Te joilla käy siivooja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me kommunikoidaan vihkon avulla ja tekstiviesteillä, mikäli siis jotain erityistä. Kaikki perusasiat on tietty sovittu, kun siivooja kävi meillä tutustumassa paikkoihin.

Töissä ollaan, siivooja käy kahden viikon välein. Kerran olin migreenissä pimeässä makkarissa, mies laittoi varoitusta tekstarilla, ettei pelästy ja että antaa olla makkarin oven kiinni vaan ;)

Kesällä pidämme heinäkuussa tauon, ettei tarvi miettiä loman aikana koko asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Musta taas olisi siivoojana ahdistavaa siivota jollain lankaperuukeilla tai Sinituotteen klitsuilla "mopeilla"... :x
Kun en olisi itse tyytyväinen tulokseen, jonka noilla saa aikaan, miten asiakas voisi olla.
Kunnon siivoksen ensimmäinen edellytys on asianmukaiset välineet.
Mun siivousinto laskee ainakin heti 50%, jollei ole kunnon välineitä.
Eli te, jotak sitä siivouksen vastaanottamista harkitsette, satsakkaa niihin välineisiin.Jookosta joo.
Halvalla ei saa hyvää, mutt kunnon kalut kestääkin sitten äidiltä tyttärelle. :)

Hmm. Musta ei ihan noinkaan voi odottaa. Ymmärrän kyllä sun kannalta et siivoojana on kivempi työskennellä, kun on asianmukaiset vehkeet. Mutta kyllä ne sit pitäisi mun mielestä olla työntekijän mukana. Eikä niin että asiakas rupee uusimaan koko siivousvälinearsenaalin yhden siistijän toivoiden mukaan.

Kun aina kaikissa marttaneuvoissa ja telkkarin siivousohjelmassa sanotaan, että ihan perusaineilla pärjää kotona. Ja sit kun esim. mamilla kävi siivooja, oli jos jonkinlaista toivetta mopeista ja muovimattopesuista jne. JOs vanhus on pärjännyt viledalla ja tiskiaineella miksei siivooja?

Mites kunniin meilläkin on välillä todella sotkuista: vaatetta ja lehtiä lattialla ja lasten leluja. Jos ei kotiväki ole siivonnut niitä pois, mistä siivooja tietää mitä voi heittää menemään ja mitä ei?

Tiiän, että periaatteessa ei heitä mitään. Mutta roskat kai kuitenki vie? Nin mistä se erottaa mitä lehtiä luetaan vielä tai mitkä pääsiäismunan kuoret on pojan lempileluja?

Alkuperäinen kirjoittaja kotona:
Musta taas olisi siivoojana ahdistavaa siivota jollain lankaperuukeilla tai Sinituotteen klitsuilla "mopeilla"... :x
Kun en olisi itse tyytyväinen tulokseen, jonka noilla saa aikaan, miten asiakas voisi olla.
Eli te, jotak sitä siivouksen vastaanottamista harkitsette, satsakkaa niihin välineisiin.Jookosta joo.
Halvalla ei saa hyvää, mutt kunnon kalut kestääkin sitten äidiltä tyttärelle. :)

Hmm. Musta ei ihan noinkaan voi odottaa. Ymmärrän kyllä sun kannalta et siivoojana on kivempi työskennellä, kun on asianmukaiset vehkeet. Mutta kyllä ne sit pitäisi mun mielestä olla työntekijän mukana. Eikä niin että asiakas rupee uusimaan koko siivousvälinearsenaalin yhden siistijän toivoiden mukaan.

Kun aina kaikissa marttaneuvoissa ja telkkarin siivousohjelmassa sanotaan, että ihan perusaineilla pärjää kotona. Ja sit kun esim. mamilla kävi siivooja, oli jos jonkinlaista toivetta mopeista ja muovimattopesuista jne. JOs vanhus on pärjännyt viledalla ja tiskiaineella miksei siivooja?

Mielestäni en missään välissä maininnut että koko arsenaalia pitää uusia
:) .
Mielestäni jokaisen joka itsekin siivoaa kotonaan olisi hyvä satsata ihan kunnon välineisiin.
Ja korostan vielä, että mä en käsitä miten niillä lilluvassa kakivedessä väännnetyillä peruukeilla saa puhasta... :x
Sitä samaa moppia uitetaan siinä näljääntynessä vedessä ja levitetään liottamisen ja vääntämisen jälkeen ne samat totkut siihen lattialle... :/

Kunnon ikkunalasta esmees...kerralla kun hankkii kunnollisen, saa ikkunanpesustakin mieleistä.Ei tarvii manata viirui.
Samoin kunnon imuri ja lattianpesuvälineet.
Eihän tämä toki mikään edellytys ole, mutta voiko sitten vaatia siltä siivoojalta erinomaista tulosta jos välineet on keskiajalta?
Onneksi nykyään kai ainakin joillain virmoilla on omat välineet mukana.

Ja on siinä se kustannussäästökin.Nykyaikaisilla välineillä siivoaa nopeampaa ja näinollen asiakas maksaa vähemmän.Toisin kuin siitä jos siivooja joutuu konttaamaan lattiat käsin miehen vanhalla kalsarinpuntilla...

Mielestäni jokaisen joka itsekin siivoaa kotonaan olisi hyvä satsata ihan kunnon välineisiin.
Ja korostan vielä, että mä en käsitä miten niillä lilluvassa kakivedessä väännnetyillä peruukeilla saa puhasta... :x
Sitä samaa moppia uitetaan siinä näljääntynessä vedessä ja levitetään liottamisen ja vääntämisen jälkeen ne samat totkut siihen lattialle... :/

Kunnon ikkunalasta esmees...kerralla kun hankkii kunnollisen, saa ikkunanpesustakin mieleistä.Ei tarvii manata viirui.
Eihän tämä toki mikään edellytys ole, mutta voiko sitten vaatia siltä siivoojalta erinomaista tulosta jos välineet on keskiajalta?

Ja on siinä se kustannussäästökin.Nykyaikaisilla välineillä siivoaa nopeampaa ja näinollen asiakas maksaa vähemmän.Toisin kuin siitä jos siivooja joutuu konttaamaan lattiat käsin miehen vanhalla kalsarinpuntilla...

Mä tarkoitinkin just sitä, että eri ihmisillä on eri kiinnostuksen aiheet. Sanotaan ettei suutarin lapsilla ole kenkiä, mutta tuskin nykyaikana pätee. Eli mulla voi olla siivousvälineet sun mielestä aataminaikuiset, mutta mun mielestä ehkä sun kotona ei ole tarpeeksi laadukasta keittiövälineistöä tai kotikirjastoa tai urheiluvälineitä tai jotain muuta.

Jos meillä kävis siivooja, mä olettaisin jäljen olevan suunnilleen samaa kuin itse saan aikaan. Ei varmaan hirveästi vaadittu.

Alkuperäinen kirjoittaja ripa:
Meillä sovittu etukäteen max. aika jonka siivoojat meillä viettävät ja ne työt, jotka tuossa ajassa tekevät. Jos jotain asiaa siivoojalle tulee, jätän lapun tai laitan s-postia/tekstarin/soitan.

Töissä ollaan kun siivooja käy, mutta en tiedä, mihin "pakenemme" kesälomalla siivoojien jaloista...

Vajaa 30 ? / h maksaa ja meidän 100 m2 siivoavat n. puolessatoista tunnissa (ja tästä tosiaan saa verotuksessa 60 % takaisin).

Meillä taas maksaa 33 e/h ja 100 neliötä menee 3 tuntia. Taitaa olla pääkaupunkilisää.

Mä tarkoitinkin just sitä, että eri ihmisillä on eri kiinnostuksen aiheet. Sanotaan ettei suutarin lapsilla ole kenkiä, mutta tuskin nykyaikana pätee. Eli mulla voi olla siivousvälineet sun mielestä aataminaikuiset, mutta mun mielestä ehkä sun kotona ei ole tarpeeksi laadukasta keittiövälineistöä tai kotikirjastoa tai urheiluvälineitä tai jotain muuta.

Jos meillä kävis siivooja, mä olettaisin jäljen olevan suunnilleen samaa kuin itse saan aikaan. Ei varmaan hirveästi vaadittu.

Alkuperäinen aihe ei vissiinkään käsitellyt keittiövälineitä tai kirjastoa ¤päätä hakkaava hymiö¤.
Ei kannata olettaa saavansa puhdasta paskoilla välineillä, sen nyt sanoo järkikin.
Tai mikä kenellekin on puhdas...

Alkuperäinen kirjoittaja utelias:
Mites kunniin meilläkin on välillä todella sotkuista: vaatetta ja lehtiä lattialla ja lasten leluja. Jos ei kotiväki ole siivonnut niitä pois, mistä siivooja tietää mitä voi heittää menemään ja mitä ei?

Tiiän, että periaatteessa ei heitä mitään. Mutta roskat kai kuitenki vie? Nin mistä se erottaa mitä lehtiä luetaan vielä tai mitkä pääsiäismunan kuoret on pojan lempileluja?

meillä ainakin sovitaan erikseen roskien viennistä.ja lattialla oleva tavara nostetaan pöydille että saadaan lattia pinta-ala siivottua. sit kantsii varmaan laittaa "lempilelut" korjuun enneko siivooja tulee.eli tosiaan,meillä ei ole tapana viedä lehtiä eikä roskia ulos ellei sitä erikseen ole toivottu=)

Meillä käy 2 viikon välein siivooja, joka pesee lattiat, imuroi, keittiön tasot, kylppäri+wc. Pahimmat pölyt ottaa myös. Aikaa menee 2h. Olen muksujen kans kotona kun hän käy, pyrin aina ulos siksi aikaa...Velottaa 25e tunti.
Olen ollut super tyytyväinen, kahden pienen kans pelkkä lattioiden pesu on aikamoinen projekti ;)

jälkeä ammattilaiselta oikeilla välineillä kun itseltäni. en siis pidä 270 neliön siivoamisesta -johon menee paljon aikaa.sekin aika on parempi käyttää muualle..käytän mysö ikkunanpesupalveluja, matonpesupalveluja yms. antaa niiden tehdä jotka sen parhaiten osaavat!

Alkuperäinen kirjoittaja lisse:
..ihan mielenkiinnolla kysyn ?
ei millään pahalla

Säästän voimia, on pienet lapset ja muutenkin joka päivä siivottavaa...
Saa perussiivouksen säännöllisesti, ja siitä on kiva itsellä jatkaa ja pitää paikat kunnossa.
En jaksa stressata että "taaskaan ei oo pariin viikkoon kerenny lattioita pesee"
Saa verovähennyksiin, työllistän ihmisen.
Jaksan paremmin.

=)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin mitä teette sillä aikaa kun siivooja on teillä, jos siis itse olette kotona?

Meille ne tulee aina aamusta. Juodaan kahvit ja sit lähden lasten kanssa ulos. Kun tullaan sisään ruokin lapset ja laitan ne päikkäreille. Eli ihan (lähes) normaalia arkea eletään. Meillä maksaa n. 27 e / h.

Säästän voimia, on pienet lapset ja muutenkin joka päivä siivottavaa...
Saa perussiivouksen säännöllisesti, ja siitä on kiva itsellä jatkaa ja pitää paikat kunnossa.
En jaksa stressata että "taaskaan ei oo pariin viikkoon kerenny lattioita pesee"
Saa verovähennyksiin, työllistän ihmisen.
Jaksan paremmin.

=)

Me käytettiin täällä Nummelassa vähän ennen juhannusta Jussin pesulan maton- ja sohvanpesupalvelua. Jussi teki hyvää, ammattimaista työtä, oli nopea ja huokeampi kuin tavalliset pesulat. Niin... ja kuitit saa vielä laittaa kotitalousvähennyksiin! Tää vaan kun ei ole sellasta usein toistuvaa palvelua, niin mun piti olla kotona työn aikana... mutta en minä kokenut sitä kyllä ainakaan tässä tapauksessa mitenkään "ahdistavana". Suosittelen erittäin lämpimästi niille, jotka joutuvat pesettämään mattonsa pesulassa! Jos joku on kiinnostunut, niin tässä on linkki palvelun kotisivuille: ETUSIVU - Jussin Pesula tuo pesulapalvelut kotiin ja toimistoon.