näistä uusio perheistä ja lapsista vielä

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
mua ottaa pattiin. kun mun ystävä eros. mies oli löytänyt uuden. ja nyt tää mun ystävä sitten utsii lapselta, aina kun se tulee vierailulta isänsä luona, miehen uusperheen asioita. toki lapsi sitten kertoo. ja sit tää mun ystävä vetää herneitä joka asiasta. ja soittaa miehelle ja haukkuu sitä.nyt viimeksi sitten tää miehen uus vaimo oli tytölle sanonut pihalla, että että niiden asiat ei sitten kuulu miehen entiselle vaimolle ja perheelle, kuten lapsen äidinkään asiat ei enää kuulu miehelle eikä sen uudelle vaimolle. lasta ei myöskään saa mielestäni käyttää minään tiedon alkulähteenä. koska lapsen selityksistä voi saada jopa väärän käsityksen tai sit lasta on helppo johdatella sanomaan sellaista, joka ei ehkä välttämättä pidä paikkaansa. ja sillä konstilla pääsee taas tappelemaan sen exän kanssa. nyt tää äiti puoli oli sit ihan kamala akka kuulema, kun kehtasi lapselle huomauttaa asiasta.

mun mielestä erotessa pitäs lapselle selittää tarvittavat nyt me erotaan asiat ja sen jälkeen olla niinku ei oliskaan. lapsi ei sais olla missään välissä, vaan ekana...

taitaa olla kovastikin tunteita exää kohtaan hällä? kysäseppä. jos on käsittelemättömiä tunteita tai ero käsittelemättä, niin tollasta se on. sääli, ettei aikuiset ihmiset tajua mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
taitaa olla kovastikin tunteita exää kohtaan hällä? kysäseppä. jos on käsittelemättömiä tunteita tai ero käsittelemättä, niin tollasta se on. sääli, ettei aikuiset ihmiset tajua mitään.
no tää mun ystävä on tosi katkera. olis halunnut jatkaa. ja vaati miestä palaamaan luokseen. mutta miehen rakkaus ystävääni oli loppu. eihän ketään voi pakottaa rakastamaan. tappio oli tietysti katkera. ja käyttää lasta sitten väärin tiedon lähteenä. ystäväni oli sitä mieltä, ettei voi erota kun on yhteinen lapsi. että lapsen takia pitää olla yhdessä. ja miehen uuden vaimon lapset on tietenkin surkeita raukkoja :kieh: :kieh: ystäväni mielestä

Alkuperäinen kirjoittaja nedra:
Lapselta ei mun mielestä voi vaatia että ei saa puhua toisen pään asiosta,mutta kyllä aikuisen pitäisi myös ymmärtää olla kyselemättä ja arvostelematta.
ei voi lapselta vaatia ettei puhu. mutta jos puhuu niin sit puhuu omasta alotteestaan. ei niin kuin ystäväni lypsää ja johdattelee lapselta asioita.

Meillä miehen ex harrasti tota samaa pitkään, se 4v lapsihan on paras tietolähde - varsinki ku hyvin oli opetettu et iskän uus on ilkee ämmä joka vei iskän perheeltään |O :headwall:
Vieläki joskus korpee koko tyyli jolla piti alottaa

no kaamea akka oli kyl ku lapselle sälyttää moista taakkaa. oikea huomautusosoite ois ollu lapsen äiti. tottakai lapsi kertoo ja saa ja pitääkin saada kertoa mitä iskän luona on tehny jne. se on vanhempien asia siitä sitte kättä vääntää jos vääntää täytyy. antaa lasten olla rauhassa lapsia. katkerat exätki sais kattoo peiliin ja jatkaa elämäänsä!

Meillä on sama juttu ollut jo monta vuotta. Miehen ex pitää aina kolmannen asteen kuulustelut kun lapset menee meiltä kotiinsa ja laittaa heti viestiä jos jokin asia ei ole hänen mieleensä. Mies joskus sanoi lapsille, että ei kaikkia meidän asioita tarvitse äidille puhua niin tottahan siitä tuli heti sanomista. Samoin kuin siitä kun mies KERRAN kysyi lapsilta eksän tekemisistä. No, ollaan opittu, että ollaan suut supussa omista asioista ja jutellaan vaan niitä näitä lasten kanssa...

Yhteistyössä