Tein tuossa taannoin ilmiannon lastensuojeluun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullista

Vieras
Olin itse lapseni kanssa kaupassa,sinne tulee eräs äiti tyhjät kassit pulloja kolisten.
No ei siinä keräänhän minäkin pullot tien vierustalta ja joskus niitä pulloja voi olla omastakin takaa kassillinen kun niitä tuolla kaapissa keräilen,joskus saan jopa naapuriltani tyhjät pullot kuin ei itse kehtaa niitä kauppaan viedä :)Ja joo,kyllä minuakin välillä nolottaa jos niitä 2 isoa kassillista on.
No äiti karjuu lapsilleen siinä samalla kun latoo pulloja pullokoneeseen että
'tänään ei herkkuja ostella ja nyt ostetaan vain ruokaa kun ei ole muuta rahaa kuin näistä pulloista'
Meni hiljaiseksi kun tosin minut huomasi lähi hyllyn päässä.
No menin sitten jo omien ostosteni kanssa kassallle niin tämä äiti viilettää myös kiireellä kassalle,oli ostanut juustonaksu pussin! Siis ei muuta.
Olimme suht samaan aikaan kaupasta pihalla ja äiti komenti lapsiaan syömään nyt nopeasti jotta lopettaisivat sen vinkumisen ja näin heidät voisi viedä naapuriin hoitoon,ja naapurille ei sitten saanut tunnustaa mitä tänään oli ollut ruokana koska..ja loppuja en kuullutkaan kun otin itse polkupyörääni siitä telineestä ja laitoin lapseni siihen istuimeen.
Seuraavana iltapäivänä näin kyseisen äidin lastenrattaiden kera paikallisen kaljakuppilan terassilla tuoppi edessä (jossa oli jotakin kaljan väristä siis siellä ei myydä muuta kuin keskiolutta tai vettä jota tulee kraanasta )
Ei jäänyt paljon vaihtoehtoja:(
Ilmoitin soskuun tutulle työntekijälle,ja heille oli ennekin ilmoitettu tapauksesta mutta aina oli päässyt luistamaan tästä.Nyt ei siis enään päässyt kun ilmotuksia oli tarpeeksi.

Mietinkin vain että oikeastiko lasten annetaan näin paljon kärsiä,jopa nälkää nähdä ennenkuin tilanteeseen puututaan:(

Jatkoa en tiedä kuinka kävi,
toki äitiä välistä näin kyseisessä kaupassa tapahtuman jälkeen ilman lapsia mutta muutin itse kyseiseltä alueelta pois noin kuukausi ilmoituksen teosta.

Siis teitkö ilmoituksen
a) tyhjistä pulloista
b) karjumisesta (vaikka epäilen että hieman liioittelit sanavalintaasi)
c) sipsipussista
vai
d) siitä että äiti istui terassilla ja joi jotain?

Alkuperäinen kirjoittaja surullista:
Ilmoitin soskuun tutulle työntekijälle,ja heille oli ennekin ilmoitettu tapauksesta mutta aina oli päässyt luistamaan tästä.Nyt ei siis enään päässyt kun ilmotuksia oli tarpeeksi.

Mietinkin vain että oikeastiko lasten annetaan näin paljon kärsiä,jopa nälkää nähdä ennenkuin tilanteeseen puututaan:(

Jatkoa en tiedä kuinka kävi,
toki äitiä välistä näin kyseisessä kaupassa tapahtuman jälkeen ilman lapsia mutta muutin itse kyseiseltä alueelta pois noin kuukausi ilmoituksen teosta.

sähän voit aina kysyä siltä tutulta sossutädiltä.. :whistle:
ihmettelen vaan että onko niillä oikeus kertoa että tää äiti on jo aiemmin ollu suurennuslasin alla..? :o

Ja sitten vielä jaksetaan päivitellä näitä insestiperheitä sun muita. Ei ihme, kun lastensuojelulla ei ole resursseja puuttua vakaviin tapauksiin, kun pitää juosta ap:n kaltaisten hörhöjen tekemien ilmoitusten parissa. Toivottavasti tämä äiti saa tietää, että sosiaalityöntekijä on laverrellut hänen asioistaan sinulle, ja tekee asialle jotakin

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mieki monesti sanon, kun kauppaan mennään, että "tänään ei sit osteta mitään ylimäärästä.." ja pullojaki saatan palauttaa.. o-ou..

varo ettei ap tee susta ilmotusta vai olitkohan se sinä josta tehtiin jo ...heheheh

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Siis teitkö ilmoituksen
a) tyhjistä pulloista
b) karjumisesta (vaikka epäilen että hieman liioittelit sanavalintaasi)
c) sipsipussista
vai
d) siitä että äiti istui terassilla ja joi jotain?

Jäikö jotakin tajuamatta?
Siis siitä kun äiti ilmoitti erittäin selkeästi että nyt ostetaan RUOKAA ja herkkuja ei tule. Ruokaa = sipsejä?
Istui semmoisen kaljakuppilan terassilla jossa ei oikeasti myydä kuin kolmos olutta eli keskiolutta tai vain vettä ei siis limua,ei sidukkaa ei mehua.
Eli voithan vain arvata mitä siinä olut tuopissa oli kun oluen väristäkin oli.

Se että vei pulloja ei ole rikos,kuten ei sekään että joskus se pinna palaa jopa kaupassa ja tulee ehkä karjastua lapselle,mutta se on minusta rikos jos lapselle annetaan ruuaksi vain sipsipussi kouraan ja siitä piti olla tyytyväinen kuten minusta lasten paikka ei ole myöskään kaljakuppilan edes terassilla jos itsellä se tuoppi on kädessä:(

siis teistä on ok että lapsi istuu kaljakuppilassa kun äiti vetää bisseä? :( Ja se että lapselle luvataan ostaa ruokaa ja ainut ruoka on sipsipussi ja jos joku jotain kysyy niin nähtävästi piti valehdella?

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Ei sossussa olisi saatu kertoo että perheestä ennenkin tehty ilmoitus. Vai oliko tämä provo?

Rikkoi ainakin vaitiovelvollisuuttaan tämä virkailija.

No tuohonhan onkin nyt hyvä puuttua kun nähtävästi se sossuntäti sen minullekin täysin vahingossa lipsautti:(
Te tunnutte puuttuva johonkin hyvinkin vähäpätöiseen asiaan ja itse oleellinen jää jonnekin,ei kai se nyt maailmaa kaada jos lapset ruokitaan sipseillä ja katsovat kun äiti vähän vetää bisseä.

mieki monesti sanon, kun kauppaan mennään, että "tänään ei sit osteta mitään ylimäärästä.." ja pullojaki saatan palauttaa.. o-ou..

:o :o :o *lähtee hakemaan puhelinta täysin pöyristyneenä moisesta epä-äidillisestä käytöksestä*

Aika arveluttavalta tuntui tuo tilanne mitä ap kertoi, ja sossuunhan saa aina soittaa ja kertoa jos jonkin lapsen tilanne huolestuttaa. Sosiaalitoimiston tehtävä on sitten tarkistaa ja varmistaa, että millaisissa olosuhteissa lapset oikeasti elävät.

Oletteko te jotenkin yksinkertaisen ............... vai kolahtiko liian likelle?
Sanoinko jossain että se pullojenpalautus oli oleellisin asia,miksi te nyt siihen takerrutte?
Halusin vain kertoa kokonaisena tämän miten asian laita oli,ehkä minulla ei kirjoitus taito nyyn hyvin hallussa kuin teillä ja siksi en juuri osaa lyhentää,tai osaan mutta hyvin sekavasti:(
Kai se on jatkossa jos vastaavaa näen kaljaterassilla mentävä tarjoamaan lisää sitä bisseä:(

Mun mielestäni on kyllä sossun paikka, jos äiti ostaa lapsilleen sipsipussin ruuaksi (ja tämä kerta ei varmaankaan ollut ainoa...) ja vie lapsen mukanaan lähikuppilaan. Ap, minusta sä et ole mikään hörhö vaan teit ihan asiallisesti. Ja ne joiden mielestä on ihan normaalia, että lapsen ruoka on sipsipussi ja äiti istuu lapsen kanssa terassilla vetämässä kaljaa, niin katsokaa peiliin.

Huoh! Tänkin aloituksen, jos ois tehnyt joku musta, niin kaikki ois kehumassa, miten teit hyvän työn ja kivasti näit vaivaa. No, minä kehun, vaikka et mustana olekaan :) Hyvä :)

Eipä,
vaan mistä ap voi sanoa varmasti että sen lapsen ainoa ruoka sille päivälle oli se sipsipussi? Kyllä mäkin monesti saatan sanoa viisvuotiaalle kun ollaan kaupassa, että äiti ei osta nyt sitä ja tätä, kun ei ole rahaa. Ja ei se sitä tarkoita, etteikö oikeasti olisi pennin pyörylää, se vaan on tehokas keino saada kinuaminen vähemmälle.
Ja missä muka on sellaisia kuppiloita, joissa ei myydä _mitään_ muuta nestemäistä kuin keskikaljaa ja vettä? Kertokaa heti, sen ihmeen mäkin haluan nähdä. Ja ps. keskaria on olemassa myös alkoholittomana.

Pointti tässä on se, että ap kuvittelee mielessään tarinan johtopäätökset, oikeasti tilanne voi olla ihan täysin toisenlainen. Enkä nyt jaksa uskoa muutenkaan, että sossuntäti on mennyt sanomaan että tuosta ihmisestä on valitettu aiemminkin. Se on vaitiolovelvollisuuden rikkomista ja virkavirhe, ja niitä pyritään välttämään viimeiseen saakka.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oletteko te jotenkin yksinkertaisen ............... vai kolahtiko liian likelle?
Sanoinko jossain että se pullojenpalautus oli oleellisin asia,miksi te nyt siihen takerrutte?
Halusin vain kertoa kokonaisena tämän miten asian laita oli,ehkä minulla ei kirjoitus taito nyyn hyvin hallussa kuin teillä ja siksi en juuri osaa lyhentää,tai osaan mutta hyvin sekavasti:(
Kai se on jatkossa jos vastaavaa näen kaljaterassilla mentävä tarjoamaan lisää sitä bisseä:(

No onhan tuo nyt perin huvittavaa jos soittaisi sossuun ja kertoisi että eräs äiti toi tänään kauppaan tyhjiä pulloja ja syötti lapsilleen juustonaksuja... Ja olen joka terasseilla nähnyt aivan hyviä äitejä, juovat yhden oluen ja lähtevät, näin kesäaikaan ja esim. ravintolalaivoilla voi olla jopa lapsi mukana.

Mutta kun kerran sossustakin sanottiin että tullut ennenkin valituksia niin todennäköisesti aiheesta soitit, aivan turhaan täältä hyväksyntää asialle haet.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Mun mielestäni on kyllä sossun paikka, jos äiti ostaa lapsilleen sipsipussin ruuaksi (ja tämä kerta ei varmaankaan ollut ainoa...) ja vie lapsen mukanaan lähikuppilaan. Ap, minusta sä et ole mikään hörhö vaan teit ihan asiallisesti. Ja ne joiden mielestä on ihan normaalia, että lapsen ruoka on sipsipussi ja äiti istuu lapsen kanssa terassilla vetämässä kaljaa, niin katsokaa peiliin.

Olen samaa mieltä!

no minä olen absolutisti. ja kannatan myös sitä että lapsilla on ruokaa joka päivä sännöllisin väliajoin. mutta vaikka minusta ei kuulu juoda yhtään olutta tms. jos on lapsen kanssa. niin oikeesti kukaan lapsi ei vahingoitu siitä että äiti juo vaikka yhden oluen. eikä edes silloin lapsi ole vaarassa jos kerran onkin ruuan tilalla jotain muuta. lisäksi vaikka meillä onkin 2lämmintä ateriaa tarjolla niin usein pojalle kelpaa syödä vain toisella aterialla(ei kuulemma ole nälkä, ei kyllä sitten saa muutakaan), mistä tiedät ettei he olleet jo yhtä ateriaa saanut?

Yhteistyössä