ehdottomasti
Ikinä en muuttais Helsinkiin tai muuallekkaan pääkaupunkiseudulle tai Turkuun tai Ahvenanmaalle. Asuin 5v. helsingin lähellä ja se riitti mulle.
Ihan yhtä faktatietoa tulee Helsingistä Liikaa ihmisiä, liian rauhatonta, ei luontoa, liikaa kiirettä. Voisin suositella Helsingin saaristo- ja rannikkovierailuja ihmisille jotka väittävät etteikö Helsingissä ole rauhallista luontoa. Pelkkä messukeskuksessa, keskustassa tai satamassa käynti ei oikein kerro koko totuutta kaupungista.Aika monella on mielenkiintoisia ennakkoluuloja tai väärinkäsityksiä Lapista ja täällä asumisesta Melkein naurattaa. Juu, Lappi pimenee kokonaan talveksi ja kesäisin ilma on sakeanaan hyttysiä Kaikki lappilaiset ihmiset ovat samanlaisia eikä täällä suinkaan ole mitään aktiviteetteja. Ah..
Itselläni ei sellaista paikkaa olekaan, johon en voisi tarvittaessa muuttaa, ehkä ruotsinkielinen alue hieman tökkisi.
Aijaa, minä tiedän paljonkin lajeja joita ei voi harrastaa muutakuin pk-seudulla. Miten on esim oman kuntasi parkour-harrastuksen laita? Footsal? Cheerleading? Amerikkalainen jalkapallo? Laitesukellus? Aikido? Kyllä se tuntuu itsestä hölmöltä kun oma nuoruus piti tylsistyä alivalottuneessa bilehileporukassa pikkukylillä jossa ei ollut mitään tekemistä, kun vertaa kuinka aktiivisia ja fiksuja nuoria harrastuksineen pk-seudulla onkaan!!!Mä en nyt äkkiseltään keksi mitään mitä täälläkin ei voisi harrastaa. Tai no joo ehkä jotain taitoluisteluseuraa täällä ei oo Tosin lähikunnista en tiedä onko niissä..
Puhumattakaan kulttuuriharrastuksista.Aijaa, minä tiedän paljonkin lajeja joita ei voi harrastaa muutakuin pk-seudulla. Miten on esim oman kuntasi parkour-harrastuksen laita? Footsal? Cheerleading? Amerikkalainen jalkapallo? Laitesukellus? Aikido? Kyllä se tuntuu itsestä hölmöltä kun oma nuoruus piti tylsistyä alivalottuneessa bilehileporukassa pikkukylillä jossa ei ollut mitään tekemistä, kun vertaa kuinka aktiivisia ja fiksuja nuoria harrastuksineen pk-seudulla onkaan!!!
Helsinki on vain niin ihana. Valinnanvaraa löytyy joka lähtöön, melkeinpä joka asiassa. Voi valita meneekö Kiasmaan, Ateneumiin, lelumuseoon vai vaikkapa katsomaan Aku Ankka-näyttelyä lehtimuseoon. Koskaan ei ole siitä kiinni että kylän ainoa paikka kiinni tai ei olisi ohjelmaa, jokaiseen makuun on joka ikinen päivä jotain. Tai sitten voi hakea runsaista ravintolavaihtoehdoista noutopaketin ja nautiskella ihan vain kotona. Se on ihanaa elämää se...Puhumattakaan kulttuuriharrastuksista.
Itse useammassa suurkaupungissa maailmalla asuneena pidän kyllä Helsinkiä raikkaana ja mukavana, varsinkin kesäisin.
Itse tykkään asua pk-seudulla nyt, en mielelläni muuttaisi pikkupaikkakunnille tai sisämaahan, enkä oikein muutenkaan enää pohjoisempaan,sillä pimeys siellä on liian ahdistavaa. Rakastan merta, aktiviteetteja, kulttuuria, helppoa liikkumista ja nopeaa matkustusta ulkomaille.
Nii on...Helsinki on vain niin ihana. Valinnanvaraa löytyy joka lähtöön, melkeinpä joka asiassa. Voi valita meneekö Kiasmaan, Ateneumiin, lelumuseoon vai vaikkapa katsomaan Aku Ankka-näyttelyä lehtimuseoon. Koskaan ei ole siitä kiinni että kylän ainoa paikka kiinni tai ei olisi ohjelmaa, jokaiseen makuun on joka ikinen päivä jotain. Tai sitten voi hakea runsaista ravintolavaihtoehdoista noutopaketin ja nautiskella ihan vain kotona. Se on ihanaa elämää se...
Joku asuu siis AkaassaEn muuttaisi Tamperetta pohjoisemmaksi enkä pois tästä moottoritien ja junaradan varresta. Aivan mahtavaa kun pääsee junalla kätevästi Treelle, Turkuun tai Helsinkiin. Matkoillelähtökin on vaivatonta kun pääsee helposti satamiin tai lentokentille. Autolla motaria pitkin tai junalla tai bussilla.