A
ap
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja kehnis:Kuulostaapa omituiselle tuo rahajako aloittajalla.
Jos olet esim. kotihoidontuella tms. niin eihän kustannuksia voi puolittaa reilussa pelissä jos hoidat lapsia kotona ja tienaat vähemmän kuin miehesi.
Meillä omat tilit,mutta kaikki laskut+ruoat+vaatteet jne. maksetaan yhteisesti.Mies luonnollisesti nyt työssäollessaan enemmin.
Kun minä taas palaan työelämään..suhde tasaantuu.
Aina kuitenkin molemmilla ns. samanverran omaan käyttöön rahaa tienasi kuka mitä tahansa.
Tuo raha on kuitenkin tässä maailmassa sellainen juttu,että sillä saadaan toinen alistettua tai katkeroitettua jos asioita ei kaikkien eduksi sovita.
Siihen tasotukseksi hän maksaisi sen elarin lapsista mun tilille ja kaikki laskut laitettaisiin puoliksi....Näkis sit mihin se raha uppoaa....Ja minä tosiaankin sanoin että herra saa myös ostaa omat ruuat ja pesuaineet jos kerran tähän mennään!!
Miksi sen miehen pitää maksaa siis jotain elaria? Sinäkö ne lapsen ruoat ja muut jutut ostat? Miksei voi suoraan tehdä niin, että mies ostaa kaiken itselleen ja lapselle ja sinä ostat oman ruokasi omistasi (jos tuolle linjalle siis lähdetään, mikä mielestäni on aika järjetöntä)? Miksi pitää vekslata edestakaisin?
Meilläkin on niin, että mies maksaa lainat, ja minä kaiken muun. Kun olin kotihoidontuella (ennen kuin menin töihin), mies maksoi lainan lisäksi myös ruoat, jolloin minä maksoin ainoastaan laskut. Sitten on vielä joitain omia laskuja (lehdet, puhelinlaskut), jotka kumpikin maksaa omistaan.
Meillä tämä systeemi, koska itse olen paljon säästäväisempi luonne kuin mies. Ihan hyväksi havaittu, ja joustamisen varaa on molempiin suuntiin.
Minä ostan ja teen kaikki asiat yksin ilman sitä miestä koska ei jaksa/ halua tehdä meidän kanssa mitään juttuja (esim. lähteä käymään jossain).