Onko sopiva joulupöytä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuva

Vieras
Anoppi, appi ja mun porukat on tulossa meille jouluksi. En jaksaisi kauheasti stressata joulun kanssa, mutta jotain joulusafkaa olisi kiva kuitenkin olla. Riittäisikö tämä:

* kinkku + sinappi
* laatikot: bataatti, porkkana, lanttu ja maksa (äitini haluaa väkisin tehdä vielä perunalaatikon kun onhan se hirveää jos on vaan joku bataattilaatikko... :D )
* rosolli + silli + kerma
* savustettu lohi
* kinkun liemi
* herneitä
* keitettyjä perunoita
* kahvin kanssa joku hyydykekakku ja konvehteja

Puuttuuko tuosta nyt jotain olennaista?

Joululimppu/ruisleipä
Sienisalaatti
Juustot
Alkupaloilla mäti ja joulukalat

Mut siis kaikki ei noista tykkää, joten eivät oo mitenkään pakollisia jos ei teillä tee kauppaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja myös:
Jotain salaattia ehkä.. tai joku lihapata.

Tässä meillä on näkemysero. :) Mun mielestä rosolli on ainoa joulupöytään sopiva salaatti. Tai ehkä voisi mennä joku juusto-hedelmäsalaatti mutta sekin vasta jälkkärinä... Ja mihin sitä lihapataa tarvii kun on kinkkua? Kiitos kuitenkin avusta!

minun mielestä ok!meillä kyllä perinteisesti vielä jouluinen riisipuuro mantelilla ja sekahedelmä- tai luumukeitto on tarjolla. siis jälkiruokana enne kahvia, mutta olen aina jo siinä vaiheessa täysi, etten tiedä...

Alkuperäinen kirjoittaja NO:
Joululimppu/ruisleipä
Sienisalaatti
Juustot
Alkupaloilla mäti ja joulukalat

Mut siis kaikki ei noista tykkää, joten eivät oo mitenkään pakollisia jos ei teillä tee kauppaansa.

Juu, hei joululimppu totta tosiaan ja sienisalaatti!

Juustot ei meillä oikein uppoa muihinkin kuin minuun, sama juttu mädillä. Savustettu lohi lienee ainoita kaloja, joita kukaan syö. Niin ja silli tietty...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tässä meillä on näkemysero. :) Mun mielestä rosolli on ainoa joulupöytään sopiva salaatti. Tai ehkä voisi mennä joku juusto-hedelmäsalaatti mutta sekin vasta jälkkärinä... Ja mihin sitä lihapataa tarvii kun on kinkkua? Kiitos kuitenkin avusta!

karjalanpaisti kuuluu ehdottomasti joulupöytään...
eli(tavallaan lihakastike)..ne vaan on pop..

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
minun mielestä ok!meillä kyllä perinteisesti vielä jouluinen riisipuuro mantelilla ja sekahedelmä- tai luumukeitto on tarjolla. siis jälkiruokana enne kahvia, mutta olen aina jo siinä vaiheessa täysi, etten tiedä...

Oho! No ei ihme jos on täynnä! :D Meillä riisipuuro syödään heti aamusta sekametelisopan kera. Ja jouluruoan jälkeen, joulupukin käynnin jälkeen sitten on kahvit. Mietin, että pitäisikö olla joku jälkkäri vai onko se liikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

karjalanpaisti kuuluu ehdottomasti joulupöytään...
eli(tavallaan lihakastike)..ne vaan on pop..

Okei, meillä karjalanpaisti on normaali kotiruoka eikä kuulu joulupöytään, kuten ei makaronilaatikkokaan.

Kun limpun ja sienisalaatin lisää, ei siitä minusta puutu kuin itsetehty piimäjuusto. Sitten kaikki oleellinen on kasassa.

(ja helposti lisukkeita saa vaikka keitetyistä munanpuolikkaista ja kaupan valmiista italiansalaatista)

Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Kun limpun ja sienisalaatin lisää, ei siitä minusta puutu kuin itsetehty piimäjuusto. Sitten kaikki oleellinen on kasassa.

(ja helposti lisukkeita saa vaikka keitetyistä munanpuolikkaista ja kaupan valmiista italiansalaatista)

Piimäjuusto? Mitä se on? Kuulostaa mielenkiintoiselta!

no meillä kyllä joulupöytään kuuluu katrjalanpaisti, vaikka kinkku onkin ja kinkun paistoliemi jäähdytetään ja heitetään hevon hiivattiin...en tajua miten joku voi siitä tehä jotain kastiketta?

mutta ei millään pahalla nämä on niin makuasioita, joistahan ei voi tapella!

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Oho! No ei ihme jos on täynnä! :D Meillä riisipuuro syödään heti aamusta sekametelisopan kera. Ja jouluruoan jälkeen, joulupukin käynnin jälkeen sitten on kahvit. Mietin, että pitäisikö olla joku jälkkäri vai onko se liikaa...

sähän suunnittelit sitä hyydykekakkua, minusta se kuulostaa ihan hyvälle!!Pakkoko Jouluna on olla tuhatta sorttia, kun kuitenkaan ei kaikkea jaksa!!Varmasti hyvä tulee, anna palaa vain alkuperäisen suunnitelmasi mukaan!!

Meillä on kans noiden perinteisten kinkkujen sun muiden ruokien lisäks, kunnon lihakastike, joka on tehty karjalanpaisti lihasta ja annettu muhia monta tuntia... se vasta on herkkua!

Yhteistyössä