Te, jotka pidätte AINA KAIKKIA verhoja kiinni, MIKSI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen vain kovasti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen vain kovasti

Vieras
MUN mielestä ei ole kovin normaalia elää niin, että AINA on KAIKKI verhot kiinni. Luulisis että perheessä olisi alkoholismia, masennusta tai jotakin muuta ei niin tervettä. Surettaa lasten puolesta. Itse tunnen kaksi tälläistä perhettä(tai toisen vain tiedän) ja toisen tunnen. onhan se jo lapsillekkin masentavaa olla aina hämärässä tai vain keinovalossa.

Te joilla noin on, voitteko käsi sydämellä sanoa:
-MIKSI ne on oltava AINA kiinni?
-eikö teidän perheessä kukaan sairasta masennusta tai alkoholismia tai vastaavaa joka olisi juuri syy niiden kiinni pitämiseen?

Älkää vastatko te, joilla välillä auki, kyse onkin niistä joilla ei KOSKAAN avata verhoja. Mä en vaan ymmärrä sitä!

Mulla oli ennenvanhaan aina AINA verhot kiinni ja tuolloin olin vaikeasti päihdeongelmainen.
Nykysinkin mulla on usein verhot kiinni...ainakin päivän, niitä ei muista avata aamulla ennen lähtöä. Sitt kyllä usein avaan ne, kun tullaan takas kotiin.

Kylläpäs se sun napaas nyt kaivelee.

Appivanhempien naapurimummo kävi joskus mesoamassa, että ei saa pitää sälekaihtimia tuolla lailla puoliksi raollaan, kun hän ei näe teidän keittiöön.

Me asutaan maatasossa, mutta meillä on kyllä aina verhot auki, paitsi illalla laitan ne kiinni, kun pistän valoja päälle. Jos joku kyylää, niin kyylää. Ei haittaa mua.
Mutta oon huomannut, että melkeinpä kaikilla muilla tässä on verhot päivisinkin kiinni ja syynä varmaan se, että verhot suojaavat uteliailta katseilta. Ymmärrän tämänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen vain kovasti:
MUN mielestä ei ole kovin normaalia elää niin, että AINA on KAIKKI verhot kiinni. Luulisis että perheessä olisi alkoholismia, masennusta tai jotakin muuta ei niin tervettä. Surettaa lasten puolesta. Itse tunnen kaksi tälläistä perhettä(tai toisen vain tiedän) ja toisen tunnen. onhan se jo lapsillekkin masentavaa olla aina hämärässä tai vain keinovalossa.

Te joilla noin on, voitteko käsi sydämellä sanoa:
-MIKSI ne on oltava AINA kiinni?
-eikö teidän perheessä kukaan sairasta masennusta tai alkoholismia tai vastaavaa joka olisi juuri syy niiden kiinni pitämiseen?

Älkää vastatko te, joilla välillä auki, kyse onkin niistä joilla ei KOSKAAN avata verhoja. Mä en vaan ymmärrä sitä!

meillä on ja pysyy verhot kiinne niin kauan kuin naapuri asuu tuossa kyyläämässä:(
ettei vaan nyt ole ihanan naapurini kirjoitus ja harmittaa kun ei enään näe meille,verhoni on ja pysyy kiinne,meille ei tarvitse kyylätä...hah..harmittaako

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no me asutaan katutasossa ja sälekaihtimien on pakko olla kiinni kun ihmiset kävelee ihan meidän ikkunoiden edessä, siis siinä 10cm ikkunoista... ihanaa joo...

juurikin näin, ja AINA ne päät on kääntyneenä sisälle.

Alkuperäinen kirjoittaja xxxxx:
Jos niillä kasvatetaan "kukkaa"?

:D

Useimmiten meillä on olkkarin verhot kiinni, koska 1. ei vaan tule avattua 2. mies tykkää olla pimeässä jostain syystä 3. katotaan paljon leffoja ja silloin on oltava verhot kiinni. Makkarin verhot sentään avaan joskus ja jouluna. Keittiössä on verhot koko ajan auki.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja xxxxx:
Jos niillä kasvatetaan "kukkaa"?

sama tuli mulla mieleen. jätesäkit ikkunoissa. :)

Toinen jonka tiesin, oli ex-naapuri ja AINA kaikki verhot kiinni. Eipä se äiti pienetn poikiensa kanssa kyllä ulkonakaan käynyt, ei puistoissa, ei kaupalla. Äiti kulki vain yksin tai menivät koko perhe joskus autolla johkin. Se ei KOSKAAN tervehtinyt vaikka oli samasta talosta ja ite aina tervehdin, Katsoi alaspäin ohi mennessään vaikka olis samasta ovesta tultu vastaan. Muille oli samanlainen. Heillä ehkä masennus syy?

Toinen perhe on sellainen, hmm, hiukan ongelmainen. Mies hiukan väkivaltainen, vaimo pelkää, toinen lapsista hulttio. Alko maistuu, kumpikin vanhemmista työtön. Kait siinäkin taas selitys. :/

No mulla on pieni yksiö ja jossa on seinän kokoinen ikkuna ja sitten 4 pikku-ikkunaa sivuilla, kun on sellainen /--------------\ ikkunajuttu, tulee todella paljon luonnonvaloa verhojen läpi, joita en ole aukaissut IKINÄ, paitsi kun on vaihtanut/pessyt verhot.

Kai mulla vähän on masennusta, mutta ei johdu verhoista eikä mun masennus siitä lähtisi pois jos pitäisin verhoja auki :) Ei ole alkoholismia tai muuta salattavaa :)

SYY on se, että ihan vastapäätä on kerrostalo josta näkyy miljoona ikkunaa mun asuntoon enkä halua, että kukaan pervotirkistelijä sieltä kyttää mua :)

Tekisi mieli pitää verhoja auki ja kun sivuikkunasta näkyy vilkas Mannerheimintie ja JOSKUS saatan pitää tuota yhtä sivuikkunan verhoa hieman (15cm) auki, jotta näen vähän maailmanmenoa :)

Eikä mulla ole vielä lapsia :D

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Me asutaan maatasossa, mutta meillä on kyllä aina verhot auki, paitsi illalla laitan ne kiinni, kun pistän valoja päälle. Jos joku kyylää, niin kyylää. Ei haittaa mua.
Mutta oon huomannut, että melkeinpä kaikilla muilla tässä on verhot päivisinkin kiinni ja syynä varmaan se, että verhot suojaavat uteliailta katseilta. Ymmärrän tämänkin.

Mutta sepä mua juuri ihmetyttääkin että pitää JOKA huone olla AINA kii, eikä edes hankita valovehroa josta ei näe sisään mutta valoa tulis kotiin. Ja kun on paljon asuntoja joihin ei joku jatkuvasti kyylää ja silti kaikki aina kiinni.

meillä on verhot kiinni ihan se takia että näkee paremmin esim telkkarin, tai siksi että nukumme. päiväksi kyllä avaan verhot, ei siinä oo ongelmaa. minusta kyllä verhot on huono objekti kuvaamaan joidenkin ihmisten mielentilaa taikka ihmissuhteita. :) :(

meillä on pihanpuolen ikkunaverhot aina valoisaan aikaan auki. sit tienpuolen makuuhuoneen verhot ovat aina kiinni. sen takia, kun niissä huoneissa vaan nukutaan ja valo jota sänkyyn menemiseen tarvitaan on yölamppu. ensivaikutelma meidän kodista on varmastikin aika sulkeutunut.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
No mulla on pieni yksiö ja jossa on seinän kokoinen ikkuna ja sitten 4 pikku-ikkunaa sivuilla, kun on sellainen /--------------\ ikkunajuttu, tulee todella paljon luonnonvaloa verhojen läpi, joita en ole aukaissut IKINÄ, paitsi kun on vaihtanut/pessyt verhot.

Kai mulla vähän on masennusta, mutta ei johdu verhoista eikä mun masennus siitä lähtisi pois jos pitäisin verhoja auki :) Ei ole alkoholismia tai muuta salattavaa :)

SYY on se, että ihan vastapäätä on kerrostalo josta näkyy miljoona ikkunaa mun asuntoon enkä halua, että kukaan pervotirkistelijä sieltä kyttää mua :)

Tekisi mieli pitää verhoja auki ja kun sivuikkunasta näkyy vilkas Mannerheimintie ja JOSKUS saatan pitää tuota yhtä sivuikkunan verhoa hieman (15cm) auki, jotta näen vähän maailmanmenoa :)

Eikä mulla ole vielä lapsia :D

Sen ymmärrän kyllä että jos avaa ikkunan niin ei MUUTA näy kuin toisten ikkunat heti. Valoverhot tosiaan auttaa :).

Alkuperäinen kirjoittaja Osu ja uppos:
Alkuperäinen kirjoittaja bbs:
kyttäävien naapurien takia täällä ainakin.

Just niinku AP :D :D :D

Mua ei kiinnosta kurkkia toisten koteihin SISÄÄN, mutta ihmettelen suuresti miksi pitää olla kaikki aina kii? Mun mielestä se ei oo normaalia. Esim kun naapuri valitti et on väsy ja samaan hengenvetoon totesi että se nyt ei varmaan auta et heillä aina kaikki verhot kii. Ja kyllä sen väkisinkin näkee että ne todella on AINA kiinni :O

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no me asutaan katutasossa ja sälekaihtimien on pakko olla kiinni kun ihmiset kävelee ihan meidän ikkunoiden edessä, siis siinä 10cm ikkunoista... ihanaa joo...

juurikin näin, ja AINA ne päät on kääntyneenä sisälle.

Auts. Minä olen tuollainen ohikulkija, joka katselee toisten sisälle. En kyylätäkseni vaan nähdäkseni, miten toiset ihmiset ovat keksineet asetella kukkansa ikkunoiden läheisyyteen. Jouluvaloaikaan itsekkäästi nautiskelen joulutunnelmasta katselemalla ihmisten jouluvaloja ikkunoissa ja kuvittelemalla, miten jouluista ja harmonista heillä on. Ikkunoistahan näkee vain kaiken kauniin ja kivan, ei sotkuja lattialla eikä väsyneitä ihmisiä.