Lastensuojeluun liittyvä huoli, ilmottaisiko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos et itse uskalla ilmoittaa niin voisiko esim. joku kaverisi tehdä ilmoituksen nimettömänä? Se ilmoitus on kyllä nyt tehtävä! Kaverisi voisi lapsineen mennä vaikka turvakotiin, jos mies käy uhkaavaksi.

Ei ne mene turvakotiin oon yrittäny monet kerrat et lähtis :/ sitä hävettää et muut tietää mitä niillä on.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kävin soittamassa sinne lastensuojeluun, kiitti kannustuksesta. Mut huolettaa kovin että se mies saa tietää kuka soitti.

Hyvin teit, lapsiraukat on saaneet jo kärsiä ihan tarpeeksi. Jos sä nimettömänä soitit niin ei se varmaan sitten saa tietää kuka on soittanut. Toivottavasti sieltä lastensuojelusta nyt nopeasti otetaan perheeseen yhteyttä.

Ai kymmenessä minsassa soitit.. Joo.

Sillä sossulla ei ollu aikaa ku pikapuheluu, otti tiedot ja mun oli pakko jättää numero et soittaa mulle takasin. Mut lupas et mun nimee ei tuu niiden tietoo. Huolettaa kuiteki kovin. Siis on niin pieni kunta et on vaan yks ls-sossu niillä.

Alkuperäinen kirjoittaja puddighinu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kävin soittamassa sinne lastensuojeluun, kiitti kannustuksesta. Mut huolettaa kovin että se mies saa tietää kuka soitti.

Hyvin teit, lapsiraukat on saaneet jo kärsiä ihan tarpeeksi. Jos sä nimettömänä soitit niin ei se varmaan sitten saa tietää kuka on soittanut. Toivottavasti sieltä lastensuojelusta nyt nopeasti otetaan perheeseen yhteyttä.

Sillä oli joku asiakas oven takana just ni pikasee ehti ottaa tiedot ylös mut lupas tehdä asialle pikaseen jotaki.

Tuossa tilanteessa ainoa oikea vaihtoehto oli ilmoittaa. Viestisi perusteella siinä perheessä tapahtuu aivan kamalia asioita ja lapset ovat joutuneet kärsimään jo aivan liian kauan ja saaneet pahoja traumoja :( Siellä voi tapahtua vaikka mitä, kun et ole paikalla näkemässä. Mies olisi joka tapauksessa saattanut toteuttaa uhkauksensa ja vaikka tappaa koko perheen..et varmaankaan pystyisi antamaan itsellesi anteeksi, jos näin olisi käynyt etkä olisi ilmoitusta tehnyt. Asiat tuossa perheessä ovat jo niin pahasti, ettei pahemmaksi edes voi enää mennä. Toivottavasti lasten asiat järjestyvät nyt parhain päin.

Tuossa tilanteessa ainoa oikea vaihtoehto oli ilmoittaa. Viestisi perusteella siinä perheessä tapahtuu aivan kamalia asioita ja lapset ovat joutuneet kärsimään jo aivan liian kauan ja saaneet pahoja traumoja :( Siellä voi tapahtua vaikka mitä, kun et ole paikalla näkemässä. Mies olisi joka tapauksessa saattanut toteuttaa uhkauksensa ja vaikka tappaa koko perheen..et varmaankaan pystyisi antamaan itsellesi anteeksi, jos näin olisi käynyt etkä olisi ilmoitusta tehnyt. Asiat tuossa perheessä ovat jo niin pahasti, ettei pahemmaksi edes voi enää mennä. Toivottavasti lasten asiat järjestyvät nyt parhain päin.

Joo tarkemmin ajateltuna se on varmaan vaan "jäävuoren huippu" mitä kuullaan sieltä :/ et oikeesti meno on vielä pahempaa. No onneks se ystävä pääsee vanhemmilleen yökylään jos paha paikka tulee. Turvakotiin ei lähde, oon tosiaan ehdottanu sitä monesti ihan et saisivat apua tohon ja et se mies pysähtyis kun siihen joku viranomainen tarttuu. Hirvittää vaan et mitäs nyt sitte.

Yhteistyössä