Tarjotaanko teillä jouluruokien kansa esim.perunaa?Onko mielestänne suppea menu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höhhhhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tarjotaan perunaa. Meillä myös suppea menu, koska ollaan nirsoja esim. joulukalat ja rosolli ei maistu. Kinkkuna meillä porsaan ulkofilettä, perunat, riisi, laatikot, herneet, salaatti ja ruskea kastike. Isompi jouluateria on ollut jo maanantaina vanhemmillani tarjolla.

Riippuu vähän siitä, että kuinka monta teitä on. Jos olette vain oman perheenne kesken, tai alle 5 hlöä, niin tuo on mun mielestä ihan sopiva satsi. Järkevä. Kun taas jos teitä on esim 12, niin tuo on kyllä mielestäni liian suppea.

Mun mielestä ihan hyvä menu. Me ei tykätä erityisesti laatikoista tai keitetyistä perunoista ja vieraamme eivät syö sianlihaa, joten meillä on:

- ruokaisa salaatti
- graavilohta + savulohirullia

- avokadorosolli
- bataattivuoka
- hirvipaisti + kalkkunarulla (pienet)
- vihreä salaatti

- riisipaahtovanukas

Meidän menu

alkupala:
- rosolli
- graavilohi
- savusiika

pääruoka:
- kinkku
- imelletty perunalaatikko
- lanttulaatikko
- perunalaatikko
- keitetyt perunat (kun lapset ei syö laatikoita)
- keitettyjä porkkanoita ja keitettyjä herneitä

jälkiruoka:
- piparijäätelö

Alkuvuosina menu oli monipuolisempi mutta sitä on karsittu, kun syömistä jäi aina niin hirveästi. Nämä on ne, jotka meidän paeheelle parhaiten maistuu

Meillä on aina myös keitettyä perunaa, sillä sitä on ihana syödä alkuruokana kalojen ja salaattien kanssa. Itse tykkään eniten kylmäsavulohesta sekä imellytetystä perunalaatikosta, joka on parhaillaan uunissa valmistumassa.

Meillä tarjotaan niitä pieniä pariisin perunoita koska tarjolla on kylmäsavulohta ja jäämeren salaatti joiden kanssa mun mielestä kuuluu peruna :D Jos noita kaloja ei olis (olis tuo menu kuin teillä) niin ei perunaa kaivattais :) muutoin meillä on noi perinteiset niin kuin teilläkin, paitsi lipeäkala. Vaatiiko lipeäkala perunaa? Se olis ainoa minkä takia perunaa tarvittais. Ite en tiiä vaatiiko se perunaa, koska en ole sitä koskaan syöny.

Meillä laatikot, perunaa, ruskea kastike, punajuurisalaatti, sienisalaatti, tuorekurkkua, tomaattia, suolakurkkua, kinkkua, kylmäsavuporoa, leipää ja näillä mennään oikeestaan joka vuosi =)

Meillä on tänä jouluna tarjolla seuraavat
-Maksalaatikko
-Imelletty perunalaatikko
-Porkkanalaatikko
-Kinkkua
-Graavi-ja kylmäsavulohta
-Peruna-ja punajuurisalaatti
Jälkkäriks tein suklaakakun.

Hyvin riittää meille nuo :)

Meillä on ihan liikaa ruokaa, syöjiä kun on vain 3 aikuista ja 2 lasta (2- ja 4-vuotiaat). Eli on paistikastiketta, perunaa, kinkkua, peruna-, porkkana-, lanttu-, ja makaronilaatikkoa, salaattia, herneitä, hillosipuleita, kurkkusalaattia, rosollia, maksapasteijaa, lihahyytelöä, savustettua lohta, silliä, graavia kalaa, juustoja, konjakkimetukkaa plus tietenkin jälkkäriherkut. Laatikoita on siis paljon (oon tehnyt itse) ja kinkkukin on 8 kg:n jööti, lisäksi just otin joululeivät uunista. Ja muita ruokavieraita ei tule. Eli pulassa ollaan ruokamäärän kanssa.

Meillä ollut aina perunat ja karjalanpaisti. Nyt teen paistin vasta joskus muina päivinä tai ensi viikolla. Laitan pian valkosipuperunat ihan itse tehtyinä uuniin. Ruokana kalaa, kinkkua, salaattia, porkkanalaatikkoa, rosollia ja sitä valkosipuliperunaa. Huomenna samanmoisia ja Tapanina ehkä jo paisti ja perunat.

Alkuperäinen kirjoittaja tärpätti harmaana;22738882:
Meillä mennään aika lailla samoilla, ei tehdä mitään semmoisia mistä oikeasti ei pidetä.

Samoin.
Oma porukka (2+2) syömässä.

Oli
-sisäfilepihviä
-valkosipulikermaperunoita
-loimulohta
-fetasalaattia
-porkkanalaatikkoa
-rosollia

Eikä jälkkäriä laisinkaan.

Yhteistyössä