Onko muilla omat rahat vai yhteiset rahat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yhteiset rahat. En oikein ymmärrä mitä järkeä siinä olisi että yhdessä ollaan, yhyeiset lapset ja yhteiset velat. Ja sitten olisi omat rahat joita sitten lainailtaisiin toiselle ja laskettaisiin mitä kukakin on ostanut ja maksanut. Hölmöläisten hommaa...

Meillä on omat tilit ja omat rahat. Kun molemmat on töissä ja palkkaa saadaan suunnilleen saman verran, maksetaan yhteiset menot puoliksi. Kumpikin maksaa tietysti sitten omat henk.koht. menot. Tämä on toiminut meillä hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Yhteiset rahat. En oikein ymmärrä mitä järkeä siinä olisi että yhdessä ollaan, yhyeiset lapset ja yhteiset velat. Ja sitten olisi omat rahat joita sitten lainailtaisiin toiselle ja laskettaisiin mitä kukakin on ostanut ja maksanut. Hölmöläisten hommaa...

Niin sinä väität, mutta et perustele mitenkään väitettäsi ;) Mitäpä jos halutaan pitää perinnöt erillään? Mitäpä jos puolisoilla on erilaiset tavat säästää ja sijoittaa omaisuuttaan? Myös rahankäyttötavat voivat olla erilaiset? Toinen haluaa vaikkapa sijoittaa osakkeisiin ja toinen vaatteisiin. Minusta itsenäisyys on oikein kiva juttu. Mielummin minä käytän omia rahojani, kuin jonkun toisen.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Niin sinä väität, mutta et perustele mitenkään väitettäsi ;) Mitäpä jos halutaan pitää perinnöt erillään? Mitäpä jos puolisoilla on erilaiset tavat säästää ja sijoittaa omaisuuttaan? Myös rahankäyttötavat voivat olla erilaiset? Toinen haluaa vaikkapa sijoittaa osakkeisiin ja toinen vaatteisiin. Minusta itsenäisyys on oikein kiva juttu. Mielummin minä käytän omia rahojani, kuin jonkun toisen.

Kyllä meilläkin on omat tilit ja käytetään "omia" rahoja mutta ei me mitenkään erotella ostoksia tai mietitä kuka mitäkin on maksanut. Se maksaa kenellä on rahaa.

Mies käyttää rahaa mielestäni kaikkeen turhaan.Ei kuitenkaan kaljaan vaan ihan kahvilla roikkumiseen ,bensaan jne.Ajattelin että mun motkottaminen raha-asioista loppuis kun meillä tosiaan olis omat rahat.Laitettaisiin kaikki puoliksi ja juokoot sit ukko koko tilinsä edestä sitä kahvia;) Muutenkin voisin itse opetella elämään hiukan pienemmällä kun nyt olen tottunut miehen tiliin ja kauheeseen shoppailuun:) eipä olis kummallakaan enää sanottavaa toisen törsäilystä.

Yhteistyössä