Teettekö yleensä jälkiruokia?

Olen tässä miettinyt, että pitäisiköhän alkaa tehdä tuolle tenavalle myös jälkkäriä joskus. Yleensä kokkailen kaksi lämmintä ateriaa päivässä, joista toinen useimmiten edellisen päivän ruokaa jotenkin vähän muunneltuna, mutta eipä ole tullut tehtyä pahemmin jälkiruokia. Kun tuntuu, että noiden pääruokienkin laitto on työn ja tuskan takana. Nimittäin 1-vuotias lapseni on tosi takertuva ja huomionkipeä, varsinkin kun minä yritän tehdä jotain muuta kuin leikkiä hänen kanssaan. Pirun hankalaa esim pilkkoa sipuleita huutava lapsi jalassa roikkuen tai sitten yhdellä kädellä ja tyttö sylissä. Mitä mieltä olette, onko jälkiruuat (esim kiisselit, rahkat, hedelmäsalaatit tms mitä nyt kukakin tykkää syödä) vättämättömiä?
 
Ei meilläkään kyllä ole oikeastaan koskaan jälkiruokaa, korkeintaan tyyliin jouluna ja juhannuksena :D. Jos on ruokavieraita, keitetään kahvit jälkkäriksi ja sen kanssa tietty on makeaa tarjolla, mutta en tee erikseen jälkkäreitä.

Kiisseliä, rahkaa tms. on sitten välipalalla aina silloin tällöin.
 
Ihanaa, en siis ole ainoa! :D Ei siis ole syytä tuntea huonoa omatuntoa. Kyllä mäkin usein teen sitten välipalaksi just rahkaa tms. Oikeastaan nuo jälkkärit on jääneet senkin takia tekemättä, kun tyttö on myös aika nirso ja huono syömään, niin jotenkin tuntuisi hullulta antaa jotain makeita herkkuja, kun on syönyt pääruokaa tyyliin kolme lusikallista. Koska tiedän, että herkut kyllä varmasti uppoavat, en halua että oppii vain täyttämään pelkästään niillä vatsaansa.

Meillä kotona oli kyllä aina jälkkärit joka ruualla. Äiti on aika säntillinen ihminen näissä asioissa... Siitä ehkä onkin tää tunne peräisin, kun tuntuu että pitäis jotenkin enemmän panostaa.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Ei meilläkään kyllä ole oikeastaan koskaan jälkiruokaa, korkeintaan tyyliin jouluna ja juhannuksena :D. Jos on ruokavieraita, keitetään kahvit jälkkäriksi ja sen kanssa tietty on makeaa tarjolla, mutta en tee erikseen jälkkäreitä.

Kiisseliä, rahkaa tms. on sitten välipalalla aina silloin tällöin.
Sama täällä! Jos jotain hyvää tulee mieleen ottaa ruuan jälkeen, niin se on yleensä rusinoita tai auringonkukansiemeniä tai muutama manteli, joskus harvoin makeaa kuten keksi.
 
"Vilukissa"
Todella harvoin mä repäsen mitään jälkkäreitä kehiin..ja silloinkin väsään sen nopeasti, mä en jotenkin tykkää suoda sen valmistumiselle aikaa..eli silloin joku marjakimara toimii pienellä vaniljakastikkeella/-vaahdolla hyvin,tai hedelmäsalaatti. Yksinkertaista, helppoa ja nopeaa :).
 

Yhteistyössä