Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja Sara:Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja Sara:Alkuperäinen kirjoittaja loputonta kinastelua:Alkuperäinen kirjoittaja Sara:Alkuperäinen kirjoittaja aina oppii uutta:Alkuperäinen kirjoittaja Lilii:Jos on lapsia (isompiakin) niin yleensä vanhemmat ei mene menoilleen ihan milloin itseä huvittaa, vaan esim. lasten ruoka- ja uniaikojen mukaan. Niin ainakin luulin. Ja niin itse teen.
Tämä mullakin pisti silmään. En ole ennen törmännyt lapsiperheeseen, jossa vanhemmat voi mennä menoilleen milloin itseä sattuu huvittamaan. Itsekin olen aina ajatellut että lapsiperheessä mennään jonkinmoisen rytminmukaan, ja mahdollisesti ennakkoon sovitaan miehen tai hoitajan kanssa siitä koska mennään, mutta ehkä sitten olen se kuuluisa superäiti, joka ilmeisesti on jokainen joka vähääkään lastaan ajattelee ja niiden ehdoilla menee...
Siis anteeksi, mutta miksi äiti ei voi lähteä kotoa kesken päivän oli lapsella (isommalla) sitten uniaika tai ruoka-aika tai leikkiaika? Olettaen, että isä jää kotiin. Apua, mä saatan ainakin lähteä kauppaan ihan koska vain, onko lapseni pilalla![]()
No hienoa jos teillä kerta on aina isä tai joku muu paikalla valmiina hoitamaan. Vaikea ymmärtää että kaikilla ei ole, jolloin on erikseen sovittava että joku jää lapsen kanssa. Onko oma lapseni siis pilalla kun en ex-tempore pääsekään mihinkään?
No eriasia on tietysti jos joutuu oikein hoitajan kanssa sopimaan, mutta en ymmärrä miksi muuten täytyy sovittaa omat kauppakäymisensä lasten rytmiin, jos isä jää lapsen kanssa kotiin. Tuolla yhdessä viestissä joku pitää itseään lastaan ajattelevana superäitinä, kun ei käy edes kaupassa sopimatta siitä tarkkaan ensin isän? kanssa ja ihmettelee miksei omia menoja soviteta lasten rytmiin. Näin ollen minä olen ilmeisesti huono äiti, kun lähden kauppaan myös silloin, kun lapsilla ei ole uniaika...
Usein silloin kyllä, jos haluaa täysimettää niin omat menot sovitetaan lapsen rytmiin.
Joo täysimetyksen ymmärrän, mutta tuolla ensimmäisessä lainauksessa sanotaan näin: Jos on lapsia (isompiakin) niin yleensä vanhemmat ei mene menoilleen ihan milloin itseä huvittaa vaan esim. lasten ruoka- ja uniaikojen mukaan.
No sehän on vaan esimerkki siitä, että aina ei voi mennä silloin kun itse haluaa. isompien lapsien kohdalla jomman kumman on oltava kotona silloin ja vauvan ollessa kyseessä äidin, jos hän imettää.
Tätä juuri tarkoitin. Aikuiset ei voi mennä omien halujensa mukaan jos heillä on lapsia. Vaan ensin katsotaan että lasten tarpeet täytetään.