Teillä hyvät ammatit, ei taida olla ketään kellä ei ammattia ole.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muut?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla ei ole ammattia! Olen käynyt lukion peruskoulun jälkeen ja sen jälkeen ollut työelämässä vuosia. Aloimme tekemään lapsia ja kun raskaaksi tulin jäin työelämästä pois, kun äitiyslomani alkoi ja olen ollut kotiäitinä nyt ainakin 5 vuotta. Kotiäitinä tulen jatkamaan vielä ainakin jonkun vuoden sillä odotan kolmatta lasta. Saa nähdä milloin tulen (ja tulenko) ammatin saamaan. Stressiä en asiasta ota, lapset nyt ja muu sitten myöhemmin. Näyttäähän nuo hyvinkoulutetut ja ammatilliset tuttavanikin olevan työttöminä tai opiskelevat ihan eri ammattiin.

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
kyllä mulla on mun mielestä ammatti, vaikka en ole opiskellut..
peruskoulupohajlla mä täällä huitelen, 2v lukiota ja 1,5v ravintola-alaa mutta valmistunut en ole mistään..
mä voisin suorittaa ns. ammatillisen perustutkinnon mutta mitähän se muuttais.. mulla pysyis ammattitaito, ammattinimike samana.. eli mikään muu ei muuttuis kuin se että voisin sanoa käyneeni koulun..

peesi! kyllä mulla on ammatti mut se ammattinimike lukee mulla ainoastaan työsopparissa. se et mä lukisin nyt vaikka myyjän ammattitutkinnon niin ei se vaikuttais mun työnkuvaan eikä palkkaan mitenkään. 3v sitten olis vaikuttanut, niin ei olis tarvinnu alottaa harjottelijana eikä sillä palkalla.

palkka tällä hetkellä 10.50e/tunti et ihan hyvin näin ilman ammattipapereita.

peruskoulupohajlla mä täällä huitelen, 2v lukiota ja 1,5v ravintola-alaa mutta valmistunut en ole mistään..
mä voisin suorittaa ns. ammatillisen perustutkinnon mutta mitähän se muuttais.. mulla pysyis ammattitaito, ammattinimike samana.. eli mikään muu ei muuttuis kuin se että voisin sanoa käyneeni koulun..

kannattaisi käydä, koska elämäntilanteet muuttuvat! Mitä sitten, kun olet 50v ilman ammattikoulutusta ja joudutkin hakemaan työtä? Kyllä sun edelle menee koulutetut nuoremmat!

Ei pahalla!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

kannattaisi käydä, koska elämäntilanteet muuttuvat! Mitä sitten, kun olet 50v ilman ammattikoulutusta ja joudutkin hakemaan työtä? Kyllä sun edelle menee koulutetut nuoremmat!

Ei pahalla!

itseasiassa, fakta on se että jos nyt 50v mut irtisanottais työpaikasta, niin sillä työkokemuksella mä saisin uuden duunipaikan...
pointti on se että mä voisin suorittaa sen ammattitutkinnon, mutta kun ei siitä ole mitään hyötyä, eikä se opeta yhtään mitään.. ainoa mitä se muuttaa on todellakin vain sen että voisin sanoa käyneeni ammattitutkinnon, niin ja saisin hienot A kirjaimet poletteihin..
ja nyt siis kyse mun alasta..

Mua naurattaa ihmiset, jotka eivät ole käyneet kuin peruskoulun ja olleet kotiäitinä tai työttömänä vuosia. Heille ei kelpaa siivoustyö tai kassatyö, he haluavat joatin parempaa!! Mitä ihmeen parempaa he voivat saada ilman ammattia???

Alkuperäinen kirjoittaja zzz:
Mua naurattaa ihmiset, jotka eivät ole käyneet kuin peruskoulun ja olleet kotiäitinä tai työttömänä vuosia. Heille ei kelpaa siivoustyö tai kassatyö, he haluavat joatin parempaa!! Mitä ihmeen parempaa he voivat saada ilman ammattia???

Kuka on sanonut ettei kelpaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Täh:

ainahan sanotaan että paska duuni ja liian huono palkka.. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Täh:

ainahan sanotaan että paska duuni ja liian huono palkka.. :snotty:

Aina ja kaikki ja aina ja kaikki.. Enpä yleistäisi!

Eikös lopputulos ole se, että ammatti saadaan usein vasta työssä eikä koulun penkiltä? Useat tutkinnothan eivät mitään suoraa ammattipätevyyttä anna. Valtiotieteiden maisterina henkilöllä ei ole ammattinimikettä ennen kuin on esim. sosiaalityöntekijänä tms.

Yhteistyössä