Te jotka ajattelette, että heti plussan saatuanne kohdussanne on vauva.

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaValo:
Ihmettelen miks tästä asiasta pitää jauhaa uudelleen ja uudelleen?
Taidat vispilä nyt vaan nauttia tästä kohinasta mitä tuo abortti-aihe saa aikaan.

Ja en ajattele alkiota vauvana, miulle se alkaa "tuntumaan" vauvalta kun liikkeet alkaa tuntumaan, vaikka eläähän se siellä kohdussa sitä ennenkin.

Nii,tuossa joku heitti jo idean, että entäs jos miehesi saiskin helpommalla sen sterilisaation?
Ei tarttis siunkaan kärsiä enää tuosta muun ehkäisyn toimimattomuudesta.
Abortista ei tunnu olevan asiallisia keskusteluja, vaikka niitä kuitenkin tehdään vuosittain varmasti monta. Olisi kiva saada ihmiset miettimään asiaa enemmän, jotta turhat syyllistämiset loppuis. :)

 
x
Alkuperäinen kirjoittaja aamukasteen raikastama etana:
mitä sä jauhat samaa paskaa. olet aborttisi tehnyt, joten voit ihan hyvin lopettaa asiasta vatvomisen. ja loppu kaneetti vielä kyllä se on elävä vauva siitä hetkestä kun se sinne mahaan ilmestyy, ei se ole mikään henki tai limaklöntti. klimaklöntti ei ole elävä se tulee esim. nokasta
täysi peesi!
 
abortoija
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja aamukasteen raikastama etana:
mitä sä jauhat samaa paskaa. olet aborttisi tehnyt, joten voit ihan hyvin lopettaa asiasta vatvomisen. ja loppu kaneetti vielä kyllä se on elävä vauva siitä hetkestä kun se sinne mahaan ilmestyy, ei se ole mikään henki tai limaklöntti. klimaklöntti ei ole elävä se tulee esim. nokasta
täysi peesi!
Miksei abortista saisi keskustella?
Tiesittekö että siinä nenästä tulavassa limaklöntissä on eläviä bakteereita, ajatelkaa mitä murhaamista kun heitätte menemään lavuaariin / käsipaperiin :( snif
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mitä mieltä te, joille abortti on ok, olette siitä, että nainen käy abortissa noin kerran vuodessa kun silloisen hoidon kanssa sattuu vahinko? Siis useiamman kerran?
No tuota, nainen siinä kärsii, ei kukaan muu. Tosin, yhteiskunta jos maksaa, ne, sillä tavalla on vääryys. En ymmärrä sitä, että jatkuvasti aborttia ollaan tekemässä, ei ole helppoa naiselle jo kipujen takia. Mutta jos ei olisi yhteiskunnan maksettavana, oma päätöshän se olisi. Toki toivottavaa olisi, että hyvä ehkäisykeino löytyisi.

Ja niin, mun mies on mua 2 vuotta nuorempi ja neulakammoinen. Tokan sektiosta jäi paitsi, kun sai paniikkihäiriön, siskoni tuli miehen sijaan leikkaukseen mukaan. Kesti tunteja, että sain sokerinäytteen otettua miehen sormesta ja sitäkin edelsi tärinä ja epäröinti. Eli iso kammo olemassa. Jos nukutuksessa voisi ko. operaation tehdä, suostuisi kuulemma. Mie taas pelkään nukutusta, mutta olisin valmis mihin tahansa, etten joutuisi pelkäämään uutta raskautta enää.
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja abortoija:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja aamukasteen raikastama etana:
mitä sä jauhat samaa paskaa. olet aborttisi tehnyt, joten voit ihan hyvin lopettaa asiasta vatvomisen. ja loppu kaneetti vielä kyllä se on elävä vauva siitä hetkestä kun se sinne mahaan ilmestyy, ei se ole mikään henki tai limaklöntti. klimaklöntti ei ole elävä se tulee esim. nokasta
täysi peesi!
Miksei abortista saisi keskustella?
Tiesittekö että siinä nenästä tulavassa limaklöntissä on eläviä bakteereita, ajatelkaa mitä murhaamista kun heitätte menemään lavuaariin / käsipaperiin :( snif
tiesin, mutta jos sulle on lapset ja bakteerit samanarvoisia niin ei sullakaan hyvin mene.
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mitä mieltä te, joille abortti on ok, olette siitä, että nainen käy abortissa noin kerran vuodessa kun silloisen hoidon kanssa sattuu vahinko? Siis useiamman kerran?
No tuota, nainen siinä kärsii, ei kukaan muu. Tosin, yhteiskunta jos maksaa, ne, sillä tavalla on vääryys. En ymmärrä sitä, että jatkuvasti aborttia ollaan tekemässä, ei ole helppoa naiselle jo kipujen takia. Mutta jos ei olisi yhteiskunnan maksettavana, oma päätöshän se olisi. Toki toivottavaa olisi, että hyvä ehkäisykeino löytyisi.

Ja niin, mun mies on mua 2 vuotta nuorempi ja neulakammoinen. Tokan sektiosta jäi paitsi, kun sai paniikkihäiriön, siskoni tuli miehen sijaan leikkaukseen mukaan. Kesti tunteja, että sain sokerinäytteen otettua miehen sormesta ja sitäkin edelsi tärinä ja epäröinti. Eli iso kammo olemassa. Jos nukutuksessa voisi ko. operaation tehdä, suostuisi kuulemma. Mie taas pelkään nukutusta, mutta olisin valmis mihin tahansa, etten joutuisi pelkäämään uutta raskautta enää.
Et kuitenkaan selibaattiin? sehän olisi varma ehkäisykeino.
 
Itse en koskaan voisi aborttia tehdä, kokisin sen niin että olen oman lapseni tappanut. Mut musta tämä asia on henkilökohtanen ja jokaisen oma asia. Ei se ketään huononna jos abortin tekee, jokainen elää elämänsä niin kuin haluaa ja tekee mikä itselleen on parasta. Se on ihan ok jos joku sen tekee ja kokee sen itselleen parhaaksi vaihtoehdoksi, se on hänen elämänsä enkä minä sitä elä. Omalle kohdalle asia on eri juttu.
 
saint
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja abortoija:
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja aamukasteen raikastama etana:
mitä sä jauhat samaa paskaa. olet aborttisi tehnyt, joten voit ihan hyvin lopettaa asiasta vatvomisen. ja loppu kaneetti vielä kyllä se on elävä vauva siitä hetkestä kun se sinne mahaan ilmestyy, ei se ole mikään henki tai limaklöntti. klimaklöntti ei ole elävä se tulee esim. nokasta
täysi peesi!
Miksei abortista saisi keskustella?
Tiesittekö että siinä nenästä tulavassa limaklöntissä on eläviä bakteereita, ajatelkaa mitä murhaamista kun heitätte menemään lavuaariin / käsipaperiin :( snif
tiesin, mutta jos sulle on lapset ja bakteerit samanarvoisia niin ei sullakaan hyvin mene.
ALKIO EI OLE LAPSI.
ei mulla ainakaan noin huonosti mene kuin sinulla, olet aika ahdasmielinen.
itse ymmärrän abortin tekijöitäkin, näkemyksen limaklönteistä.
surullista ettet ymmärrä erilaisia tilanteita, kertoo että olet tietynlainen....

pyhimys
 
anteeksi
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja en mitenkään suhtaudu:
mutta sinun tapauksessa kyllä ihmettelen suuresti. tietääkseni mietit keskeytystä jo 3. ja 4. kohdalla.
yhden virheen /mokan ymmärrän, mutta kun sulla ei ole eka.
itse olen joskus säikähtänyt (turhaan, en ollut raskaana ) ja sen jälkeen on tehty vasektomia.
Mie hedelmöityn helposti, kuten jo kätilö KOKS:ssa sanoi ja sen itsekin jo tiesin ennen sitä. Kumeja käytetään, koska hormonaalinen ei ole mulle sopinut sitten esikoisen syntymän. Sterilisaatioon pääseminen ei ole niin helppoa, mullekin viimeksi suositeltiin, että odotan, kunnes olen 35v! Nyt sitten vuodon loputtua ja mensujen alettua alan ottamaan matalahormonisia pillereitä ja toivon että sopivat...
Ihan vaan pikku seikka, kyllä sulla on se yksi hedelmällinen päivä kierron aikana kuin kaikilla muillakin. Toi on ihan kukkua että joku muka hedelmöittyy liian "helposti". Se tarkoittaa ainoastaan sitä, että olette harrastaneet suojaamatonta seksiä juuri oikealla hetkellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja x:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mitä mieltä te, joille abortti on ok, olette siitä, että nainen käy abortissa noin kerran vuodessa kun silloisen hoidon kanssa sattuu vahinko? Siis useiamman kerran?
No tuota, nainen siinä kärsii, ei kukaan muu. Tosin, yhteiskunta jos maksaa, ne, sillä tavalla on vääryys. En ymmärrä sitä, että jatkuvasti aborttia ollaan tekemässä, ei ole helppoa naiselle jo kipujen takia. Mutta jos ei olisi yhteiskunnan maksettavana, oma päätöshän se olisi. Toki toivottavaa olisi, että hyvä ehkäisykeino löytyisi.

Ja niin, mun mies on mua 2 vuotta nuorempi ja neulakammoinen. Tokan sektiosta jäi paitsi, kun sai paniikkihäiriön, siskoni tuli miehen sijaan leikkaukseen mukaan. Kesti tunteja, että sain sokerinäytteen otettua miehen sormesta ja sitäkin edelsi tärinä ja epäröinti. Eli iso kammo olemassa. Jos nukutuksessa voisi ko. operaation tehdä, suostuisi kuulemma. Mie taas pelkään nukutusta, mutta olisin valmis mihin tahansa, etten joutuisi pelkäämään uutta raskautta enää.
Et kuitenkaan selibaattiin? sehän olisi varma ehkäisykeino.
Olisko selibaatti oikein avioliitossa mielestäsi? Nautin seksistä, samoin mies ja vaikka ollaan näemmä yhdessä todella hedelmällisiä, on meilläki oikeus nauttia seksistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja anteeksi:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja en mitenkään suhtaudu:
mutta sinun tapauksessa kyllä ihmettelen suuresti. tietääkseni mietit keskeytystä jo 3. ja 4. kohdalla.
yhden virheen /mokan ymmärrän, mutta kun sulla ei ole eka.
itse olen joskus säikähtänyt (turhaan, en ollut raskaana ) ja sen jälkeen on tehty vasektomia.
Mie hedelmöityn helposti, kuten jo kätilö KOKS:ssa sanoi ja sen itsekin jo tiesin ennen sitä. Kumeja käytetään, koska hormonaalinen ei ole mulle sopinut sitten esikoisen syntymän. Sterilisaatioon pääseminen ei ole niin helppoa, mullekin viimeksi suositeltiin, että odotan, kunnes olen 35v! Nyt sitten vuodon loputtua ja mensujen alettua alan ottamaan matalahormonisia pillereitä ja toivon että sopivat...
Ihan vaan pikku seikka, kyllä sulla on se yksi hedelmällinen päivä kierron aikana kuin kaikilla muillakin. Toi on ihan kukkua että joku muka hedelmöittyy liian "helposti". Se tarkoittaa ainoastaan sitä, että olette harrastaneet suojaamatonta seksiä juuri oikealla hetkellä.
Mielenkiintoista, koska ei olla laiminlyöty ehkäisyä tietoisesti.
 
Hömm
Helvetti soikoon, miehet heittää eläviä siittiöitä menemään milloin minnekin. Eli murhaajia hekin, varsinki jos tietävät naisen käyttävät pilsuja? :DD
JA miksei sais tehdä abortista avauksia? Kyllähän tekin haluatte keskustella jakaa kokemuksia, tai kertoilla milloin mistäkin... Hyvä vaan, ettei tehnyt lasta, jota ei halua. Niitä on tarpeeksi
 
Alkuperäinen kirjoittaja abortoija:
abortin vastustajat; pidättekö ehkäisyä tappona? mitä mieltä munasolujen ja siitttiöiden haaskauksesta?
En kyllä lukenut ihan koko ketjua, mutta mietin, että onko ap todella valmistautunut siihen, että kysymykseen voi tulla monenlaisia vastauksia.

Ja tähän lainattuun. En pidä tappona sellaista ehkäisyä, joka ehkäisee hedelmöittymisen alunperinkin. Mutta en voisi käyttää esim. kuparikierukkaa, jonka ehkäisyteho perustuu jo hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen estämiseen.
 
xx
Alkuperäinen kirjoittaja CandleLight:
Itse en koskaan voisi aborttia tehdä, kokisin sen niin että olen oman lapseni tappanut. Mut musta tämä asia on henkilökohtanen ja jokaisen oma asia. Ei se ketään huononna jos abortin tekee, jokainen elää elämänsä niin kuin haluaa ja tekee mikä itselleen on parasta. Se on ihan ok jos joku sen tekee ja kokee sen itselleen parhaaksi vaihtoehdoksi, se on hänen elämänsä enkä minä sitä elä. Omalle kohdalle asia on eri juttu.
Tämä on jännä. Ymmärrätkö esim. sen, että kun minä tein abortin niin olen kokenut itseni tappajaksi jne., mutta SILTI joskus ei ole muita vaihtoehtoja!!!
Ellei halua että lapsen elämästä tulee HELVETTIÄ =/, jo sikiöajoista lähtien...

On niin helppoa sanoa, "en koskaan", ennen kuin löytää itsensä siitä tilanteesta.
 
Minä pidän vauvaa vauvana heti, kun se on alkunsa saanut. Ikinä en tekisi aborttia, enkä suosittele sitä muillekaan. Mutta en tuomitse niitä, jotka abortin tekevät. Jokainenhan vastaa omista teoistaan itse.
 
hmm
Ongelmana täällä on se, että keskustelu menee siihen, että syytetään murhaajaksi, mutta ei osata perustella sitä, että tieteellisestikkin kerrottuna abortti on nimenomaan alkion poistamista, mikä ei ole elävä.. Muutama huvittava 'heitto' on, mitkä juuri kertoo, että täläl palstalla on myös nuorempia äitejä.

Abortti on murha!
-Miksi se on?
No ku se on!
Hyvin 'hedelmällistä' keskustelua' :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:
Alkuperäinen kirjoittaja abortoija:
abortin vastustajat; pidättekö ehkäisyä tappona? mitä mieltä munasolujen ja siitttiöiden haaskauksesta?
En kyllä lukenut ihan koko ketjua, mutta mietin, että onko ap todella valmistautunut siihen, että kysymykseen voi tulla monenlaisia vastauksia.

Ja tähän lainattuun. En pidä tappona sellaista ehkäisyä, joka ehkäisee hedelmöittymisen alunperinkin. Mutta en voisi käyttää esim. kuparikierukkaa, jonka ehkäisyteho perustuu jo hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen estämiseen.
Olen kyllä varautunut kaikenlaiseen ja olen iloisesti yllättynyt, ettei mitään hirveän ala-arvoista ole tullut.

Mielenkiintoinen mielipide sulla ehkäisyn suhteen. Haluaisitko kertoa enemmän tuosta aatteestasi? =)
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Miten suhtaudutte abortin tehneisiin? Minä tein lääkkeellisen keskeytyksen keskiviikkona. En pidä itseäni murhaajana, enkä sitä olekaan, koska lääkärin ja ihanan kätilön avulla poistin vartalostani sinne kuulumattoman eliön. :) Olenko teidän mielestä murhaaja? Entä onko aborttia vastustavien mielestä niin, että jos aborttiin on valmis, on valmis myös antamaan syntynyt lapsi pois? Eli sama se, että antaako adoptioon, vai tekeekö abortin? Miksi?
olet mielestäni murhaaja.
Bannia metsolalle :attn:
Miksi? Kai oman mielipiteensä saa sanoa? Ja eikö niitä mielipiteitä ap halunutkin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Ongelmana täällä on se, että keskustelu menee siihen, että syytetään murhaajaksi, mutta ei osata perustella sitä, että tieteellisestikkin kerrottuna abortti on nimenomaan alkion poistamista, mikä ei ole elävä.. Muutama huvittava 'heitto' on, mitkä juuri kertoo, että täläl palstalla on myös nuorempia äitejä.

Abortti on murha!
-Miksi se on?
No ku se on!
Hyvin 'hedelmällistä' keskustelua' :D
Ap kysymyksenasettelu: Olenko murhaaja teidän mielestänne? on hyvin vaarallinen.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä