Te jotka ajattelette, että heti plussan saatuanne kohdussanne on vauva.

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Olen kyllä varautunut kaikenlaiseen ja olen iloisesti yllättynyt, ettei mitään hirveän ala-arvoista ole tullut.

Mielenkiintoinen mielipide sulla ehkäisyn suhteen. Haluaisitko kertoa enemmän tuosta aatteestasi? =)
Ai, luulin että se on ihan tavallinen ajatus. Ajattelen, että ihmiselämän alulle on kaksi potentiaalista rajakohtaa, hedelmöitys ja kiinnittyminen. Tämän jälkeen vaaditaan aktiivista puuttumista jo alkaneeseen kehitykseen. Jos olisin varma, että rajakohta on kiinnittyminen, niin silloin kierukkakin olisi ihan ok, mutta kun en ole siitä varma, niin pidän rajakohtana hedelmöitystä.
 
Minulle vauva on siitä lähtien vauva kun se mahassani alkaa kasvamaan. Ensin se on alkio ja siitä pikkuhiljaa kehittyy ihmisen muotoiseksi. Kyllä minä sanon vauvaa odottavani enkä alkiota jo ensinmäisitä päivistä alkaen.

Itse en pystyisi aborttia tekemään. Tiedän, että mun henkinen puoli romahtaisi täysin jos niin tekisin ja tuntisin loputonta syyllisyyttä lopun elämäni.
Hyväksyn abortin silloin, kun tiedetään, että kehittyvä vauva ei olisi elinkelpoinen ja kuolisi jokatapauksessa samantien. Tässä tilanteessa voisin sitä itsekin harkita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Susanna:
Minä pidän vauvaa vauvana heti, kun se on alkunsa saanut. Ikinä en tekisi aborttia, enkä suosittele sitä muillekaan. Mutta en tuomitse niitä, jotka abortin tekevät. Jokainenhan vastaa omista teoistaan itse.
Tää on jotenkin omituista. Siis jos pitää alkiota heti vauvana, niin eikös sitten abortin tekijät ole murhaajia, koska tietoisesti vievät hengen vauvalta? :) Mie ite tuomitsen ne, jotka murhaavat vaikkapa puolisonsa. Miten sun mielestä abortti eroaa puolison murhasta, jos kumpikin on ihmisiä kuitenkin?
 
En pidä abortin tehnyttä murhaajana.
Mutta en myöskään ymmärrä naisia jotka käyvät moisessa operaatiossa vähintään 4 kertaa vuodessa (en tarkota ap:ta) kun ehkäisy "unohtui".

Ja vispilä, lyöt nyrkkiä pöytään ja vaadit piuhojen katkaisua, mulle luvattiin nyt moinen operaatio, kolmatta odotan mutta jos kaikki ei menekkään hyvin niin pääsen operaatioon heti.
tosin, mulle ei käykkään mikään ehkäisy..
 
xena
Alkuperäinen kirjoittaja Susanna:
Minä pidän vauvaa vauvana heti, kun se on alkunsa saanut. Ikinä en tekisi aborttia, enkä suosittele sitä muillekaan. Mutta en tuomitse niitä, jotka abortin tekevät. Jokainenhan vastaa omista teoistaan itse.
Mistä ihmeestä te voitte tietää tulevaisuuden niin upeasti ettette tekisi IKINÄ aborttia?

Ihanko totta et tekisi vaikka kuolisit ilman sitä??? Ja sun mahd. entiset lapset jäisi ilman vanhempaa... Noh ihan miten vain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
Itse en koskaan voisi aborttia tehdä, kokisin sen niin että olen oman lapseni tappanut. Mut musta tämä asia on henkilökohtanen ja jokaisen oma asia. Ei se ketään huononna jos abortin tekee, jokainen elää elämänsä niin kuin haluaa ja tekee mikä itselleen on parasta. Se on ihan ok jos joku sen tekee ja kokee sen itselleen parhaaksi vaihtoehdoksi, se on hänen elämänsä enkä minä sitä elä. Omalle kohdalle asia on eri juttu.
Tämä on jännä. Ymmärrätkö esim. sen, että kun minä tein abortin niin olen kokenut itseni tappajaksi jne., mutta SILTI joskus ei ole muita vaihtoehtoja!!!
Ellei halua että lapsen elämästä tulee HELVETTIÄ =/, jo sikiöajoista lähtien...

On niin helppoa sanoa, "en koskaan", ennen kuin löytää itsensä siitä tilanteesta.
Ymmärrän kyllä. Kyllä oon tätä asiaa ajatellut, se että mä näen asian niin kun näen ei tarkota sitä, että en ymmärtäis muiden kokemuksia ja näkemyksiä. En myöskään väheksy niitä. Toivottavasti en koskaan joudukkaan siihen tilanteeseen, että mun tosissani pitäis ottaa abortti vakavasti vaihtoehdoksi. Mut mä kyllä olen joutunu siihen, että mua siihen yritetään pakottaa ja kyllä jo senkin kokemuksen perusteella asiaa sen verta ajatelleena voin sanoa, että näin näen ja koen. Oon pahoillani, että oot joutunu abortin tekemään, tuskaasi en voi edes kuvitella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Susanna:
Minä pidän vauvaa vauvana heti, kun se on alkunsa saanut. Ikinä en tekisi aborttia, enkä suosittele sitä muillekaan. Mutta en tuomitse niitä, jotka abortin tekevät. Jokainenhan vastaa omista teoistaan itse.
Näinpä juuri. Minulle abortti ei ole vaihtoehto missään tilanteessa.

 
Vieras
Olen itsekin tehnyt abortin enkä ole sitä vastaan, mutta naurettavaa näissä keskusteluissa on se, että vispilä kehtaa vedota hedelmällisyyteen. Ei kukaan usko, että sinulle on 4 vahinkoa tapahtunut. Et kai kehtaa myöntää että olette niin typeriä ettette käytä ehkäisyä.
 
Mun mielestä se on jokaisen oma asia.. Itse en siihen kykenisi,mutta en tuomitse toisten päätyöksiä. Sillä minun mielestä on vahvuutta ja hyvää itse tuntemusta jos tietää ettei omat resursit riitä lapseen.

Vaikka lapsi on heti minulle vauva ei sikö/rykelmäsoluja niin se on minun henk.koht. mielipide eikä tarkoita yhtä ainoa oikekea mielipide olisi.

Ja minun mielestä ei voi aborttia ja adoptiota edes rinnastaa toisiinsa,sillä lapsen antamista adoptioon vaatii jo todella paljon vahvuutta.Eka kannat 9kk, "kärsit"synnytyksen,kuulet ensi rääkäsyn ja näet ehkä vilaukselta vauvan..Ja silti voit olla varma adoptiosta.
Upeata jos joku siihen pystyy,minä en.
 
AinaHarmaa
Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
No mä ajattelin heti vauvana, vaikka hyvin tiedän, miltä se alkio näyttää. Ei oo mitään ongelmaa abortin tehneiden kanssa ja en pidä murhaajina. En vastusta aborttia, vaikka itse tekisin luultavasti vain jos olisi raiskattu tai raskaus vaarantaisi henkeni.
No mä tein myös kun satuin olemaan liian nuori. Mutta nyt aikuisena en tekisi, ellei olisi todella painavaa syytä.
 
Kaksi keskenmenoa kokeneena olen positiivisen plussattuani suhtautunut melko epäluuloisesti asiaan....lähinnä olen valmistautunut menetykseen seuraavien kuukausien aikana..
Itselläni on useita ystäviä, jotka ovat tehneet abortin ja kolmella heistä on ollut lapsia jo ennestään..eli en suhtudu abortiin päätyviin ihmisiin murhaajina..melko groteski ajatus jo sinällään, murhaaja!? :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja öh:
Alkuperäinen kirjoittaja Kuiskaten:
CandleLightin sanoja lainatakseni:
Itse en koskaan voisi aborttia tehdä, kokisin sen niin että olen oman lapseni tappanut.

Siinä tiivistettynä.
never say never
On ehkä asioita joista on varma?
En itekään siihen pysty vaikken muita siitä tuomitsekaan. Tässä asia ollut ajankohtainen itselläkin ja monesti sitä mietin, ei vaan pystynyt tekemään.Joten vastaan otetaan.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Miten suhtaudutte abortin tehneisiin? Minä tein lääkkeellisen keskeytyksen keskiviikkona. En pidä itseäni murhaajana, enkä sitä olekaan, koska lääkärin ja ihanan kätilön avulla poistin vartalostani sinne kuulumattoman eliön. :) Olenko teidän mielestä murhaaja? Entä onko aborttia vastustavien mielestä niin, että jos aborttiin on valmis, on valmis myös antamaan syntynyt lapsi pois? Eli sama se, että antaako adoptioon, vai tekeekö abortin? Miksi?
Mä suhtaudun siihen vauvana vain jos se on toivottu ja aikomuksena pitää vauva. Eli on täysin tilanteesta kiinni, mutta mä en olekaan abortin vastustaja. Mun mielestä on ihan hyvä että on mahdollisuus vielä tuossakin vaiheessa tehdä valintoja.
Toisaalta jos esim. hormonaalinen ehkäisy pettää toistuvasti tai raskauksia sataa jatkuvasti pelkän huolimattoman ehkäisyn vuoksi, on suhtautumiseni hieman eri. Keskeytystä ei pitäisi pitää ehkäisynä (tämä nyt lienee päivänselvää )
 
Kun testi näyttää plussaa, niin koen asian niin, että kohdussani on sikiö, jossa on elämän henki.Vähitellen kasvaa sitten vauvaksi.Tuota elämän henkeä ei minulla kevyin perustein, ole mielestäni oikeutta päättää, abortoida.Koen abortin niin, että sama kuin riistäisin ihmisen hengen.

Jos sitten sadan prosentin varmuudella tiedetään, että on vaikeasti vammautunut ja menehtyisi heti synnytyksen jälkeen tai sitten minun henkeni olisi vaarassa, niin silloin joutuisi todella kovan paikan eteen, miettien mikä on oikea ratkaisu.Olisiko minusta siinäkään vaiheessa aborttiin...en tiedä.

Mä en voi silti sinua sanoa murhaajaksi, kun olet abortin tehnyt.Enhän pidä ystäväänikään murhaajana, kun hänelle joskus nuorena tehtiin abortti.Ei ole minun asiani tuomita.Itse kokisin erittäin raskaaksi taakaksi kantaa läpi elämäni sitä, jos olisin abortin tehnyt syystä tai toisesta.

 
vastuu
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja en mitenkään suhtaudu:
mutta sinun tapauksessa kyllä ihmettelen suuresti. tietääkseni mietit keskeytystä jo 3. ja 4. kohdalla.
yhden virheen /mokan ymmärrän, mutta kun sulla ei ole eka.
itse olen joskus säikähtänyt (turhaan, en ollut raskaana ) ja sen jälkeen on tehty vasektomia.
Mie hedelmöityn helposti, kuten jo kätilö KOKS:ssa sanoi ja sen itsekin jo tiesin ennen sitä. Kumeja käytetään, koska hormonaalinen ei ole mulle sopinut sitten esikoisen syntymän. Sterilisaatioon pääseminen ei ole niin helppoa, mullekin viimeksi suositeltiin, että odotan, kunnes olen 35v! Nyt sitten vuodon loputtua ja mensujen alettua alan ottamaan matalahormonisia pillereitä ja toivon että sopivat...

MIEHELLESI voidaan tehdä vasektomia! minun miehelleni tehtiin. ei tule YLLÄRIRASKAUTTA enää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:
Mikäs näistä kuvista vastasi vispilän sikiön kokoa? Millä viikolla abortti tehtiin?
http://www.vau.fi/templates/BlankPage____65678.aspx
Oli kuusi viikkoa. Katsoin itse vielä monitorista, ei lääkäri jostain syystä kääntänyt pois ja minä utelias. Ei näyttänyt lapselta, vaan pieneltä möykyltä. :whistle:
 
jaa-a
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:
Mikäs näistä kuvista vastasi vispilän sikiön kokoa? Millä viikolla abortti tehtiin?
http://www.vau.fi/templates/BlankPage____65678.aspx
Oli kuusi viikkoa. Katsoin itse vielä monitorista, ei lääkäri jostain syystä kääntänyt pois ja minä utelias. Ei näyttänyt lapselta, vaan pieneltä möykyltä. :whistle:
Sykkikö sydän jo? :(
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Miten suhtaudutte abortin tehneisiin? Minä tein lääkkeellisen keskeytyksen keskiviikkona. En pidä itseäni murhaajana, enkä sitä olekaan, koska lääkärin ja ihanan kätilön avulla poistin vartalostani sinne kuulumattoman eliön. :) Olenko teidän mielestä murhaaja? Entä onko aborttia vastustavien mielestä niin, että jos aborttiin on valmis, on valmis myös antamaan syntynyt lapsi pois? Eli sama se, että antaako adoptioon, vai tekeekö abortin? Miksi?
olet mielestäni murhaaja.
Bannia metsolalle :attn:
Miksi? Kai oman mielipiteensä saa sanoa? Ja eikö niitä mielipiteitä ap halunutkin?
ja mä en tajua että jos ap nimenomaan kysyy, että olenko murhaaja niin sun mielestä pitäisi metsolan saada bannia kun vastaa kysymykseen. eli ainoa oikea vastaus kysymykseen on siis: et ole :christmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:
Mikäs näistä kuvista vastasi vispilän sikiön kokoa? Millä viikolla abortti tehtiin?
http://www.vau.fi/templates/BlankPage____65678.aspx
Oli kuusi viikkoa. Katsoin itse vielä monitorista, ei lääkäri jostain syystä kääntänyt pois ja minä utelias. Ei näyttänyt lapselta, vaan pieneltä möykyltä. :whistle:
Sykkikö sydän jo? :(
No tuskin? Tuossahan lukee, että alkeellinen sydän kehittymässä vasta.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä