Te jotka ajattelette, että heti plussan saatuanne kohdussanne on vauva.

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Susanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
No siis en mie tiedän sikiön ja vaikkapa aikuisen eron. Mutta jos jo alkiota pitää vauvana, eikö sitten tosiaan ole abortin vastustajalla vauva ja naapurin mies samalla linjalla?
Sikiön tappo eroaa jo syntyneen ja mahdollisesti aikuiseksikin kasvaneen ihmisen taposta siinä, että sikiö on äidin hallinnassa, koska on äidin sisällä.

Sitä voi silti pitää ihmisenä. Sinä et pidä, etkä halua, että sinua tai muita kaltaisiasi tuomitaan siitä. Miksi sitten itse olet tuomitsemassa/yleistämässä meitä muita?
Kukaan, joka on sanonut pitävänsä aborttia murhana, mutta eivät tuomitse siitä, eivät ole sanoneet, etteivät silti tuomitsisi jo syntyneen ihmisen murhaa.
Ja ollaan lainkuuliaista kansaa, aborttia ei ole tuomittu rikosoikeudellisesti, mutta naapurin murha on.
Millä tavalla MINÄ tuomitsen? :) Olkoon sitten äidin sisällä, mutta jos sitä lapsena pitää, niin sehän on murha sitten niille, jotka noin ajattelevat. Onhan esim. 1kk vanha äitinsä hallinnassa. Miten 1kk vauva eroaa abortista, kun jo alkio/sikiö on mielestäsi vauva, kuten 1kk vanha?
 
Ihan pakko kysyä... Te, joiden mielestä abortti on murha, ja olette valmiita kivittämään esim. Vispilää, niin onko teille elämässänne ikinä tullut sellaista tilannetta, että olette keskellä sellaista elämäntilannetta, että uusi vauva olisi todellakin katastrofi, ja huomaattekin olevanne tahtomattanne raskaana? En tarkoita että se vauva ei juuri nyt kuuluisi suunnitelmiin, vaan että sen syntymä olisi todellakin katastrofi taloudellisesti tai henkisesti tai molempia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten ne SUN miehen siittiöt pääsee kortsun läpi??? Miten SINÄ olet tavallista hedelmällisempi, kun ne siittiöthän tässä on aika veijareita kun tulevat kumin läpi? Entä jos SULLA kuparikierukka ja mies käyttäis kumia, jokohan tehoais? Kuparikierukka sopii jos ei hormonaalista ehkäisyä voi käyttää.
Tästä minäkin olen kiinnostunut.
Muuten, jos ehkäisynä kerran on kumi, niin kannattaisiko pitää yöpöydänlaatikossa varalta je-pillereitä?
Vispilä otti myös je-pillerit, jotka eivät toimineet.
 
asian vierestä
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Miten suhtaudutte abortin tehneisiin? Minä tein lääkkeellisen keskeytyksen keskiviikkona. En pidä itseäni murhaajana, enkä sitä olekaan, koska lääkärin ja ihanan kätilön avulla poistin vartalostani sinne kuulumattoman eliön. :) Olenko teidän mielestä murhaaja? Entä onko aborttia vastustavien mielestä niin, että jos aborttiin on valmis, on valmis myös antamaan syntynyt lapsi pois? Eli sama se, että antaako adoptioon, vai tekeekö abortin? Miksi?
Ihan se ja sama mitä sinä teet. Tosin jos sulla kerran on neljä lasta, niin takuulla olisit halutessasi sterilisaation saanut. Sun kirjoituksesta kuultaa tosi kevyt suhtautuminen kyseistä asiaa. Mietin vaan, että onkohan asia todella noin, vai koetatko tuollaisella asenteella peittää oman ahdistuksesi. Ei abortti kuitenkaan ole mikään pikkujuttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En saa vastausta vispilältä siihen, kuinka siittiöt pääsee kortsun läpi ja/tai miksei ole kuparikierukka käytössä?
En oo Vispilä, mutta tiedätkös, kortsuissa saattaa olla pienen pieniä reikiä joita ei huomaa. Mutta luulen, että jos on je-pilleritkin haettu, niin se kortsu on mennyt ihan kunnolla rikki.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Ihan pakko kysyä... Te, joiden mielestä abortti on murha, ja olette valmiita kivittämään esim. Vispilää, niin onko teille elämässänne ikinä tullut sellaista tilannetta, että olette keskellä sellaista elämäntilannetta, että uusi vauva olisi todellakin katastrofi, ja huomaattekin olevanne tahtomattanne raskaana?
Abortti ei ole murha, mutta eiköhän aika monilla ole pointtina "kivityksessä" se, että ihminen on niin välinpitämätön että antaa tapahtua 4 (?) vahinkoa ja sitten tekee tuosta vain abortin. Tuskin kukaan täällä uskoo, että ehkäisy on oikeasti pettänyt 4 kertaa eikä takuulla olekaan.
 
xxx
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten ne SUN miehen siittiöt pääsee kortsun läpi??? Miten SINÄ olet tavallista hedelmällisempi, kun ne siittiöthän tässä on aika veijareita kun tulevat kumin läpi? Entä jos SULLA kuparikierukka ja mies käyttäis kumia, jokohan tehoais? Kuparikierukka sopii jos ei hormonaalista ehkäisyä voi käyttää.
Tästä minäkin olen kiinnostunut.
Muuten, jos ehkäisynä kerran on kumi, niin kannattaisiko pitää yöpöydänlaatikossa varalta je-pillereitä?
Jälkiehkäisy ei sovi kaikille, sekään ei aina riitä, sitä ei saa käyttää usein.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten ne SUN miehen siittiöt pääsee kortsun läpi??? Miten SINÄ olet tavallista hedelmällisempi, kun ne siittiöthän tässä on aika veijareita kun tulevat kumin läpi? Entä jos SULLA kuparikierukka ja mies käyttäis kumia, jokohan tehoais? Kuparikierukka sopii jos ei hormonaalista ehkäisyä voi käyttää.
Tästä minäkin olen kiinnostunut.
Muuten, jos ehkäisynä kerran on kumi, niin kannattaisiko pitää yöpöydänlaatikossa varalta je-pillereitä?
Vispilä otti myös je-pillerit, jotka eivät toimineet.
Ihanko tosissaan uskot? Ja myös ne muut "vahingot"
On kyllä sinisilmäistä porukkaa tai sitten ette kehtaa nousta vispilää vastaan...
 
Minun mielestäni abortissa päätetään vauvan elämä eli lasken jo sen hedelmöittyneen solun ihmisarvoiseksi. Kyllähän sitä voi silloin murhaksikin sanoa. On paljon asioita joita pidän väärinä enkä hyväksy, mutta jokaisesta en valikoi kavereitani. Ehkä jotain suhtautumisesta kertoo se, että hyvä ystävänikin on tehnyt abortin. Tuskin olisimme ystäviä, jos saarnaisin hänelle siitä jatkuvasti. Maailma kun ei toimi niin ihanteellisesti mitä toivoisi (esim. että seksiä harrastettaisiin vain, kun on valmis kantamaan seuraukset) Aborttia kohtaan on niin suotaisa asenne jota lääketieteen kannaltakin vain tuetaan, niin ymmärrän sen että hyvin moni suhtautuu siihen niin kevyesti.

Toisaalta taas jos joku tuttu ylpeänä olisi sitä mieltä, että lapsia tulee kurittaa fyysisesti niin en varmasti olisi missään tekemisissä häneen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten ne SUN miehen siittiöt pääsee kortsun läpi??? Miten SINÄ olet tavallista hedelmällisempi, kun ne siittiöthän tässä on aika veijareita kun tulevat kumin läpi? Entä jos SULLA kuparikierukka ja mies käyttäis kumia, jokohan tehoais? Kuparikierukka sopii jos ei hormonaalista ehkäisyä voi käyttää.
Tästä minäkin olen kiinnostunut.
Muuten, jos ehkäisynä kerran on kumi, niin kannattaisiko pitää yöpöydänlaatikossa varalta je-pillereitä?
Jälkiehkäisy ei sovi kaikille, sekään ei aina riitä, sitä ei saa käyttää usein.
No joo jälkiehkäisy ei sovi kaikille, mutta on se hyvä että abortti sentään sopii!

Kuinkahan monen tunnin kuluttua se je-pilleri otettiin?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En saa vastausta vispilältä siihen, kuinka siittiöt pääsee kortsun läpi ja/tai miksei ole kuparikierukka käytössä?
En oo Vispilä, mutta tiedätkös, kortsuissa saattaa olla pienen pieniä reikiä joita ei huomaa. Mutta luulen, että jos on je-pilleritkin haettu, niin se kortsu on mennyt ihan kunnolla rikki.
Tuppaa nuo reiälliset kortsut aina sattumaan samoille tyypeille.

Huomaahan ne reiät, kortsun pysymisen ehjänä VOI testata ja jos niitä pieniä reikiä olikin niin sitten je-pillerit.

Mutta jos se aborttiin meneminen on helpompaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten ne SUN miehen siittiöt pääsee kortsun läpi??? Miten SINÄ olet tavallista hedelmällisempi, kun ne siittiöthän tässä on aika veijareita kun tulevat kumin läpi? Entä jos SULLA kuparikierukka ja mies käyttäis kumia, jokohan tehoais? Kuparikierukka sopii jos ei hormonaalista ehkäisyä voi käyttää.
Tästä minäkin olen kiinnostunut.
Muuten, jos ehkäisynä kerran on kumi, niin kannattaisiko pitää yöpöydänlaatikossa varalta je-pillereitä?
Yhtä aikaa, melkein :D

Juu, hyvä kysymys tuo je:kin... kun kerran TIETÄÄ olevansa niin hedelmällinen niin eikö olisi parempi nuokin kuin abortti?
Otin jälkiehkäisypillerin kyllä.

Ja niin, en ole ehkäisyyn perehtynyt asiantuntija, en ymmärrä itsekään, miksi ehkäisy ei toimi. Meillä seksi jatkuu usein silloinkin, kun mies on lauennut, eli ehkä ne siittiöt on sitten jotenkin sormien kautta päässeet sisuksiin? :D Mene ja tiedä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Ihan pakko kysyä... Te, joiden mielestä abortti on murha, ja olette valmiita kivittämään esim. Vispilää, niin onko teille elämässänne ikinä tullut sellaista tilannetta, että olette keskellä sellaista elämäntilannetta, että uusi vauva olisi todellakin katastrofi, ja huomaattekin olevanne tahtomattanne raskaana?
Abortti ei ole murha, mutta eiköhän aika monilla ole pointtina "kivityksessä" se, että ihminen on niin välinpitämätön että antaa tapahtua 4 (?) vahinkoa ja sitten tekee tuosta vain abortin. Tuskin kukaan täällä uskoo, että ehkäisy on oikeasti pettänyt 4 kertaa eikä takuulla olekaan.
No sitä en tiedä, eikä kyllä itseasiassa kiinnostakaan. Se on Vispilän ihan oma asia, miten lapsensa ovat saaneet alkunsa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten ne SUN miehen siittiöt pääsee kortsun läpi??? Miten SINÄ olet tavallista hedelmällisempi, kun ne siittiöthän tässä on aika veijareita kun tulevat kumin läpi? Entä jos SULLA kuparikierukka ja mies käyttäis kumia, jokohan tehoais? Kuparikierukka sopii jos ei hormonaalista ehkäisyä voi käyttää.
Samaa mietin minäkin. Kukaan ei ole niin superhedelmällinen etteikö siihen ehkäisyä löytyisi.

On tilanteita missä jollakin tavalla ymmärrän abortin tarpeen. Mutta jos kyseessä on parisuhteessa elävä aikuinen ihminen joka useamman (?) kerran tekee abortin, koska ei osaa ehkäistä, kyseisen henkilön älyllinen kapasiteetti on aika huolestuttavalla tasolla :eek:
 
vieras
Ihme, ettei vispilää ole otettu jo tarkempiin tutkimuksiin, varmasti alan tutkijoita kiinnostaa miten onkin niin hedelmällinen nainen että kortsut reikiintyy ja jälkiehkäisytkin pettää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Ihan pakko kysyä... Te, joiden mielestä abortti on murha, ja olette valmiita kivittämään esim. Vispilää, niin onko teille elämässänne ikinä tullut sellaista tilannetta, että olette keskellä sellaista elämäntilannetta, että uusi vauva olisi todellakin katastrofi, ja huomaattekin olevanne tahtomattanne raskaana?
Abortti ei ole murha, mutta eiköhän aika monilla ole pointtina "kivityksessä" se, että ihminen on niin välinpitämätön että antaa tapahtua 4 (?) vahinkoa ja sitten tekee tuosta vain abortin. Tuskin kukaan täällä uskoo, että ehkäisy on oikeasti pettänyt 4 kertaa eikä takuulla olekaan.
Mistä tuo lukema on peräisin? Toka oli ihan "tekemällä tehty", kaksoset ehkäisyn pettämisestä johtunut vahinko, esikoinen taas väärinkäsityksen takia johtunut vahinko.
 
unna
mä en ymmärrä miksi sä jaksat jauhaa tästä asiasta tuhanteen kertaan? täällä nyt on varmasti kaikki jo sen huomannut ett'ä teikäläinen sikiää siellä miten sattuu ja käyttää aborttia ehkäisynä. sitten yritetään kysellä ja saada omalle mielelle rauha josko joku sattuis olemaan sun kanssas jopa samaa mieltä. sinuna hakeutuisin hoitoon, ihan oikeasti,. varmasti saat sterilisaation kun kerrot että abortissa ravaat vuoden välein (vähintään)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten ne SUN miehen siittiöt pääsee kortsun läpi??? Miten SINÄ olet tavallista hedelmällisempi, kun ne siittiöthän tässä on aika veijareita kun tulevat kumin läpi? Entä jos SULLA kuparikierukka ja mies käyttäis kumia, jokohan tehoais? Kuparikierukka sopii jos ei hormonaalista ehkäisyä voi käyttää.
Tästä minäkin olen kiinnostunut.
Muuten, jos ehkäisynä kerran on kumi, niin kannattaisiko pitää yöpöydänlaatikossa varalta je-pillereitä?
Vispilä otti myös je-pillerit, jotka eivät toimineet.
Ihanko tosissaan uskot? Ja myös ne muut "vahingot"
On kyllä sinisilmäistä porukkaa tai sitten ette kehtaa nousta vispilää vastaan...
No miksen uskois? Ehkä on totta, ehkä ei, ihan sama mulle. Eikä mulla ole tarvetta nousta ketään vastaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja oo-nikki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten ne SUN miehen siittiöt pääsee kortsun läpi??? Miten SINÄ olet tavallista hedelmällisempi, kun ne siittiöthän tässä on aika veijareita kun tulevat kumin läpi? Entä jos SULLA kuparikierukka ja mies käyttäis kumia, jokohan tehoais? Kuparikierukka sopii jos ei hormonaalista ehkäisyä voi käyttää.
Samaa mietin minäkin. Kukaan ei ole niin superhedelmällinen etteikö siihen ehkäisyä löytyisi.

On tilanteita missä jollakin tavalla ymmärrän abortin tarpeen. Mutta jos kyseessä on parisuhteessa elävä aikuinen ihminen joka useamman (?) kerran tekee abortin, koska ei osaa ehkäistä, kyseisen henkilön älyllinen kapasiteetti on aika huolestuttavalla tasolla :eek:
Duih, kivasti kiertoteitse sanottu: "vispilä olet idiootti", ooh, sööttiä. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten ne SUN miehen siittiöt pääsee kortsun läpi??? Miten SINÄ olet tavallista hedelmällisempi, kun ne siittiöthän tässä on aika veijareita kun tulevat kumin läpi? Entä jos SULLA kuparikierukka ja mies käyttäis kumia, jokohan tehoais? Kuparikierukka sopii jos ei hormonaalista ehkäisyä voi käyttää.
Tästä minäkin olen kiinnostunut.
Muuten, jos ehkäisynä kerran on kumi, niin kannattaisiko pitää yöpöydänlaatikossa varalta je-pillereitä?
Yhtä aikaa, melkein :D

Juu, hyvä kysymys tuo je:kin... kun kerran TIETÄÄ olevansa niin hedelmällinen niin eikö olisi parempi nuokin kuin abortti?
Otin jälkiehkäisypillerin kyllä.

Ja niin, en ole ehkäisyyn perehtynyt asiantuntija, en ymmärrä itsekään, miksi ehkäisy ei toimi. Meillä seksi jatkuu usein silloinkin, kun mies on lauennut, eli ehkä ne siittiöt on sitten jotenkin sormien kautta päässeet sisuksiin? :D Mene ja tiedä.
jos oikein kauniisti kysyt, saatat päästä paikalliselle yläasteelle terveysneuvonnan tunnille, missä nämä asiat on opetettu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Otin jälkiehkäisypillerin kyllä.

Ja niin, en ole ehkäisyyn perehtynyt asiantuntija, en ymmärrä itsekään, miksi ehkäisy ei toimi. Meillä seksi jatkuu usein silloinkin, kun mies on lauennut, eli ehkä ne siittiöt on sitten jotenkin sormien kautta päässeet sisuksiin? :D Mene ja tiedä.
Miehesi supersiittiöt elävät vielä pitkään kehon ulkopuolellakin? :D Te todellakin olette hedelmällisyyden ja ehkäisyn toimimattomuuden ihme!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja unna:
mä en ymmärrä miksi sä jaksat jauhaa tästä asiasta tuhanteen kertaan? täällä nyt on varmasti kaikki jo sen huomannut ett'ä teikäläinen sikiää siellä miten sattuu ja käyttää aborttia ehkäisynä. sitten yritetään kysellä ja saada omalle mielelle rauha josko joku sattuis olemaan sun kanssas jopa samaa mieltä. sinuna hakeutuisin hoitoon, ihan oikeasti,. varmasti saat sterilisaation kun kerrot että abortissa ravaat vuoden välein (vähintään)
En itseni takia niinkään, siis sen, mitä itse olen kokenut. Haluaisin vain, että abortti ei olisi sellainen tabu kaikille, kuin mitä se nykyään on. Käytän aborttia ehkäisynä? Kuinka monta kertaa olen niin tehnyt? :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Ihan pakko kysyä... Te, joiden mielestä abortti on murha, ja olette valmiita kivittämään esim. Vispilää, niin onko teille elämässänne ikinä tullut sellaista tilannetta, että olette keskellä sellaista elämäntilannetta, että uusi vauva olisi todellakin katastrofi, ja huomaattekin olevanne tahtomattanne raskaana? En tarkoita että se vauva ei juuri nyt kuuluisi suunnitelmiin, vaan että sen syntymä olisi todellakin katastrofi taloudellisesti tai henkisesti tai molempia.
Olen toki ollut tilanteessa (siis - harrastanut seksiä ja jos olisin tullut raskaaksi "vahingossa" ), mutta olipa se elämäntilanne mikä hyvänsä, ei se mielestäni oikeuta vauvan elämää päättämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Otin jälkiehkäisypillerin kyllä.

Ja niin, en ole ehkäisyyn perehtynyt asiantuntija, en ymmärrä itsekään, miksi ehkäisy ei toimi. Meillä seksi jatkuu usein silloinkin, kun mies on lauennut, eli ehkä ne siittiöt on sitten jotenkin sormien kautta päässeet sisuksiin? :D Mene ja tiedä.
Miehesi supersiittiöt elävät vielä pitkään kehon ulkopuolellakin? :D Te todellakin olette hedelmällisyyden ja ehkäisyn toimimattomuuden ihme!!!
Pitkään? Mistä tuon vetäisit? :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Ihan pakko kysyä... Te, joiden mielestä abortti on murha, ja olette valmiita kivittämään esim. Vispilää, niin onko teille elämässänne ikinä tullut sellaista tilannetta, että olette keskellä sellaista elämäntilannetta, että uusi vauva olisi todellakin katastrofi, ja huomaattekin olevanne tahtomattanne raskaana? En tarkoita että se vauva ei juuri nyt kuuluisi suunnitelmiin, vaan että sen syntymä olisi todellakin katastrofi taloudellisesti tai henkisesti tai molempia.
Olen toki ollut tilanteessa (siis - harrastanut seksiä ja jos olisin tullut raskaaksi "vahingossa"), mutta olipa se elämäntilanne mikä hyvänsä, ei se mielestäni oikeuta vauvan elämää päättämään.
Niih, mieluummin vaikka kuusi lasta kuudelle miehelle, pääasia, että niitä lapsia saa. =) :heart:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä