyllä se huonokin äiti on yleensä parempi kuin ei äitiä ollenkaan. Ok, jollain on surkea lapsuus, mutta paraneeko se lapsuus huostaanotolla? Eihän sitä tässä ap:n tapauksessa mitenkään voi tietää koko tarinaa, mutta minusta sipsittely ja kaljoittelu ei ihan riitä kriteeriksi.

Huostaanotto vahingoittaa aina lasta myös, pahemmin kuin melkein mikään muu asia. Melkein mikään muu.

Voin vaan sanoa omalta kohdaltani - olisin halunnut pois. Koko lapsuuteni haaveilin että joku hakee mut turvaan siltä hakkaamiselta, nälältä, henkiseltä väkivallalta, näin unia joissa lensin pois, pakoon vanhempia...mutta todellisuus oli sitten jotain muuta ja sen sirpaleita kerään edelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
selvisköhän kaikille jo että tää oli provo! ap:ta ei o näkynyt pariin sivuun enää...

Aihe oli aloitettu klo 18.18 ja tämä fiksu kommentti tuli klo 21.38

Ei minullakaan ole aikaa istua monia tunteja koneella:) ja sillä perusteilla minun juttuni siis leimataankin provoiksi,ompa teillä taas omalaatuinen taktiikka...

Ja kyllä minäkin muistan ajan jolloin räkälöissä ei muuta ollut myynnissä kuin olutta ja tupakkaa;)

Eiköhän sossu ole juuri se taho, joka sitten arvioi onko aihetta jatkotoimenpiteisiin. Itse en ole absolutisti, ja voin kotona ottaa lasin tai pari viiniä/kuoharia/siideriä, mutta en kyllä terassille lastani veisi, niin kova viinanhimo minulla ei ole. Vaikka itse osaa käyttäytyä, voi paikalla olla aikuisia jotka ovat ottaneet enemmän kuin yhden ja olla pelottavia pienelle lapselle.
Luin taannoin paikallisesta lehdestä, miten vanhemmat olivat marketin pihalla retuuttaneet pientä lasta vaatteista ja nakelleet tätä pitkin pientareita hyvinkin kovakouraisesti, EIKÄ KUKAAN OLLUT PUUTTUNUT ASIAAN, paitsi seuraavina päivinä asiaa puitiin sanomalehden yleisönosastolla. Se on minusta surullisempaa kuin se että jos ap:n kuvailemassa tapauksessa tekeekin mahdollisesti hieman hatarin perustein ilmiannon sossuun. Kyllä lapsia saa ja pitää suojella ja jos siihen ei omat vanhemmat kykene, sitten se on ulkopuolisten homma. Ihan oikein ap mielestäni siis teki.

^Onhan se AIVAN eri heitelläänkö pientä lasta pitkin pientareita, vai ostetaanko niille sipsuja. :headwall:

Mä toivoisin että ap vielä vastaisi muutamaan kysymykseen:
-Mistä tiesit kuka tämä äiti on?
-Teitkö ilmoituksen ystävästäsi joka rikkoi törkeällä tavalla vaitiolovelvollisuuttaan? Jos et, miksi et?
-Missä on kuppila missä ei tosiaan myydä MITÄÄN muuta kuin keskikaljaa tai vettä?

Yhteistyössä