Tarina "Blume"-hahmon takaa - tekijä itse kertoo.

  • Viestiketjun aloittaja ~
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Eikun heikun, kertokaa miksi aloitte epäillä blumea feikiksi? Ihan vaan liian "täydellinen elämä"?
Mä aloin siksi, kun esitti kahden ihmisen kuvia ominaan. Tämän valokuvaajanaisen ja sitten jonkun toisen, jota en tunne. Kuvissa oli kaksi toisiaan muistuttavaa, mutta kuitenkin täysin eri henkilöä.

Joku toinenkin taisi mainita että epäilys heräsi kun kuvat oli niin tosisistaan poikkeavia.

Ja toki vähän ihmetytti se ikä + kaikki mitä muka oli ehtinyt tehdä epärealistisen lyhyessä ajassa (teoriassa mahdollista mutta äärimmäisen todennäköistä) pisti epäilyjä vielä isommalle vaihteelle.
Kaikki kuvat mitä hän on ominaan esitellyt, löytyy kyllä tuosta Brittanyn blogista ja ihan saman ihmisen kuvia ne ovat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Eikun heikun, kertokaa miksi aloitte epäillä blumea feikiksi? Ihan vaan liian "täydellinen elämä"?
Mä aloin siksi, kun esitti kahden ihmisen kuvia ominaan. Tämän valokuvaajanaisen ja sitten jonkun toisen, jota en tunne. Kuvissa oli kaksi toisiaan muistuttavaa, mutta kuitenkin täysin eri henkilöä.

Joku toinenkin taisi mainita että epäilys heräsi kun kuvat oli niin tosisistaan poikkeavia.

Ja toki vähän ihmetytti se ikä + kaikki mitä muka oli ehtinyt tehdä epärealistisen lyhyessä ajassa (teoriassa mahdollista mutta äärimmäisen todennäköistä) pisti epäilyjä vielä isommalle vaihteelle.
Kaikissa kuvissa on sama henkilö, eli tuo blogin pitäjä.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kanneliinin:
Alkuperäinen kirjoittaja Minä:
Alkuperäinen kirjoittaja kanneliinin:
No kun mä kirjoittelen vaan harmaana eikä koko Blume ole ollut mulle millään tavalla tuttu enkä häntä "tiennyt", siis nimimerkkinä. Nyt juttu osui silmiin, kun se tuossa etusivulla pyörii, enkä vietä aikaa palstalla yleensä niin paljoa, että olisin koko ajan ajan hermoilla.

Tämän ihmisen palstailusta en myöskään tiennyt ja kuvat näin koneella.
Varmasti sitten voit edes kertoa, onko kyseessä nainen vai mies, ja jotain ihan yleistä, mistä et paljastu itse?
Nainen on kyseessä, sen nyt voin ainakin sanoa. En nyt siis satavarmaksi sano, että hän on Blume, mutta kun selasin tuon ketjun läpi, jossa oli ne kuvat, niin samat kuvat minä olen hänellä nähnyt. Sehän nyt ei varsinaisesti ole vielä todiste.
jos tää sun juttu on totta niin kysäseppäs tältä naiselta asiasta? vai uskallatko...? vai oletko itse hän?
 
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Eli lopulta epäilyt lähti siitä, että hällä oli liian täydellinen elämä?
No mulla ainakin epäilys lähti niistä uskomattomista jutuista, epämääräisistä vastauksista ja haluttomuudesta kertoa yksityiskohtia elämästään.
No harva täällä haluaa kertoa yksityiskohtia? :eek:
Epämääräiset vastaukset epäilyttää, ymmärrän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Eli lopulta epäilyt lähti siitä, että hällä oli liian täydellinen elämä?
No mulla ainakin epäilys lähti niistä uskomattomista jutuista, epämääräisistä vastauksista ja haluttomuudesta kertoa yksityiskohtia elämästään.
No harva täällä haluaa kertoa yksityiskohtia? :eek:
Epämääräiset vastaukset epäilyttää, ymmärrän.
No joo, mutta siis mesekeskusteluissa tarkoitan. Siis siihen tyyliin, että sukulaiselle/perheenjäsenelle sattuu vakava onnettomuus, mutta ei kerrota millainen onnettomuus jne. Ei suoria vastauksia kysymyksiin kouluista tai siitä kuinka kauan avioliitto on kestänyt. Päätös ryhtyä kotiäidiksi "ikuisiksi ajoiksi" oli mun mielestä todella epäilyttävää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Eikun heikun, kertokaa miksi aloitte epäillä blumea feikiksi? Ihan vaan liian "täydellinen elämä"?
:attn:
No, mua henkilökohtaisesti epäilytti eniten ne se hemmetin täydelliset valokuvat. Oli mitä kuvapinoa tahansa, vaikka vessakuvia, niin Blume aina linkitti kuvia kuin jostain katalogista. Tähän yhdistettynä nuorehko ikä, ylellinen elämä, pitkä opiskelu ja vaativa työ, lapsi, matkustelu, harrastukset, ystävät... ja silti tuntikaupalla aikaa meseillä palstalaisten kanssa. Oli supertehokas nainen! ;)
Peesi. Lisäksi Blume katosi aina kun kysymykset meni liian vaikeiksi ja sitten tuli myös ukasi profiiliin ottaa yhteys yv:llä yksityisasioihin liittyvissä asioissa. Minä esimerkiksi kyseenalaistin kerran hänen kertomansa asumiskustannuksista (yhtiölainan suuruus) niin tietenkään mitään vastausta ei tullut.
 
epäilys
Ei saa ilmeisesti avata uutta ketjua, niin tähän sit: Mua epäilytti Blumessa tietynlainen maallikkomaisuus. Jos ihminen on kymmenen vuotta opiskellut yliopistossa ja on lahjakas alansa ammattilainen, niin hän käyttäisi luultavasti hyvin erilaisia termejä ja kieltä ja perustelisi ja keskustelisi hyvin eri tavalla. Varsinkin se, kun hän kuvaili ammattiaan jossain ketjussa. En jotenkin vakuuttunut. Liian maallikkomaisen stereotyyppinen hahmo ja se kieli. Ei oikea akateeminen ehkä kuitenkaan kirjoittelisi noin. Jotenkin..liian suoraviivaista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Eli lopulta epäilyt lähti siitä, että hällä oli liian täydellinen elämä?
No mulla ainakin epäilys lähti niistä uskomattomista jutuista, epämääräisistä vastauksista ja haluttomuudesta kertoa yksityiskohtia elämästään.
No harva täällä haluaa kertoa yksityiskohtia? :eek:
Epämääräiset vastaukset epäilyttää, ymmärrän.
No joo, mutta siis mesekeskusteluissa tarkoitan. Siis siihen tyyliin, että sukulaiselle/perheenjäsenelle sattuu vakava onnettomuus, mutta ei kerrota millainen onnettomuus jne. Ei suoria vastauksia kysymyksiin kouluista tai siitä kuinka kauan avioliitto on kestänyt. Päätös ryhtyä kotiäidiksi "ikuisiksi ajoiksi" oli mun mielestä todella epäilyttävää.
Ihan totta, tuollaistya potaskaako mrs oikeuslääkäri mesessä suolsi? Tosi uskottavaa, ensin kouluttautuu 10 v unelma-ammattiinsa ja sitten jää lopuksi elämää kotiäidiksi :D

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja epäilys:
Ei saa ilmeisesti avata uutta ketjua, niin tähän sit: Mua epäilytti Blumessa tietynlainen maallikkomaisuus. Jos ihminen on kymmenen vuotta opiskellut yliopistossa ja on lahjakas alansa ammattilainen, niin hän käyttäisi luultavasti hyvin erilaisia termejä ja kieltä ja perustelisi ja keskustelisi hyvin eri tavalla. Varsinkin se, kun hän kuvaili ammattiaan jossain ketjussa. En jotenkin vakuuttunut. Liian maallikkomaisen stereotyyppinen hahmo ja se kieli. Ei oikea akateeminen ehkä kuitenkaan kirjoittelisi noin. Jotenkin..liian suoraviivaista.
Peesi myös tähän. Olen itse terveydenhuollon ammattilainen ja tiesin heti ettei yksikään lääkäri kirjoittaisi niin.

 
en ole blume, en ainakaan luule olevani
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja epäilys:
Ei saa ilmeisesti avata uutta ketjua, niin tähän sit: Mua epäilytti Blumessa tietynlainen maallikkomaisuus. Jos ihminen on kymmenen vuotta opiskellut yliopistossa ja on lahjakas alansa ammattilainen, niin hän käyttäisi luultavasti hyvin erilaisia termejä ja kieltä ja perustelisi ja keskustelisi hyvin eri tavalla. Varsinkin se, kun hän kuvaili ammattiaan jossain ketjussa. En jotenkin vakuuttunut. Liian maallikkomaisen stereotyyppinen hahmo ja se kieli. Ei oikea akateeminen ehkä kuitenkaan kirjoittelisi noin. Jotenkin..liian suoraviivaista.
Peesi myös tähän. Olen itse terveydenhuollon ammattilainen ja tiesin heti ettei yksikään lääkäri kirjoittaisi niin.
peesi taaltakin. ja varmaan viettaisi aikaa meidan tavallisten pulliaisten seurassa kaksplussalla :):):)
 
ope
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja epäilys:
Ei saa ilmeisesti avata uutta ketjua, niin tähän sit: Mua epäilytti Blumessa tietynlainen maallikkomaisuus. Jos ihminen on kymmenen vuotta opiskellut yliopistossa ja on lahjakas alansa ammattilainen, niin hän käyttäisi luultavasti hyvin erilaisia termejä ja kieltä ja perustelisi ja keskustelisi hyvin eri tavalla. Varsinkin se, kun hän kuvaili ammattiaan jossain ketjussa. En jotenkin vakuuttunut. Liian maallikkomaisen stereotyyppinen hahmo ja se kieli. Ei oikea akateeminen ehkä kuitenkaan kirjoittelisi noin. Jotenkin..liian suoraviivaista.
Peesi myös tähän. Olen itse terveydenhuollon ammattilainen ja tiesin heti ettei yksikään lääkäri kirjoittaisi niin.
Jep. Peesin peesi. Luin juuri tuon nostetutn ketjun, jossa hän kuvaili ammattiaan, kiinnostustaan, ei vakuuttanut. Tosiaan liian maallikkomaista ja suoraviivaista. Tietysti nettikirjoittelu on eri asia kuin vaikka lisensiaattityön kirjoittaminen, mutta jos ihminen on 10 vuotta yliopistossa, se tietynlainen mentaliteetti ja tapa käsitellä asioita, puhua, argumentoida ja kirjoittaa tarttuu aivan varmasti.

Oikea oikeuslääkäri mitä luultavimmin reflektoisi ajatuksiaan itsestään ja ammatistaan eri tavalla. Blume oli tosiaan liian stereotyyppinen ja naiivin oloinen kerronnassaan ja kirjoittelussaan.

Hänen elämänsä muita loistokkaita puitteita en ehkä niinkään epäillyt, koska en kiinnittänyt huomiota niihin ja rahallahan saa, ei siihen ihmeitä tarvita. Mutta tuo "amatööriakateemisuus" oli se suurin epäilyksen aiheuttaja.

 
taidan tietää
Alkuperäinen kirjoittaja Helena K.:
Olen uusi palstalla, joten en ihan kaikkea tästä blume-typystä tiedä.

oman kokemuksen perusteella en yhtään ihmettele että ihmisiä kiinnostaa, harmittaa, suututtaa.. tälläiset valehtelijat. Itse jouduin samanmoisen 27v "naisen pauloihin" jokin aika sitten eräällä samanmoisella palstalla). Vaihdettiin sähköposteja tiuhaan, järjesteltiin tapaamisia, kutsuin hänet kotiini, puhuttiin puhelimessa, vaihdettiin kymmennittäin kuvia itsestä ja lapsista ja kaikkea mitä nyt uudet ystävykset tekevät. Kerroin hänelle paljon elämästäni ja hän omastaan. Lähetin hänelle vauvani vanhoja vaatteita kasakaupalla ja 20e kun oli sydäntäsärkevän tiukkaa....Osoitteeseen joka oli hänen ex miehensä.

Alkoi kuitenkin takaraivossa raksuttaa kun hän kolme kertaa perui tapaamisen ihan viime hetkillä. Ja lopullisen naulan arkkuun kun hän vahingossa soitti omasta oikeasta numerosta eikä siitä prepaidista jonka oli tod.näk minua varten hankkinut.

Jutut oli kyllä hurjia ja aika uskomattomiakin loppua kohden, vasta kun aloin kaikkea kelaamaan tajusin kuinka pahasti mua oli höynäytetty. Voi video kuinka TYHMÄKSI ja ÄÄLIÖKSI itseni tunsin. Kysyin suutuksissani jopa poliisilta apua ja "ystäväkseni" (ip osoitteen ja tämän palstan ylläpitäjän avulla) paljastui 44v lapseton nainen Lohjalta.

Joten terkkuja vaan jos tätä palstaa luet, paskiainen.
ootko kouvolasta helena k.?
 
Onkohan Blume ja muut satuilijat ajatelleet, että on olemassa sellainen asia kuin tietosuoja???Eli ihan noin vain ei kannata toisen ihmisen identiteettiä, 'elämää' ja valokuvia netistä käyttää omiin sairaisiin ja epärehellisiin tarkoituksiin.
Jos omalla kohdalla moinen temppu tehtäisiin (ei pelkoa...olen tylsä ja tavallisen näköinen) tekisin kaikkeni, että syyllinen saataisiin kiinni. Sen verran veemäinen olisin!! :)
 
ope
Alkuperäinen kirjoittaja en ole blume:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja epäilys:
Ei saa ilmeisesti avata uutta ketjua, niin tähän sit: Mua epäilytti Blumessa tietynlainen maallikkomaisuus. Jos ihminen on kymmenen vuotta opiskellut yliopistossa ja on lahjakas alansa ammattilainen, niin hän käyttäisi luultavasti hyvin erilaisia termejä ja kieltä ja perustelisi ja keskustelisi hyvin eri tavalla. Varsinkin se, kun hän kuvaili ammattiaan jossain ketjussa. En jotenkin vakuuttunut. Liian maallikkomaisen stereotyyppinen hahmo ja se kieli. Ei oikea akateeminen ehkä kuitenkaan kirjoittelisi noin. Jotenkin..liian suoraviivaista.
Peesi myös tähän. Olen itse terveydenhuollon ammattilainen ja tiesin heti ettei yksikään lääkäri kirjoittaisi niin.
peesi taaltakin. ja varmaan viettaisi aikaa meidan tavallisten pulliaisten seurassa kaksplussalla :):):)
Hmm, no ei kai sillä ole välttämättä mitään tekemistä asiassa. Ihmisiä ne oikeuslääkäritkin ovat vapaa-aikoineen ja harrastuksineen. En usko ammatin välttämättä vaikuttavan palstailuun. Plastailun määrään ehkä kyllä, oikeuslääkärit tekevät pitkää päivää ja joskus, työnkuvasta riippuen, töitä joutunee viemään kotiinkin.

Tosin se, että toi ammattiaan niin kovasti esille, oli epäilyttävää. Oikeuslääkäreitä on niin vähän Suomessa, että enpä tahtoisi tulla tunnetuksi nettifoorumilla, tai kokisi ehkä muutenkaan tarvetta hehkuttaa yleisesti hienona pidettyä ammattiani.

Mutta vaikutti tosiaan liian wannabe-akateemiselta.
 
Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Eli lopulta epäilyt lähti siitä, että hällä oli liian täydellinen elämä?
Mun epäilyt lähti lähinnä kuviosta 27 vuotias 10 vuotta opiskellut yhden lapsen äiti.

Mun matikalla ei toiminu.
 

Yhteistyössä