Te arvoisat kirppishuijarit!

niinpä
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Tuon takia mä tongin aina selville myyjän kaikki tiedot, selvitän enirosta ja kyseenalaistan jos on salatut tiedot esimerkiksi. Ja tutkin aina, minkälainen kirjoitushistoria ko. myyjällä on, mitä kirjoittaa, mihin ja kuinka monta viestiä on takana. Vielä en ole joutunut huijatuksi. Onneksi täällä on kuitenkin toimiva ja tehokas puskaradio, jota kannattaa käyttää jos huijatuksi joutuu!!
Salattujen tietojen takia ei kannata kyseenalaistaa. Mulla on ollut jo vuosikausia salaiset tiedot, puh nro, auton tiedot, kaikki on salaisia. Johtuu siitä että entinen nimi oli tosi harvinainen, ja ammatin puolesta joutuu tekemisiin vähän kaikenlaisen väestönosan kanssa. En todellakaan halua jotain hulluja omani, tai vaikka vanhempieni oven taakse riehumaan...

Mutta asiaan. Mä olen joutunut huuto.netissäkin huijatuksi, ja vielä sellaisen ihmisen taholta jolla oli toistasataa positiivista palautetta. Sain tavaran ilman poliisiakin, mutta paha maku jäi.

Mulla samoin kun muillakin perheenjäsenilläni kaikki tiedot salaisia minun työni takia.

M
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mulle voi laittaa yv:tä jos haluaa tietoonsa tämän viimeisimmän huijarin nikin :wave:
Onko tuo ihan ok toimintaa? Enkä itse ole myyjä,kunhan ihmettelen. En minä ainakaan huutelisi täällä tuollaista vaan hoitaisin asian itse fiksusti.

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Mulle voi laittaa yv:tä jos haluaa tietoonsa tämän viimeisimmän huijarin nikin :wave:
Onko tuo ihan ok toimintaa? Enkä itse ole myyjä,kunhan ihmettelen. En minä ainakaan huutelisi täällä tuollaista vaan hoitaisin asian itse fiksusti.
Tää kyseinen henkilö on sepustellut MONILLE sellaista skeidaa,mikä ei voi olla totta.
Mä en halua että yksikään joutuu enää sen huijattavaksi.

M
Tää kyseinen henkilö on sepustellut MONILLE sellaista skeidaa,mikä ei voi olla totta.
Mä en halua että yksikään joutuu enää sen huijattavaksi.
Ok.

Miten hoitaa sen fiksusti kun myyjä osapuoli ei toimi fiksusti?
Pitääkö sitä vain kiltisti odotella josko sittenkin,kun toistuvasti tulee millaisia viestejä sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja hurahtanut:
mulle sattui kohdalle tällainen (ei tosin täällä)

myyjä sanoi ensin että kirje oli palautunut hänelle kun osoite oli väärin, laittaa seuraavana päivänä uudestaan postiin... no tämän sitten posti hävitti (tuskin saman kirjeen kohdalle voi posti tehdä noin paljon mokia)
Odoteltiin ja odoteltiin, käskin myyjän laittaa jonkun kopion tekemästään katoamisilmoituksesta jonka teki muka joskus helmikuun alussa (jota ei tod tehnyt kun mitään lappuja ei mulle tullut)
Kävi muka postissa kyselemässä. Lupasi maksaa summan takaisin, ellei pakettia löydy sen viikon aikana, no nyt ei ole vastannut enää mitään

Selvä huijaus, eikö?
Poliisilla uhkailin ja loukkaantui että syyttelen häntä, no ihan aiheesta syyttelin...
Voi olla ihan tottakin.

Itse ostin puhelimen ja se hukkui tosiaan postin kautta. Soitin postille, tein katoamisilmoituksen ja toki sovittiin myyjänkin kanssa näin. En sitten valittanut rahoistani (no maksoi yhteensä 5e...). Puhelin saapui perille n. 1kk päästä ostosta postilta. Eli ei aina ole kyse huijaamisesta ja noita tilanteita vaan voi joskus sattua. Kökkö juttu silti molemmille.

Voi ei, montakohan noita huijareita nyt on liikkeellä ja monikohan niistäkin on yksi ja sama? Onneks ei ole muakaan kertaakaan huijattu täällä ja kaikki kaupat ja vaihdot on sujunut hyvin :) Mieli tekis tuolta aina jotain ostaa, mutta valitettavan monta kertaa jää myös väliin, koska ei noita huijareita erota rehellisten joukosta :/ Toi "mustalista"kin koko ajan muuttuu ja samoin nimimerkit, ei tässä pysy enää kärryillä.

Ei toi nikkien kyseleminen oikein auta, kun täällä voi koska tahansa ottaa uuden nikin. Se minuakin huijannut on palstalta kadonnut, mutta ihan varmaan on ottanut uuden nikin ja hilluu täällä vieläkin, ja ehkä huijaileekin, kuka tietää.

pallero
mua "huijattiin" huutiksessa vuosi sitten. Ostin tytölle mekon, joka maksoi 10 e. Maksoin myyjän miehen tilille, mutta mekkoa ei tullut. Esittelypätkään tuli teksti, että perheessä kriisi, kärsivällisyyttä pyydetään. Lopulta vastasi s-postiin, oli ollut raskaana ja mennyt kesken. Lupasi palauttaa rahat, mutta niitä (kuin ei mekkoakaan) ei koskaan tullut perille.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tätä mieltä:
Aina ei myöskään ole tarkoitus huijata, unohtuu viedä tavaroita postiin, on sellainen ihminen ettei vain saa aikaan mitään. Masennus jne...

Tiedän yhden joka on juuri tällainen ja saanut huijarin maineen.. oikeasti kukaan ei 15 euron vuoksi huijaa ketään, sama se sitten kerralla on huijata isompi summa jos huijata aikoo (saman "tuomion" siitä saa, oli summa mikä hyvänsä) Silloin pitää vain todeta "minusta ei ole myyjäksi" ja lopettaa myyminen, tai keksiä jokin toinen keino.

Huijariksi ei ketään kannata suoralta kädeltä syyttää, se on aika vakava syytös..

Täälläkin monesti syytetään huijariksi jos ei viikkoon maksusta ole tavaraa kuulunut, sillä pilaa toisen myyntimahdollisuudet jatkossa, aletaan puimaan jotain ihmistä tietämättä ollenkaan hänen tilannettaan

Toivottavasti saatte tavaranne
No jos masennukseltaan jaksaa laittaa tavaraa myyntiin niin kyllä varmaan jaksaa ne postiinkin viedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Tuon takia mä tongin aina selville myyjän kaikki tiedot, selvitän enirosta ja kyseenalaistan jos on salatut tiedot esimerkiksi. Ja tutkin aina, minkälainen kirjoitushistoria ko. myyjällä on, mitä kirjoittaa, mihin ja kuinka monta viestiä on takana. Vielä en ole joutunut huijatuksi. Onneksi täällä on kuitenkin toimiva ja tehokas puskaradio, jota kannattaa käyttää jos huijatuksi joutuu!!
Salattujen tietojen takia ei kannata kyseenalaistaa. Mulla on ollut jo vuosikausia salaiset tiedot, puh nro, auton tiedot, kaikki on salaisia. Johtuu siitä että entinen nimi oli tosi harvinainen, ja ammatin puolesta joutuu tekemisiin vähän kaikenlaisen väestönosan kanssa. En todellakaan halua jotain hulluja omani, tai vaikka vanhempieni oven taakse riehumaan...

Mutta asiaan. Mä olen joutunut huuto.netissäkin huijatuksi, ja vielä sellaisen ihmisen taholta jolla oli toistasataa positiivista palautetta. Sain tavaran ilman poliisiakin, mutta paha maku jäi.

Niin, senpä takia minä nimenomaan kyseenalaistankin, onko siihen joku looginen syy miksi ne tiedot on salaisia. No puuta heinäähän voi aina sanoa, mut jokseenkin mulle on ainakin kehittynyt jonkinsortin "huijarivaroitin" että sitten alkaa hälytyspillit soida ja vetäydyn kaupoista.

Nämä on tosi ikäviä juttuja ja röyhkeys toiminnassa on kasvanut. Jopa kasvokkain tavatessa voidaan tuoda pjaskaa paketin täydeltä. Ei mitään muuta kun monella eri tapaa tarkkaavaisuutta kehiin, kirjoitustyylien seurantaa "uusilla" nimimerkeillä (tai vähän kirjoitetuilla), itse ainakin tunnistan erään huijarin kirjoitustyylistä vaikka nikki vaihtuis miten.

Alkuperäinen kirjoittaja äipykkä:
Ei toi nikkien kyseleminen oikein auta, kun täällä voi koska tahansa ottaa uuden nikin. Se minuakin huijannut on palstalta kadonnut, mutta ihan varmaan on ottanut uuden nikin ja hilluu täällä vieläkin, ja ehkä huijaileekin, kuka tietää. [/q

Herra google tietää kyllä kaiken :LOL:

Yhteistyössä