Te jotka ajattelette, että heti plussan saatuanne kohdussanne on vauva.

Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
No mä ajattelin heti vauvana, vaikka hyvin tiedän, miltä se alkio näyttää. Ei oo mitään ongelmaa abortin tehneiden kanssa ja en pidä murhaajina. En vastusta aborttia, vaikka itse tekisin luultavasti vain jos olisi raiskattu tai raskaus vaarantaisi henkeni.
Vähän samalla tavalla ajattelen, mutta vauvana en kuitenkaan heti ajattele.. Elävänä kuitenkin. Mietin, että jokohan alkiolla on heti sielu..? Kyllä kai. Ei ole tullut pohdittua tätä aiemmin =)

Muiden abortit on ok, yleensä siihen on syynsä, mutta toki ihmettelen sellaisia ihmisiä, jotka ovat tehneet abortin monesti.. mietityttää että miten sama vahinko voi käydä aina vain uudestaan ja uudestaan, mutta tämmöisiä ihmisiä taitaa kuitenkin olla harvassa.

Itse en tekisi aborttia kovin helposti, ehkä ainoastaan samoista syistä kuin sinihammaskin. Vaikka eihän sitä tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
 
vieras
Mä jouduin tekemään 16 vuotiaana abortin, olin sammunut ja yksi jätkä oli pannut mua sillä aikaa. Abortti oli oikea vaihtoehto, mutta sen jälkeen olin yli puoli vuotta masentunut ja linnottauduin kotiini. Joka päivä mietin vauvaa. En olisi kyllä voinnut pitää sitä lasta, saati antaa adoptioon. Koko raskaudesta ei silloin tietänyt kukaan muu kuin äitini ja paras ystäväni.
Itsellä on nyt kolme lasta, olleet alusta asti vauvoja plussattuani.
Jokaisella varmasti on syynsä raskauden keskeyttämiseen, en jaksa tuomita ja en voikaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja aamukasteen raikastama etana:
mitä sä jauhat samaa paskaa. olet aborttisi tehnyt, joten voit ihan hyvin lopettaa asiasta vatvomisen. ja loppu kaneetti vielä kyllä se on elävä vauva siitä hetkestä kun se sinne mahaan ilmestyy, ei se ole mikään henki tai limaklöntti. klimaklöntti ei ole elävä se tulee esim. nokasta
Huhhei, kirpaisi näemmä. Ja juu, tuo on sinun mielipiteesi, ei kaikkien. :wave:
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja sinihammas:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Miksei se sitten ole vauva sitten, kun voi selviytyä kohdun ulkopuolella? Eikö tuo ole epäloogista? Vähän kuin minä näkisin vesitipan, mutta pitäisin sitä järvenä.
On varmaan epäloogista. Eipä oo tarvinnut kamalasti miettiä, kun olen ollut elämässäni kerran raskaana ja silloinki toivotusti.
Mutta onko kaikki nähtävissä?
 
jaa-a
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja aamukasteen raikastama etana:
mitä sä jauhat samaa paskaa. olet aborttisi tehnyt, joten voit ihan hyvin lopettaa asiasta vatvomisen. ja loppu kaneetti vielä kyllä se on elävä vauva siitä hetkestä kun se sinne mahaan ilmestyy, ei se ole mikään henki tai limaklöntti. klimaklöntti ei ole elävä se tulee esim. nokasta
Huhhei, kirpaisi näemmä. Ja juu, tuo on sinun mielipiteesi, ei kaikkien. :wave:
Hyvin äkkiä se limaklöntti kasvaa sieltä ja kehittyy silminhavaittavaksi ihmisenaluksi. Sykekin näkyy pienessä sydämessä jo hyvin varhaisessa vaiheessa.
Siinä vaiheessa minä näen sen pienen jo vauvana (siis kun sydän sykkii)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja aamukasteen raikastama etana:
mitä sä jauhat samaa paskaa. olet aborttisi tehnyt, joten voit ihan hyvin lopettaa asiasta vatvomisen. ja loppu kaneetti vielä kyllä se on elävä vauva siitä hetkestä kun se sinne mahaan ilmestyy, ei se ole mikään henki tai limaklöntti. klimaklöntti ei ole elävä se tulee esim. nokasta
Huhhei, kirpaisi näemmä. Ja juu, tuo on sinun mielipiteesi, ei kaikkien. :wave:
Hyvin äkkiä se limaklöntti kasvaa sieltä ja kehittyy silminhavaittavaksi ihmisenaluksi. Sykekin näkyy pienessä sydämessä jo hyvin varhaisessa vaiheessa.
Siinä vaiheessa minä näen sen pienen jo vauvana (siis kun sydän sykkii)
Juu, siitä se kasvaa. Niin kasvaa vaikkapa kasvien siemenetkin, mutten pelkkää itua pitäisi vielä valmiina kasvina.
 
Minä ajattelen asian niin että alusta asti siellä on kasvamassa uusi elämä jonka tuhoamista vastustan. Tää on silleen hankala kun itsellä vaan toivottu raskaus enkä ole joutunut ajattelemaan asiaa omalle kohdalleni tositilanteessa.
 
Minä henk.koht en suhtaudu abortin tehneisiin millään tavalla erikoisesti.

Kysymys on musta itsestäni, en siis tuomitse muita koska kaikki me tehdään se päätös itse ja omaan henkilökohtaiseen ajatteluun ja tilanteeseen pohjautuen.

 
Minulle se "limaklöntti" on alkio rv 10 asti. Ihan niinkuin virallisestikin. Sikiötä ajattelen (ainakin omissa raskauksissani) vauvana siinä rv25-27 jälkeen. Tämä on luultavasti itsesuojelua keskenmenon varalta. Muutenkin olen suhtautunut "negatiivisesti" raskauden alkuvaiheeseen. olen ajatellut että "kesken se kuitenkin menee, mitä nyt vielä turhaan iloita". En tiedä olisiko se vähentänyt surua jos olisin saanut keskenmenon. Luultavasti ei.

Olen huomannut että moni muukin ajattelee näin.


Oletko keskustellut miehesi kanssa jos hän menisi sterilisaatioon? Miehelle toimenpide on helpompi ja kivuttomampi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa-a:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Alkuperäinen kirjoittaja aamukasteen raikastama etana:
mitä sä jauhat samaa paskaa. olet aborttisi tehnyt, joten voit ihan hyvin lopettaa asiasta vatvomisen. ja loppu kaneetti vielä kyllä se on elävä vauva siitä hetkestä kun se sinne mahaan ilmestyy, ei se ole mikään henki tai limaklöntti. klimaklöntti ei ole elävä se tulee esim. nokasta
Huhhei, kirpaisi näemmä. Ja juu, tuo on sinun mielipiteesi, ei kaikkien. :wave:
Hyvin äkkiä se limaklöntti kasvaa sieltä ja kehittyy silminhavaittavaksi ihmisenaluksi. Sykekin näkyy pienessä sydämessä jo hyvin varhaisessa vaiheessa.
Siinä vaiheessa minä näen sen pienen jo vauvana (siis kun sydän sykkii)[/
quote]

samaa mieltä. jos ne ei Vispilälle myönnä sterilisaatiota niin entäs miehelle?
 
Mitä aborttiin tulee niin se on jokaisen henk.koht. ratkaisu. En tunne sinua yhtään mutta ajattelisin että sinun on helpompi tehdä abortti kun ajattelet sikiötä limaklönttinä etkä vauvana. Ihan niin kuin minäkin ajattelen raskauden alkuvaiheessa "vauvaa" pelkkänä alkiona. Kuka äiti nyt oman lapsensa haluaisi tappaa?

Minulla on ystaviä jotka ovat tehneet abortin. Ei tulisi mieleenikään tuomita heitä.
 
Mahamakkara
Itse ajattelen omista lapsistani vaikka ovat täysin väärään aikaa syntynyt, niin heidän sielunsa on ollut olemassa jo ennen hedelmöitystä ja heidän oli tarkoitus syntyäkin, en voisi siis itse tehdä aborttia, mutta en tuomitse (muuta kuin vähän ;) ) abortin tehneitä, paitsi jos on kyse jo toisesta tai useammasta abortista niin...
Mielestäni vasektomiaan ei ole vaikea päästä, varsinkaan kun on jo 3 tai enemmän lapsia ja on yli 30 v.
 
hyväksyn ja ymmärrän. itsekin tekisin tässä elämäntilanteessa abortin jos raskaaksi tulisin. silti noita omiani olen heti pitänyt vauvana, lapsena jo siitä plussasta asti. kaiketi asiaan liittyy siis suuresti se että nämä kaksi ovat toivottuja ja yritettyjä. muiden vauvat ja raskaudet on muiden, mitäpä sitä jeesustelemaan.
 
vieras
Kun abortista tulee ehkäisyn korvike niin silloin mennään pahasti metsään.

Veikkaan ettei se yhteiskunnallekaan ihan edullisimpia ehkäisymuotoja ole?

Seksin harrastaminen ei ole pakko. Jos ei muuta ehkäisyä (muka) ole niin sitten sekstailee vain, kun tietää voivansa "kärsiä" mahdollisen "vahingon". Tai no, seksiäkin voi vielä harrastaa monin tavoin, jättää sen yhdynnän vain.
 
vieras
Abortti on jokaisen henikökohtainen asia ja en todellakaan pidä murhaajana sellaista joka siihen päätyy oman tilanteen mukaan.Vasta kun olin ultrassa nähnyt että siellä jokin sykki niin siinä vaiheessa vasta asia konkretisoitui että siellä jotain elävää on :) Itse olen kerran päätynyt keskeytykseen vakavan kromosomihäiriön vuoksi.
 
vieras
Abortti on jokaisen henikökohtainen asia ja en todellakaan pidä murhaajana sellaista joka siihen päätyy oman tilanteen mukaan.Vasta kun olin ultrassa nähnyt että siellä jokin sykki niin siinä vaiheessa vasta asia konkretisoitui että siellä jotain elävää on :) Itse olen kerran päätynyt keskeytykseen vakavan kromosomihäiriön vuoksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kun abortista tulee ehkäisyn korvike niin silloin mennään pahasti metsään.

Veikkaan ettei se yhteiskunnallekaan ihan edullisimpia ehkäisymuotoja ole?

Seksin harrastaminen ei ole pakko. Jos ei muuta ehkäisyä (muka) ole niin sitten sekstailee vain, kun tietää voivansa "kärsiä" mahdollisen "vahingon". Tai no, seksiäkin voi vielä harrastaa monin tavoin, jättää sen yhdynnän vain.
Ja tulipa mieleen, että opettaako tällainen nainen sitten mahdollisille lapsilleenkin, että ehkäisymuotoja ovat mm. pilleri, kortsu ja abortti? :whistle:
 
bera
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Mä hyväksyn abortin vaan siinä tapauksessa että se on tehty pätevästä syystä esim raiskaus,tosissaan ehkäsy pettänyt ja elämäntilanteeseen ei vaan sovi.Tai äiti ei ole kunnossa esim narkkari..muussa tapauksessa murha
Eli missä tapauksessa murha?
Eiköhän kaikki abortin tekijät koe, ettei elämäntilanteeseen sovi. Joten ketkä jää murhaajiksi?

Itse en myöskään tajua miksi raiskauksen uhrin on OK tehdä abortti, joidenkin muiden ei. Mitä pahaa se raiskaajan sikiö on tehnyt?

Ja itse en vastusta aborttia missään tilanteessa paitsi siinä jos henkilö pakotetaan siihen, eli nainen.
Ymmärrän täysin abortin ja olen sellaisen tehnyt.
 
No kyllä minäkin olen ajatellut aina plussan jälkeen vauvana, pienenä ihmisen alkuna. Mutta en ajattele useinmiten ihmisestä pahaa, jos tekee abortin. Abortin tekijä on itse joutunut tekemään vaikean päätöksen ja varmasti itse tietää mikä hänelle (ja pienelle alulle) on parasta. Aborttin tekoon voi syitä olla monia, eikä se minulle kuulu. En toki pidä niistä tapauksista, jotka aina käyttävät aborttia "jälkiehkäisynä". Mokia voi sattua, mutta jos kerrasta ei ota opikseen, niin ei kovin hyvin mene. Ylensäkkin en pysty ajattelemaan yleisesti abortin tekoa, vaan jokainen tapaus on erilainen. Toki toivosin että jokainen joka päätyy aborttiin, tekisi sen mahdollisimman nopeasti kunhan on varma päätöksestään ja miettinyt kaikki vaihtoehdot, onko abortti juuri se sopiva ja ainut oikea.
 
IhanaValo
Ihmettelen miks tästä asiasta pitää jauhaa uudelleen ja uudelleen?
Taidat vispilä nyt vaan nauttia tästä kohinasta mitä tuo abortti-aihe saa aikaan.

Ja en ajattele alkiota vauvana, miulle se alkaa "tuntumaan" vauvalta kun liikkeet alkaa tuntumaan, vaikka eläähän se siellä kohdussa sitä ennenkin.

Nii,tuossa joku heitti jo idean, että entäs jos miehesi saiskin helpommalla sen sterilisaation?
Ei tarttis siunkaan kärsiä enää tuosta muun ehkäisyn toimimattomuudesta.
 
vieras
No mitä mieltä te, joille abortti on ok, olette siitä, että nainen käy abortissa noin kerran vuodessa kun silloisen hoidon kanssa sattuu vahinko? Siis useiamman kerran?
 
noh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mitä mieltä te, joille abortti on ok, olette siitä, että nainen käy abortissa noin kerran vuodessa kun silloisen hoidon kanssa sattuu vahinko? Siis useiamman kerran?
Omapa on asiansa, oikeasti. Ei kuulu minulle ja luultavasti henkilö kärsii aika pahasti jonkin sortin vastuuttomuudesta yms., eli mm. tietyt persoonallisuushäiriöiset voivat joutua kys. tilanteeseen.
Lisäksi esim. narkomaani tai maanikko voi olla hyvinkin vastuuton seksisuhteissa ja seurauksissa.

Ei kuulu mulle jos käy kerran vuodessa. Ikävää että käy siten mutta oma on kohtunsa...
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä