Tehdääs nyt UUSI toinen kakkuketju

mie
Yksi parhaimmista kakun kostutajista on sitruunamehu. Eli puristat sitruunanmehua veteen ja lisäät sokeria vaan sen verran että happamuus vähän taittuu. Ihanan raikas kostuke.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja BUBO:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamusia09:
Mulla oli sellainen alle 5 euron pursotin, hikoilee kovasti ja jälki on tosi epätasaista (johtuu myös varmaan tekijästäkin :whistle: ) Onko halpaa ja hyvää olemassa?
Tykkään käyttää niitä kertakäyttöisiä muovipusseja ja niihin ostan erikseen kivat tyllat. Halvalla pääsee!
Näin kaikkein paras. Joku mainosti tuolla tupperia.Mä heittäisin kaikki kankaiset tai pestävät pussit vitikkoon.Niitä ei sais edes kermalle käyttää. Ja muovi terät on ihan jotain järkyttäviä.
Jos haluaa hyvän pursotuksen tehdä niin sitten metalliset terät joissa on terävät ja suorat teräosat. Ja kertaköyttöset massapussit.
Nuo pestävät kankaiset on tarkoitettu pikkuleipien tekoon yms. paistettavien. Ja jos ne alkaa hikoilemaan niin sit ne on jo pilalla.Niitä ei saa pestä edes kuumalla vedellä vaan haalealla pesuainevedellä. Se kuumuus pilaa ne pussit.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Todella upeita kakkuja, selvästi nähty vaivaa. Itse vain vihaan kaikkia marsipaaneja jne. En pystyisi syömään tuollaisia kakkuja ollenkaan. Liian ällömakeita.
Eiköhän se maku tule kuitenkin enempi sieltä kakun siäsltä, siis täytteistä jne. Marsipaania tai muuta kuorrutetta on päällä alle 0,5cm
Täytteet ja kakun pohja sitten määrittelee onko kakku makea, ällö vai jotain muuta. Jos on raikas täyte niin ei marsipaanikakkukaan ole ällömakea.
Mutta jos ei marsipaanista tykkää, niin jää silti se kakku syömättä. Itse en ainakaan kuori niitä kakun sisuksia ja syö niitä, vaan jätän vain syömättä. Ja mitä näitä kakkublogeja olen seurannut, niin ne täytteet on kyllä useimmiten aika ällömakean kuuloisia. Kaiken maailman mousseja ja kreemejä.

Eihän mousse tai kreemikään ole vältsisti ällömakea, se riippuu ripottelijan vakaasta sokerin lisäämisestä...ja esim kakkupohjan kostutuksesta, maito tasapainottaa, mehut ja limpparit on musta ällöjä, toiset tykkää niistäkin.
Siis näin

Eihän mousse tai kreemikään ole vältsisti ällömakea, se riippuu ripottelijan vakaasta sokerin lisäämisestä...ja esim kakkupohjan kostutuksesta, maito tasapainottaa, mehut ja limpparit on musta ällöjä, toiset tykkää niistäkin.

Minua raivostuttaa aina ku ihmiset kostuttaa kakut MAIDOLLA!! Ku käyttäisivät sitten edes vaikka laktoositonta maitoa..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Todella upeita kakkuja, selvästi nähty vaivaa. Itse vain vihaan kaikkia marsipaaneja jne. En pystyisi syömään tuollaisia kakkuja ollenkaan. Liian ällömakeita.
Eiköhän se maku tule kuitenkin enempi sieltä kakun siäsltä, siis täytteistä jne. Marsipaania tai muuta kuorrutetta on päällä alle 0,5cm
Täytteet ja kakun pohja sitten määrittelee onko kakku makea, ällö vai jotain muuta. Jos on raikas täyte niin ei marsipaanikakkukaan ole ällömakea.
Mutta jos ei marsipaanista tykkää, niin jää silti se kakku syömättä. Itse en ainakaan kuori niitä kakun sisuksia ja syö niitä, vaan jätän vain syömättä. Ja mitä näitä kakkublogeja olen seurannut, niin ne täytteet on kyllä useimmiten aika ällömakean kuuloisia. Kaiken maailman mousseja ja kreemejä.

Eihän mousse tai kreemikään ole vältsisti ällömakea, se riippuu ripottelijan vakaasta sokerin lisäämisestä...ja esim kakkupohjan kostutuksesta, maito tasapainottaa, mehut ja limpparit on musta ällöjä, toiset tykkää niistäkin.
Siis näin

Eihän mousse tai kreemikään ole vältsisti ällömakea, se riippuu ripottelijan vakaasta sokerin lisäämisestä...ja esim kakkupohjan kostutuksesta, maito tasapainottaa, mehut ja limpparit on musta ällöjä, toiset tykkää niistäkin.

Minua raivostuttaa aina ku ihmiset kostuttaa kakut MAIDOLLA!! Ku käyttäisivät sitten edes vaikka laktoositonta maitoa..
Tietenkin laitan laktoositonta maitojuomaa tai hylamaitoa jos siihen on tarvetta!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Räpylä:
Mun on pakko kysyä, että tykkäättekö te noista marsipaaneista ja sokerikreemeistä ja vaahtokarkkitaikinoista? Mä en saattais syödä niillä kuorrutettuja kakkuja jos ei olis pakko :ashamed: Vaikka hienoja ne kyllä on!

Kivaa, kun oli muutama kuva leikatustakin kakusta, niitä on kiva nähdä.
marsipaanista ei tykätä, mut sokerikreemit ja vaahtokarkkipäälliset on hyviä :p
 
juuh
Tos mun barbikakku, ei riittäny yks marsipaani koko mekkoon ni piti sitte soveltaa ja koristella loput sillä, mitä kaapista löytyi... Tuli vähän sekamelska mutta hyvin kelpas.

Tiedänpähän ens kerralla--> enemmän marsipaania!!!

http://www.aijaa.com/v.php?i=5074466.jpg
 
juuh
Ja mä raaaaakastan marsipaania, mua harmittaa ku suomalaiset ei muuten juurikaan tykkää. Euroopassa kun reissaan ostan aina kotiin itselleni kaikenmaailman marsipaaninameja.... Siellä niitä on!!!!!!
 
cupcake
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Ja mä raaaaakastan marsipaania, mua harmittaa ku suomalaiset ei muuten juurikaan tykkää. Euroopassa kun reissaan ostan aina kotiin itselleni kaikenmaailman marsipaaninameja.... Siellä niitä on!!!!!!
Lidlistäkin niitä saa, nyt oli jo joulukarkitki jo tullu!
 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja cupcake:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Ja mä raaaaakastan marsipaania, mua harmittaa ku suomalaiset ei muuten juurikaan tykkää. Euroopassa kun reissaan ostan aina kotiin itselleni kaikenmaailman marsipaaninameja.... Siellä niitä on!!!!!!
Lidlistäkin niitä saa, nyt oli jo joulukarkitki jo tullu!
ihan tosi? Mä kun en ikinä käy lidlissä... Tarttee varmaan mennä. :D
 
mie
Jestas mitä kakkuja, toiset toisiaan järkyttävämpiä, pari ihan loistokakkua joukossa mutta suurin osa ihme räpellyksiä. Parempi on tehdäki vaan kermakkkuja jos ei ton parempia osaa marsipaanista tehä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Tässä ihan perus kermakakku ja tietty perhonen 2v. tytölleni
[/URL]
Joku sentään tekee näitäkin vielä! :flower:
Nämä on ainoita kakkuja, jotka meillä maistuu. En edes tiennyt mistään kuvakakuista yms. härpäkkeistä ennen kuin tulin tälle palstalle. Luulin jo, että kukaan ei enää tee oikeita kermakakkuja, paitsi minä.

 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja malla82:
tietääkö kukaan muuten onko esim. HAaparannassa tai Luleåssa mitää puotia mistä saa leipomatarvikkeita... siis esim sellanen ku tääl on vaik Ullan unelma tms... vastatkaa pian!!! kiitos!
Tiedän ainakin sen että Haaparannasta saa sitä ihanaa Robertsin valmiiksi kaulittua marsipaania, esim. mansikan makuisena
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jestas mitä kakkuja, toiset toisiaan järkyttävämpiä, pari ihan loistokakkua joukossa mutta suurin osa ihme räpellyksiä. Parempi on tehdäki vaan kermakkkuja jos ei ton parempia osaa marsipaanista tehä.
pakko peesailla..jotenkin huvittaa että jotkut miettii, et pitäsköhän ruveta pitämään omaa blogia..jooh ainut hyvä on toi meloonit...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jestas mitä kakkuja, toiset toisiaan järkyttävämpiä, pari ihan loistokakkua joukossa mutta suurin osa ihme räpellyksiä. Parempi on tehdäki vaan kermakkkuja jos ei ton parempia osaa marsipaanista tehä.
Onpa typerä kommentti. Sinäkö et suostuisi syömään mielestäsi "räpellyskakkua"? :D

 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jestas mitä kakkuja, toiset toisiaan järkyttävämpiä, pari ihan loistokakkua joukossa mutta suurin osa ihme räpellyksiä. Parempi on tehdäki vaan kermakkkuja jos ei ton parempia osaa marsipaanista tehä.
Onpa typerä kommentti. Sinäkö et suostuisi syömään mielestäsi "räpellyskakkua"? :D
No en söis, kyllä se ulkonäkö on myös tärkeää niin leivonnassa kuin ruuanlaitossa. En suostuisi ruokanakaan syömään jotain moskaa niin miksi kakun muodossa.
 
huh
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jestas mitä kakkuja, toiset toisiaan järkyttävämpiä, pari ihan loistokakkua joukossa mutta suurin osa ihme räpellyksiä. Parempi on tehdäki vaan kermakkkuja jos ei ton parempia osaa marsipaanista tehä.
Onpa typerä kommentti. Sinäkö et suostuisi syömään mielestäsi "räpellyskakkua"? :D
No en söis, kyllä se ulkonäkö on myös tärkeää niin leivonnassa kuin ruuanlaitossa. En suostuisi ruokanakaan syömään jotain moskaa niin miksi kakun muodossa.
Eli kun menet ystävillesi kylään, ja mielestäsi tarjolla oleva kakku ei täytä sinun kauniin kakun kriteerejä, jätät syömättä. Joo, selevä.

:LOL:

 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jestas mitä kakkuja, toiset toisiaan järkyttävämpiä, pari ihan loistokakkua joukossa mutta suurin osa ihme räpellyksiä. Parempi on tehdäki vaan kermakkkuja jos ei ton parempia osaa marsipaanista tehä.
Onpa typerä kommentti. Sinäkö et suostuisi syömään mielestäsi "räpellyskakkua"? :D
No en söis, kyllä se ulkonäkö on myös tärkeää niin leivonnassa kuin ruuanlaitossa. En suostuisi ruokanakaan syömään jotain moskaa niin miksi kakun muodossa.
Eli kun menet ystävillesi kylään, ja mielestäsi tarjolla oleva kakku ei täytä sinun kauniin kakun kriteerejä, jätät syömättä. Joo, selevä.

:LOL:
juuri näin :) mutta onneksi minun ystäväni tekevät ihan kauniita kakkuja, jossain paikoissa olen jättänyt väliin kakun syömisen juuri sen takia että on ollut jotenkin epäilyttävän näköinen tekele
 

Yhteistyössä