täytekakkuun liittyen kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gym
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gym

Vieras
1v synttärit on ensi viikolla. minkälaisen kakun tekisin,mansikoita ja banaani ainakin ajatellut,mutta oon tosi huono muutenkin keksimään täytteitä niin nyt kaipais apuja! eli mitä täytteitä kakkuun?

Mä oon käyttäny mm. rahkaa eri "mausteilla" (mansikka, vadelma, mustikka, persikka), kaupan valmista sitruuna rahkaa, suklaamousea, hilloja, pilttilä + kerma/rahkaseosta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Elä tunge sitä banaania siihen.
Mä tekisin sellaisen rahkakerma version johon sulattaisin valkosuklaata ja survottua mansikkaa ja liivatetta.

niin ja piti mainita että olen todella (siis todella) huono kakkujen tekemisessä eli tarvitsisin jonkun helpon ja yksinkertaisen hyvän ohjeen :)

liivatelehdet laitetaan likoamaan kylmään veteen. Sitten tehdään täyte, kiehautetaan pieni tilkka esim. vettä, laitetaan lionneet liivatteet vesitilkaan ja se sitten kaadetaan ohuena nauhan hyydytettävään massaan.

noh noh, aika kärkkäästi sanottu, ei se mitään raatoa ole. Yleensä tehty sian nahasta, tai luista. Ja sehän vaan hyydyttää sen kakun, eihan se millekkään maistu.

Tosi hyvä täyte tulee näinkin
2dl kermaa löysäksi vaahdoksi vatkattuna,1prk ranskankermaa,150g valkosuklaata raastettuna/roukittuna,mansikoita,sokeria maun mukaan
Nam!

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
noh noh, aika kärkkäästi sanottu, ei se mitään raatoa ole. Yleensä tehty sian nahasta, tai luista. Ja sehän vaan hyydyttää sen kakun, eihan se millekkään maistu.

Et tainnut ihan ymmärtää mun pointtia.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti jo kolmelle:
Tosi hyvä täyte tulee näinkin
2dl kermaa löysäksi vaahdoksi vatkattuna,1prk ranskankermaa,150g valkosuklaata raastettuna/roukittuna,mansikoita,sokeria maun mukaan
Nam!

Mä en enään lisäis sokeria jos laittaa valkosuklaata ja kakkupohjassa on aika paljon sokeria myös. Niin jos ei sit halua siitä ällömakeeta kakkua ;)

Yhteistyössä