Tarina "Blume"-hahmon takaa - tekijä itse kertoo.

  • Viestiketjun aloittaja ~
  • Ensimmäinen viesti
pesinpeesinpeesi
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja epäilys:
Ei saa ilmeisesti avata uutta ketjua, niin tähän sit: Mua epäilytti Blumessa tietynlainen maallikkomaisuus. Jos ihminen on kymmenen vuotta opiskellut yliopistossa ja on lahjakas alansa ammattilainen, niin hän käyttäisi luultavasti hyvin erilaisia termejä ja kieltä ja perustelisi ja keskustelisi hyvin eri tavalla. Varsinkin se, kun hän kuvaili ammattiaan jossain ketjussa. En jotenkin vakuuttunut. Liian maallikkomaisen stereotyyppinen hahmo ja se kieli. Ei oikea akateeminen ehkä kuitenkaan kirjoittelisi noin. Jotenkin..liian suoraviivaista.
Peesi myös tähän. Olen itse terveydenhuollon ammattilainen ja tiesin heti ettei yksikään lääkäri kirjoittaisi niin.
Jep. Peesin peesi. Luin juuri tuon nostetutn ketjun, jossa hän kuvaili ammattiaan, kiinnostustaan, ei vakuuttanut. Tosiaan liian maallikkomaista ja suoraviivaista. Tietysti nettikirjoittelu on eri asia kuin vaikka lisensiaattityön kirjoittaminen, mutta jos ihminen on 10 vuotta yliopistossa, se tietynlainen mentaliteetti ja tapa käsitellä asioita, puhua, argumentoida ja kirjoittaa tarttuu aivan varmasti.

Oikea oikeuslääkäri mitä luultavimmin reflektoisi ajatuksiaan itsestään ja ammatistaan eri tavalla. Blume oli tosiaan liian stereotyyppinen ja naiivin oloinen kerronnassaan ja kirjoittelussaan.

Hänen elämänsä muita loistokkaita puitteita en ehkä niinkään epäillyt, koska en kiinnittänyt huomiota niihin ja rahallahan saa, ei siihen ihmeitä tarvita. Mutta tuo "amatööriakateemisuus" oli se suurin epäilyksen aiheuttaja.
Peesailen. Ei tarpeeksi" fiksun" oloinen. Tarkoitan nyt sellaista tietynlaista akateemista fiksuutta. Ontuvaa ja hyvin ei-akateemista kieltä. Oikeuslääkäri tuskin käyttäisi sellaista. Yksityiskohdan poimiakseni, kun hän totei jossain, että hänestä ei olisi tk-lääkäriksi, koska "pitkästyisi kuoliaaksi" pisti silmään. Kukaan lääkäri ei kirjoittaisi noin, tai ainakaan valitsisi sanojaan noin ja lääkäri myös perustelisi väitteensä. Blume vaikutti yksinkertaisesti liian "tyhmältä" tai ehkä paremminkin sivistymättömältä kymmenen vuotta opiskelleeksi akateemiseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kanneliinin:
Mä taidan tuntea tämän Blumen ihan oikeastikin ja hänen tarinansa, tai siis että kuka hän on ja mitä tekee. En vaan tiedä onko kovin soveliasta levitellä tietoja toisesta ihmisestä tänne, vaik mieli tekiskin.
no mä en väitä tuntevani blumea, mutta tiedän kyllä yhen tyypin, joka vois hyvinkin elää samankaltaista feikkielämää jossain nettisaitilla. pimee tyyppi. :|
 
kyssä
Alkuperäinen kirjoittaja Nyt ilman nikkiä:
Mäkin feikkaan. Ja te uskotte. :) En ole millään eläkkeellä enkä hoidossa, ihan kotiäiti olen. Sen myönnän, että aikaa on joskus liikaa. Mutta muuten feikkaaminen on aika harmitonta hupia, sama kuin katsoisi jotain saippuasarjaa, mutta saa itse keksiä miten juttu jatkuu. :D
Mut ei ole ihan terveen ihmisen merkki, jos tietoisesti huijaa toisia ihmisiä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kanneliinin:
Mä taidan tuntea tämän Blumen ihan oikeastikin ja hänen tarinansa, tai siis että kuka hän on ja mitä tekee. En vaan tiedä onko kovin soveliasta levitellä tietoja toisesta ihmisestä tänne, vaik mieli tekiskin.
No voit varmaankin kertoa hänestä joistakin yleisluontoisia tietoja joista häntä ei kuitenkaan voida tunnistaa/henkilöidä. Eli noin ikä, siviilisääty, lapset, työssä vai ei. Ei nimiä, ei paikkakuntia, ei ammattia (ainakaan jos erikoisempi). Ei silloin kukaan voi tunnistaa etkä mitään levittele.

 
ja
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Todella, todella karmivaa! Ei ole varastanut vain kuvia vaan myös niitä blogijuttuja. Käyttänyt niitä mesekeskusteluissakin. :|
Mutta miten se meni se juttu, kun sä sanoit että olit jotenkin "tarkistanut" mesessä, että on ihan oikeasti hän joka niissä kuvissa on?

Mä en kyllä yhtään ihmettelisi, jossa tässä olisi takana eräs Maija/Mary Margaret Elisabeth/millä nyt sitten milloinkin kusetti.
 
d
Alkuperäinen kirjoittaja ja:
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Todella, todella karmivaa! Ei ole varastanut vain kuvia vaan myös niitä blogijuttuja. Käyttänyt niitä mesekeskusteluissakin. :|
Mutta miten se meni se juttu, kun sä sanoit että olit jotenkin "tarkistanut" mesessä, että on ihan oikeasti hän joka niissä kuvissa on?

Mä en kyllä yhtään ihmettelisi, jossa tässä olisi takana eräs Maija/Mary Margaret Elisabeth/millä nyt sitten milloinkin kusetti.
Tai Lau*a ..
 
Minä
Mitä luulette, onkohan sillä vaan hauskaa, kun se lukee tätä polemiikkia mitä tästä on syntynyt, istuu ja hykertelee koneensa äärellä? Vai tunteeko pettymystä ja surua, että kehittelemänsä tarina on tullut umpikujaan?
 
d
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Mitä luulette, onkohan sillä vaan hauskaa, kun se lukee tätä polemiikkia mitä tästä on syntynyt, istuu ja hykertelee koneensa äärellä? Vai tunteeko pettymystä ja surua, että kehittelemänsä tarina on tullut umpikujaan?
Jos huomionhakuinen persoona (esim. ja jotkut näistä tapauksista ovat sellaisia), niin sekä hyvä että huono huomio käy. Tarkoitus on jysäyttää eli tarinoidaan liioitellen, jotta takuulla saadaan huomio.
Kerrotaan sairauksista, hirveästä taustasta, aina sattuu ja tapahtuu, ollaan sen ja tuon näköisiä, tehdään sitä ja tätä...

Eli harvoin ovat surullisia ja pettyneitä, koska huomio saavutettu (suuri huomio). Tästä voivat taas jatkaa eteenpäin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Mitä luulette, onkohan sillä vaan hauskaa, kun se lukee tätä polemiikkia mitä tästä on syntynyt, istuu ja hykertelee koneensa äärellä? Vai tunteeko pettymystä ja surua, että kehittelemänsä tarina on tullut umpikujaan?
Jos huomionhakuinen persoona (esim. ja jotkut näistä tapauksista ovat sellaisia), niin sekä hyvä että huono huomio käy. Tarkoitus on jysäyttää eli tarinoidaan liioitellen, jotta takuulla saadaan huomio.
Kerrotaan sairauksista, hirveästä taustasta, aina sattuu ja tapahtuu, ollaan sen ja tuon näköisiä, tehdään sitä ja tätä...

Eli harvoin ovat surullisia ja pettyneitä, koska huomio saavutettu (suuri huomio). Tästä voivat taas jatkaa eteenpäin.[/quote]

Joo..eli siirtyä uudelle palstalle hakemaan uusia kusetettavia..
 
pk
Alkuperäinen kirjoittaja kanneliinin:
Mä taidan tuntea tämän Blumen ihan oikeastikin ja hänen tarinansa, tai siis että kuka hän on ja mitä tekee. En vaan tiedä onko kovin soveliasta levitellä tietoja toisesta ihmisestä tänne, vaik mieli tekiskin.
Just joo :D No kerropas, onko hällä lapsia? Entä miestä? Osaako italiaa?

Kamalan arkaluontoisia tietoja.
 
d
Kyllä, tiedän tapauksia, jotka jatkavat tekojaan ties kuinka kauan/menevät pitkälle... eräs ihminen tehnyt vastaavaa toimintaa ainakin vuodesta 2003 useilla eri palstoilla. Tarinoita on ollut vaikka millaisia ja hyvin hän osaa ne esittää, erittäin hyvin.
 
d
Suurin osa kai on huomionhakuisia, koska heidän "tarinansa" ovat erittäin huomiota herättäviä.
Mikäli ihmisen tarve ei olisi hakea (suurta) huomiota vaan lähinnä selvitä feikkinä niin pitkälle kuin mahdollista, hän tuskin tarinoisi niin dramaattisesti.

Usein näissä tapauksissa (tarinoissaan siis) on esim. onneton lapsuus, ero, hyvä ulkonäkö / huomiota herättävä ulkonäkö, lapsen kuolema, lapsettomuus, rahattomuus, päihdeongelma, seksiriippuvuus jne. Jotain niin tunteisiin vetoavaa, liioiteltua ja tyhmiähän nämä ihmiset eivät ole, jotka tarinoivat, harvoin _ainoastaan yksinäisyydestä_ kärsivä tekee tällaista.

Yksinäisyydestä kärsivät ei varmaan tekisi asiaa niin dramaattisen liioitellusti ellei siihen liity sairaalloista huomionhakua.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Mä epäilen, että tää tapaus voi lisätä tuollaista toimintaa, kun jotkut alkaa ajattelemaan, että hei mäkin voin olla ihan kuka mä haluan täällä.
Ei se valehtelu pitkän päälle sovi normaalin ihmisen elämänrytmiin.
 

Yhteistyössä