Te arvoisat kirppishuijarit!

DRFG
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja niin se vaan on:
Rikosilmoitus on oikeutettu ja oikea tapa toimia, mutta turha. Juurikin poliisista tv:ssä kerrottiin, että netti-kirppareista ja netti-huutokaupoista tulee kokoajan huijauksen vuoksi rikosilmoituksia. Samat ihmiset huijaa toistuvasti. Vaikka huijari saadaan kiinni ei ostaja saa rahojaan takaisin koska huijarit on varattomaksi julistettuja ja ulosotossa pitkä piikki. Merkinnälläkään ei heille enään ole väliä...
No mutta on se kuitenkin hyvä näpäytys heille,ellei muuta.
Tiedän eräänkin huijarin, joka vähät välittää merkinnöistä ja rikosilmoituksista. Luottotiedot ovat menneet aikaa sitten ja on sanonut, ettei jaksa enää välittää. Eli se siitä näpäytyksestä. Mutta toki itsekin tekisin rikosilmoituksen. Tulisi ainakin itselle sellainen olo, että jotain on edes yrittänyt tehdä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja niin se vaan on:
Rikosilmoitus on oikeutettu ja oikea tapa toimia, mutta turha. Juurikin poliisista tv:ssä kerrottiin, että netti-kirppareista ja netti-huutokaupoista tulee kokoajan huijauksen vuoksi rikosilmoituksia. Samat ihmiset huijaa toistuvasti. Vaikka huijari saadaan kiinni ei ostaja saa rahojaan takaisin koska huijarit on varattomaksi julistettuja ja ulosotossa pitkä piikki. Merkinnälläkään ei heille enään ole väliä...
No mutta on se kuitenkin hyvä näpäytys heille,ellei muuta.
mä luulen ettei niitä huijareita kiinnosta yhtään. Tietävät,ettei siittä saa mitään "tuomiota" tai joudu mitään kellekkään takaisin maksaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja niin se vaan on:
Rikosilmoitus on oikeutettu ja oikea tapa toimia, mutta turha. Juurikin poliisista tv:ssä kerrottiin, että netti-kirppareista ja netti-huutokaupoista tulee kokoajan huijauksen vuoksi rikosilmoituksia. Samat ihmiset huijaa toistuvasti. Vaikka huijari saadaan kiinni ei ostaja saa rahojaan takaisin koska huijarit on varattomaksi julistettuja ja ulosotossa pitkä piikki. Merkinnälläkään ei heille enään ole väliä...
No mutta on se kuitenkin hyvä näpäytys heille,ellei muuta.
mä luulen ettei niitä huijareita kiinnosta yhtään. Tietävät,ettei siittä saa mitään "tuomiota" tai joudu mitään kellekkään takaisin maksaan.
Pitäiskö sn mielestä sitten olla tekemättä mitään :eek:
Huutiksessa on onneksi palautesysteemi ja jos joku on saanut negan niin katson ne tarkkaan että miksi hän on sen saanut.
 
vieras
Mulla ainakin on "kavereita", kun hakevat sitten korkojen kera rahat/tavarat, jos joku minua huijaa. En itse rehellisesti uskaltaisi ketään netissä huijata, kun ei voi tietää mitä hullu huijaat...
 
xxx
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Oon paljon lukenu noista huijareista, enkä siksi itse tohdi tehdä kauppaa täällä. Paljon uhotaan, että tehdään ilmoitus poliisille, mutta onko kukaan oikeasti sellaista tehnyt? Ei ne huijarit pelkästään uhkauksia säiky...
Minä tein netinkautta rikosilmoituksen kun pari kuukautta taistelin yhden lelun saamista. Milloin ei ollu mun maksu tullu, milloin ei päässy postiin ja milloin mitäkin. Sit ei enää vastattu. Ilmoitin että rahat takaisin tai teen ilmoituksen. Ei kuulunut mitään niin tein sen. Poliisista soittivat minulle ja kyselivät uudelleen kaikki ilmoittamani jutut. Lupasivat ottaa henkilöön yhteyttä. Viikon sisään sain rahat takaisin. Kyse oli 15 eurosta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Oon paljon lukenu noista huijareista, enkä siksi itse tohdi tehdä kauppaa täällä. Paljon uhotaan, että tehdään ilmoitus poliisille, mutta onko kukaan oikeasti sellaista tehnyt? Ei ne huijarit pelkästään uhkauksia säiky...
Minä tein netinkautta rikosilmoituksen kun pari kuukautta taistelin yhden lelun saamista. Milloin ei ollu mun maksu tullu, milloin ei päässy postiin ja milloin mitäkin. Sit ei enää vastattu. Ilmoitin että rahat takaisin tai teen ilmoituksen. Ei kuulunut mitään niin tein sen. Poliisista soittivat minulle ja kyselivät uudelleen kaikki ilmoittamani jutut. Lupasivat ottaa henkilöön yhteyttä. Viikon sisään sain rahat takaisin. Kyse oli 15 eurosta.
Tämä oli esimerkillinen juttu! Että vain 15 eurostakin voi tosiaan tehdä jutun! Ei se raha, vaan periaate. Hyvä!
 
näinkin
Tämän takia mä ostan VAIN huuto.netistä. Sieltä näkee myyjän palautteet ennen ostoa ja sitä kautta saa myös vähän enemmän varmuutta sen tuotteen saamiselle.

Noi epäviralliset kaupat on aina helpompi huijareille.
 
tätä mieltä
Aina ei myöskään ole tarkoitus huijata, unohtuu viedä tavaroita postiin, on sellainen ihminen ettei vain saa aikaan mitään. Masennus jne...

Tiedän yhden joka on juuri tällainen ja saanut huijarin maineen.. oikeasti kukaan ei 15 euron vuoksi huijaa ketään, sama se sitten kerralla on huijata isompi summa jos huijata aikoo (saman "tuomion" siitä saa, oli summa mikä hyvänsä) Silloin pitää vain todeta "minusta ei ole myyjäksi" ja lopettaa myyminen, tai keksiä jokin toinen keino.

Huijariksi ei ketään kannata suoralta kädeltä syyttää, se on aika vakava syytös..

Täälläkin monesti syytetään huijariksi jos ei viikkoon maksusta ole tavaraa kuulunut, sillä pilaa toisen myyntimahdollisuudet jatkossa, aletaan puimaan jotain ihmistä tietämättä ollenkaan hänen tilannettaan

Toivottavasti saatte tavaranne
 
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä:
Aina ei myöskään ole tarkoitus huijata, unohtuu viedä tavaroita postiin, on sellainen ihminen ettei vain saa aikaan mitään. Masennus jne...

Tiedän yhden joka on juuri tällainen ja saanut huijarin maineen.. oikeasti kukaan ei 15 euron vuoksi huijaa ketään, sama se sitten kerralla on huijata isompi summa jos huijata aikoo (saman "tuomion" siitä saa, oli summa mikä hyvänsä) Silloin pitää vain todeta "minusta ei ole myyjäksi" ja lopettaa myyminen, tai keksiä jokin toinen keino.

Huijariksi ei ketään kannata suoralta kädeltä syyttää, se on aika vakava syytös..

Täälläkin monesti syytetään huijariksi jos ei viikkoon maksusta ole tavaraa kuulunut, sillä pilaa toisen myyntimahdollisuudet jatkossa, aletaan puimaan jotain ihmistä tietämättä ollenkaan hänen tilannettaan

Toivottavasti saatte tavaranne
Jos ja kun saa rahat on myös tavara lähetettävä "heti" eikä sovi vitkutella viikkokausia. Sen tajuan jos ei pariin päivän pääse postiin mutta viikko on jo liikaa.

 
Tätä mieltä minä
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä:
unohtuu viedä tavaroita postiin, on sellainen ihminen ettei vain saa aikaan mitään.
Jos on noin unohtelevainen tai saamaton, niin sitten ei todellakaan tarvitse edes alkaa myydä mitään. Pitäisikö ostajan tuntea hyvillä mielin kukkarossaan muiden saamattomuus?

 
xxx
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja Pomppiva Pallokala:
Oon paljon lukenu noista huijareista, enkä siksi itse tohdi tehdä kauppaa täällä. Paljon uhotaan, että tehdään ilmoitus poliisille, mutta onko kukaan oikeasti sellaista tehnyt? Ei ne huijarit pelkästään uhkauksia säiky...
Minä tein netinkautta rikosilmoituksen kun pari kuukautta taistelin yhden lelun saamista. Milloin ei ollu mun maksu tullu, milloin ei päässy postiin ja milloin mitäkin. Sit ei enää vastattu. Ilmoitin että rahat takaisin tai teen ilmoituksen. Ei kuulunut mitään niin tein sen. Poliisista soittivat minulle ja kyselivät uudelleen kaikki ilmoittamani jutut. Lupasivat ottaa henkilöön yhteyttä. Viikon sisään sain rahat takaisin. Kyse oli 15 eurosta.
Tämä oli esimerkillinen juttu! Että vain 15 eurostakin voi tosiaan tehdä jutun! Ei se raha, vaan periaate. Hyvä!
Periaatteesta nimen omaan! Samalla mietin myös kuinkahan monelle hän oli sen FB:n koulubussin kaupannu ja saanut sen 15eur moninkertaisena...
 
Mulle on onneksi sattunut tähän mennessä vain rehellisiä myyjiä.. Kiitos siitä! Koskaanhan ei tiedä milloin se huijari sitten napsahtaa omalle kohdalle...
Mun mielestä on oikeutettua tehdä rikosilmoitus jos maksettuja juttuja ei ala kuulumaan.. Jos viikko tolkulla ensin ei ehditä postiin tai rahat ei ole tullu tai sitten ei enää vastailla! Tosi törkeetä tollanen!!! Oli se sitten kyse 5 eurosta tai 50 eurosta niin poliisiin yhteys!
Mullekkin voi laitella noita nimimerkkejä!
 
Tuon takia mä tongin aina selville myyjän kaikki tiedot, selvitän enirosta ja kyseenalaistan jos on salatut tiedot esimerkiksi. Ja tutkin aina, minkälainen kirjoitushistoria ko. myyjällä on, mitä kirjoittaa, mihin ja kuinka monta viestiä on takana. Vielä en ole joutunut huijatuksi. Onneksi täällä on kuitenkin toimiva ja tehokas puskaradio, jota kannattaa käyttää jos huijatuksi joutuu!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Tuon takia mä tongin aina selville myyjän kaikki tiedot, selvitän enirosta ja kyseenalaistan jos on salatut tiedot esimerkiksi. Ja tutkin aina, minkälainen kirjoitushistoria ko. myyjällä on, mitä kirjoittaa, mihin ja kuinka monta viestiä on takana. Vielä en ole joutunut huijatuksi. Onneksi täällä on kuitenkin toimiva ja tehokas puskaradio, jota kannattaa käyttää jos huijatuksi joutuu!!
Niin, mutta tämä "tuoreinkin" huijari palstailee todella ahkeraan ja profiilissakin on ihan tunnistettavissa...
 
Laittakaas mullekin tulemaan niitä huijarien nikkejä :wave:

Mä kun just meinaan / meinasin ostaa lapsille vaatetta..
Alkas epäilyttämään muutaman myyjän touhu. Ensin lähetellään juuri mulle kuvia, sitten kysyn kunnolla paketin sisällöstä ja lisäkuvia (en mä nyt sentäs sikaa säkis osta) hetkenpäästä tulee ilmoitus vaatteet meni jo :kieh: En mä sentäs koko aikaa koneella roiku kuvia kattelemas. Ajattelin et kai myyjä voi hetken odottaa päätöstä ja et saisin niitä pyytämiä lisätietoja ja kuvia.
Toivottavasti ketään muuta ei oikeasti ole huijattu samoilla vaatteilla :(
Taitaa olla paras et ostaa vaatteet muualta :snotty:
 
Voitais sopia sellainen, että KAIKKI ostaa VAIN postiennakolla.. Sit tosin täytyisi kaikki halvemmatkin tuotteet laittaa postiennakolla ja postikulut ois huimat. Kaksplussa vois avata tilin johon maksetaan ja sieltä menee myyjän tilille vasta kun ostaja on saanut tavaransa :LOL: :LOL: :kieh:
 
vieras
Itse henk.kohtaisesti ostan tuotteen aina niin, että pystyn noutamaan sen ja maksan käteisellä. Huuto.netistä yleensä rajaan alueen, mihin asti pystyn itse menemään hakemaan tuotteen ja ei näin tule huijatuksi.
 
vieläkin kummissaan
Tästä ketjusta näkee, miten suhteellista rehellisyys, sen arvostus ja pienenkin rahasumman tärkeys on. Jumalaton haloo nostetaan, kun kirpparilla on huijattu muutama euro. Mutta kuinka monta nytkin mustalla nikillä palstailevaa mammaa ilmoittautui rehvakkaasti noin vuosi sitten ketjuun, jossa kyseltiin kuka varasti mitä synnäriltä mukaansa, ja neuvolasta. Oli viety vaippoja, vaatteita, hoitotarvikkeita... Ja moni piti vielä sitä ihan itsestäänselvänä oikeutenaan, puolustautui kiivaasti ja jopa suuttui arvostelusta, kun eivät mielestään olleet mitään varkaita...!

En tällä viittaa nyt ap:hen, vaan yleensä siihen käsitykseen, että rehellisyys on jotenkin joustettavissa oleva käsite.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Tuon takia mä tongin aina selville myyjän kaikki tiedot, selvitän enirosta ja kyseenalaistan jos on salatut tiedot esimerkiksi. Ja tutkin aina, minkälainen kirjoitushistoria ko. myyjällä on, mitä kirjoittaa, mihin ja kuinka monta viestiä on takana. Vielä en ole joutunut huijatuksi. Onneksi täällä on kuitenkin toimiva ja tehokas puskaradio, jota kannattaa käyttää jos huijatuksi joutuu!!
Salattujen tietojen takia ei kannata kyseenalaistaa. Mulla on ollut jo vuosikausia salaiset tiedot, puh nro, auton tiedot, kaikki on salaisia. Johtuu siitä että entinen nimi oli tosi harvinainen, ja ammatin puolesta joutuu tekemisiin vähän kaikenlaisen väestönosan kanssa. En todellakaan halua jotain hulluja omani, tai vaikka vanhempieni oven taakse riehumaan...

Mutta asiaan. Mä olen joutunut huuto.netissäkin huijatuksi, ja vielä sellaisen ihmisen taholta jolla oli toistasataa positiivista palautetta. Sain tavaran ilman poliisiakin, mutta paha maku jäi.
 
eipä onnistukkaan, ainakaan yleensä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ainakin on "kavereita", kun hakevat sitten korkojen kera rahat/tavarat, jos joku minua huijaa. En itse rehellisesti uskaltaisi ketään netissä huijata, kun ei voi tietää mitä hullu huijaat...
Kaitpa kaikilla semmoisiakin kavereita löytyy. mutta eriasia onkin sitten miten k.o. huijarin löytää... Eipä sitä yleensä osoitetta ja koko nimeä anneta, ainakaan oikeita jos tarkoituskin on ollut huijata. Puhelinnumerokin voi olla tiedoiltaan salainen tai latausliittymä.
 

Yhteistyössä