Teemu Lehtilä otti kiinni kiviä heitelleen pikkupojan ja joutui rikoksesta epäillyksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei hyvää päivää!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Monenlaista on mielipidettä tästä asiasta... Itse toivoisin ja olisi suotavaa että mun poikaa ojennettaisiin jos tekisi väärin muita kohtaan. En pitäisi sitä pahana ollenkaan. Ei sillä hyssyttämisellä sun muulla pääse mihinkään. Ja vaikka kyseisten poikien vanhemmat eivät ole olleet tapausta todistamassa, nii mielestäni olisivat voineet suhtautua asiaan eri lailla, juurikin keskustelemaan poikien kanssa ja vaikka jopa Teemun kanssa ennen kuin ruvetaan nostamaan syytteitä (mistä sitä tietää vaikka ovatkin keskustellet molempien kanssa) ja tietenkin pistää pojat pyytämään anteeksi tytöltä.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
- Tämän hetken tiedon mukaan poika, josta mies otti kiinni, ei osallistunut kivien heittelyyn, Jakobsson sanoo."

naurettavaa tuokin. mulle ainakin kersana sanottiin, että jos olet osa porukkaa, olet sitä niin hyvässä kuin pahassa. tämän takia esimerkiksi en saanu mennä yhden näpistelevän kaverin kanssa kauppaan. olisi tuokin poika jos niin pulmunen oli, voinu lähtee paikalta siinä vaiheessa kun ei halunnu olla osa porukkaa

Siis poliisin tieto perustuu puhtaasti rikosilmoituskeen, eli vanhempien tarinaan. Jutussahan sanottiin, että Lehtilää ei ole vielä kuultu. Luoja tätä uutisoinnin tapaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ticotico:
Monenlaista on mielipidettä tästä asiasta... Itse toivoisin ja olisi suotavaa että mun poikaa ojennettaisiin jos tekisi väärin muita kohtaan. En pitäisi sitä pahana ollenkaan. Ei sillä hyssyttämisellä sun muulla pääse mihinkään. Ja vaikka kyseisten poikien vanhemmat eivät ole olleet tapausta todistamassa, nii mielestäni olisivat voineet suhtautua asiaan eri lailla, juurikin keskustelemaan poikien kanssa ja vaikka jopa Teemun kanssa ennen kuin ruvetaan nostamaan syytteitä (mistä sitä tietää vaikka ovatkin keskustellet molempien kanssa) ja tietenkin pistää pojat pyytämään anteeksi tytöltä.

Mun mielestä mielipide on ollut melko yhteneväinen. Muutama provo taitaa vain mukana keskustelussa olla...

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja miä :
Siis poliisin tieto perustuu puhtaasti rikosilmoituskeen, eli vanhempien tarinaan.

Ehkä lisänä on myös lääkärintodistus ja silminnäkijän lausunto, tms? Vai lukeeko ettei oo?

Rikosilmoituksen jälkeen kuullaan aina eka epäiltyä, ennen todistajia. Ja miten lääkärintodistus todistaa sen, ettei poika ole heitellyt kiviä? Jokin käsivamma vai?

Alkuperäinen kirjoittaja minä :

Mun mielestä mielipide on ollut melko yhteneväinen. Muutama provo taitaa vain mukana keskustelussa olla...

Olisi varmaankin pitänyt ensimmäinen lause muotoilla jotenkin toisella lailla, mutta en sitä päästäni saanut tuon kummemmin :D

vuosia sitten mua harmitti kun asuttiin rivitalossa ja naapurin kakarat nyppi mun kukkamaata. eivät siis nyppineet rikkaruohoja, vaan kaikkea muuta. kerran pistin pieneen muovipussiin kirjeen, jonka kätkin kukkien alle. eli siihen kirjeeseen ei päässyt käsiksi, ellei ryöminyt aidan välistä meidän pihapläntille ja vielä kaivellu kukkamaata. kirjeessä lui, että tiedän kuka olet ja jos teet tuon vielä kerran, soitan ovikelloasi ja kerron isällesi. oikeasti en siis tiennyt kuka tuo lapsi oli, mutta pari päivää myöhemmin isä oli kirje kädessän meidän ovella ja selitti, että "tässä on nyt joku väärinkäsitys, se ei ollut meidän tyttö". minä kysyin että mistä hän on saanut kirjeenio sitten jos tyttö ei ole sitä kukkamaastani hakenut. isä meni noloksi ja sanoi luulleensa että annoin kirjeen tytölle.

Mä pidän vähän outona, että ihan sivullisen olisi Lehtelä ottanut "pahoinpideltäväksi". Voi olla, että poika ei ole heittänyt kiven kiveä, mutta omillenikin sanon aina, että te olette aina osasyyllisiä, vaikka ette heittelisikään, jos ette a) joko puutu tilanteeseen tai b) poistu paikalta. Yleensä kun on niin, että lapset yrittävät kaikkensa päästäkseen pälkähästä. Loppupelissähän kaikki lapset sanovat, että en minä vaan muut... ja valitettavan usein vanhemat uskovat lapsiaan. Itse siis olen ottanut sen linjan, että en syytä heti kättelyssä lasta valehtelijaksi, mutta myöskin syytän hänen olleen mukana, vaikka "ei olisi heittänyt kiven kiveä".

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja miä :
Siis poliisin tieto perustuu puhtaasti rikosilmoituskeen, eli vanhempien tarinaan.

Ehkä lisänä on myös lääkärintodistus ja silminnäkijän lausunto, tms? Vai lukeeko ettei oo?

Rikosilmoituksen jälkeen kuullaan aina eka epäiltyä, ennen todistajia. Ja miten lääkärintodistus todistaa sen, ettei poika ole heitellyt kiviä? Jokin käsivamma vai?

Silminnäkijä kenties, vai mihin sun silmistä katosi tuo kohta "silminnäkijän lausunto" ja puutuit vaan tuohon lääkärintodistus kohtaan?

Nyt olisi ensiarvoisen tärkeää, että poliisi jämäkästi hoitaisi asian selvittelyn. Se poika/ne pojat on saatava kiinni. Opettajana olen huomannut, että joskus ikävän asian selvittäminen vaatii aikaa ja järkkymättömyyttä. Asiaa ei saa lakaista maton alle. Mitä traumoja tytölle tuli tai tulee tapahtuneesta? Ne ajattelemattomat eivät miettineet tietenkään sitäkään(?). Vai oliko se tarkoituskin? Aiheuttaa toiselle fyysistä ja henkistä vammaa? Pidän tapahtunutta todella törkeänä!!!

(Iisalmen yläkoululle keskustaan rehtorille sellaiset terveiset lopuksi, että onneksi muualla kuin ko. koulussa on vielä vastuuntuntoisia rehtoreita, jotka ottavat lasten ja nuorten häiriökäyttäytymisen tosissaan ja puuttuvat siihen. Aivan älytöntä, että esim. nuoriso kotibileissään laittaa omakotitalon lähes säpäleiksi, monen muun asian lisäksi. Koulussa nuoret tekivät, mitä halusivat. Tämä loppuosio asian ulkopuolelta osin, mutta miettikää, rehtori ei tee työtään, jos silittelee lasten ja nuorten päitä. Opettajat ovat tuollaisessa koulussa aseettomia!!!

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Etkö itse lähtis jos Aaroni sua kohti huutaen ja kiroten juoksisi?
Useimmat kyllä lähtisivät.

Ja kaikkihan katsoo salkkareita.
Minä muistan Lehtilän Häjyistä. Ja koska on kotosin tosta naapuripaikkakunnalta.

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Etkö itse lähtis jos Aaroni sua kohti huutaen ja kiroten juoksisi?
Useimmat kyllä lähtisivät.

Ja kaikkihan katsoo salkkareita.
Minä muistan Lehtilän Häjyistä. Ja koska on kotosin tosta naapuripaikkakunnalta.

Vaikka joskus oon sarjaa seurannu, nii ei tulis mieleenkään sekottaa fiktiohahmoa oikeeseen henkilöön. Tosin kyseessä oli 10v pojat, että mitä sitten niitten päässä on liikkunut kun ovat Teemun nähneet

Voihan olla että se kiinnijääny poika on ollut mukana esim. varmistamassa ettei ettei joku yllätä heitä sieltä takaapäin tj. vastaavaa. Onhan se silloin silti ollut mukana pahanteossa samalla tavalla kun pannkiryöstössä pakoautonkuljettaja. Ei varsinaisesti mukana heittelemässä kiviä, mutta mukana kuitenkin.

Ei ole provoja valitettavasti nämä joiden mielestä vierasta lasta ei saa komentaa vaikka tässäkin tapauksessa kivileikki oli alhaallaolijoille hengenvaarallinen.

Olen itsekin ollut tilanteessa jossa lapsi yhtäaikaisesti otti omaa lastani tukasta ja puri korvanlehdestä. minun piti irroittaa tämän lapsen jokainen sormi yksitellen lapseni tukasta, hampaat se onneksi irroitti itse. Oma lapsi huutaa viimeistä päivää ja tämän toisen lapsen molemmat vanhemmat olivat paikalla eivätkä tehneet mitään ennenkuin siinä vaiheessa kun käskin tätä lasta irroittamaan hiuksista ja irroitin hänen kätensä kun ei päästänyt irti. Siinä vaaiheessa lapsen isä tuli eteeni ja syytti minua pahoinpitelystä ja ties mistä. Sanomattakin selvää ettei tullut anteeksipyyntöä sieltä suunnata vaikka meille tuli lääkärireissu korvanlehdentakia. Elämä on.

Vaikka joskus oon sarjaa seurannu, nii ei tulis mieleenkään sekottaa fiktiohahmoa oikeeseen henkilöön. Tosin kyseessä oli 10v pojat, että mitä sitten niitten päässä on liikkunut kun ovat Teemun nähneet

En tiä mitä on liikkunut, liikkuuko sen ikästen poikien päässä muutenkaan mitään. :xmas:

Jokatapauksessa kuka uskoo ennemmin jotain kiviä heitellyttä poikaa, kuin aikuista joka on puuttunut asiaan. Sitä täytyy ihmetellä.

Meinaatteko että tämä poika pysähtyi heti kun lehtilä sai kiinni? Arvaus vaan että poika on kiinnijäämisen pelossaan pistänyt hanttiin ja rimpuillut. Tuskin siinä on mitään ravisteltu. Voihan se siinä rytäkässä näyttää siltä mutta lapset on yllättävän vahvoja ( olen nähnyt kun 7v pistää äidilleen hanttiin ihan urakalla ja äitiä todella sattui). Luulen että tilanteessa lehtilä ei vaan tahtonut päästää poikaa karkuun. Ja tämä pikku kultamuru on nyt niiiin en minä mutta muut, nyyh!

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Meinaatteko että tämä poika pysähtyi heti kun lehtilä sai kiinni? Arvaus vaan että poika on kiinnijäämisen pelossaan pistänyt hanttiin ja rimpuillut. Tuskin siinä on mitään ravisteltu. Voihan se siinä rytäkässä näyttää siltä mutta lapset on yllättävän vahvoja ( olen nähnyt kun 7v pistää äidilleen hanttiin ihan urakalla ja äitiä todella sattui). Luulen että tilanteessa lehtilä ei vaan tahtonut päästää poikaa karkuun. Ja tämä pikku kultamuru on nyt niiiin en minä mutta muut, nyyh!

Juuri näin.

Ja ton ikäset on todellakin vahvoja ja osaavat satuttaa kun haluavat.

Nuoret ja vanhat sekoittaa fiktiohahmon oikeeseen, eli hyvinkin mahdollista että nuori näkee Aaronin aaronina, kun ei edes tiedä kuka se oikeasti on salkkareiden ulkopuolella. Hurjistunut ilme ja tutut kasvot palauttaa mieleen ne kaikki aaronin tempaukset salkkareissa ja sehän ei tunnetusti ollut mikään puunhalaaja.

ei nyt varsinaisesti liity tähän, mutta.. täällä pihassa on usein ehkä 9v poika joka on kaikkien vanhempien mielestä "painajainen": huutaa, puhuu rumia, omii tavaroita, heittelee tavaroita, härnää pienempiään tyyliin "tule kiikkumaan.. etpäs pääsekkään !" poika ei asu tässä, on mummilla hoidossa mutta asuu ilmeisesti jossain lähettyvillä ja tulee jatkuvasti tuohon pihaan. yhtenä päivänä hiekkalaatikolla naapurin mies raivostui, otti poikaa käsivarresta ja sanoi "ala mennä kun vielä ehdit". teki mieli antaa ablodit!! itsekkin olen joutunut ärjäisemään kyseiselle pikkujätkälle, kun mm. potkinut hiekkaa taaperoni päälle, yrittänyt lyödä taaperoa lapiolla.. :(

Yhteistyössä