Tehkää mulle lista mitä saan syödä päivän aikana että mä laihdun...ruokavalio!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nellustiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No minä olen laihduttanut 20kg ihan vaan sillä, että en vedä joka päivä namia. Hieman lisännyt pyörällä ajoa. Siinä se. Niin ja alkanut juoda PALJON vettä.
 
Vältä perunaa, pastaa, riisiä, leipää ja sokeria, juo pari litraa vettä päivässä, ja lisää ruokavalioosi noiden tilalle paljon kasviksia ja hyviä rasvoja, eli karppaile, niin laihtuu hitaasti, mutta varmasti. Ja oma olokin paranee, on energisempi ja reippaampi :)
 
No varmaan menee just toi 2l. Joskus hieman enemmän (muttei paljon. Mulle toi määrä on paljon) + siihen sit kahvit (kahvia menee varmaan 1,5l päivässä). Niin ja ateria koon olen huomannut pienentyneen. Sitä en tarkoituksella lähtenyt pienentämään, mutta laihtuminen edetessä se vaan pieneni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja elina:
syöt vaan kaikkee tavan sapuskaa,vähennät herkkuja. paljon salaatteja ja hedelmiä. vettä 2-3l.

Just näin. Ei kannata ryhtyä mihinkään karppauksiin tai muihin vastaaviin. Kiinnität vain huomiota annoskokoihin. Vaihda leipä ruisleiväksi (ja päälle kurkkua ja tomaattia ja Keijua).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
No varmaan menee just toi 2l. Joskus hieman enemmän (muttei paljon. Mulle toi määrä on paljon) + siihen sit kahvit (kahvia menee varmaan 1,5l päivässä). Niin ja ateria koon olen huomannut pienentyneen. Sitä en tarkoituksella lähtenyt pienentämään, mutta laihtuminen edetessä se vaan pieneni.

No ehkä sä oot laihtunut ton kahvimäärän takia ennemminkin, kun ton veden....
 
Alkuperäinen kirjoittaja ddfgf:
Alkuperäinen kirjoittaja elina:
syöt vaan kaikkee tavan sapuskaa,vähennät herkkuja. paljon salaatteja ja hedelmiä. vettä 2-3l.

Just näin. Ei kannata ryhtyä mihinkään karppauksiin tai muihin vastaaviin. Kiinnität vain huomiota annoskokoihin. Vaihda leipä ruisleiväksi (ja päälle kurkkua ja tomaattia ja Keijua).

Miksei karppausta? Mulla ainakin olo paljon parempi, ei tee mieli herkkuja/ylimääräistä syötävää ja tälleen kesäaikaan se on vielä superhelppoa, kun muutenkin tulee vaan grillailtua ja syötyä salaattia :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ddfgf:
Alkuperäinen kirjoittaja elina:
syöt vaan kaikkee tavan sapuskaa,vähennät herkkuja. paljon salaatteja ja hedelmiä. vettä 2-3l.

Just näin. Ei kannata ryhtyä mihinkään karppauksiin tai muihin vastaaviin. Kiinnität vain huomiota annoskokoihin. Vaihda leipä ruisleiväksi (ja päälle kurkkua ja tomaattia ja Keijua).

Miksei karppausta? Mulla ainakin olo paljon parempi, ei tee mieli herkkuja/ylimääräistä syötävää ja tälleen kesäaikaan se on vielä superhelppoa, kun muutenkin tulee vaan grillailtua ja syötyä salaattia :)

Koska esimerkiksi peruna on todellista terveysruokaa.
 
Tuohon vuorokauden ruokamäärään vaikuttaa sun lähtöpainosi. Mikäli painoa on enemmän niin saa syödäkin alkuun hieman enemmän. Normaalivartaloinen/hieman ylipainoinen kuluttaa pelkkiin elintoimintoihin vrk:ssa n.1500kcal eli tuo kuluu vaikka sohvalla makaisi. Tuohon perustuu esim. Painonvartijoiden pisteytys, jolloin n.70kg nainen saa syödä vrk:ssa n.1300kcal. Sillä menetelmällä itse laihduin 2,5kk aikana 9kg. Kokonaiskalorimäärä ratkaisee, ei se mitä syöt. Toki kannattaa syödä paljon kuituja ja terveellisesti niin ei pääse nälkä yllättämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Mä sanoisin, että melkein jokainen, joka kokeilee karppaamista muutaman päivän ajan, jää sille tielle, sillä olosta sen huomaa, että se on hyvä juttu =)

Kyllä mä uskon sua mut se tuntuu jotenki niin vaikeelta... esim jos meillä on ruokana spaketti ja jauhelihakastike nii mitä mä syön pelkkää kastiketta ja salaattia?? :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Mä sanoisin, että melkein jokainen, joka kokeilee karppaamista muutaman päivän ajan, jää sille tielle, sillä olosta sen huomaa, että se on hyvä juttu =)

Kyllä mä uskon sua mut se tuntuu jotenki niin vaikeelta... esim jos meillä on ruokana spaketti ja jauhelihakastike nii mitä mä syön pelkkää kastiketta ja salaattia?? :D

Mä syön lanttutikkuja, kukkakaalta, parsakaalta, paprikaa, kesäkurpitsaa... ja jauhelihakastike on paljon parempaakin esim. kukkakaalin kera kuin spagetin kanssa. Lisänä salaattia ja esim. rae- tai salaattijuustoa, niin siinä on todella monipuolinen ruoka-annos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -s-:
Tuohon vuorokauden ruokamäärään vaikuttaa sun lähtöpainosi. Mikäli painoa on enemmän niin saa syödäkin alkuun hieman enemmän. Normaalivartaloinen/hieman ylipainoinen kuluttaa pelkkiin elintoimintoihin vrk:ssa n.1500kcal eli tuo kuluu vaikka sohvalla makaisi. Tuohon perustuu esim. Painonvartijoiden pisteytys, jolloin n.70kg nainen saa syödä vrk:ssa n.1300kcal. Sillä menetelmällä itse laihduin 2,5kk aikana 9kg. Kokonaiskalorimäärä ratkaisee, ei se mitä syöt. Toki kannattaa syödä paljon kuituja ja terveellisesti niin ei pääse nälkä yllättämään.

Mä oon tosi läski ....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Mä sanoisin, että melkein jokainen, joka kokeilee karppaamista muutaman päivän ajan, jää sille tielle, sillä olosta sen huomaa, että se on hyvä juttu =)

Kyllä mä uskon sua mut se tuntuu jotenki niin vaikeelta... esim jos meillä on ruokana spaketti ja jauhelihakastike nii mitä mä syön pelkkää kastiketta ja salaattia?? :D

Mä syön lanttutikkuja, kukkakaalta, parsakaalthttp://kaksplus.fi/keskustelu/t1448874,lainaa-16360391#a, paprikaa, kesäkurpitsaa... ja jauhelihakastike on paljon parempaakin esim. kukkakaalin kera kuin spagetin kanssa. Lisänä salaattia ja esim. rae- tai salaattijuustoa, niin siinä on todella monipuolinen ruoka-annos.

:x mä inhoon kukkakaalta ja lanttua jne :ashamed: pitäis varmaan opetella syömään ja voihan syödä mistä tykkää... mut äääh hankalaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja dsdf:
Koska esimerkiksi peruna on todellista terveysruokaa.

Se on virallisterveellinen käsite. Oikeasti perunassa on paljon tärkkelystä, joka muuttuu elimistössä sokeriksi ja varastoituu rasvaksi. Tokihan perunaakin voi pieniä määriä syödä, mutta mieluummin muita kasviksia.
 
Pottua saa syödä!! Painonvartijoitten dieetissäkin sitä saa syödä melkolailla mielin määrin aterian yhteydessä. Peruna on hyvin täyttävää mutta ravintoarvoltaan aika köyhää ja se ei lihota. Itsekin vetelin pottua hyvillä mielin ja lihan määrä annoksesta pieneni ja hyvin laihtui.
 
Kyllä se tämä ruokavaliojuttukin on ihan vaan puhtaasti uskonasia. On olemassa se virallisterveellinen käsite oikeanlaisesta ruokavaliosta ja sitten on olemassa sitä vastustavia kantoja. Viralliset suositukset (pähkinänkuoressa = vältä rasvaa, syö paljon vihanneksia ja ota päivän energia pääsääntöisesti hiilihydraateista) ovat vaan niin tiukassa meissä, että oletamme niiden olevan ehdottoman oikeassa emmekä edes kyseenalaista niitä.

Mä suosittelen tutustumaan mm. tähän sivuun: http://www.ravitsemusjaterveys.fi/ ja http://www.anttiheikkila.com/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Vältä perunaa, pastaa, riisiä, leipää ja sokeria, juo pari litraa vettä päivässä, ja lisää ruokavalioosi noiden tilalle paljon kasviksia ja hyviä rasvoja, eli karppaile, niin laihtuu hitaasti, mutta varmasti. Ja oma olokin paranee, on energisempi ja reippaampi :)

Oon peesissä. Mä syön normaalisti lounaalla pelkästään kasviksia, salaatteja, kalaa, lihaa tai kanaa. Sitt päivällisellä voin vähän ottaa pastaa tai riisiä.
 
Kiinnitä huomiota kokonaisuuteen: mitä haittaa jos syö jäätelöä, jos päivällinen on pelkkää salaattia tai jos makaa sohvaperunana iltapäivän, kun on käynyt aamulla pitkällä lenkillä? Tärkeintä on välttää ylensyömistä, opettele tunnistamaan milloin mahasi on täysi. Pienennä annoksia, täytä mahaa vedellä ja lisää liikuntaa ja ole kärsivällinen! Muutos ei tapahdu hetkessä! Tutki elämäntapojasi ja mieti mitä voisit muuttaa. Tee pieniä tekoja terveyden (ei laihtumisen) eteen niin painokin putoaa ajan myötä. Laita leivän päälle kurkkua makkaran sijaan, käy kävellen kaupassa edes joskus, jätä karkkipussi ostamatta (osta vaikka kirsikoita sen sijaan) tai laita aina possuun rahaa kun tekee mieli herkkuja niin näet kuinka paljon voit säästää kun et herkuttele. Muista lautasmalli, täytä puolet lautasesta salaatilla. Opettele keventämään esim. jauhelihakastike kasviksilla, vaihda makaronit täysjyvään ym. Kaikkea saa syödä, mutta kohtuudella! Muista että myös alkoholi lihottaa!
 

Yhteistyössä