Te ylipainoiset, huonovartaloiset, oletteko ihan oikeasti tyytyväisiä oloonne ja ulkonäköönne?

  • Viestiketjun aloittaja rehellinen kysymys
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
En ole tyytyväinen, todellakaan! Ennen raskauksia (4kpl) olin "vain" 10kg ylipainoinen, nyt painoa on melkein 30kg liikaa. Tosin olen viimeisen kerran raskaana (puoliväli) ja tarkoitus on tämän lapsen jälkeen saada itseni normaalipainoiseksi. Kova urakka edessä, mutta tiedän kyllä onnistuvani :)

Ap:lle onnea saavutuksesta ja muillekin, jotka on onnistuneet pudottamaan ne kilonsa! :)
 
[QUOTE="Vieras";27235214]No huh huh! Ootko pilvessä kokoajan vai miten et muka "huomaa" että kenkiä ei saa jalkaan jos oot painanu vielä 60 kiloa enemmän kuin nyt?? Itellä jo raskausaikana se maha ahdisti kun ei taipunut ja ei edes sillon ollut niin iso kuin sulla nyt..[/QUOTE]

No ei olevielä tullut vastaan tilannetta etten olisi kenkiä jalkaan saanut - ei edes minkään raskauden aikana.
Jos olisi tullut niin ehkä ajattelisin toisin.

:)
 
kiyaaee
[QUOTE="juu";27235127]Olen ylipainoinen (yli 25 kiloa), mutta en suinkaan huonokuntoinen! Moni luuviulu olis helisemässä, jos liikkuis samaan tahtiin kuin minä. Tyypillisesti urheilen näin 3-4 kertaa viikossa: 10 km sauvakävelyä ja perään vesijuoksua tunnin verran. Lisäksi hyötyliikun töihin 5 kertaa viikossa polkemalla 8 km edestakaisin. Pistäkääpä paremmaksi laiheliinit =)[/QUOTE]

En syö kuin kaksi perhettä. Mitä voitin?
Oikeasti jos tuo liikuntamäärä on siellä seinälläkään totuudesta, niin kato helvetti mitä roskaa sinä syöt. Ei tuota ylipainoa pidetä edes yllä reippaalla ylisyömisellä ja tuolla liikuntamäärällä.
 
"poikia3"
[QUOTE="Vieras";27235214]No huh huh! Ootko pilvessä kokoajan vai miten et muka "huomaa" että kenkiä ei saa jalkaan jos oot painanu vielä 60 kiloa enemmän kuin nyt?? Itellä jo raskausaikana se maha ahdisti kun ei taipunut ja ei edes sillon ollut niin iso kuin sulla nyt..[/QUOTE]

Mulla on ylipainoa reilusti, n. 40 kiloa. Mutta siitä huolimatta taivun vaivatta laittamaan kengät jalkaani. Itse asiassa saan seistessäni jalat suorassa kämmenet maahan. Uin kolme kertaa viikossa, kilometri menee 25 minuuttiin. Uin kerralla vähintään kilometrin, joskus kaksi ja päälle vielä puoli tuntia vesijuoksua. Kerralla olen hallilla tunnista puoleentoista tuntiin.

Ja ap:n kysymykseen. Mieluusti olisin hoikempikin ja olen ollutkin. Mutta kiloja tärkeämpää mulle on se, että voin hyvin, että perheeni voi hyvin ja että mulla on aikaa perheelleni - auttaa heitä esim. läksyjen teossa. Laihduttamiseen pitää olla motivaatiota - ja tällä hetkellä, minulla ei sitä vain ole. Ehkä, kun elämäntilanne helpottaa löytyy se puuttuva motivaatio.
 
[QUOTE="vieras";27235220]Mutta jossain vaiheessa et ollut onnellinen, et kai muuten olisi hakeutunut leikkaukseen? Tai nyt tietty sanot, että olit silloinkin ulkonäköösi tyytyväinen mutta terveysriskit ja blaablaa...[/QUOTE]

Mihin leikkaukseen oletat minun hakeutuneen?

:LOL:
 
siihen asti kun pyöreys ei aiheuta hankaluutta liikkumisessa, niin olen tyytyväinen. olen siis normaalipainon ylärajoilla... se että pysyy notkeana ja taipuisana, riittää mulle :D

joskus painoin yli kymmenen kiloa vähemmän, myönnän että olin silloin energisempi ja kasvot hehkui, kun söin paljon kasviksia. hyvää ihoa on hieman ikävä...
mutta enköhän ehdi taas keskittyä itseeni, kun lapset on vähän isompia :)
 
[QUOTE="vieras";27235309]No olitko sitten 60kg ylipainoisena tyytyväinen ulkonäköösi?[/QUOTE]

Juuh. Tavallaan enemmänkin kuin nyt. Olin silloin enempi minä, mutta eipä tuo minua ulkonäkö häiritse nytkään. Niin kauan kuin eivät pikkulapset kovasti naamaa säikähdä ja mies jaksaa ihastellen ihostella niin ihan hyvä näin.

:)
 
"vieras"
Juuh. Tavallaan enemmänkin kuin nyt. Olin silloin enempi minä, mutta eipä tuo minua ulkonäkö häiritse nytkään. Niin kauan kuin eivät pikkulapset kovasti naamaa säikähdä ja mies jaksaa ihastellen ihostella niin ihan hyvä näin.

:)
No tuota nyt ei usko piruerkkikään, sori nyt vaan. Niin erilainen et sinäkään ole, ettet viihtyisi paremmin normaalipainoisena.

:)
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";27235214]No huh huh! Ootko pilvessä kokoajan vai miten et muka "huomaa" että kenkiä ei saa jalkaan jos oot painanu vielä 60 kiloa enemmän kuin nyt?? Itellä jo raskausaikana se maha ahdisti kun ei taipunut ja ei edes sillon ollut niin iso kuin sulla nyt..[/QUOTE]

Mulla ei 166 cm pitkänä ja 144 kg painavanakaan ole vaikeuksia pukea päälleni minkäänlaisia vaatekappaleita. Eikä myöskään vaikeuksia pestä itseäni, kun sitäkin jotkut epäilee...
 
[QUOTE="vieras";27235332]No tuota nyt ei usko piruerkkikään, sori nyt vaan. Niin erilainen et sinäkään ole, ettet viihtyisi paremmin normaalipainoisena.

:)[/QUOTE]

Valitan, mutta olet väärässä.
Enkä edes usko olevani kovin "erilainen" vaan uskon monen muun tuntevan samoin.

:)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27235175]Mulla on ylimääräistä kropassa n. 10kg. En ole tyytyväinen olooni, väsyttää ja päätä särkee ja turvottaa. Ulkonäkö on mulle samantekevä, mun perse on just sen levynen ku se on ja kelpaa mulle. Terveys tässä enemmänkin huolettaa.[/QUOTE]

Täällä sama ongelma. Vauvakiloja on vielä n. 10 kg ja nyt huomaan että polvetkin jo kipeytyy!
 
"vieras"
En syö kuin kaksi perhettä. Mitä voitin?
Oikeasti jos tuo liikuntamäärä on siellä seinälläkään totuudesta, niin kato helvetti mitä roskaa sinä syöt. Ei tuota ylipainoa pidetä edes yllä reippaalla ylisyömisellä ja tuolla liikuntamäärällä.
Kyllä voi. Nelikymppinen tätini syö normaalisti, pyöräilee varmaan 30 kilsaa viikossa kävelee toisen saman verran autoton kun on ja sen lisäksi käy parissa jumpassa viikottain. Hän on noin 20 kiloa ylipainoinen, mutta kunnoltaan todella paljon paremmassa kunnossa mitä minä, parikymppinen laihaläski.
 
bmi26
Olen 159/67. Olen ihan tyytyväinen ulkonäkööni, enkä koe olevani huonovartaloinen. Kuitenkin terveydellisistä syistä ja mahtuakseni vanhoihin vaatteisiini ajattelin viitisen kiloa vielä pudottaa. Mutta sillä välin tässä painossa, koen olevani hyvännäköinen, joten en ole pahalla mielin.
 
kiyaaee
[QUOTE="vieras";27235400]Kyllä voi. Nelikymppinen tätini syö normaalisti, pyöräilee varmaan 30 kilsaa viikossa kävelee toisen saman verran autoton kun on ja sen lisäksi käy parissa jumpassa viikottain. Hän on noin 20 kiloa ylipainoinen, mutta kunnoltaan todella paljon paremmassa kunnossa mitä minä, parikymppinen laihaläski.[/QUOTE]

Onneksi olkoon tädillesi. Hän varmaan on ilmaisen energian lähde.
Tai sitten se mursu syö liikaa. Se että se pystyy olemaan viikon vaikka 2000 kcal/päivä tahdilla, ei tarkoita sitä etteikö se sitten seuraavana vedä sitä puotoistakertaisesti.
 
rietas
En ole tyytyväinen, löllöt mahamakkarat ja allit rajoittavat todella paljon pukeutumistani. Haluaisin pukeutua muuhunkin kuin ns. säkkiin, mutta kamalan rumaa jos on esim. ladyfit-paita ja farkut, kun farkunkauluksen päällä on ihramöykky jonka trikoopaita armotta paljastaa :X

Siksipä jatkan laihduttamista (yli 20 kiloa laihdutin jo pari vuotta sitten) ja olen käynyt kuntosalilla. Ehkäpä jo pikkujouluihin voi vetäistä ylleen jotain muuta kuin jättitunikan ;)
 
"vieras"
Onneksi olkoon tädillesi. Hän varmaan on ilmaisen energian lähde.
Tai sitten se mursu syö liikaa. Se että se pystyy olemaan viikon vaikka 2000 kcal/päivä tahdilla, ei tarkoita sitä etteikö se sitten seuraavana vedä sitä puotoistakertaisesti.
Ei se ihan noin mene. Ensinnäkin vanhmmiten aineenvaihduta hidastuu. Toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Toiseksi lihakset painavat enemmän mitä läski, eli tätini painaa paljon enemmän mitä silmämääräisesti luulisi. Ja kolmanneksi, tädilläni ei ole mitään tarvetta laihduttaa sillä hän voi hyvien liikkuntatottumusten vuoksi todella hyvin. :)

Minä sen sijaan olen aivan surkea tapaus ja todella pitäisi alkaa liikkumaan, mutta kun olen niin patalaiska että. :(
 
Lex
Minä haluaisin olla hyvässä kunnossa ja kaunisvartaloinen, tällä hetkellä en ole. Pudotettavaa ei olisi kuin ehkä 5 kiloa, mutta en ole saanut aikaiseksi.

Maanantaina alkaa uusi työ, uudet kuviot. Olen luopunut arkitupakoinnista ja seuraavaksi saa alkaa kropparemontti.
 
"vieras"
Valitan, mutta olet väärässä.
Enkä edes usko olevani kovin "erilainen" vaan uskon monen muun tuntevan samoin.

:)
Näin, mullakin painoa kolmisenkymmentä kiloa liikaa mutta mä oon ihan tyytyväinen eikä ole aikomustakaan alottaa tressaa näistä kiloista.
Mä olen liikkuvainen ihminen ja syön terveellisesti ( liian isoja annoksia tosin ) ja olen kaikin puolin terve.
 
  • Tykkää
Reactions: Mummeliisa
"vieras"
Valitan, mutta olet väärässä.
Enkä edes usko olevani kovin "erilainen" vaan uskon monen muun tuntevan samoin.

:)
Nyt on kyllä sulla pikkuisen pönttö sekaisin, jos oikeasti kuvittelet että 60kg ylipainoinen ei mieluummin olisi normaalipainoinenjos saisi valita. :LOL:

Noin sanovalla on kyllä todellisuudentaju totaalisen hukassa. Ja itsellänikin on ollut pahimmillaan 40kg ylipainoa, että tiedän kyllä mitä se on.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27235512]Näin, mullakin painoa kolmisenkymmentä kiloa liikaa mutta mä oon ihan tyytyväinen eikä ole aikomustakaan alottaa tressaa näistä kiloista.
Mä olen liikkuvainen ihminen ja syön terveellisesti ( liian isoja annoksia tosin ) ja olen kaikin puolin terve.[/QUOTE]

Eli jos saisit valita, oletko kropaltasi tuonnäköinen vai normaalikroppainen, niin valitsisit juuri 30kg ylipainoisen kropan?
 
Aries 78
Sitä kun omistaa terveen itsetunnon niin ei haittaa vaikka on hieman ylipainoa ja niin ruma että ihmiset vaihtavat kadun puolta kun illalla kävelee vastaan jalkakäytävällä ;)
 

Yhteistyössä