Tavoitteena 10 kg kevyempi olo! Oletko mukana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HyppyKeppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HyppyKeppi

Aktiivinen jäsen
12.12.2005
2 682
0
36
En oikein löytänyt sopivaa ryhmää täältä ja aikanaan itse aloittamani ketju on jo jossakin kaukana kaukana.
Päätteen takana 06/08 kolmannen kerran äidiksi tullut 26-vuotias naikkonen, joka tahtoo eroon 10 liikakilosta!
10 kg on saatu pois nyt puolessa vuodessa ja saman verran olisi vielä matkaa, mutta se ei tunnu onnistuvan enää yksin! Tulisitko sinä kanssani pudottamaan?

Lähtötilanne eiliseltä:
Pituus 176 cm
Paino 86 kg
BMI nyt 27,8
Tavoite 76 kg
BMI tavoite 24,5

Mitään varsinaista aikataulua en ole itselleni laatinut, koska ne eivät koskaan pidä. Ehkä realistisinta olisi saada tuo paino pois ennen joulua! :xmas:

Tervetuloa mukaan!
P.S Maanantaisin punnitaan!

Tyyli on vapaa! Siis kukin tyylillään. On kiva seurata, miten tyylit ja kurit eroaa sitten toisistaan! =) Minä ajattelin alkuun vetästä lentoemäntädieetin, siis sen 4 päiväisen, koska tarvitsen aina jonkin startin. Sitten vain yksinkertaisesti jätän herkut pois ja koitan saada painoa alas lenkkeilyllä ja ruokavalinnoilla...

Jos saa useammassa pinossa olla, niin minä tuun messiin :wave: On nimittäin 10,3kg jäljellä tavoitepainoon enää ja sen pudottamiseen tarvin tukea :D Oon laihduttanut jo yli 20kg ja ollu mukana eri pinoissa jo vuoden ajan mutta useimmissa keskustelut ovat jo hiljentyneet kun itsellä on vielä urakkaa jäljellä. Nyt ois sit viimesen kympin rutistus!!!

Pituus 172cm
Paino 75,3kg
Tavoite 65kg
BMI nyt 25,4
BMI tavoite 22

Tervetuloa Tilsu mukaan! Mä kalpenen sun tavoitteelle! Kun vertaan meitin pituuksia... mä en kyllä ikuna pääsis tuohon painoon, mutta onhan ihmisten kropatkin erilaisia. Totean aina, että jos kengän kokoni on siro 42, ei siitä missin jalkaa tehdä laihduttamalla! =)
Mutta tervetuloa! Koitan ainakin itse roikkua mukana, kunnes tuo 10 kiloa on selätetty! Ja sen vuoksi lähdenkin nyt kuntosalille... :wave:

Kiitti! Mulle tuo 65kg on paino jossa oon ollut ennen pidempäänkin niin siksi sitä tavoittelen. Ja oon muuten ollut missikisoissakin :saint:
Synnytin vuosi sitten (tänään siis esikoispoika 1vee) ja imetin 9kk niin sen ajan laihdutin n.500g/vko vaan terveellisellä, vähärasvaisella ja proteiinipitoisella ruoalla ja maltillisella kalorivajeella. Nyt viim. 3kk aikana oon kokeillut kaikenlaista kun en enää imetä. Tällä hetkellä oon ateriankorvikkeilla eli nutrilett-kuurilla :)

Jospa mieki tyyräisin tänne ko tuo cambridge-keskustelu näyttää olevan aika hiljanen... Tavoitteena on kylläkin pudottaa kaikenkaikkiaan 20kg, joista 3 on nyt lähtenyt kuudessa päivässä. Mutta seuraavan kympin pudotukseenkin tarvii kyllä tsemppistä, usko on ollut koetuksella jo moneen kertaan tämän viikon aikana
:/

Aloitin siis tuon cambridgekuurin viime keskiviikkona, eli huomenna tulee ensimmäinen viikko täyteen. Uskomatonta, miten hankalaa on olla syömättä vaikkei ole ees nälkä! Tuo iltamussutus on näköjään ollu mulle suuri pahe... :ashamed:

Mutta eilisen mitat olis tässä;
Pituus 165 cm
Paino 77,5 kg
BMI nyt 28,5
Tavoite 60 kg
BMI tavoite 22

Mites Tilsu on nuo Nutriletit maistunu? Mulla oli tarkotus olla nyt ainakin kaks viikkoa puhtaalla cambridgekuurilla, mutta tänään jo nuo keittojen hajutkin meinasivat etomaan. Sinnillä yritän mennä vielä toisenkin viikon, mutta hankalaa tulee olemaan, tiiän sen! Tuolla kuurilla yritän nyt vaan saaha lentävää lähtöä tähän laihutukseen. Motivoihan se kummasti, ko tuloksia rupeaa tulemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja josuu:
Mites Tilsu on nuo Nutriletit maistunu? Mulla oli tarkotus olla nyt ainakin kaks viikkoa puhtaalla cambridgekuurilla, mutta tänään jo nuo keittojen hajutkin meinasivat etomaan. Sinnillä yritän mennä vielä toisenkin viikon, mutta hankalaa tulee olemaan, tiiän sen! Tuolla kuurilla yritän nyt vaan saaha lentävää lähtöä tähän laihutukseen. Motivoihan se kummasti, ko tuloksia rupeaa tulemaan.

Välillä paremmin ja välillä huonommin :D Oon siis ollut pari kertaa tän vuoden puolella niillä 1-3viikkoa. Tällä hetkellä menossa 16.pvä ja välissä on ollut 3päivän tauko. Mulle maistuu parhaiten pelkkä suklaa. Keitot jää melkein syömättä kun en tykkää lämpimistä niin paljon. Mieluiten sheikkaan suklaan ja heitän nassuun ku sekoittelen keitettyyn veteen. Niin ja oon niiden lisäksi syönyt n.100-200kcal muutakin ruokaa päivässä (esim. maitokahvin ja raejuustoa tms.).

Tilsulle hatunnosto Nutrilet kuureilusta!
Mä olen koittanut pari kertaa ja mulla se tyssää siihen kamalaan makuun aina. Ei vaan pysty! Mielummin oon sitten syömättä! =)
josuulle tervetuloa joukkoon! Kerrotko hieman tuosta cambridgekuurista, kun en ole koskaan kuullutkaan?
:ashamed: :ashamed:
Täällä lentoemodietti siirtyi nyt ensi tiistaille tai keskiviikolle.
Nyt tosin on pakko tsempata jo ennen sitäkin, kun tänäänkin meni kokonainen suklaapatukka vain ja ainoastaan harmistukseen ja ketutukseen. Taidan olla vähän tunnesyömäri. =(

Mä en tiedä paljonko painan, kun vaa'asta on patterit kaputt. Mulla onkin oikeastaan lähinnä kiinteyttämistä tavoitteena ja siinä samalla sais ainakin viis kiloa hävitä taivaan tuuliin... Taidan olla sopimaton tähän jengiin, kun ei mulla ole ollenkaan tahtoa olla ilman joitain ruoka-aineita...

Ahistaa... Paino tuntuu nyt jumineen samoihin lukemiin, vaikka olen säntillisesti nouattanu kuurin ohjeita... Jotaki positiivista kumminki; nyt ruoka ei ole kumminkaan koko aikaa mielessä, vatsa täyttyy hyvin noilla pussikeitoilla ja eilisilta meni ensimmäistä kertaa helposti, ei tehny koko aikaa mieli napostella jotaki. Miesystävä on myöskin tällä cambridgekuurilla ja häneltä lähti ensimmäisen viikon aikana valtaisat 5,8kg :D

Tänään kävin siis konsulttini luona, ja sinnillä jatketaan nyt sitten toinenkin viikko puhasta kuuria. Kyllä tämä tästä!

=)

Olen ollut tuolla -20kg pinossa, mutta se on hiljentynyt aikalailla, oikeastaan vaan viikkopunnitukset tulee merkattua.

Minulla myös vajaa vuosi laihdutusta takana, jonka aikana n. 10kg on tippunut. Elämäntapamuutoksella (herkut pois, enemmän liikuntaa), hitaasti mutta varmasti. Muutamia kertoja on Nutrilettejakin tullut kokeiltua.
Nyt olisi viimeisen 10 (-15)kilon tiputus urakka edessä...ah niin vaikeaa!!!!

Taustaa: olen ensi kuussa 30v täyttävä 4 lapsen äiti (-98, -00, -03 ja 2/08), tällähetkellä kotona, mutta syksyllä olis tarkoitus töihin palata!

Tutustutaan ja tsempataan toisiamme!! :flower:

Tässä viime perjantain tilanne :

Alkupaino (6/08) 79,3kg
Paino nyt 68,7kg
Pudotus viikossa -100g
Pudotusta yhteensä -10,6kg
Bmi nyt 27,6
Jäljellä tavoitteeseen 10-15kg
Tavoitepaino +-55kg

Jahvetille teretulemast vaan :wave: Varmasti mahtuu matkaan. Kyllä tässä henkistä tukea ja tsemppiä tarvii itse kukanenki. Ainaki mie...

Ai niin, rakkapanuulle tietoa tosta cambridgestä, eli on ilmeisesti vähän nutriletin tyylinen systeemi. Ite en ole tuohon nutrilettiin sen kummemmin perehtyny vaan valitsin tämän kuurin, koska muutama paikallinen on saanut hyviä tuloksia tällä aikaan.
Eli cambridgekuurilla syödään myös noita ateriankorvikkeita, joko pirtelöitä tai suolasia keittoja. Tällä puhtaalla kuurilla syödään kolme pussia päivässä, ja mulle konsultti suositteli tämmöstä systeemiä, että juon aamulla aamukahvin kanssa puolikkaan pirtelöpussin, lounas ja päivällinen ovat noita suolasia keittoja ja iltapalana se toinen puolikas pirtelöä. Keittojen ja pirtelöiden maut ovat ihan ookoo, sen ekan pari päivää. Näin viikon jälestä rupeaa kyllä vähän tökkimään, häätyy myöntää... Kahvia ja teetä saa juoda, tosin ilman sokeria ja rasvattoman maidon kans. Niin ja vettä on juotava kolme litraa päivässä. Mutta siihenki tottuu nopeasti, sillä nuo keitot rupeavat janottamaan. Eniten tässä tietenki kaipaa sitä, että sais pureskella jotaki. Nuissa litkuissa ko ei paljoa vastusta hampaille ole.

Mutta tämä mamma rupeaa nyt hyötyliikkumaan. Eka tallille hevostelemaan, sitten vähän siivousta ja illalla vielä kävelylle. Reipasta.

:wave: , mä haluun kanssa porukkaan mukaan! Tuttujakin oli Tilsu ja Jahvetti :D . Tosiaan oon kanssa parissa pinossa, mutta ne on kovasti hiljentynyt.

Eli mitat ois tänään aamusti:

Pituus: 172
Paino: 81.7kg
BMI nyt: 27.6
Tavoite: 68-72kg

Mulla ois alkuu toiveissa päästä tonne 75kg ainakin ja unelmana ois 68kg. En oo koskaan aikuisiällä painanu alle 80kg eli aina oon ollu ylipainoinen. Elämäntapa remonttia oon lähinnä tehnyt ja hirmuisen pitkään oon jo laihdutellut pikkuhiljaa. Suunnilleen parissa vuodessa oon tiputtanut parisenkymmentä kiloa ja osa oli siis raskauskiloja.

Mä oon kanssa kokeillut useampaan otteeseen noita nutrilettejä, mutta tällä hetkellä en kyllä niitä pysty syömään --> on tullu totaalinen kyllästyminen... Muutamia kiloja oon niillä kuitenkin tiputtanut.

minskumansku! Tule mukaan vain! Kyllä tänne mahtuu! =)

josuulle täyty lähettää tsemppiä! Paino jumii aina välillä, mutta jatkaa kyllä laskuaan taas, jos vaan sinnikkäästi jaksaa jatkaa! Itselläni on juminut kans jonkin aikaa nykyisessä painossa, mutta eteenpäin vaan on porskuteltava!

Jahvetti ja Selis, tervetuloa mukaan! =)

Itsellä ei tälle päivälle oikein ole mitään kummosia kerrottavia. Kanasalaatin voimalla menty tämä päivä ja repsahduksia ei ole tullut, kuten eilen, kun vetäsin suklaata pahaan olooni. :ashamed: Tänään voisi koittaa vielä päästä lenkille, jos valoa piisaa myöhäiseen ehtooseen!

Maanantaina sitten punnitaan! (Ne joilla vaaka on)

emph, mehän ollaan jotakuinki samoissa lukemissa. Mullakin oli aloituspaino 80,5kg ja olisin kyllä todella tyytyväinen ko pääsisin sinne 65:een. Tavoitteeksi olen ottanu tuon 60kg, mikä on kyllä tällä ruumiinrakeenteella aika kova tavote; peppua ja reisiä löytyy ihan geeneistäkin :whistle:

Lapsilisiähän nämä minunki liikakilot on, ja tulivat näköjään jäädäkseen, sillä poika on jo kohta 4-vuotias. Näin kesän alla päätin kumminki ekan kerran tehä kiloille oikeasti jotaki, sillä viime kesäki oli aika nolo ko ei vaan yksinkertasesti kehannu pukeutua muuhun kuin farkkuihin ja telttapaitoihin. Kaapissa ois oottamassa lukuisia kesäpaitoja niiltä ajoilta, ko painoin sen 60-65 kiloa. Ehkä ens kesänä sitten taas... Tai sitä seuraavana :D

josuu, niinpäs ollaan. Mulla on nämä kilot kanssa lasten & e-pillereiden myötä tulleet. Ennen painoin 62-66kg ja se oli ihan hyvä. (Joskus aikanaan painoin 52-54kg ja se oli ihan liian vähän).

Mulla on vähän se vika, että kun alotan laihdutuksen ja on pari-kolme kiloa lähtenyt, niin on jo mukamas ihan hyvä olo jne. niin sitä sitten jotenkin alkaa siinä sitten lipsumaan ja kilot tulee pikku hiljaa takaisin. :headwall: Mutta nyt yritys & motivaatio on +100% (mies otti minusta valokuvan ja järkytys oli suuri). Pitää varmaan laittaa se jääkaapin oveen =)

Täällä vedetään herkkuja, kun synttäreitä ollaan vietetty |O :ashamed:
No, huomisen päivän aattelin olla neste/Nutri"paastolla"....sen verran tuolla noita vanhoja Nutreja taitaa olla. Katsotaan kuin käy :whistle:

No niin, nyt se eka repsahdus sitten tuli :headwall: Eilen sorruttiin maistamaan kumpainenki pari näkkileipää ko hellu toi hevosenlihaa. Siis niin taivaallista... Nyt on sitten huono omatunto, mikä onneksi vähän korjaantu ko kävi päivällä puntarilla. Yleensä mulla on päiväpaino jo korkeampi ko aamupaino, mutta tänään aamupainosta oli lähteny puoli kiloa. Että ehkä nuo näkkärit ei maata kaatanu...

Tänään on kyllä pysytty tiukasti ruodussa. Töissäki oli onneksi kiireinen päivä, sai kipittää oikein urakalla, ja nyt vielä lenkille.
Villimpi homma ko makeanhimo on menny lähes kokonaan ohi. Kuurin aikana en ole karkin karkkia suuhuni pistäny, mikä on varmaan jo jonkusortin ennätys =) Muita mielitekoja on kyllä sitten senki eestä. Näkkäri tai hapankorppu menis niin hereästi ja ois namskua ilman levitteitäki... Olen tässä kuurin aikana nyt yrittäny opiskella netistä keveitä ja terveellisiä ruokaohjeita. Sitä päivää ootellessa, ko saa taas syyä jotaki muutaki ko soppaa...

Mäpä myönnän teille kaikille että herkuttelen kyllä tosi usein. Mä merkkailen kaloreita ylös ja pidän vaan huolta että syömiset ja kulutus on tasapainossa. Näin oon tiputtanut jo reilu kymmenen kiloa ja tää systeemi toimii mulla.

Mulla on kokonaisuus sellanen että liikun työssäkin paljon ja kotona tulee oltu paljon ulkona kun on elukoita ja uus harrastus on hölkkääminen mikä kivasti kuluttaa ja kohottaa kuntoa. Mulla vaan on ollut ongelmana etten saa vötäröstä senttejä pois vaikka kuinka oon yrittänyt treenailla vatsalihaksiakin...
Oon kanssa miettiny että voisin alkaa ratsastamaan kun siitä sais taas hiukkasen erilaista liikuntaa. Mites te muut liikutte vai liikutteko ollenkaan??

Mulla ei todellakaan pitänyt se eilinen Nutrauspäivä |O
Nyt on NIIN kamalan turvottava olo ja katsoin vaakaa, niin +400g eiliseen!!! |O :xmas:
Johtuupi kai pääosin iltapalaksi tehdystä pitsasta (tehtiin kyllä itse ns laihisversio) sekä light siideristä....plääh...kyllä tää pikkasen masentaa, mutta pakkohan se joskus on :snotty:
Muutenki tää ja edellisviikko menty noitten juhlien kanssa, kaapit pullollaan herkkuja.
Meinasin nyt, että pääsiäisen otan hieman lunkimmin, koska ollaan koko porukka kotona ja sillon en mm pysty Nutrata, koska muille pitää laittaa ruokaa jne...että jos sitten tiistaina koittas ottaa Nutri-päivän =)
Eiköhän tää turvotus kohta laske, jos on iltapalasta johtuvaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja Selis:
Mites te muut liikutte vai liikutteko ollenkaan??

Minä YRITÄN liikkua niin paljon kun mahdollista, mutta mulla tuo ajanpuute rajottaa tosi paljon :/ Lasten harrastukset vie lähes kaiken vapaa-ajan (jääkiekko ja jalkapallo).
Pyrin käymään kävelylenkillä 3-5krt/vko, sellasia 3-5km lenkkejä, just ehtii tunnissa :laugh: Välillä sauvoilla ja välillä ilman.
Kesällä oon aatellu alkaa myös pyöräilemään.
Joku kuntosalijuttu tms vois olla ihan kiva, mutta juuri mihinkään ei voi sitoutua, kun ei koskaan tiedä pääseekö vai ei....
Tulavaisuuden haaveena olis, jos pystyisi alkaa vaikka juoksemaan =) Mulla meinaa oikea polvi tehdä tenän, kun juoksua yritän, että joko pitää painoa saada vielä pois, tai sitten siinä oikeasti on jotain vikaa...epäilen jälkimmäistä, koska olen sen aikoinaan satuttanut.
Mutta näillä eväillä mennään nyt toistaiseksi =) :flower:

Lounas takana, vihanneskeittoa *voi yrjö* :x Häätyy oikeasti kohta ruveta tuunaileen noita keittoja. Jos vaikka laittas pikkiriikkisen kurkkua tai paprikaa sekaan, vois mennä paremmin alas... Haju noissa tuntuu nyt kyllä tökkivän eniten. Pyykkipoika nennuun vois auttaa... Vaan jaksaa kyllä, ko vaaka näytti taas vähemmän ko eilen. Sinnillä sinnillä.

Liikuntapolitiikka on ollu aika heikkoa aikasemmin. Nyt olen ottanu tavaksi käyä joka ilta lenkillä. Nätisti näin alkuun, ettei paikat lasaha. Ihan semmosta puolen tunnin-tunnin reipasta kävelyä, väliin vähän hölkkää, mutta ei veren maku suussa. Tallilla tulee hyötyliikuntaa hepankakkaa lappaessa, mutta ratsastamistaki vois taas harkita sen ainasen ajamisen sijasta. Ihan ratsastustunneille minua ei kyllä enää saa, mutta hiki se tulee pintaan noilla ravureilla päästellessäkin. Kuntopyörä tässä ois vielä hankinnan alla. Olkkarin nurkkaan ko semmosen sijottas, niin johan sitä iltasella töllöä katellessa vois muutaman kilometrin polkasta. Ja jahka ilmat lämpenee, niin ruvetaan pyöräileen koko perheen voimin ihan ulkosalla. Täälä pohjosessa nuo pyöräilykelit on vielä vähän liian viileitä.

Yhteistyössä