Te jotka olette hiilihytraattomalla ruokavaliolla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "läski"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja taulakääpä;22044110:
Mä oon vähentänyt erittäin paljon leivän, pullan, keksien + muiden herkkujen syöntiä. Painoa on pudonnut n.2.5 kg tässä kesän aikana :D

(Mulla ei painoindeksin mukaan ole ylipainoa, mutta raskauksien myötä ylimääräisiä kiloja on kertynyt ihan liikaa.)

Mä olen ollut aina perso makaroonille ja leivälle. ajattelin että syön kyllä kevyttä hiilaritonta ruokaa. PEKONIT TAIDAN JÄTTÄÄ ;) Muuten en saa tulosta ikinä. Mutta luulen että kun tuon makaroonin ja varsinkin vaaleanleivän jättää pois. yms Niin pakko tapahtua jotain. nyt jo turvotus vähentynyt. ja muutamanpäivän, vasta hiilaritonta syönyt. Sitä taas en tiedä miten tämä rupeaa vaikuttamaan jatkuvaan kuntoiluuni. Mutta sitä en aijo lopettaa. Aikoihin ei ole ollut näin hyvä olo vartalossa. Ja minnes ne selkäkivut hävisi. hyymmm :) Vaikka vasta yhden kuukauden tehnyt tätä treeniä.

painossa tulosta ei ole tullut. mutta sitä lienee viellä turha tässä vaiheessa kytätä. muun perheen ei tarvitse tähän lähteä. teen erillisen ruoan itselleni jos en voi samasta ottaa. 3 henkisessä perheessä se on viellä helppoa. ;)

Sama mun miehellä. Jopa hänen laktoosi-intoleranssinsa hävisi tuon ruokavalion avulla. Ennen maitotuotteet teki mahan kipeäksi mutta ei enää.

Suurin osa laktoosi-intoleransseista on itseasiassa herkkiä rukiille. Vatsa ei kestä ruista, ja maidon laktoosi saa sen oireilemaan. Tästä syystä monet kertovat kuinka ulkomailla voivat käyttää maitotuotteita mutta eivät Suomessa.

Syyksi on usein miten tarjottu kotimaista maidon homogenointia tai muuta vikaa maidossa, vaikka syy löytyykin viljasta mitä ei ulkomailla juuri käytetä.

Aiheesta on tehty ihan kunnollisia tutkimuksia, mutta niitä on ilmeisesti maatalouspoliittisista syistä vaikea löytää.

[QUOTE="läski";22044214]Mä olen ollut aina perso makaroonille ja leivälle. ajattelin että syön kyllä kevyttä hiilaritonta ruokaa. PEKONIT TAIDAN JÄTTÄÄ ;) Muuten en saa tulosta ikinä. Mutta luulen että kun tuon makaroonin ja varsinkin vaaleanleivän jättää pois. yms Niin pakko tapahtua jotain. nyt jo turvotus vähentynyt. ja muutamanpäivän, vasta hiilaritonta syönyt. Sitä taas en tiedä miten tämä rupeaa vaikuttamaan jatkuvaan kuntoiluuni. Mutta sitä en aijo lopettaa. Aikoihin ei ole ollut näin hyvä olo vartalossa. Ja minnes ne selkäkivut hävisi. hyymmm :) Vaikka vasta yhden kuukauden tehnyt tätä treeniä.

painossa tulosta ei ole tullut. mutta sitä lienee viellä turha tässä vaiheessa kytätä. muun perheen ei tarvitse tähän lähteä. teen erillisen ruoan itselleni jos en voi samasta ottaa. 3 henkisessä perheessä se on viellä helppoa. ;)[/QUOTE]

mitä syöt jos olet hiilihydraatittomalla ruokavaliolla? anteeksi nyt vaan, mutta ihan heti en usko

Aamupalaesimerkkejä tältä viikolta..
-Raejuustoa, muutama tippa makeutusainetta ja kanelia. Maistuu kylmältä riisipuurolta :)
-Teetä, johon loraus kermaa ja muutama "rulla", jossa kinkkua, meetvurstia ja juustoa.
-Kookosmunakas (2 munaa, puoli-1 dl kookoshiutaleita ja pari rkl turkkilaista jogurttia, paistetaan pannulla kookosöljyssä) kermavaahdolla
-Palvikylkisiivuja, päälle tomaattia ja juustoa.

[QUOTE="läski";22043834]onhan se aikarankkaa. kun harrastaa viellä jokapäivä kuntosalilla käyntiä. ajattelin että voisi vihanneksista jotain saada sitten jos se riittäisi. porkkanat, ehkä peruna. salaatti.[/QUOTE]

Mä ihan tuohon jokapäiväisyyteen puuttuisin, että kai sä pidät myös välipäiviä kuntosalilta? ne on ihan yhtä tärkeitä kuin se treenauskin.
Mä syön aika usein aamiaiseksi kananmunaa ja jotain salaattia, marjoja ja jugurttia.

Pitemmän päälle ei toimi jos syö sekä vähähiilihydraattisesti että vähärasvaisesti. Semmoisella vain näivettyy, kuihtuu. Rasvaa tarvitaan energianlähteeksi, rakennusaineiksi ja osa vitamiineista on rasvaliukoisia, joten niitten saantikin jää heikommaksi jos rasvaa karttaa.

mitä syöt jos olet hiilihydraatittomalla ruokavaliolla? Anteeksi nyt vaan, mutta ihan heti en usko

lihaa tietysti. Juustoa voi myös syödä. Oikestan perunassahan on hiilaria. Mutta ajattelin että lisään sen jatkossa pienissä määrin. Koska kuntoilen. Silloinhan tämä ei täysin hiilariton kyllä ole tämä ruokavalio. :( kurkun ja tomaatin hiilari pitoisuus on vähän auki. Vettähän ne pääosin on. Mutta... Agnesin dieettisähän ei saisi syödä sitä vähääkään.

[QUOTE="läski";22044394]lihaa tietysti. Juustoa voi myös syödä. Oikestan perunassahan on hiilaria. Mutta ajattelin että lisään sen jatkossa pienissä määrin. Koska kuntoilen. Silloinhan tämä ei täysin hiilariton kyllä ole tämä ruokavalio. :( kurkun ja tomaatin hiilari pitoisuus on vähän auki. Vettähän ne pääosin on. Mutta... Agnesin dieettisähän ei saisi syödä sitä vähääkään.[/QUOTE]

Kuntoilun vuoksi jos haluat hiilaria tankata, niin se tehdään pienellä aterialla ennen treeniä. Tankkaus ei ole pakollinen, mutta auttaa jaksamaan jos treeni on rankka.
Itse syön yhden täysjyväleivän ja hedelmän tunti ennen treenin alkua. Treenin jälkeen vedetään proteiinia ja välipäivät syödään karppaamalla (omat hiilarit 20hh/vrk, treenipäivinä 30hh/vrk).

Elintarvikkeiden hiilarit voit tarkistaa täältä:
Fineli : Elintarvikkeiden koostumustietopankki - Terveyden ja hyvinvoinnin laitos

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="läski";22044394]lihaa tietysti. Juustoa voi myös syödä. Oikestan perunassahan on hiilaria. Mutta ajattelin että lisään sen jatkossa pienissä määrin. Koska kuntoilen. Silloinhan tämä ei täysin hiilariton kyllä ole tämä ruokavalio. :( kurkun ja tomaatin hiilari pitoisuus on vähän auki. Vettähän ne pääosin on. Mutta... Agnesin dieettisähän ei saisi syödä sitä vähääkään.[/QUOTE]

kaikissa kasviksissa on hiilareita, jopa kananmunassa on hiilareita. mikä ihmeen agnesin dietti?

vähähiilarinen taas ihan eri asia, tähän kuuluu mm. atkinsin dietti, jossa aloitusvaiheessa syödään hiilareita n. 20g vuorokaudessa.

mutta et voi elää pelkästään lihalla.

[QUOTE="läski";22044394]Agnesin dieettisähän ei saisi syödä sitä vähääkään.[/QUOTE]

Mikäs tämä Agnes on, jokin Idols-juttu?

Mutta jos tarkoitit Atkinsia, niin lue nyt ihmeessä joku sitä käsittelevä kirja että pääset harhaluuloista.

[QUOTE="tsubaki";22044275]Mä ihan tuohon jokapäiväisyyteen puuttuisin, että kai sä pidät myös välipäiviä kuntosalilta? ne on ihan yhtä tärkeitä kuin se treenauskin.
Mä syön aika usein aamiaiseksi kananmunaa ja jotain salaattia, marjoja ja jugurttia.[/QUOTE]

mä pien jokatoinen päivä isomman treenin ja jokatoinen pienemmän. pakko mennä tekemään vähintään vatsat. muuten tämä homma lässähtää. eli isompi on noin tunnin pituinen vatsat, selkä,ja nilkat. pääosin. pieni on noin puolituntia vatsat , selkä. sit koko vartalolle on jokaviikko se zumpa. kaikki tyylillään. jos tuntuu että se välipäivä on tarpeen. niin pidän sen. viellä ei ole tullut tarvetta.

en kuitenkaan ole syömäti. jotain omenaa syö vaan kun esim, anoregtikot. vaan syön kyllä kunnon liha annoksia jos nälkä tulee.

Hiilihydraatittomalla dieetillä ei kannata kenenkään olla. Ihmisen elimistö tarvitsee niin hiilihydraatteja, proteiineja kuin rasvaakin. Kyse onkin siitä, missä suhteissa näitä syö ja ennen kaikkea niiden ravintoarvoista.

On eri asia syödä ruokaa, jossa on 20 g "hyviä" hiilareita kuin 20 g "huonoja". Huonoja hiilareita ovat mm. sokeri ja valkoiset jauhot sekä niistä jalostetut ruuat kuten pasta. Tavallisen pastan jos vaihtaa esim täysjyväpastaan, ollaan jo paljon terveellisemmillä vesillä ja vielä terveellisempää on jättää se pasta kokonaan pois ja korvata se vaikkapa kesäkurpitsasuikaleilla.

Ihmetyttää, miten sitkeässä istuu se väärä käsitys, että karppaus tai Atkinsin dieetti olisivat hiilihydraatittomia. Itse kutsuisin ko. ruokavaliota ennemminkin vähähiilihydraattisiksi tai hiilihydraattitietoisiksi, sillä hiilareita ei tosiaankaan ole tarkoitus jättää kokonaan pois.

Hiilihydraatittomalla dieetillä ei kannata kenenkään olla. Ihmisen elimistö tarvitsee niin hiilihydraatteja, proteiineja kuin rasvaakin. Kyse onkin siitä, missä suhteissa näitä syö ja ennen kaikkea niiden ravintoarvoista.

On eri asia syödä ruokaa, jossa on 20 g "hyviä" hiilareita kuin 20 g "huonoja". Huonoja hiilareita ovat mm. sokeri ja valkoiset jauhot sekä niistä jalostetut ruuat kuten pasta. Tavallisen pastan jos vaihtaa esim täysjyväpastaan, ollaan jo paljon terveellisemmillä vesillä ja vielä terveellisempää on jättää se pasta kokonaan pois ja korvata se vaikkapa kesäkurpitsasuikaleilla.

Ihmetyttää, miten sitkeässä istuu se väärä käsitys, että karppaus tai Atkinsin dieetti olisivat hiilihydraatittomia. Itse kutsuisin ko. ruokavaliota ennemminkin vähähiilihydraattisiksi tai hiilihydraattitietoisiksi, sillä hiilareita ei tosiaankaan ole tarkoitus jättää kokonaan pois.

VHH on hyvä termi käyttää mun mielestä, eli vähähiilihydraattinen ruokavalio.

Olen ollut vähän on-off VHH:lla. Olen huomannut, että vähähiilarinen ruokavalio sopii mulle paljon paremmin, mutta hiilarikoukkuun on NIIN helppo livetä takaisin, pitsat ja karkit ym. on mulle liian heikko kohta. Saan todella psyykata itseäni välillä, etten sorru, koska jos sorrun vähän, repsahdan kohta pahemmin.

Me en ole hiilihydraattimattomalla ruokavaliolla vaan vähähiilihydraattisella. Aamu palaks paistan mantelileivän joka valmistuu hetkessä: sekoita 1 kananmuna ja 0,5-1 dl mantelijauhetta ja sekoita ja paista. Päälle voita ja leivänpäällystettä.

Hiilarit saan vihanneksista ja pähkinöistä ja maitotuotteista. Syön n. 50 g hiilareita/päivä silloin kun en ole ketoosissa.

Yhteistyössä