Tehdääs tämmönen; minne et ikipäivänä muuttaisi ja miksi?

"millie"
En muuttaisi ikipäivänä Vaasaan, Kajaaniin enkä Pietarsaareen.

Vaasassa olen asunut joitakin vuosia aiemmin, ja ihmiset oli leuhkoja,nokka pystyssä käveleviä ja hyi niin olevinaan! Kajaani vaikuttaa synkältä paikalta.
Pietarsaaressa "syrjitään" suomenkielisiä,joten ei kiitos.

*A*
[QUOTE="harmaa";23829664]Keskelle jotain helkkarin betoniviidakkoa en ikinäikinä muuttais.
Tarvitsen ympärilleni kesäisin vihreyttä, talvella puhdasta lunta..ilmasta puhumattakaan.
Tahtoisin asua lähellä merta, järvimaisemakin kelpais paremman puutteessa.[/QUOTE]

Peesaan. Musta tuntuu, että mun on pakko asua veden äärellä, muuten sekoo pää. :) Lisäksi haluan, että hyvät ja vehreät lenkkeilymaastot ovat aivan "kulman takana".

Tällä hetkellä asun Espoossa ja jos pois joutuisi täältä lähtemään niin voisin harkita lähinnä eteläistä tai läntistä Helsinkiä, Turkua tai Tamperetta. Turussa ja Tampereella haluaisin asua lähellä keskustaa (kävely/pyöräilymatkan päässä).

Vaasaa pohjoisemmassa en haluaisi asua, ihan vaan puhtaasti pitkien välimatkojen takia. Vaikka Lappi onkin mielestäni erittäin kaunis, sekä kesällä että talvella. Lisäksi olisihan se ihanaa, että talvella pääsisi kunnolliseen laskettelurinteeseen koska vaan, tai kesällä tunturiin ihmettelemään ihmisen pienuutta ja maailman suuruutta. :)

Pääkaupunkiseudulle en halua muuttaa. Tai muutenkin haluaisin pysytellä täällä Pohjois-Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan suunnalla.
Ihmiset on jotenkin erilaisia etelässä. Pk-seudulla on kaikilla niin kiire, enkä ikinä haluais lapsia kasvattaa siellä, ties mitä huligaaneja niistä tulis :p Täällä "maalla" on jotenkin turvallisemman tuntoista ja en haluaisi asua missään kaupungissa niin että jos haluaisi luontoon, sinne pitäisi matkustaa autolla pitkä matka..

Nyt asun n. 14 000 asukkaan pienessä kaupungissa josta kumminkin löytyy kaikki tarvittava; ei valittamista.

"kielo"
Pääkaupunkiseudulle en halua muuttaa. Tai muutenkin haluaisin pysytellä täällä Pohjois-Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan suunnalla.
Ihmiset on jotenkin erilaisia etelässä. Pk-seudulla on kaikilla niin kiire, enkä ikinä haluais lapsia kasvattaa siellä, ties mitä huligaaneja niistä tulis :p Täällä "maalla" on jotenkin turvallisemman tuntoista ja en haluaisi asua missään kaupungissa niin että jos haluaisi luontoon, sinne pitäisi matkustaa autolla pitkä matka..

Nyt asun n. 14 000 asukkaan pienessä kaupungissa josta kumminkin löytyy kaikki tarvittava; ei valittamista.
Saako kysyä, missä kaupungissa?

[QUOTE="harmaa";23829664]

Paikkakuntia joilla en viihdy kyläilyä kauempaa ovat RAAHE ja YLIVIESKA.
Toisessa kieroon kasvaneita ihmisiä suurinen suineen.Toisessa rikollisuus ja huumeet rulettaa.[/QUOTE]

Asun Ylivieskassa ja en oikeen tiedä kumpi kuvauksistas on tarkoitettu tänne, mut kummatki sopii kyllä :p Täällä on pienet piirit ja juorut liikkuu mut silti hyvä paikka asua :D

Nyt kun otit esiin sen että pk-seudulla lapsista kasvais huligaaneja niin ootko miettinyt miten paljon mahdollisuuksia täällä lapsille on, niin hyvässä kuin pahassakin tietysti. Kyllä minä tiedän paljon enemmän fiksuja nuoria pk-seudulla joilla on mahdollisuus harrastaa melkein mitä tahansa. Enemmän keskisuomessa näki turhautuneita nuoria joilla ei ollut muuta tekemistä kuin notkua "kylillä", poltella röökiä/pilveä ja vetää kaljaa. Eli jos yleistetään puoleen ja toiseen niin kyllä pääkaupungissa asumiseen hyviäkin puolia löytyy lasten kanssa.

"Vieras"
Helsinkiin koska liian pitkä rauhalliseen luontoon. Enkä eteläpohjalaiseen pikkukylään, josta sukuni on, liian tekopyhää ja nurkkakuntaista. Mieluiten asuisin Lapissa ja kaukana naapureista.

"Äiti"
Näin lapsena itseäni nuoremman saamelaistytön ja mielestäni hän näytti uskomattoman pelottavalta ja pahalta, se oli vain semmoinen fiilis. Olen saanut jokaiselta tapaamaltani lappalaiselta jonkin sorttista p*skaa niskaan, todella huonot kokemukset yhteistyöstä heidän kanssaan.

Lappia pelkään pimeyden ja ihmisten takia. Huskysafarien vetäjät ovat olleen viimeinen piste i:n päälle. He vahvistivat sen mielikuvan, että lappilaiset ihmiset ovat julmia ja erilaisia kuin mihin olen tottunut. En vain viihdy siellä, mikään ei ole koskaan auki, piirit on pienet, ihmisten maailmankuva on yksinkertainen...

En vain sovi sinne, sielunmaisemani on niin erilainen, etten tule toimeen paikallisten kanssa ja ympäristö etoo minua. Piste.
Nyt kyllä naurattaa, sori :LOL:

"..."
"Lappi on liian pohjoisessa, siellä on kylmä, pimeä talvi ja pitkät välimatkat."

Lappi on iso alue eikä kaikki todellakaan asu käsivarressa :D Toisekseen viime talvena tais etelässä olla jopa kylmempi ku meillä täällä pohjosessa :D

Ite en muuttais
Kolmeen ekaan en muuttais koska siellä ei ole mitään! Ja viimenen on aivan liian iso ja rauhaton...

Mä viihyn täällä pohjosessa vaikka etelästä itekki tänne olen aikanaan muuttanut :)

?
En muuttaisi Lappiin, kylmää ja pimeää, vaikka minulle on tosin Lapin asukas sanonut, ettei Lapissa ole talvella yhtään niin pimeää kuin Etelä-Suomessa, koska lumi valaisee siellä. Mutta en haluaisi muuttaa sinne, kun on niin hankala lähteä matkoille jne.

Ylipäänsä millekään pienelle paikkakunnalle en haluaisi muuttaa. Asun nyt tosin paikkakunnalla, joka ei ole mieleeni. Mieluummin asuisin Suomessa Helsingissä tai Tampereella. Tosin Helsingissäkin on paljon alueita, joilla en haluaisi asua. Niin ja millään ruotsinkielisellä paikkakunnalla en haluaisi asua enkä paikkakunnilla, jossa ruotsinkielisiä on yli 10 %.
hankala lähteä matkoille muka?

Aika monella on mielenkiintoisia ennakkoluuloja tai väärinkäsityksiä Lapista ja täällä asumisesta :D Melkein naurattaa. Juu, Lappi pimenee kokonaan talveksi ja kesäisin ilma on sakeanaan hyttysiä ;) Kaikki lappilaiset ihmiset ovat samanlaisia eikä täällä suinkaan ole mitään aktiviteetteja. Ah..

Itselläni ei sellaista paikkaa olekaan, johon en voisi tarvittaessa muuttaa, ehkä ruotsinkielinen alue hieman tökkisi.

Nyt kun otit esiin sen että pk-seudulla lapsista kasvais huligaaneja niin ootko miettinyt miten paljon mahdollisuuksia täällä lapsille on, niin hyvässä kuin pahassakin tietysti. Kyllä minä tiedän paljon enemmän fiksuja nuoria pk-seudulla joilla on mahdollisuus harrastaa melkein mitä tahansa. Enemmän keskisuomessa näki turhautuneita nuoria joilla ei ollut muuta tekemistä kuin notkua "kylillä", poltella röökiä/pilveä ja vetää kaljaa. Eli jos yleistetään puoleen ja toiseen niin kyllä pääkaupungissa asumiseen hyviäkin puolia löytyy lasten kanssa.
Mä en nyt äkkiseltään keksi mitään mitä täälläkin ei voisi harrastaa. Tai no joo ehkä jotain taitoluisteluseuraa täällä ei oo :D Tosin lähikunnista en tiedä onko niissä..

Yhteistyössä