tarvisin apua..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muire
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Muire

Uusi jäsen
29.11.2005
16
0
1
mitenkähän tän alottasin.. :( no joo, mun sisko *paras ystäväni* on avoliitossa erään sällin kanssa, ollut 3 v yhessä, joista heppu ollut vankilassa 1v 8kk.
Nyt tää häiskä on alkanut tulla meidän väliin. Lähetteli tässä mulle aika ilkeitä ja inhottavia txtejä kännipäissään.. eka syytteli mua niiden asioihin nenän tunkemista *en ollut edes nähny kumpaakaan pariin viikkoon* ja lupas tulla neuvoon mua.. aamulla kun kysyin asiasta niin ei ymmärtänyt itekkään mitä oli kirjotellu ja miksi.. Kännin piikkiinhä se noi kaikki laittaa, mut se ei kyl enää mee läpi!
No nyt se uhkaili meidän broidia et hajottaa sen auton lasit jollei palauta jotain minkä olivat lainanneet sille..
mä sanoin mun systerille, että etkö huomaa et se haluaa rikkoa meidän kolmen välit, eli siis systerillä ei saa olla mitään muuta elämää. Mm. kerran ei päästänyt meitä koirien kanssa lenkille kun uhkaili tappavansa systerin kissan, ym. noita juttuja on vaikka kuinka paljon, mutta mähän oon täällä koneella koko yön niitä kirjottamassa jos kaikesta kerron..
Nyt meillä on parasta aikaa pieni välirikko, sen ukon takia juuri. Kertokaa nyt hyvät ihmiset miten saan tän tilanteen rauhotettua? Meillä muksut ihan ihmeissään heti kun tätsää ei näy ja eihän niille voi kertoa, olen sitten sanonut että sillä on kiireitä..
Ja kun en voi sanoo sille et jätä tollanen paskiainen, kunnes sitten mulla joku kaunis päivä mitta täyttyy kokonaan, nyt on jo hilkulla.. Tää tilanne on ihan kauhee ja itku tässä tulee kirjottaessa tätäkin.. Onko muilla ollut vastaavaa tilannetta? Kiitos kaikille jo etukäteen.. :hug:

itselläni välit ollut poikki sisareni kanssa n. 1,5 vuotta samantapaisen asian takia. Nyt kun minusta vihdoinkin tuli täti niin sain jopa onnittelujen jälkeen uhkauksia, kun olin ottanut yhteyttä sisareeni. :ashamed:

Ikävää sanoa muttei niille minkään voi. Sisareni otti itselleen vanhan terveytensä pilalle juoneen miehen, joka sitten ei sietänyt meitä kunnollista elämää viettäviä muita sisaruksia. Miehen käytös oli järkyttävää ja hän manipuloi heikkoa siskoani mm. sanomalla ettei ne kuitenkaan sinusta välitä jne. Jos sisaresi on heikkoluonteinen, et sille minkään voi ennenkuin hän itse haluaa päästä miehestä eroon. Joku vieras voisi asian hänelle ehkä saada menemään perille. Välithän siinä menee kuitenkin.

Et voi pestä käsiäsi asiasta, onhan kyseessä sentään siskosi!!
Miten sisaresi suhtautuu asiaan, hyväksyykö hän miehensä tempaukset, vaiko haluaisiko itsekin eroon tästä? Mikäli sisaresi sivulauseessakaan mainitsee haluavansa miehestään eroon, niin sinun kannattaa ehdottomasti seistä rinnalla ja tukea tuota päätöstä, ensin pikku hiljaa edeten ja kun sisaresi on täysin kypsä irtautumaan ja eroamaan niin sitten annat hänelle niin paljon tukea, kuin vain jaksat. Rankkaa tulee varmasti olemaan, mutta tilanne vain pahenee tulevaisuudessa, mikäli kukaan ei siihen millään lailla puutu.
Ja vielä jonakin päivänä sisaresi on todella kiitollinen tuestasi ja ratkaisustaan. Kova kovaa vasten vain, periksi ei saa antaa!

kyllähän siskosi varmaan tietää minkälaisen ukon on ottanut tai on kovin sinisilmäinen.
Tuollaiset miehet on sairaanloisen mustasukkaisia, kokee että te muut viette häneltä jotain pois yms. Yleensä tuollaiset luonteet pahenee ajan kuluessa :\|
Valitettavasti et voi juurikaan tilanteeseen vaikuttaa, ellei siskosi itse tajua jättää tuollaista. Älä hylkää siskoasi tuon miehen takia, muutenhan mies onnistui pilamaan turhanpäiten välinne. Voithan ottaa asian puheeksi, varovasti ei tuomiten, sollä ei mitään voiteta. Älä sulje ovea häneltä, tulee varmaan päivä jollain hän kaipaa tukeasi kovasti, toivoo että sinuun voi luottaa.
Jos siskosi haluaa oikeasti jättää tuollaisen tollon, ole hänen tukena, luo uskoa että hän tekee oikein ja parempia miehiä löytyy. Tuollaisista miehistä ei välttämättä niin vain pääse eroon, vaikka itse halauisikin.

Kiitos kaikille vastauksista!! :flower
Joku kyseli et miten systeri ottaa nää tän sällin toilailut.. mä kysyin sitä joskus et onko sanonut sille mitään nii tää tuumas ettei oo viittinyt kun se v***uttaa sitä kuulema muutenkin.. :headwall: hohhoijakkaa sanon mä..
En mä ikinä voisi sitä "hylätä" tommosen mul*un takia, on se kuitenkin mulle niin tärkee ihminen. Ja aivan varmasti kun sen toopen jättää niin olen tukena.
Nyt juuri oli mulle isona tukena kun pieni poikani sai jonkin kohtauksen ja joutui sairaalahoitoon :heart: ja siitä olenkin systerille erittäin kiitollinen ja sanoinkin sille sen. Sanoi vain et tietenkin sitä vartenhan siskot on olemassa :hug:
Kiitos kaikille vielä kerran. =)

Siis voi pyhä sylyvi!!
Jos mä olisin sä,ni mä olisin ilmottanu poliisille sen äijän uhkailuista.Se on häirintää!! Ja kyl poliisi ottaa kantaa asiaan ku menee rohkeesti ilmottaan. Ja näyttää vaikka poliiseille ne tekstiviestit. Ja mitä jos se joku päivä toteuttaa uhkailunsa...siis tekee jotakin pahaa esim. siskolles.
Siis mä en kyl kattelisi päivääkään tollasta. Mulla on myös pari tuttavaa jokka käyttäytyy melki yhtä typerästi ja känni päin rupee riehuun ja paasaan kaikkia(siis kuka eteen vaan sattuuki).Alkoholisteja kun ovat. Ja oon huutanu samalla mitalla takasi ja samalla etsien jotain kättä pidempää käteeni(jos vaikka käyy päälle tai jotain) Tai sit oon heti soittanu poliisin paikalle. Onpahan ollu pari päivää pois näkyvistä,ku on kattellu putkan seiniä jonku aikaa.
Koittakaa ny keksiä joku ratkasu asiaan ja yritä ny hyvä ihminen puhua siskolles järkeä!! :hug: sulle!!!

Yhteistyössä