Tein rikosilmoituksen,pari ongelmaa vielä.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huijattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="aapee";26803089]Siis ihan oikeasti, poliisilta ei tule apua? miksi eivät sitten sanoneet mitään??????
No eipä sinällään kyllä yllätä yhtään....Täytyy nyt odotella vähän aikaa,jospa myyjä tajuiai että kaupanpurku on ainoa konsti..
Jos tuo petos-syytenimike tosiaan vaihtuu niin eipä tässä sitten mitään mahda. Toisaalta tuo poliisi tuntui osaavan asiansa..[/QUOTE]

Siis ikävä kyllä poliisi ei tutki sopimusrikkomuksia, vaan rikoksia.
Jos myyjä ei toimita tuotetta sovitussa ajassa, ei kyseessä ole rikos, vaan sopimusrikkomus.

[QUOTE="aapee";26802934]Ei ole tehty yritysten välillä,yksityishenkilönä pidän hevosia omassa pihassa,sopimus tehty minun nimiini,ei firman. Mutta maksoin firman tililtä.

verottaja ei kuulu tähän millään lailla.[/QUOTE]

Voi hyvä luoja, mikä sekasotku. On tärkeää pitää yrityksen ja omat raha-asiat erossa toisistaan, muuten verottaja sotkeutuu asiaan.

Jos tavaran maksaa firman tililtä, pitää tietenkin siitä olla kuitti ja selitys verottajalle. Ei yrityksen tililtä saa ottaa rahaa OMIIN menoihin. Muuten sitä pidetään VERONKIERTONA, kun siitä ei ole maksettu veroja. Firman tililtä voi ottaa rahaa ainoastaan liiketoimintaan liittyviin ostoksiin ja niistä aina pitää olla kuitti verottajaa varten ja selitys, miten se liittyy liiketoimintaan.

[QUOTE="nainen";26804466]Voi hyvä luoja, mikä sekasotku. On tärkeää pitää yrityksen ja omat raha-asiat erossa toisistaan, muuten verottaja sotkeutuu asiaan.

Jos tavaran maksaa firman tililtä, pitää tietenkin siitä olla kuitti ja selitys verottajalle. Ei yrityksen tililtä saa ottaa rahaa OMIIN menoihin. Muuten sitä pidetään VERONKIERTONA, kun siitä ei ole maksettu veroja. Firman tililtä voi ottaa rahaa ainoastaan liiketoimintaan liittyviin ostoksiin ja niistä aina pitää olla kuitti verottajaa varten ja selitys, miten se liittyy liiketoimintaan.[/QUOTE]

mulla on toiminimi, firman tiliä käytän myös henk.koht.

Älkää puuttunu sivuseikkoihin!

annetaan tämän tippua,olen kärsinyt tyhmästä päästäni ja hyväuskoisuudestani ihan tarpeeksi,en saarnaa kuuntele enää täällä! Pointti ei varmastikaan ollut se että MITEN minä rahojani käytän.Mm.starttiraha tulee firman tilille,ja starttiraha on minun henk.koht rahaa.
Mutta se ei varsinaisesti kuulu tähän.

Annetaan tippua.Kiitos vastanneille.

Minä maksoin kerran vahingossa ison henkilökohtaisen laskun firman tililtä. Kun huomasin asian, siirsin saman summan omalta tililtä firman tilille ja laitoin kirjanpitäjälle (ostettu muualta) selityksen, että maksoin vahingossa väärältä tililtä. Asia oli ok.

[QUOTE="aapee";26802884]periaatteessa firmani toimintaan ei liity millään lailla tämä kauppa,mutta maksoin yrityksen tililtä...... :/ Firma siis katsotaan kärsijäksi tässä tapauksessa.[/QUOTE]

Jos olet toiminimiyrittäjä niin on täysin normaalia että maksat firman tililtä omiakin menoja koska olet tavallaan yhtä firmasi kanssa. Jos kuitenkin olet tehnyt kaupat yksityishenkilönä (missään papereissa ei esim ole firmasi nimeä tai y-tunnusta, etkä hae alv-vähennystä kaupasta jne.) niin kuluttajasuojalaki pätee, vaikka olisit maksanut naapurin Matin tililtä.

[QUOTE="nainen";26804466]Voi hyvä luoja, mikä sekasotku. On tärkeää pitää yrityksen ja omat raha-asiat erossa toisistaan, muuten verottaja sotkeutuu asiaan.

Jos tavaran maksaa firman tililtä, pitää tietenkin siitä olla kuitti ja selitys verottajalle. Ei yrityksen tililtä saa ottaa rahaa OMIIN menoihin. Muuten sitä pidetään VERONKIERTONA, kun siitä ei ole maksettu veroja. Firman tililtä voi ottaa rahaa ainoastaan liiketoimintaan liittyviin ostoksiin ja niistä aina pitää olla kuitti verottajaa varten ja selitys, miten se liittyy liiketoimintaan.[/QUOTE]

Huoh, täällä puhuu taas ne jotka ei ymmärrä asioista yhtikäs mitään! Joskus tilit menee sekaisin eikä se maailmaa kaada. Vipataan firmalta ja maksetaan takaisin tai kirjataan palkaksi, ennakoksi tms. tapoja on monia.

[QUOTE="vieras";26805089]Jos olet toiminimiyrittäjä niin on täysin normaalia että maksat firman tililtä omiakin menoja koska olet tavallaan yhtä firmasi kanssa. Jos kuitenkin olet tehnyt kaupat yksityishenkilönä (missään papereissa ei esim ole firmasi nimeä tai y-tunnusta, etkä hae alv-vähennystä kaupasta jne.) niin kuluttajasuojalaki pätee, vaikka olisit maksanut naapurin Matin tililtä.[/QUOTE]

Paitse että kirjanpidollisesti on kertaluokkia helpompaa ja järkevämpää pitää firman rahat ja omat rahat eri tileillä.

Yhteistyössä