tätä on nyt kysyttävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöppönen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
onneks noi jotka vastasi että eläimen pelastais ennemmin ku lapsen ni ei oo mun kavereita eikä edes tuttuja.. huhhuh..

mitäs sitte ku joku pelastaa turrensa ja jättää sun pikku liisan/pekan liekkeihin ja sanoo sulle et sori, mun eläimen henki oli tärkeempi ku sun lapsen..

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Kyllä mäkin tunnen ihmisiä, jotka aivan varmasti pelastaisivat ennemmin koiransa kuin tuntemattoman ihmisen. :|

heidänkin kannattais kuvitella tilanne niin että he tai heille joku tärkeä ihminen olisi tulipalossa,ja pelastaja astuisi sis'ään ottaisi sen viereisessä huoneessa olevan koiran ja juoksis pois.sinne jäis tää ihminen sit kituman ja kuoleen.

Typeriä kysymyksiä. Harvalle tuo tilanne tulee koskaan eteen joten ei varmaan kenenkään maailmaa kaada jos joku mielessään asettaa lemmikkinsä naapurin lapsen edelle. Kyllä minunkin sydän surisi enemmän oman, rakkaan koiran kuolemaa kuin naapurin pahatapaisen lapsen joka on tehnyt omani elämästä yhtä helvettiä jo monen vuoden ajan. Tästä holimatta luune että tosipaikan tullen jos minulla olisi kyky valita pelastaisin tuon naapurin kakaran. Tosiasiassa kuitenkaan en voi sanoa miten tuossa toimisin, voi olla että paniikki päällä en jäisi kumpaakaan pelastamaan vaan syöksyisin vain itse ulos tai ehkä jähmettyisin niin paikalleni etten pystysi pelastamaan itseänikään.

Siinä kun lähtee pelokasta eläintä etsimään tuossa tilanteessa voi lähteä itseltäkin henki. Tosin lapsi saattaa mennä myös piiloon.

Mutta siltikin pelastaisin lapset oli sitten vaikka vieraitten lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Mun mielestä nämä vastakkainasettelut on jotenkin tyhmiä. :/

niin onkin, mut tää asia on vaan jäänyt tuonne pääkoppan hautumaan ja siksi oli "pakko" kysyä :D siis oletuksestahan tää lähtee.. nuppi ei välttämättä edes pelaa kunnolla jos joutuu tuollaiseen vaaratilanteeseen ja kumpikin voisi jäädä liekkeihin tms. mikäli tälläiseen tilanteeseen ikinä kukaan edes joutuu.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
mä voin sanoa että pelastaisin ensin omat lemmikkini, ne on mun perheenjäseniä ja samalla viivalla oman lapsen kanssa. tylyä, mutta totta

Mitenkä sä voit jättää avuttoman lapsen itkemään/huutamaan tulipalon keskellä? ku oot pelastamassa sitä mustia!!!:O siis kamalaa herranjumala Juu ymmärrän että ne eläimet on perheenjäseniä mutta haloo ei mitenkää koira voi mennä ihmisen edelle...

Lapsen ehdottomasti. Vieraankin lapsen henki menisi jo omanikin edelle. Kyllä tiedän mitä ajattelisin, jos aamulla kalevasta lukisin uutisen, missä nainen jättänyt kaksi vuotiaan lapsen liekkeihin pelastaakseen lemmikkikissansa. (Ja iällä siis ei väliä, ihan esimerkkinä ).

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

niin onkin, mut tää asia on vaan jäänyt tuonne pääkoppan hautumaan ja siksi oli "pakko" kysyä :D siis oletuksestahan tää lähtee.. nuppi ei välttämätää edes pelaa kunnolla jos joutuu tuollaiseen vaaratilanteeseen ja kumpikin voisi jäädä liekkeihin tms.

Noin juuri, siksi en enempää näitä viitsi edes miettiä. Ihminen on ihminen ja eläin on eläin. Kuitenkin joskus (useinkin?) tietty eläin on tietylle ihmiselle rakkaampi kuin joku vieras ihminen. Kuitenkin on ihan sattuman kauppaa mitä sitä loppupelissä tekisi jos tilanteeseen joutuisi ja aika epätodennäköinenhän tuo tilannekin on.

Mitenhän sitä vastaisi jos kysymyksenä olisi "Joudut tulipaloon molempien lapsiesi kanssa ja voi pelastaa vain yhden. Kumman pelastat?"...

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

niin onkin, mut tää asia on vaan jäänyt tuonne pääkoppan hautumaan ja siksi oli "pakko" kysyä :D siis oletuksestahan tää lähtee.. nuppi ei välttämätää edes pelaa kunnolla jos joutuu tuollaiseen vaaratilanteeseen ja kumpikin voisi jäädä liekkeihin tms.

Noin juuri, siksi en enempää näitä viitsi edes miettiä. Ihminen on ihminen ja eläin on eläin. Kuitenkin joskus (useinkin?) tietty eläin on tietylle ihmiselle rakkaampi kuin joku vieras ihminen. Kuitenkin on ihan sattuman kauppaa mitä sitä loppupelissä tekisi jos tilanteeseen joutuisi ja aika epätodennäköinenhän tuo tilannekin on.

Mitenhän sitä vastaisi jos kysymyksenä olisi "Joudut tulipaloon molempien lapsiesi kanssa ja voi pelastaa vain yhden. Kumman pelastat?"...

se olis kamalaa. me varmaan kuoltas kaikki kun en pystyis valitsemaan.

Jos palavassa talossa olisi ihminen iästä riippumatta ja koira tai joku muu lemmikki niin kyllä mä ensin pelastaisin ihmisen ja sit vasta eläimen. Ajatelkaa mikä tunne olisi kun olisit loukussa palavassa talossa ja joku joka oletettavasti voisi pelastaa sinun henkesi tulisi ja pelastaisi koiransa ja sä vaan näkisit kun lähtee lemmikin kanssa pois ja tietäisit että kuolisit vaikka joku olisi sut voinu pelastaa.

Vaikka sielä olisi mun pahin vihamieheni niin siltikin sen ihmisen henki olisi tärkeämpi enää en ihmettele tän maailman hulluutta jos koiran, kissan tai jonkun muun henki on oikeasti jollekin tärkeämpi kuin ihmisen..........

Yhteistyössä