Te, jotka pidätte AINA KAIKKIA verhoja kiinni, MIKSI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen vain kovasti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tien puolella on aina verhot kiinni, metsän puolella ei ole kiinni. Miksikö? No miksi niiden verhojen pitäisi olla auki?

no siis juuri suhn kaltaisten ei pitänytkään vastata tähän, jos osa on auki tai kaikki välillä päivän mittaan ;D. Kun kyse on niistä joilla EI OO KOSKAAN AUKI! Miksi verhojen pitäisi olla auki? MIKSI IKKUNAT ON KEKSITTY? ;)

Itse olen huomannut myös naapuritalossa asuvan oikean "kyttääjän"
Ei siinä muuten mutta kun tuo näkee meille suoraan, jos vähänkin unohtuu verhot kunnolla auki tai muuta vastaavaa niin johan alkaa kyttääminen,ei auta vastatuijottaminen ei iloisesti vilkuttaminen takaisin ei mikään,siis tuo voi tuijottaa hyvällä säällä meille jopa 30min yhteen pötköön.
Ainut joka on tehonnut kun pidän kaihtimiani sillai puoliksi raollaan eli sisältä näkee ulos mutta ulkoota ei sisälle,jo on rauhoittunut kyttääminenkin:D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Me asutaan maatasossa, mutta meillä on kyllä aina verhot auki, paitsi illalla laitan ne kiinni, kun pistän valoja päälle. Jos joku kyylää, niin kyylää. Ei haittaa mua.
Mutta oon huomannut, että melkeinpä kaikilla muilla tässä on verhot päivisinkin kiinni ja syynä varmaan se, että verhot suojaavat uteliailta katseilta. Ymmärrän tämänkin.

Mutta sepä mua juuri ihmetyttääkin että pitää JOKA huone olla AINA kii, eikä edes hankita valovehroa josta ei näe sisään mutta valoa tulis kotiin. Ja kun on paljon asuntoja joihin ei joku jatkuvasti kyylää ja silti kaikki aina kiinni.

Niin, en mä muista taloista tiedä, mutta tämän talon alakerran asuntoihin näkyy joko kadulta (kävelytie kummallakin puolella) ja viereisestä talosta. Tämän talon molemmin puolin kulkee jatkuvasti ihmisiä. Esim. olkkarin ja keittiön puolelta taloa kävelytieltä näkyy hyvin sisälle aina makuuhuoneeseen asti, joka on talon toisella puolella.

En osaa kyllä vastata mitään järkevää, kun mä ehdottomasti tarvitsen valoa, mutta mun mies esim pitäisi aina verhot kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no siis juuri suhn kaltaisten ei pitänytkään vastata tähän, jos osa on auki tai kaikki välillä päivän mittaan ;D. Kun kyse on niistä joilla EI OO KOSKAAN AUKI! Miksi verhojen pitäisi olla auki? MIKSI IKKUNAT ON KEKSITTY? ;)
Jos mulla olisi metsän sijasta vaikka katu tuossa ikkunan takana, niin mulla olisi varmaan niissäkin ikkunoissa verhot kiinni. Jos ikkunasta ei ole mitään kaunista nähtävää, niin yhtä hyvin voi hankkia kauniit verhot ja katsella niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Jos ne on alasti? :whistle:

Tää oli muuten yks syy, miksi mä hankin olkkarin bamburullaverhojen tailalle peittävät laskosverhot, jotka lasken iltaisin.
Mun mies kävelee usein alasti ja mäkin ja ei todellakaan ole kivaa, kun ulko joku satunnainen kulkija katsoo sisälle ja näkee meidän ilkitenmulkiten.

Mä olen ihmetellyt aina just samaa kuin AP. Mulle äiti opetti jo lapsena, että kun aamulla noustaan, avataan verhot ja se neuvo on pätenyt kyllä siitä asti. Ei saa näyttää, että talossa maattais päivätolkulla. :)
Illalla laitetaan kyllä säleitä kiinni, koska silloin näkyy ulos paremmin, koska ulkona on jo pimeää ja sisällä silloin valot päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Kyllä kaikkeen ihmiset kiinnittääkin huomiota ja spekuloi mielessään.... :o

Jos ne siksi pitääkin verhoja kiinni, vaikuttaakseen mielenkiintoisilta ja aiheuttaakseen spekulaatiota? Oikeasti ovatkin tylsiä ja tavallisia, vatteet päällä. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Tasku Venus:
Siksi on kiinni ettei naapurit näe sisälle.

No eikö se ole hiukan liioiteltua? Siis ymmärrän jos talo talossa kiinni et kun ikkunan verhot avaa niin jonkun ikkuna ja naama heti siinä, mutta kun meillä esim voi elää täysin rauhassa vaikka mullakin aina verhot auki(paitti iltamyöhään kun valot päällä ja verhot auki ja SILLOIN kaikki näkyy ulos). Naapurini pitää aina kaikkia kii. monilla muillakin on yllättävän paljon ne kiinni.
Ma ainakin masentuisin ja ahdistaa ajatus että aina pimeetä, hämärää tai pelkkä keinovalo.

jos verhot koko ajan kiinni, vaikka naapurit ei pääsisi kyyläämään. Itse asuin ennen sellaisessa asunnossa, jossa naapurit näki kaikista suunnista sisään (siis joka suunnassa naapuri) joten meillä silloin verhot oli aina kiinni. Ja se ahdisti mua, mut enemmän ahdisti naapurien kyyläys jos avasin verhot. Nyt asun rauhallisemmassa paikassa ja tien puolella verhot kiinni kun valot sytytetään meillä sisällä. Toisella puolella verhot aina auki. Ja hermo lepää ja (normi)kukatkin kasvaa paremmin :)

Joo'o, mulla on ikkunaverhot kiinni, vaikka ylimmässä eli neljännessä kerroksessa asutaankin. Kesäisin on toisinaan auki, ja joskus talvisinkin. Mutta nyt tähän aikaan syksyllä ulkona kun on sellainen "kylmä" valo, niin pidän mieluummin verhot kiinni ja valot päällä. Se kylmä valo nimittäinon ankea. JA toisekseen, asun yksiössä, ja ikkunoita on vain yhdellä seinällä. JA juuri sellaisella seinällä, jolle esim. kesällä auringon valo tulee joko suoraan tai epäsuoraan aamuseitsemästä iltayhdeksään. Suurinpiirtein. On siis niin leveällä ikkunoita.

Niin kämppä vähän tuppaa kuumenemaan jos verhot olis koko ajan kesäpäivänä auki.

Ja joskus naapurikerrostalon (kaupungin vuokrakämppiä) pihalla on jotain maahanmuuttajia ja juoppoja jotka kattelee kiikareilla? Todella epämiellyttävää.

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Mä olen ihmetellyt aina just samaa kuin AP. Mulle äiti opetti jo lapsena, että kun aamulla noustaan, avataan verhot ja se neuvo on pätenyt kyllä siitä asti. Ei saa näyttää, että talossa maattais päivätolkulla. :)
Illalla laitetaan kyllä säleitä kiinni, koska silloin näkyy ulos paremmin, koska ulkona on jo pimeää ja sisällä silloin valot päällä.

Juuri näin! muistan kun äitini komensi aina et verhot auki lastenhuoneesta ettei tätä luulla ihan miksi tahansa ilotaloksi :D. Olin siis ala-asteella ja ei ollu hajuakaan mikä ilotalo oli mutta tottelin ja väänsin kaihtimet auki ;D

Oikeesti jännää, et mitä ne naapurit sit niinku vois nähdä... Jotkut luulee, et stalkkereita on joka paikassa ja että kaikenmaailman pervot koko aika kurkkii.

Alkuperäinen kirjoittaja ap "valon lapsi":

No eikö se ole hiukan liioiteltua? Siis ymmärrän jos talo talossa kiinni et kun ikkunan verhot avaa niin jonkun ikkuna ja naama heti siinä, mutta kun meillä esim voi elää täysin rauhassa vaikka mullakin aina verhot auki(paitti iltamyöhään kun valot päällä ja verhot auki ja SILLOIN kaikki näkyy ulos). Naapurini pitää aina kaikkia kii. monilla muillakin on yllättävän paljon ne kiinni.
Ma ainakin masentuisin ja ahdistaa ajatus että aina pimeetä, hämärää tai pelkkä keinovalo.

No mutta etkö hiffaa, että kaikilla eio le rauhallista asuinpaikkaa? toiset asuu katutasossa. vilkkaallapaikalla.

Ja nyt syksyllä keinovalo on helvetin paljon piristävämpi kuin tuo harmaa, sateinen sää, ja harmaa valo joka pilvien takia ei näytä kovin iloa tuottavalta.

Ei oikein innosta täällä esikaupunkialueella pitää verhoja kokonaan auki,meilläkin on kaihtimet puolittain raollaan:)
Vaikka talot ei ihan ikkuna ikkunassa kiinne ole mutta on kuitenkin aika lähellä 30m eli kyllä sitä toisen kotiin näee jos ne verhot ovat kunnolla auki,rakastan myös omaa rauhaani eli en pidä ylimääräisistä silmistä;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap "valon lapsi":

No eikö se ole hiukan liioiteltua? Siis ymmärrän jos talo talossa kiinni et kun ikkunan verhot avaa niin jonkun ikkuna ja naama heti siinä,

No meillä on melkein niin!! :o

En mä voi elää rauhassa jos joku naapuri voi nähdä MUN KOTIIN!

Oikeesti jännää, et mitä ne naapurit sit niinku vois nähdä... Jotkut luulee, et stalkkereita on joka paikassa ja että kaikenmaailman pervot koko aika kurkkii.

No mä asun yksiössä, jossa on ikkunoita vain yhdellä seinällä. Ja kämppä katutasos. Ni tosi kiva joskus harvoin ku verhot auki, huomata, kuin jotkut idiootit suunnilleen on liimautunu kiinni ikkunaan... Aargh..esim kerran kotiin tullessani huomasin, ku joku tuijotti mun ikkunasta sisään. Arvaappa huomautinko siitä? Todellakin. Sanoin, että mä meen nyt mun kotiin, että oot varmaan tuijottelus tuijotellut.

Siis tätä mä just mietin, että eikö ole hiukan liioiteltua monissa tapauksissa tuo"naapurit kyylää" ajattelutapa.

Alkuperäinen kirjoittaja annia:

No mä asun yksiössä, jossa on ikkunoita vain yhdellä seinällä. Ja kämppä katutasos. Ni tosi kiva joskus harvoin ku verhot auki, huomata, kuin jotkut idiootit suunnilleen on liimautunu kiinni ikkunaan... Aargh..esim kerran kotiin tullessani huomasin, ku joku tuijotti mun ikkunasta sisään. Arvaappa huomautinko siitä? Todellakin. Sanoin, että mä meen nyt mun kotiin, että oot varmaan tuijottelus tuijotellut.

:D