Tänään vedettiin jälleen matto jalkojen alta, uä asiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämä joka ultras laittoikin mulle lähetteen Oyssiin ja sieltä pitäisi jonku soittaa minulle 7:n päivän sisällä. Pakkohan se nyt on tutkia ensin läpikotaisin ennen ku mitään kaavintoja edes kuvitellaan.

entä jos varaisit vaikka viikon päähän vielä ultran ja ihan eri lääkärille.

Tai voisit neuvolaankin soittaa ja selittää tilanteen niin ehkä pääsisit kunnalliseen ultraan.

Mutta ehdottamasti eri lääkärille..

Mikä sulla on jatkosuunnitelma? Odotellaanko spontaania vuotoa vai joudutko kaavintaan tai hoidetaanko lääkkeellisesti? Itse odottaisin vielä viikon, kaksikin ja jos vuoto ei ala, hakeutuisin vielä yhteen ultraan. Ettei joudu jossittelemaan.

Itse sain tuulimuna"tuomion" rv 6+5. Raskaus oli ivf-alkuinen, joten viikot oli tarkkaan tiedossa. Kokenut lääkäri antoi kuitenkin ajan uuteen ultraan 2 viikkoa myöhemmin, jolloin ultrassa nähtiinkin viikkoja täysin vastaava alkio + syke. Olisiko sitten näkynyt jo 7+, sitä en tietenkään tiedä. Minäkin menin ultraan alunperin niukan vuodon takia.

Eli jatkosuunnitelma on se että menen Oyssiin tutkittavaksi. Ja kuulemma nyt vain täytyy odotella... on ihan hirveetä odotella :/ Mutta joo, syynä tähän rumpaan on minullakin se että oli niukkaa vuotoa, saattaa olla edelleenkin mutta ehkä kerran 4:ssä päivässä ja vain pyyhittäessä. Kipuja ei ole.

Eihän sitä noilla viikoilla mahan päältä kuunnella sydänääniä. Varhaisultraksikin aika varhaiset päivät. Itse kävin edellisessä raskaudessa 7+0 ja toisessa raskaudessa 7+3 alkuraskauden ultrassa - syke yleensä näkyy, ellei sitten tuo kohdun asento, kystat ym. vaikeuta näkyväisyyttä. Sinuna odottelisin vielä viikon ja sitten uudestaan ultraan.

Piti munkin tulla kysymään, että tehtiinkö se ultra sisä- vai alakautta? Vatsan päältä ei kyllä noilla viikoilla näy mitään ja melkein varmaa on, ettei syke ainakaan kuulu vielä! Todella outoa toimintaa kyllä jos kyseessä on vielä ammatti-ihminen :O
Mulle tehtiin varhaisultra raskausiviikolla 6+4 ja kyllä alakautta tehtävässä ulrassa näkyi selkeä alkio ja sykekin näkyi, mutta ei siis kuulunut. Syke mulla saatiin masun päältä kuulumaan vasta viikolla 11+4, viikkoa aikaisemmin kun kuunneltiin niin ei vielä löytynyt.

Mulle tehtiin tuo varhaisultra koska mulla oli kohonnut riski kohdun ulkopuoliseen raskauteen.

Tsemppiä, mun mielestä siellä voi hyvin olla elämää, kuulostaa meinaa sen verran erikoiselta sähläykseltä kaikenkaikkiaan! Mäkin varmaan vaatisin aikaa ihan toiselle lääkärille.

Mulla oli viime raskaudessa vähä sama homma. Menin ultraan mitään ei näkynyt. Pyysi sit toisen ultraaja,joka löysikin sit alkion. Näytti vielä et ei tarvii paljoa liikuttaa anturaa kun taas häviää näkyvistä.Säkällä silloinkin sen löysi.

Mun on pakko kysyä, että kävitkö siinä Meri-Oulun äitiysneuvolassa? Tuli vain mieleen tuosta, kun sanoit, että sait lähetteen Oysiin. Mulla on monella kaverilla huonoja kokemuksia tuosta paikasta just sen takia, että lupaa, että hänen laitteillaan syke näkyy jo rv 6+2, mut sitten tosiaan ultraa vaan mahan päältä, eli tosiaan näkymät voi olla aivan surkeat... Eli moni on joutunut käymään siellä ylimääräisen kerran, koska ensin ei ole saatu mitään näkyviin, mutta seuraavalla viikolla sitten onkin näkynyt.

Juu ei näy mahan päältä katsottaessa noilla viikoilla mitään, mä kävin 6+ jotain (luultiin että viikkoja enemmän) eikä näkynyt mitään muuta kuin hieman laajentunut kohtu...ammattitaitoista porukkaa... :whistle:

Ei se kyllä ole voinut olla ammattilainen! :O Vatsan päältä ei voi nähdä noilla viikoilla mitään!
Se viikolla about 12 tehtävä np- ultra (ei siis rakenneultra, kuten joku ylempänä sanoi) tehdään kyllä monesti vatsan päältä, mutta siinäkin on paikkakohtaisia eroja. Mulle se tehtiin masun päältä jo. Mutta kyllä tuo ihan varhaisultra tehdään sisäkautta, juurikin sen takia että jotain elämää nähtäisiin.
Mä soittaisin sinne ja vaatisin pääsyä toiselle lääkärille ja sisäkautta tehtävää ultraa..Eihän tommosesta voi joutua maksamaan!

Miule tehtiin hätäultra en muista mitä päälle rv 5 oli, mut suunniteltu kontrolliultra ivf:n vuoksi oli 6+5 ja todellakin sisäkautta nämä molemmat. Ja hätäultrassakin näkyi syke, muttei noilla viikoilla kyllä mitään kuulu päältä. Tsemppiä! Ja oululainen olen minäkin.

Niin ja oli tässä vielä semmoinenkin että kävin viimeviikolla mittauttamassa hcg-arvon se oli viikoilla 6+4 424, se oli tän ultraajan mukaan niille viikoille liian vähän. Tiedä sitten enää sitäkään... o.O

älä nyt tuosta verenvuodosta ainakaan stressaa,mulla tuli verta raskauden puoliväliin saakka melkein joka viikko ja sitä tutkittiin pitkin raskautta mistä se johtuu,papa otettiin ja se oli puhdas,lääkäri teki sisätutkimuksen ja totesi että sairastan ektopiaa ja että mulla on tosi herkät ja ohuet limakalvot ja verenvuoto johtui siitä..sain ohjeet vältää seksin harrastamista ja olla muutenkin varovainen ja siiten verenvuotkin loppui yhtääkkiä ja syntyi terve tyttö..odottelisin sinuna vielä ja varaisin ultran toiselle lääkärille.

Yhteistyössä