Yhteiset vai omat rahat?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 14:08 Aurinkokunta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 14:02 Pyryharakka kirjoitti:
Me käytiin just pari viikkoa sitten avaamassa yhteinen tili jonne kummankin rahat menee.Tosin meillä on myös omat tilit,jonne sitten jätämme kuukaudessa aina sellaiset 200 euroa omiin menoihin.Eli mulle jää 200 ja miehelle 200.Yhteiseltä tililtä sitten maksamme ruuat,bensat ja laskut.
Mie en oikeen ymmärrä :ashamed: , mielenkiinnosta kysyisin, että jos on yhteiset rahat, niin miksi pitää sit olla "omaa kuukausirahaa" omiin menoihin, eikös sitä voi sit ottaa sieltä yhteiseltä tililtäkin?

Vaikkakaan asia ei minulle kuulu, aloin vaan pohtimaan :ashamed:
No,me sovittiin isännän kanssa että tuolta yhdessä avatulta tililtä ei oteta ns.omiin menoihin sitä rahaa vaan sieltä ainoastaan maksetaan laskut ja ruuat sekä bensat.Nyt ei sitten tarvitse olla toiselta kyselemässä kokoajan että onko sulla rahaa ja voinko käydä sun tililtä ottamassa.Me ollaan tää niin ajateltu että kun tuolta yhteiseltä tililtä maksetaan kaikki niin oishan se sitten kivaa että olis sitä omaakin käyttörahaa niin ettei tarvi sitä tiliä tehdä toiselle jokaisesta ostoksesta.Eli yhteiset on rahat mutta myös sitä omaakin rahaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 14:56 ihmettelijä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 13:59 ukkelipukkelinäiti kirjoitti:
Omat tilit. Mies maksaa puolet vuokrasta ja ruokaan antaa rahaa jos mulla ei enää oo mistä maksaa...minä maksankin sitten kaikki muut yhteiset laskut kuten sähkön, netin, tv-luvan, lasten vaatteet ja muut tarpeet jne. Kumma kun itellä ei koskaan oo rahaa jäljellä sitten, kun tuloina lähinnä kotihoidontuki ja lapsilisät :headwall:
sinä siis maksat puolet vuokrasta, ja ruuat ja lisäksi kaiken muun, mihin ne ukon rahat menee, jos vaan puolet vuokrasta maksaa ja vähän ruokaa?
Omiin harrastuksiinsa...ja bensat maksaa tietysti aika lailla, tosin mulla ei oo kamalasti ajoja, kuin ruokakaupaas käynti yms. Oman autonsa vakuutukset ja kelkan vakuutukset yms.

Ehdottomasti yhteiset. En ymmärrä et jos asutaan ja elätetään perhettä yhdessä ja huonekalutkin on yhteisiä niin miksi pitää olla erilliset rahat :eek: Meillä yhteiset tilit joihin molemmilla yhtä suuri käyttöoikeus :) Molemmilla toistensa korttien tunnukset yms. tiedossa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2007 klo 16:45 Champion kirjoitti:
Ehdottomasti yhteiset. En ymmärrä et jos asutaan ja elätetään perhettä yhdessä ja huonekalutkin on yhteisiä niin miksi pitää olla erilliset rahat :eek: Meillä yhteiset tilit joihin molemmilla yhtä suuri käyttöoikeus :) Molemmilla toistensa korttien tunnukset yms. tiedossa.
No mä en ymmärrä mitä sä et ymmärrä :\| Kai jokainen perhe saa toimia kuten parhaaksi näkee.
Meillä on sekä henkilökohtaiset tilit, että yhteinen tili, josta maksetaan taloutta koskevat menot yhdessä. Siirretään yhteiselle tilille sama summa kuussa, koska palkkamme ovat suurinpiirtein samat.

Tämä systeemi pelaa meillä mainiosti. Mulle ei tule mieleenkään kysellä miehen henk.koht. tilin tunnuslukuja.

Yhteistyössä