Tehdääs tämmönen; minne et ikipäivänä muuttaisi ja miksi?

"vieras"
[QUOTE="vieras";23829256]Mä luulin, että kysellään ulkomaista ja olin tulossa vastaamaan, että Afrikka. Liian levotonta ja kauheita tauteja.[/QUOTE]

Jaa, mä muuttaisin mieluummin jopa tiettyihin paikkoihin Afrikassa kuin Ylöjärvelle. Ja on muitakin pieniä takapajuloita Suomessa, mihin en haluaisi muuttaa. Missään jumalanseläntakana kaukana palveluista en haluaisi asua, enkä mielellään myöskään Helsingissä.

Ja vaikka olenkin sitä mieltä, että pakon edessä voisin asua ihan missä vain, niin monet kaverini ovat kyselleet miksen halua muuttaa Helsinkiin, isoon kaupunkiin. ;) :D Olen sanonut että voisin muuttaa jopa ihan mielelläni, jos asunnossani olisi ainakin 150-200m2 ja se sijaitsisi ydinkeskustassa ja samoin työpaikkani tulisi sijaita ydinkeskustassa. Eli en taida olla muuttamasa.. ;)

Muoks. autopaikka olisi myös ehdottomasti oltava samassa talossa. :xmas:

Viimeksi muokattu:
"mie"
Lappia en jätä. Täällä on ihanan rauhallista ja puhdasta. Vuodenajat erottuvat selvästi. Talvella on valkoista lunta eikä loskaa kokoajan. Täällä 11 000 asukkaan "tuppukylässä" on turvallista liikkua ja kasvattaa lapset. Ei tarvitse tuolla kulkiessa pelätä jokaista vastaatulijaa vaan voi ihan huoleti kulkea.

Ja ihanat kesän valoisat yöt, aurinko paistaa yölläkin!

Ja tosiaan, kyllä etelässä on paljon pimeämpää talvella kuin meillä täällä. Lumi valaisee kummasti.

Ainoa miinus on sääsket kesäisin... Mutta sen kestän kunhan vaan saan elää turvallisesti!

Aika monella on mielenkiintoisia ennakkoluuloja tai väärinkäsityksiä Lapista ja täällä asumisesta :D Melkein naurattaa. Juu, Lappi pimenee kokonaan talveksi ja kesäisin ilma on sakeanaan hyttysiä ;) Kaikki lappilaiset ihmiset ovat samanlaisia eikä täällä suinkaan ole mitään aktiviteetteja. Ah..

Itselläni ei sellaista paikkaa olekaan, johon en voisi tarvittaessa muuttaa, ehkä ruotsinkielinen alue hieman tökkisi.
Ihan yhtä faktatietoa tulee Helsingistä :) Liikaa ihmisiä, liian rauhatonta, ei luontoa, liikaa kiirettä. Voisin suositella Helsingin saaristo- ja rannikkovierailuja ihmisille jotka väittävät etteikö Helsingissä ole rauhallista luontoa. Pelkkä messukeskuksessa, keskustassa tai satamassa käynti ei oikein kerro koko totuutta kaupungista.
Mutta tosiaan tuo Lappi; kiva käydä Levillä joka talvi mutta en haluisi sinne asumaan, ei kestäis, sori vaan! Tuli mieleen aikoinani tanssin hitaita Levin Hullussa porossa erään kivanoloisen kundin kanssa. Hän kysyi mistäpäin olen ja kun vastasin että Espoosta niin hän jätti mut keskelle tanssilattiaa ja lähti pois. Kaverini kertoi että hän etsi paikallista naista, tai edes vähän lähempää kuin Espoosta :) Mutta hyvät käytöstavat ois kivat myös naisenmetsästyksessäkin!!!

Mä en nyt äkkiseltään keksi mitään mitä täälläkin ei voisi harrastaa. Tai no joo ehkä jotain taitoluisteluseuraa täällä ei oo :D Tosin lähikunnista en tiedä onko niissä..
Aijaa, minä tiedän paljonkin lajeja joita ei voi harrastaa muutakuin pk-seudulla. Miten on esim oman kuntasi parkour-harrastuksen laita? Footsal? Cheerleading? Amerikkalainen jalkapallo? Laitesukellus? Aikido? Kyllä se tuntuu itsestä hölmöltä kun oma nuoruus piti tylsistyä alivalottuneessa bilehileporukassa pikkukylillä jossa ei ollut mitään tekemistä, kun vertaa kuinka aktiivisia ja fiksuja nuoria harrastuksineen pk-seudulla onkaan!!!

brittifenno
Aijaa, minä tiedän paljonkin lajeja joita ei voi harrastaa muutakuin pk-seudulla. Miten on esim oman kuntasi parkour-harrastuksen laita? Footsal? Cheerleading? Amerikkalainen jalkapallo? Laitesukellus? Aikido? Kyllä se tuntuu itsestä hölmöltä kun oma nuoruus piti tylsistyä alivalottuneessa bilehileporukassa pikkukylillä jossa ei ollut mitään tekemistä, kun vertaa kuinka aktiivisia ja fiksuja nuoria harrastuksineen pk-seudulla onkaan!!!
Puhumattakaan kulttuuriharrastuksista.

Itse useammassa suurkaupungissa maailmalla asuneena pidän kyllä Helsinkiä raikkaana ja mukavana, varsinkin kesäisin.
Itse tykkään asua pk-seudulla nyt, en mielelläni muuttaisi pikkupaikkakunnille tai sisämaahan, enkä oikein muutenkaan enää pohjoisempaan,sillä pimeys siellä on liian ahdistavaa. Rakastan merta, aktiviteetteja, kulttuuria, helppoa liikkumista ja nopeaa matkustusta ulkomaille.

"Minna"
[QUOTE="millie";23831659]En muuttaisi ikipäivänä Vaasaan, Kajaaniin enkä Pietarsaareen.

Vaasassa olen asunut joitakin vuosia aiemmin, ja ihmiset oli leuhkoja,nokka pystyssä käveleviä ja hyi niin olevinaan! Kajaani vaikuttaa synkältä paikalta.
Pietarsaaressa "syrjitään" suomenkielisiä,joten ei kiitos.[/QUOTE]

Just niin, Vaasaan ei ikinä enää!!

"minttu"
Helsinkiin tai sen "lähiöihin" (Vantaa, Espoo, Kerava jne.). Vietin sillä suunnalla muinoin paljon aikaa, enkä tykännyt. Liikaa ihmisiä, liian tiiviisti rakennettua seutua, ei viihtyisää. Järkyttävintä oli kulkea Keravalta Pasilaan töihin niissä ruuhkaisissa lähijunissa... En vain tykkää. Helsingissä on kiva käydä, mutta vain käydä.

"poikia3"
Mä en muuttaisi taas pääkaupunkiseudulta yhtään mihinkään, Espoossa nyt asutaan ja viihdyn täällä loistavasti.

Mulle ei ihmisiä ole liikaa, 50 metrin päässä on lähin metsä, palvelut kilometrin kävelymatkan päässä. Naapurit on lähellä ja se tuo taas minulle turvallisuutta.

Itse en viihtyisi maalla ja katovalottomuus tuo minulle turvattomuuden tunnetta.

Kaipaan mahdollisuuksia harrastaa monenlaisia lajeja, hyviä kulkuyhteyksiä ja sitä kulttuuriakin. Koko ikäni olen asunut täällä, ja en kaipaa edes mökkeilemään - se vain ei ole minun juttuni.

Meitä ihmisiä on erilaisia, ja kannattaisi ehkä oppia sietämään erilaisuutta, meidän kaikkien.

"vieras"
Kempelettä pohjoisemmas en vois muuttaa enkä edes sinne Kempeleeseen. Onneksi pääsin pois sieltä. Ja pääkaupunkiseutu on toinen minne ei minua sais. Ja yleensäkkin kaupungit. Maalla ja korvessa on kivaa ;D

Puhumattakaan kulttuuriharrastuksista.

Itse useammassa suurkaupungissa maailmalla asuneena pidän kyllä Helsinkiä raikkaana ja mukavana, varsinkin kesäisin.
Itse tykkään asua pk-seudulla nyt, en mielelläni muuttaisi pikkupaikkakunnille tai sisämaahan, enkä oikein muutenkaan enää pohjoisempaan,sillä pimeys siellä on liian ahdistavaa. Rakastan merta, aktiviteetteja, kulttuuria, helppoa liikkumista ja nopeaa matkustusta ulkomaille.
Helsinki on vain niin ihana. Valinnanvaraa löytyy joka lähtöön, melkeinpä joka asiassa. Voi valita meneekö Kiasmaan, Ateneumiin, lelumuseoon vai vaikkapa katsomaan Aku Ankka-näyttelyä lehtimuseoon. Koskaan ei ole siitä kiinni että kylän ainoa paikka kiinni tai ei olisi ohjelmaa, jokaiseen makuun on joka ikinen päivä jotain. Tai sitten voi hakea runsaista ravintolavaihtoehdoista noutopaketin ja nautiskella ihan vain kotona. Se on ihanaa elämää se...

Haave Maria ejk
Helsinki on vain niin ihana. Valinnanvaraa löytyy joka lähtöön, melkeinpä joka asiassa. Voi valita meneekö Kiasmaan, Ateneumiin, lelumuseoon vai vaikkapa katsomaan Aku Ankka-näyttelyä lehtimuseoon. Koskaan ei ole siitä kiinni että kylän ainoa paikka kiinni tai ei olisi ohjelmaa, jokaiseen makuun on joka ikinen päivä jotain. Tai sitten voi hakea runsaista ravintolavaihtoehdoista noutopaketin ja nautiskella ihan vain kotona. Se on ihanaa elämää se...
Nii on...

kalamata
olen syntynyt Helsingissä ja asunut siellä ensimmäiset 17 vuotta. sen jälkeen muutin Kotkaan ja tänne jäin.
täältä voisin muuttaa kyllä pois, mutta pääkaupunkiseudulle en enää koskaan.
meri on aika tärkeä osa elämääni, joten ihanne olis joku porvoo, loviisa..
ei länteen eikä pohjanmaalle.
kammotuksia olis myös Pori, Kokkola, Seinäjoki...
sisävesien ääreltä voisin kuvitella Lappeenrannan ja Savonlinnan viehättävän.
en osaa kuvitella parhaimmalla taidollakaan mitä siellä Helsingissä olis mitä voisin kaivata.
kulttuuri on liian korkeaa ja teatteriin minne sinne tahdon pääsen kyllä.
en todellakaan voisi kuvitella lasteni harrastavan amerikkalaista jalkapalloa, joten sekään ei ole ongelma............

[QUOTE="minttu";23836387]Helsinkiin tai sen "lähiöihin" (Vantaa, Espoo, Kerava jne.). Vietin sillä suunnalla muinoin paljon aikaa, enkä tykännyt. Liikaa ihmisiä, liian tiiviisti rakennettua seutua, ei viihtyisää. Järkyttävintä oli kulkea Keravalta Pasilaan töihin niissä ruuhkaisissa lähijunissa... En vain tykkää. Helsingissä on kiva käydä, mutta vain käydä.[/QUOTE]

No Kerava-Pasila väli onkin kyllä aika karsee ruuhka-aikana. Itse vaan täällä metsänreunassa, lähellä merta mukavasti asuen espoolaisena en allekirjoita tuota liian tiiviisti rakentamista. Kantsii joskus mennä esim kiertää Bodom-järveä kiertävä "mutkatie", ottaa valokuva ja antaa ihmisten arvata mistäpäin Suomea maisemat on, moni pk-seutua haukkuva ei meinaa uskoa että kuva on Espoosta :) Mut Espoohan onkin ihan erämaata suurimmaksi osaksi.

Yhteistyössä