Tein todella pienet ostokset HM:lla

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bad virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
voi tätä kulutushysteriaa.
Surullista

Kukin tehkööt rahoillaan miten tykkää,ei se sulta ole pois :whistle:

On se meiltä kaikilta pois, kun edesauttaa ilmastonmuutosta jne.

Just,no mä kuitenkin lahjoitan suurimman osan muksun vaatteista vähävaraisille,joilla on todellinen hätä! Joten näin voin hyvällä omallatunnolla jatkaa shoppailua :xmas:

Surullista

No kyllä se mun mielestä on tavallansa pois muiltakin, kun ihan järjettömästi tuhlataan ja ostetaan TÄYSIN TURHIA juttuja, niin paljon vaatteita, ettei niitä koskaan kaikkia tarvi ym ym. Tämä meidän kaikkien yhteinen maailma kärsii siitä ja näin ollen meidän lasten tulevaisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja Hei:
Surullista

No kyllä se mun mielestä on tavallansa pois muiltakin, kun ihan järjettömästi tuhlataan ja ostetaan TÄYSIN TURHIA juttuja, niin paljon vaatteita, ettei niitä koskaan kaikkia tarvi ym ym. Tämä meidän kaikkien yhteinen maailma kärsii siitä ja näin ollen meidän lasten tulevaisuus.

Huoh,jopas nyt on typerää porukkaa liikenteessä,kun puhe ei mene perille..

Surullista

Huoh,jopas nyt on typerää porukkaa liikenteessä,kun puhe ei mene perille..

Niinpä! ;)

Surullista

Juuri näin. Ymmärtäisin paremmin, jos teillä ei olisi lapsia, mutta äiti- ihmisiä... Ettekö koskaan mieti lastenne tulevaisuutta?

Jotkut ostaa kerralla enemmän,jos on monta lasta niin kyllä sitä rahaa palaa.
Pelkät pitkät kalsarit,sukkahousut,paidat yms maksaa ja niitä pitää olla useampia.
Puhumattakaan ulkovaatteista...

Alkuperäinen kirjoittaja hh:
Surullista

Juuri näin. Ymmärtäisin paremmin, jos teillä ei olisi lapsia, mutta äiti- ihmisiä... Ettekö koskaan mieti lastenne tulevaisuutta?

Ajattelen toki,kierrättämällä...

Alkuperäinen kirjoittaja minäkin suren tätä hulluutta:
Surullista

ei onneksi, mutta kyllä se vaan on surulista

Mikä siinä on niin surullista?

Mun mielestä se on surullista, että ostetaan tolkuton kasa vaatteita ja samaan lauseeseen huokaistaan helpotuksesta, kun paketti ja lasku tulevat vasta 2 kk päästä.

Se on surullista, että tolla rahalla saisi kirpputoreilta täysin uudenveroista vaatetta koko vuodeksi. Lapset kasvavat niin nopeasti, että moni vaate on käytettynäkin kuin uusi.

Se on surullista, että tällä Savanna-hahmolla on elämänhallinta ainakin avausten perusteella hiukan puutteellista. Yhtenä päivänä hänellä ei ole varaa viedä lasta lääkäriin, toisena hän pistää kodin koko sisustuksen uusiksi ja tilaa sadoilla euroilla vaatteita.

Voi ei :laugh: :laugh:
Lääkärille mulla on aina vaara viedä lasta
Jos sä oot muistanut toi magnettikuvaus niin sorry mutta mulla menisi yli 1000 sinne lääkärille varma yhteensä 1500 ja me olimme käyneet yksityisellä ultraäänessä jo meni yli 400 kun 2x lääkäri käyntiä on ollut,olenko mä niin pahaa ettei silloin jäänyt 1500,mekin syödään jotain vaikka jos se olisi jäänyt,niin ruokaa rahaa aina pitäis olla.Sekä Tyksissä sanivat ei ole kiire,niin mitä sitten

ja jos joku on siitä mieltä että mun pitäis tolla summalla ostaa kirpparilta vuodeks,niin mä sanon ettei ikinä,mä en pystyy ikinä ostaa kirpparilta lapsille vaatet :x ja kun vielä en tiedä missä ne oli sekä kuka on käytänyt niitä ja ne on ryppyiset,väri lähtenyt ,ei kiitos

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
ja jos joku on siitä mieltä että mun pitäis tolla summalla ostaa kirpparilta vuodeks,niin mä sanon ettei ikinä,mä en pystyy ikinä ostaa kirpparilta lapsille vaatet :x ja kun vielä en tiedä missä ne oli sekä kuka on käytänyt niitä ja ne on ryppyiset,väri lähtenyt ,ei kiitos

Kun jää pieneks lahjoita hyväntekeväisyyteen

Huh. Kuulostaa aika hirveältä. Että oikein rakastetaan lastenvaatteita ja ostellaan miettimättä, tarvitaanko. Ehtiikö niitä pitämään?Meillä on 3-4 vaatetta aina lajiaan per lapsi. Kaikki sopivia ja kivoja. Kirppareilta ja alennusmyynneistä. En ymmärrä yhtään, miksi ostella ostamisen ilosta. Tulipa jotenkin ontto olo.

Mun on kyl pakko näyttää tää ketju miehelle...hän kun toissapäivänä kauhisteli kun tilasin hm:lta 80 eurolla lapsille vaatteita. meillä 3 lasta niin kyllä niihin vaatteisiin menee rahaa vaikka kuinka yrittäs halpaa ostaa, mut ei tunnu mies tätä ymmärtävän. täällä ei edes kirppareita ole lähettyvillä, et aika pitkälti on ton postimyynnin varassa.

Kohta pitäs talvivaatteita ja kenkiä rueta hommaamaan..pitäsköhän mies laittaa yksinään lasten kanssa ostoksille..en taida uskaltaa

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Kun jää pieneks lahjoita hyväntekeväisyyteen

Mä olen lahjoitanut jo kolme kerta :D ja viimeks myös kaikki lelut taperokärry ja kalusteet mennyt,lahjoitanut

Surullista

Peesi. Ihanaa, ettei kaikki sentään... Tosi surullista :(
Kun puhutaan kierrätyksestä niin suurinosa on niin tietosia ja maailmanparantajia, mutta omat kulutustottumukset on ihan hanurista :( Shoppailisitte edes suomalaisia lastenvaatteita niin saatais työpaikat pysymään suomalaisilla eikä kiinalaisilla lapsilla.

Aika hankalaa ostaa vaan suomalaista...esim.tuttaakin tehään jossain ihan muualla ja se muoti tutalla on jotaki aika kauheeta(ainakin isommille).Mutta oikeessa oot,periaatteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Surullista

Peesi. Ihanaa, ettei kaikki sentään... Tosi surullista :(
Kun puhutaan kierrätyksestä niin suurinosa on niin tietosia ja maailmanparantajia, mutta omat kulutustottumukset on ihan hanurista :( Shoppailisitte edes suomalaisia lastenvaatteita niin saatais työpaikat pysymään suomalaisilla eikä kiinalaisilla lapsilla.

Aika hankalaa ostaa vaan suomalaista...esim.tuttaakin tehään jossain ihan muualla ja se muoti tutalla on jotaki aika kauheeta(ainakin isommille).Mutta oikeessa oot,periaatteessa.

Suomalaista ei enää edes ole,kaikki tehdään jossin muualla ja ainakin mun kolme vuotias ei laita edes päälle tutta vaatet missä on nalle kuvio :ashamed:

Samaa mieltä,meidän kirppiksella on ihan järkyttävän näköisiä vaatteita myynnissä :x

Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:
Tyhjäpäisiä olette te tuhlaajat, hankkikaa oikea elämä, menkää ulos, lukekaa kirjoja ja viisastukaa. Tavaraa saa hankkia läjät maailman tappiin, eikä se pysyvää onnea tuo!

Kirjoja?Kirjoja mä luen vain kun ole vessassa tai ei edes kirjoja vain kehdet ja en lue anteeks vaan selailen kuvia :saint:
Ulos?Siihen tarvi vaateita ainakin

Alkuperäinen kirjoittaja minäkin suren tätä hulluutta:
[
Mun mielestä se on surullista, että ostetaan tolkuton kasa vaatteita ja samaan lauseeseen huokaistaan helpotuksesta, kun paketti ja lasku tulevat vasta 2 kk päästä.

Samaa mieltä tästä.
Jos teillä ihan oikeasti on sitä ylimääräistä rahanpaskaa, ettekä keksi sille mitään järkevämpää käyttöä (niin, nehän vois vaikka säästää tai sijoittaa lapsia varten..), niin shoppailkaa niitä lastenvaatteita mitä teillä on jo kaapit täynnä.

Mut jos se shoppailu hoituu lainarahalla, tai jos sen takia kitkutellaan sitten loppukuu kun rahat loppuu kesken, tai tingitään jostain perustarpeesta, ni sillon ollaan jo tosi pahasti menossa metsään.
Ja nää "onneks lasku tulee sit vasta myöhemmin ja sen voi maksaa sitten osissa" jutut on melko huolestuttavia.

Jos ihmisellä on oikeasti varaa ostaa ne "tarvitsemansa" tuotteet, ei mitään kuukausilaskuja tai osamaksuja tarvita. Jos niitä tavaroita ei pysty maksamaan heti, ei niihin oo varaa sitten myöhemminkään (se on aina jostain muusta pois).

Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:
Tyhjäpäisiä olette te tuhlaajat, hankkikaa oikea elämä, menkää ulos, lukekaa kirjoja ja viisastukaa. Tavaraa saa hankkia läjät maailman tappiin, eikä se pysyvää onnea tuo!

Taidat vain olla kateellinen :laugh: :p

voi että mua säälittää nää kommentit. mitä enemmän näitä hysteerikko-ostajia riittää, sitä enemmän valmistetaan turhaa kamaa tähän maailmaan, ja sitä enemmän uudenveroista kamaa lojuu kaatopaikoilla. onhan se edes pieni ilo, jos nää ostelijat kierrättää tavaransa eteenpäin, mutta se ei tosiaankaan mitenkään "korvaa" asiaa.

ja mitä tulee savannan kommenttiin noista nallekuvioista, niin ei voi muuta kuin todeta sut päivä päivältä yksinkertasemmaksi.

Yhteistyössä