***TAMMIVAUVAT*** Toukokuussa

Eilen aamulla tein testin, ja vahvaa plussaa näytti! Siitä lähti hyvin äitienpäivä käyntiin. Eli ensimmäinen tulossa, laskettu aika 9.1.2010 ja ikää minulla 21v.
Aika hurjalta tuntuu. 26.5 ensimmäinen neuvola-aika, eikä yhtään tiedä mitä odottaa :|
Mahaa juilii hirveästi tietyissä asennoissa, päätä särkee, kylmä, väsyttää..
Mutta kyllä se tästä, onnellinen kaikesta huolimatta :)
 
kasvattelen minäkin. Mietin pitkään uskallanko kirjoittaa...Tuntuu, että jos tämän tunnustaa jollekin, se toisi huonoa onnea. Siis kun hehkuttaa näin aikaisin. Mutta nyt tuntuu, että pakko johonkin purkaa!

Olen yli 30v ja mulla on elämää sulostuttamassa 3-v poitsu. Poitsu on jo pitkään toivonut itselleen pikkusiskoa tai -veljeä. Toivon hartaasti, että sen pystyisin nyt toimittamaan. Takana ja pelkona puserossa on keskenmeno vuoden takaa. Siitä lähtien on yritys ollut päällä, mutta ilman vastetta. Jos nyt onni on myötä, ei tarvitakkaan hoitoja jotka olis alkaneet kesällä.

Oireina palelu etenkin iltaisin, kohtalaiset alavatsakivut (menkkamaiset). Pari kertaa on kuvottanut, mutta voi toki johtua jostain muustakin. Niin ja nännit on kipeet, rinnat muutoin ei eikä oo turvonneetkaan.

T: Muzzu rv 5 (la 11.1.)
 
Tervetuloa uudet!

No niin, täällä on ruvennut oireita löytymään, mulla on nyt parina aamuna olla järkky ällötys :x (esikosta alkoi noin viikolla 7, eli siinä main nyttenkin ja loppui noin rv 13-14) VÄSYTTÄÄ, nälättää ja rinnat on edelleen kipeät- ne kipeytyi noin pari päivää inssin jälkeen (normaalisti viikko ennen menkkoja) ja jatkuu vaan |O .

Enielle peukut huomiseen, että kaikki olisi kunnossa! :hug:
 
Hei uudet!! :wave:

Turvottaa ja paljon, saa kyllä miettiä minkä paidan laittaa päälle ihmisten ilmoille! Luulevat pian, että on pidemälläki. Kahvi eikä ruoka maistu, vaikka ei silti oksetakaan. Lisää vain oireita kiitos, niin mieli alkais olla rauhallisempi =)
Vahvasta plussasta oli puhetta, mulla muistaakseni 4+4 näytti jo ihan kunnon viivan. Mutta sen nousuhan on tosi yksilöllistä, toisilla nousee hitaampaa!
Huomenna neuvola, halusivat mut sinne jo nyt, kun tosiaan viikkoja olisi menkkojen mukaan 9+2. Ite kyllä tiedän, että kolmisen viikkoa jäljessä ollaan.

Enie toivotaan, että vuoto oli ihan harmitonta!

 
Tervetuloa uudet mukaan ja onnittelut plussauksesta :flower:

Kiitokset kaikille taas myötäelämisestä ja tsemppauksesta :hug:

Kyllä jännittää ihan mahdottomasti. Näin yöllä unta että toinen oli tulossa pois ja toinen oli ok.
Yöllä vessassa käydessä sitä verta taas jäi pyyhittäessä paperiin.
Pelottaa ihan mennä sinne ultraan. Onneksi se on taas aamupäivällä heti niin ei tarvitse koko päivää jännitellä. Toisaalta, minä kun olen varma että pois ovat tulossa niin....

Aurinkoista tiistaita kuitenkin kaikille :heart:
 
Hirmuisesti tsemppiä Enielle tälle päivälle!!! :heart:

Tänne kuuluu ihan hyvää kanssa, oksetusolo on nyt alkanut kunnolla, eilen olin töistäkin poissa, oksensin aamulla...Ja sellaista aamuyökkimistä on nyt ollut melkein viikon verran. Siltikin skeptinen minä aattelen, että no; jos se vaikka onkin jotain mahatautia.... :LOL: Ja väsymys on kyllä kanssa aikas moinen.

Itsellä on ultra nyt torstaina, silloin viikot 6+4, onkohan liian aikaista?!

Kivaa viikonjatkoa kaikille! :wave:
 
hempukka123 Minulla oli viimeviikolla se ultra 6+2 ja ei vielä ääniä saatu...,tosin minusta se la pitäisi olla se 4.1 eikä 29.12 mutta kun menkkojen alusta laskevat niin...
Tänään siis neuvolan mukaan rv 7 tasan ja jännittää mikä tilanne ultrassa.
 
Enielle onnea toivottelen minäkin ultraan :heart:

Minä täällä teen jo surutyötä. Eilen tehty haalennut testi sai minut ajattelemaan, että pikkuinen ei ole pysynytkään kyydissä. Nyt odottelen vain, alkaako vuoto milloin ja kovat kivut. Gynelle soittelin ja pyysi tulemaan ens viikon alussa ultraan jos vielä ei ole mitään vuotoja tullut. Silloin rv 5+2/5+4 pitäisi näkyä ruskuaispussi jo, jos siellä on vauvanalku kasvamassa. Mie niiiin toivon, että ihme tapahtuisi ja r-testit ovat vain näyttäneet väärin. Olen ihan huolesta sekaisin :'(
Kotona olen vielä tän päivän hoitamassa omia pikku potilaitani ja koitan siivota joka koloa, että saisin ajatukset vähän muualle.



snowangel ja Nyyrikki 4+5
 
Enie
Tsemppiä tähän päivään ja onnea matkaan.Tule sitten kertomaan kuulumiset!!!

Snowangel
Nyt peukut pystyyn,että ennakoitu surutyösi on turhaa.Pitkältä ajalta tuntuu silti odottaa ensi viikon alkuun ultraan pääsyä.Sitä ennen ehtii monet ajatukset pyöriä mielessä.
 
Snowangel :hug: Toivotaan parasta. Mie luin joskus MitäsNyt-puolelta, että yhdellä ei ollut koskaan yksikään kotitesti näyttänyt plussaa. Ei edes viikkoa ennen synnytystä :whistle:

Eilen oli koko päivä kuvotusta ja illalla sitten kävin oksentamassakin. Hassua, kun esikoisesta oireet alkoi vasta rv6/7. Ja oksentelu loppui rv12. Onkohan nyt odotettavissa pidempi pahanolon jakso ja voimakkaampi.
Rinnat kivisti toissapäivänä, mutta eivät sen kummemmin ole nyt oireilleet. Täytyy varmaan kaivaa kaapista kaarituettomat liivit. Edellisessä raskaudesa huomasin, että kaikista parhaat liivit oli tukevat urheiluliivit, ne hiukan helpotti kivistystä.

Puuh, pitäs mennä pihalle, siellä odotais perennapenkki täydellistä uudistusta. Pitäs kaivaa vanhat kasvit ylös ja valeistuttaa, perkaa penkki, vaihtaa kasvualusta.... Saa nähä valmistuuko tänä kesänä... Aurinko onneksi paistaa taas muutaman päivän jälkeen B)

Hipkukka ja AatosII 4+
 
Moikka taas!

Lumi Mie löysin netistä tämmöset

http://www.sinunapteekki.fi/catalog/product_info.php?products_id=963

Onnea enielle ultraan!

Ja tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Hipkukka Mulla ois samanlainen puutarhahomma edessä myös.. taitaa kyllä jäädä enskesään.
Viime kesänä ostettiin vanha omakotitalo/maatila minkä kukkapenkeille ei ole vuosiin tehty mitään. Ihanaa kyllä kun saa sormet multaan taas talven jälkeen.
:saint:

 
Enie olet ajatuksissa, onnea ultraan!!! Ilmoittele!

Hempukka123 Mietin ihan samaa; mulla perjantaina ultra, jolloin pitäis olla 6+5. Saas nähdä näkyykö syke. Ainakin eri laskureiden mukaan (tekay, vau) sykkeen pitäisi näkyä tuolloin, itse asiassa jo viime vkoloppuna...mutta oon varautunu ihan kaikkeen ja huomaan että elän uudestaan niitä hetkiä mielessäni kun keskeytynyt km todettiin viime tammikuussa. Toivottavasti olis hyviä uutisia tällä kertaa ja pääsis vähän huokaseen.
 
Onnea uusille plussanneille :heart:
Muzzu samalaisten ajatusten kanssa minäkin painin.Sen verran taikauskoinen ilmeisesti olen,että kuvittelen heti jotain ikävää tapahtuvan,mikäli ilouutisen muitten kanssa jaan :ashamed: .Koko ajan vaan odottaa viikkojen kertymistä,joiden mukana toivoisi tulevan varmuutta raskaudesta.Kai tämä on jonkinlaista itsensä suojaamista???
 
Onnea uusille plussanneille!

Enie - miten selvisit migreenistä? Mulla on samaa vaivaa ollut vuosikaudet, mutta oon pärjäillyt täsmälääkkeiden kanssa. Nyt on onneksi mirgeeni pysynyt aisoissa. Monesti olen kuullut ja on tuttujakin joiden migreeni on helpottanut raskauden ajaksi. :wave: Peukkuja ultraa!

Lumi -saitko ohjeet metuihin lääkäriltä?

Jenniho - vitsi, kuullostaa tosi ihanalta paikalta teidän koti. Joskus vielä haluan oman pihan. Vanha maatila olisi unelmapaikka, niissä on tunnelmaa.

Sea band -rankkeet tilasin myös ja sen pari kertaa kun on kuvottanut, ne on auttaneet. Jännityksellä odotan miten käy, selviänkö ilman pahoinvointeja...

Väsymys on iltaisin aika kova. Eilen menin nukkumaan kl.22 kun normaalisti kl.23. Vatsaa nippailee ja jumittaa joka ilta. Ja mahallaan nukkuminen on munkin osalta unohdettava, rintoihin on sattunut plussauksesta asti ja tuntuu että pahenee. Erityisen turvonneet ne ei onneksi ole.
 
Enie ja muut, joilla tiputtelee tai jopa vuotaa! Lukekaapa tämä: http://www.terveysportti.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00107&p_haku=alkuraskauden%20vuoto

Itse vuosin eilen jonkin verran ja johan kylmäsi. Mutta kun kipuja ei tullut, vuoto (ruskea) loppui ja luimme tuon, niin rauhotuimme miehen kanssa. Kohtu kipuilee edelleen aika runsaasti, mutta niin se teki esikostakin. Ja maha turpoaa ihan omaa tahtiaan! Jos se tuollaisena jatkaa kasvuaan, kohta koko maa tietää, että meille tulee vauva. Esikoinen oli selvästi nähtävissä (niin, että alakoululaiset oppilaat huomasivat) viikolla 17, kaipa tämä möllöttää sitten viimeistään viikolla 12 :S

Kuvotustakin löytyy, mutta muuten oireet on kumman vähäiset. Ei tisseissä mitään, ei väsyä, ei vilua. Ultra on reilun parin viikon päästä, silloin viikkoja on niin reilusti, että syke taatusti näkyy, jos on näkyäkseen. Eka neuvola olisi paria päivää aiemmin, mutta pitänee siirtää se, kun osuu perhekerhon kevätretken kanssa samaan aikaan ja tuo pikkupimu on ansainnut päästä retkeilemään. Ja minä. Taidan koittaa siirtää neuvolan ultran yli, niin saisi korttiin heti oikean la:n. Jos syke siis löytyy.

Skeptikko ei usko mihinkään ennenkuin näkee... Esikoisen unituhinoita lakkasin kuuntelemasta vasta 10-kuisena, silloin aloin uskoa, ettei se kuole kätkyeeseen.
 
Lili78 Mullakin oli just tommonen vanha maatila missä on navetta pihalla haaveissa tosi pitkään, nyt sitten viime kesänä etsittiin itsellemme vaik kesämökkiä, mutta ne oli niin kalliita ni sit eksyttiin tonne ja rakastuin samantien.
Pihapiiri on ihan unelma vaikka onkin päästetty rehottamaan aikalailla, navetta on vuodelta 45 ja talo 65. Kumpikaan niistä ei ole ilmeisesti alkuperäinen, eli piha on vielä vanhempi.
Miinusta on tietysti pitkä matka töihin, mutta kaikkeen onneksi tottuu.
 
ja siellähän ne kaksi sydäntä sykki niin nätisti että :heart: :heart: :heart:
Voi vitsi mikä fiilis kun pelkäsin tosiaan jo pahinta.
Sitten niiden pussukoiden ympärillä oli jotkut tupla renkaat tms. mitkä kuulemma on hyvä juttu, eli jos olis viittausta keskenmenoon niin niitä ei olisi.
Vuodosta sanoi, että ollut jotain harmitonta, eikä kohdussa näy mitään vuotoa tms. kun samalla tehtiin sisätutkimus.

Lili78 Ei se migreeni ole vieläkään hellittänyt. Eli kun estolääkitys tämän raskauden takia viime torstaina purettiin niin lauantaina alkoi jomotus ja sunnuntaina se vain yltyi ja jatkuu edelleen. Panandol Zappia olen ottanut mutta ei se kauaa auta, kun ei saa niitä oikeita kohtauslääkkeittäkään käyttää nyt sitten. Pitkällään olo ja kun ei tee yhtään mitään niin se asettuu hetkeksi.

tillukas Joo, kävin lukemassa tuon samaisen jutun just yks päivä, mutta ei se minua "rauhoittanut" yhtään. Sitä kun pitää kääntää se maailma nurin ennen kuin on kampea edes siihen niin eihän sitä usko tuollaisia :LOL:

Kiitos vielä kaikille, olette kyllä ihania kun myötäelätte mukana. Mutta siksipä tälläiset yhteisöt ovat kultaakin kalliimpia kun voidaan jakaa näitä juttuja toistemme kanssa. Kaikille iso :hug:
 
Enie Olipa mukavia uutisia :hug: Pieni pelkohan varmaan seuraa kaikkia odottajia koko raskauden ajan,mutta jospa tämä ajan kuluessa alkaisi rauhoittamaan itse kenenkin mieltä. Vaan sitähän tämä äitiys on,huolesta toiseen murheeseen siirtymistä. Ihanaa,kun tupla-tammiksetkin tiedossa :heart:
 

Yhteistyössä