Tamperelaiset kertokaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sheepy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jimida:
Onko tuo Hervanta maineensa veroinen? Huonoja juttuja kuullut.

sellainen ihminen joka ei ole koskaan asunut hervannassa kertoo niitä juttuja :kieh: itse asutaan etelässä ja en halua täältä mihinkään. iltaisin 21 aikaan kun istuu partsilla ei kuulu kuin lintujen laulua =)
täällä on paljon lapsiperheitä, päiväkoteja, koulut löytyy, kaikki muut palvelut ja kaupunkiin pääsee useallakin bussilla ympäri vuorokauden

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
sellainen ihminen joka ei ole koskaan asunut hervannassa kertoo niitä juttuja :kieh: itse asutaan etelässä ja en halua täältä mihinkään. iltaisin 21 aikaan kun istuu partsilla ei kuulu kuin lintujen laulua =)
täällä on paljon lapsiperheitä, päiväkoteja, koulut löytyy, kaikki muut palvelut ja kaupunkiin pääsee useallakin bussilla ympäri vuorokauden

Sitähän minäkin. Siellä on tosiaan hyvät palvelut.

Sitähän minäkin. Siellä on tosiaan hyvät palvelut.

esim tänä vuonna pelkästään etelä-hervannan kahdessa koulussa aloittaa 4 ekaluokkaa, se kertoo kuinka paljon täällä on lapsiperheitä ;)

esim tänä vuonna pelkästään etelä-hervannan kahdessa koulussa aloittaa 4 ekaluokkaa, se kertoo kuinka paljon täällä on lapsiperheitä ;)

Eikös siellä ole asukkaitakin jotain 30 000? Eli siis Etelä-Hervanta on hyvä paikka.

Eikös siellä ole asukkaitakin jotain 30 000? Eli siis Etelä-Hervanta on hyvä paikka.

etelää suosittelen, tämä on tätä ns "arvoaluetta" missä me asutaan. Pohjoisessakin on hyviä alueita

Toi Erkkilä on tosi kivalla paikalla. Itsekin oltaisiin aikanaan haluttu sinne, muttei saatu riittävän nopeasti asuntoa. Jos mun pitäisi valita ap:n vaihtoehdoista valitsisin Hervannan ihan heti. On ihanaa, kun kunnon kaupat ovat lähellä ja hyvät linja-autoyhteydet. Opiskelijankadulta varmaan meinasit TOAS:n Väinölää ihan kadun alussa. Just toi kadun alkupää on vähän ikävän oloista, kun siinä on muutama baari, mutta toisaalta taloissa on päiväkoti ja hyvä leikkikenttä. Talot on just remontoitu, joten ovat varmaan kivassa kunnossakin. Kuljen usein lenkillä siitä ohi, eikä se mitenkään vastenmieliseltä vaikuta, ainoa iso miinus noi viereisen korttelin baarit, mutta eivät nekään sieltä Väinölöihin saakka kiipeä remuamaan. Kauppojen ja bussien kannalta Väinölää parempaa sijaintia ei voi ollakaan. Mutta lasten kanssa toi Erkkilä ehkä kuitenkin parempi.

30 vuotta tampereella asuneena voin sanoa, että en todellakaan muuttaisi Hervantaan, maine on mitä on ja kyllä siellä sitä ties mitä porukkaa riittää.

Enemmin muuttaisin Peltolammille, Koivistonkylään, Härmälään, Linnainmaalle tai Leinolaan tai sitten Lentävänniemeen. Hervanta-Hallila bad.

Minä olen asunut Annalassa, itse asiassa noissa samoissa taloissa kuin Kookosta linkitti. Viihdyin todella hyvin, luonto lähellä. Anoppini asuu Etelä-Hervannassa ja aina sieltä lähtiessämme olen kiitollinen ettemme siellä asu. Hervanta on mielestäni kolkko paikka, ja vuokratalojen (anoppini asuu VVO:lla) runsaslukuiset maahanmuuttajat aiheuttavat monesti häiriötä. Annalaa suosittelen, tosin siitä on jo monta vuotta kun sieltä muutin. Mutta tykkäsin kovasti!

26 vuoden kokemuksella suosittelen ehdottomasti Hervantaa. Olihan siellä silloin joskus levotonta, mutta enää on jäljellä vaan maine.
Nimimerkillä: viimeisillään raskaana kävellyt keskellä yötä Hervannan läpi ja näin vain revontulia.

Mä voisin liputtaa oman alueen eli Lukomäen puolesta, 20min kävellen Hervantaan, bussilla 10-15min keskustaan (hervannan linjoilla joten niitä kulkee niin et pysäkille voi kävellä aikataulua katsomatta - aina tulee busseja) sit tästä on 15min kävellen Cittarille+KodinYkköseen. Ihanan rauhallinen alue jossa oma perhekerho ja nyt syksyllä alkaa 3-4-vuotiaitten oma kerho. Päiväkoti löytyy myös.

Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
Mä voisin liputtaa oman alueen eli Lukomäen puolesta, 20min kävellen Hervantaan, bussilla 10-15min keskustaan (hervannan linjoilla joten niitä kulkee niin et pysäkille voi kävellä aikataulua katsomatta - aina tulee busseja) sit tästä on 15min kävellen Cittarille+KodinYkköseen. Ihanan rauhallinen alue jossa oma perhekerho ja nyt syksyllä alkaa 3-4-vuotiaitten oma kerho. Päiväkoti löytyy myös.

Noista bussilinjoista sen verran, että Hervannasta tulevat bussit saattavat jo olla täynnä vaunuja eikä vaunujen kanssa pääse keskeltä reittiä aina kyytiin. Annalassa on päättärit, joten mahtuminen on todennäköisempää.