Te joilla käy siivooja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Me ollaan vähän aikaa sitten otettu siivooja, joka tulee omalla avaimella silloin kun ollaan töissä. Nyt mietin, että kuinka te kommunikoitte siivoojan kanssa? Jätättekö lapulla toiveita, vai puhutteko etukäteen mitä milloinkin tehdään. On vähän uusavuton olo, kun en tiedä miten on tapana kommunikoida oman siivoojan kanssa, eli ihan uusi ja vieras asia edessä.

Etukäteen on sovittu mikä hänen toimenkuvaansa kuuluu,siitä määräyty maksu,jos haluamme jotain extraa niin häneltä kysymme että kerkiikö jossain välissä ja siitä tietty maksamme lisää sitten sopimuksen mukaan.Puhelimella me on kommunikoitu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Etukäteen on sovittu mikä hänen toimenkuvaansa kuuluu,siitä määräyty maksu,jos haluamme jotain extraa niin häneltä kysymme että kerkiikö jossain välissä ja siitä tietty maksamme lisää sitten sopimuksen mukaan.Puhelimella me on kommunikoitu.

Me taas on sovittu tietty aika, 3 h, mitä hän tekee aina. On jotenkin helpompi pysyä sitten laskujen tasalla. Tuossa ajassa ehtii tekemään perusjutut ja aina jotain pientä lisähommaa, ja se lisähomma juuri mietitytttää.

Ok,no mun mielestä voit jättää lapun jos tulee jotain mieleen että tarvis tehdä ja laittaa lappuun että jos kolme tuntiseesi mahtuu niin tämä olis tekemättä.

Oikein. Hyvä idea ottaa apuja, jos vaan voi. Meillä kävi kerran viime kesänä kaksi siivoojaa tekemässä suursiivot. Ammattilaisilta meni pari, kolme tuntia siihen, mihin tumpelolta olisi mennyt ainakin koko päivä. Etukäteen puhelimessa sovittiin, mitä tehdään. Sitten olin tietysti vielä paikan päällä kun tulivat ja käytiin vielä paikat läpi. Hyvä juttu oli! Mutta siis vakituiseen meillä ei siivoojaa käy. Olen sen verran pihi :)

Alkuperäinen kirjoittaja yksiäiti:
Oikein. Hyvä idea ottaa apuja, jos vaan voi. Meillä kävi kerran viime kesänä kaksi siivoojaa tekemässä suursiivot. Ammattilaisilta meni pari, kolme tuntia siihen, mihin tumpelolta olisi mennyt ainakin koko päivä. Etukäteen puhelimessa sovittiin, mitä tehdään. Sitten olin tietysti vielä paikan päällä kun tulivat ja käytiin vielä paikat läpi. Hyvä juttu oli! Mutta siis vakituiseen meillä ei siivoojaa käy. Olen sen verran pihi :)

Meillä taas on toisinpäin, minä teen tunnissa sen minkä siivooja tekee kahdessa. Mutta mun ei tarvi siivota 8 h putkeen, vaan siivoan juuri sen tunnin hullunraivolla hiki päässä...

hei!
minä olen itse kotisiivooja ja kyllä yleensä asiakas jättää lapun pöydälle jos toivoo että jotain extraa tehdään.(siis tämä silloin kun mennään avaimella sisälle ja perhe on poissa/töissä).
yleensä kyllä siivoustoiveet on sovittu työnantajamme kanssa jo etukäteen puhelimessa. =)

Työkaverilla käy siivooja ja heillä on kotona pöydällä vihko, johon siivooja kuittaa käyntinsä. Vihkoon voi kirjoittaa myös, jos on erityistä asiaa puolin tai toisin.

Minusta kätevä systeemi.

juu,kyllä meillä on siivousvälineet+aineet mukanamme.yleensä asiakkaan imuria käytämme.jos asiakas haluaa esim. että käytämme heidän pesuaineita ni kyllä sekin vaan onnistuu=)
kaikki on neuvoteltavissa=)

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Ihan mielenkiinnosta kyselen, teiltä jotka kotisiisouksia teette tai teetätte.Onko siivoojalla omat välineet vai siivoaako talon välineillä?

Meidän firma taas olettaa että käytetään talon eli meidän omia välineitä. Jos tarvii jotain muita välineitä, siitä laskutetaan erikseen. Mutta minä halusinkin että käytetään meidän välineitä, en halua että meidän lattiamoppi tai vessaharja on missään muussa kodissa kuin meidän omassa.

Tuo vihkohan olisi hyvä idea, kiitos siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaalikääryle:
Mitä kotisiivous suunnilleen maksaa tunnilta/kerralta? (haaveilla aina saa) :p

Pääkaupunkiseudulla n. 30-35 e/h ja muualla Suomessa n. 25 e/h. Siitä saa sitten verotuksessa 60% pois satasen omavastuun jälkeen.

Musta taas olisi siivoojana ahdistavaa siivota jollain lankaperuukeilla tai Sinituotteen klitsuilla "mopeilla"... :x
Kun en olisi itse tyytyväinen tulokseen, jonka noilla saa aikaan, miten asiakas voisi olla.
Kunnon siivoksen ensimmäinen edellytys on asianmukaiset välineet.
Mun siivousinto laskee ainakin heti 50%, jollei ole kunnon välineitä.
Eli te, jotak sitä siivouksen vastaanottamista harkitsette, satsakkaa niihin välineisiin.Jookosta joo.
Halvalla ei saa hyvää, mutt kunnon kalut kestääkin sitten äidiltä tyttärelle. :)

Meillä käy siivooja ja sen kanssa on sovittu vakioajat, jolloin se käy. Jos tulee poikkeuksia puolin tai toisin niin niistä soitellaan tai tekstiviestitellään. Toiminut on. Jos mulla on erikoistoiveita siivouksen suhteen niin saatan jättää lappua tai soittaa etukäteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin mitä teette sillä aikaa kun siivooja on teillä, jos siis itse olette kotona?

Meillä käy siivoojat kerran kuussa tekeen suursiivouksen. Yleensä ollaan töissä, kun ne käy, mutta joskus kun esim. lapsi on sairas, ollaan kotona. Se on kyllä vähän kiusallista. Yleensä makoillaan meidän sängyllä lukemassa kirjoja lapsen kanssa tms. mutta kyllähän se vähän oudolta tuntuu, kun toinen moppaa vieressä...

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Musta taas olisi siivoojana ahdistavaa siivota jollain lankaperuukeilla tai Sinituotteen klitsuilla "mopeilla"... :x
Kun en olisi itse tyytyväinen tulokseen, jonka noilla saa aikaan, miten asiakas voisi olla.
Kunnon siivoksen ensimmäinen edellytys on asianmukaiset välineet.
Mun siivousinto laskee ainakin heti 50%, jollei ole kunnon välineitä.
Eli te, jotak sitä siivouksen vastaanottamista harkitsette, satsakkaa niihin välineisiin.Jookosta joo.
Halvalla ei saa hyvää, mutt kunnon kalut kestääkin sitten äidiltä tyttärelle. :)

tähän täysi peesi! en paljoo hirvittävämpää tiiä kun ku lankamopit ja kränkhärveli-imurit! siksi mieluiten käytämmekin omia välineitä ihmisten kotona kun ikuna ei tiiä mitä niiden siivouskomeroista löytyy=)

Alkuperäinen kirjoittaja hattivatti lehmilaitumella:
meillä käy ja jos en ole kotona jätän siivousvälineiden luo lapun mitä tehdään, nykyisin siinä yleensä lukee, että vakio työt ja sit jos pitää tehdä vielä muuta sen lisäksi.

Meillä siivooja tuo mukanaan omat siivousvälineensä ja aineet. Mutta kai näitäkin tapoja on monia.

Meillä sovittu etukäteen max. aika jonka siivoojat meillä viettävät ja ne työt, jotka tuossa ajassa tekevät. Jos jotain asiaa siivoojalle tulee, jätän lapun tai laitan s-postia/tekstarin/soitan.

Töissä ollaan kun siivooja käy, mutta en tiedä, mihin "pakenemme" kesälomalla siivoojien jaloista...

Vajaa 30 ? / h maksaa ja meidän 100 m2 siivoavat n. puolessatoista tunnissa (ja tästä tosiaan saa verotuksessa 60 % takaisin).