Joululaatikot pakkaseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jhk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jhk

Vieras
Kauanko itsetehdyt jolululaatikot (porkkana- peruna- ja lanttu-) säilyvät pakkasessa?

Joudun yksinäni tekemään melkein koko suvun laatikot, joten niistä on pakko pakastaa osa. Ihan hyvin ovat säilyneet muutaman päivän. Nyt vaan alkoi mietityttää, että miksi hitossa teen niitä hiki hatussa viimeisinä päivinä ennen aattoa, kun ne kumminkin käyvät pakkasen kautta. Meneekö rakenne tai maku ratkaisevasti pilalle, jos aloitan vaikka jo joulukuun alussa noiden valmistamisen?

Jos syötte perunalaatikkoa, niin sitä en suosittele pakastamaan. Muut laatikot kyllä kestävät pakastuksen ja säilyvät hyvinä. Ainakin kuukautta ennen voit hyvin tehdä. Eivät mene miksikään, kokemusta on. :) Itse teen vaan vanhemmilleni, omalle perheelleni ja appivanhemmille. Määrä on pieni, joten olen tehnyt ekan erän viikkoa ennen ja "omaan" joulupöytääni menevät edellisenä päivänä. Haaveilen isoista joulujuhlista omassa kodissani, johon osallistuu minun ja mieheni perheet sisältäen sisarrukset perheineen. Niihin tarvitsee tehdä enemmän ja silloin pakastan ajoissa etukäteen. Perunalaatikkoa meillä päin ei ole tapana syödä.

Yhteistyössä