***TAMMIVAUVAT*** Toukokuussa

Alkuperäinen kirjoittaja Enie:
Lääkäri soitti tuossa, ja kyseli onko kuumetta, kipuja jne...
Sitten sanoi että ei kuullosta vaaralliselta ja pitää ottaa nyt rauhallisemmin,
sekä jos alkaa tulla runsaammin vuotoa niin sitten lähete KYS:n.
Mutta kaipa tässä sitten suht rauhallisin mielin voi olla.
Toivotaan että vuoto olis vaan siitä puuhastelusta johtuvaa :hug: Oot ajatuksissa :hug:

ON: Täällä tänään rv 5+0 :)
 
Enie Hyvä puoli tuossa taitaa nyt olla se, että et ole vuotanut enempää? Jospa johtui niistä puuhasteluista, toivotaan että kaikki on hyvin!

Mä tajusin tänään, että ehkä vuoden päästä pääsee itse viettämään äitienpäivää ensimmäistä kertaa :heart:
 
Enie: Tuollanen säikäyttää aina, vaikka sitä verta ei paljon tuliskaan. Jos sulla ei ole kipuja eikä vuoto runsastu tuosta, niin olisin aika rauhallisin mielin, vaikka helppohan se on sanoa. Ite en kuitenkaan osais olla. Jos alkava keskenmeno on, niin kivut siinä kyllä alkaa olla aika selvät. Toivotaan ettei tuo nyt mitään pahaa tarkoita ja pysyvät kyydissä loppuun asti. =) On niin ihanat työnimet teillä :) :hug:

Omasta olosta en jaksa paljon kertoakaan, meidän piti mennä eräille synttäreille tänään, mutta en saanut unta koko yönä taaskaan, siis aamulla vasta joten... Ja mä saan kuulla siitä taas ja kauheet syyllisyydet niskaan. Olo on vain niin poikki ettei jaksais yhtään mitään ylimääräisiä paineita niskaansa :(

 
enie Miulla oli esikoisen raskaudessa epämääräistä tuhruttelua rv4->. Tuhruja ilmestyi ihan pikkuhousujen suojaankin, ei vain pyyhittäessä. Se on kuulemma hyvin tavallista. Raskaus saa aikaan limakalvon paksuntumisen ja se on hyvin verevää, joten saattaa tuhrutella. Minulle sanottiin, että niin kauan kun siihen ei liity kipuja tai runsaampaa vuotoa, ei yleensä ole syytä huoleen. Toivotaan, ettei mitään sen pahempaa olisi.

Anni Pahaanoloon kannattaa syödä säännöllisesti (esim. n.3h välein). Se laimentaa jonkin verran kuvotuksen tunnetta, kun verensokeri ei heittelehdi.

Mie vielä odottelen niitä oireita...
 
Kiitos lohduttavista sanoista ja myötäelämisestä kaikille :heart:

Nyt tuli yhdessä välissä sellainen mini jälki ruskeaa verta vessassa käydessä mutta muuta ei ole onneksi näkynyt vielä.
Kipuja ei ole sen kummempi kuin mitä sitä vihlontaa on ollut koko ajan alusta asti, ja sitten sellaista ihmeellistä kuumotusta välillä ja normi mahakivulta tuntuvaa nipistelyä. Sen olen laittanut sen piikkiin kun tämän raskauden takia piti purkaa normaali diabetes lääkitys ja aloittaa toisenlainen lääkitys jossa se lääkemäärä on aika kova. Lääkäri sanoikin että voi ilmetä reiluja ilmavaivoja tämän annostuksen vuoksi.
Jotenkin on itse kyllä melko luovuttaneen oloinen ja tuntuu että tekis mieli vain itkeä ja masentaa. Ei oikein osaa ajatella muuta kuin että se oli sitten siinä ja kesken tulevat.
Mies yrittää olla positiivisena ja valaa uskoa minuun.

Sitä minä itsekin olen tässä vielä toistaiseksi ajatellut että ei tämä vielä keskenmenolta vaikuta, kun olen kokenut senkin muutama vuosi sitten edellisen kumppanin kanssa. Se oli todellakin niin että kun kivut tuli niin siinä oltiin kaksin kerroin ja verta tuli ja tuli. Se oli muistaakseni rv12 silloin mennossa.

Jospa tämä tästä kääntyis hyväksi ja mitään keskenmenoa ei enteilisi.
Nyt vaan kiittelee taas sitä ettei tästä rakaskaudesta tiedä kuin neljä ihmistä meidän lisäksi, eikä olla vielä lapsillekkaan kerrottu.
 
hellou !
Joku fiksu oli oikassu ettei virtsasta oteta niitä sukupuolitauteja, hyvä hyvä .. Näin se muisti prakaa kun viimekerrasta on se neljä vuotta :D

Enie, yritä jaksaa ja onneksi tiistai on pian niin saat varmuutta asiaan..
Jos yhtään lohduttaa niin mulla ainakin keskenmenossa tuli tosi kovat vatsakivut ja vuoto alkoi runsaana lähes heti kun ne kivutkin..!

voi jestas sentään miten turvoksissa voi olla maha ja pierettää niin himputisti, voi ukko parkaa yöllä :LOL:
Muilla samaa vaivaa?
 
Enie: Mulla oli esikoista odottaessa tota ruskeaa tuhruttelua. Se meni sitten ohi ja kaikki oli ok. :heart: Ja mulla myös joulukuisessa km:ssä ÄLYTTÖMÄT kivut et huh huijaa... Toivon todella että siellä kaikki ok

s-a-j: Mulla myös toi ilmavaiva ongelma, voi hyvä luoja :x Maha on niin turvonnu et näyttää siltä kun olisin jo yli puolen välin. Mieski tänään sano kun tuli töistä et HUH HUH miten sun maha on kasvanu :D :LOL: :heart:

ON: Täällä jotenkin epätodellinen olo. Kokoajan tuntuu et housuihin lorahtaa jotain ja kun meen vessaan ja kun pyyhin niin en uskalla hetkeen katsoa paperiin, pelkään niin et tulee verta. Mut onneks tähän mennessä ollut vaan valkovuotoo. VArmaan oman mielenrauhan vuoks pakko yrittää neuvolan kautta saada kunnalliselle aika varhaisultraan.
 
Mä nyt menin ja laittelin huutoja noihin Huuto.netin vauvanvaatteisiin. Sellaisia unisex-retro-vaatteita huusin. Ei muka viitti edes odottaa siihen asti, että tiedettäisiin mitä sukupuolta tulokas on, vaikka tarkoitus on se ottaa selville, jos vain saa. Taisin huutaa 4 bodya ja 2 housuja, tosin en tietty tiedä vielä saanko niitä. Tämän enempää en nyt kyllä sitten huuda ennen kuin ollaan jossain pitkällä menossa. :ashamed:

Viikko ja 2 päivää olis varhaisultraan. Toivottavasti siellä olisi kaikki hyvin. :heart:

Pahoinvointi oli eilen aika massiivista vaikka en oksentanut, melkein koko päivän välillä yökin.

Mä sain aamupalaksi croissantteja, marmeladia, pop-tartseja ( :heart: ), keksejä ja kirsikoita. Ihana aamupala, tosin tähän pahoinvointivaiheeseen ehkä hivenen makea mut ihana ajatus mieheltä. :D Ja pöydälle oli ostanut oransseja gerberoita. =)
 
Rentouttavaa äitienpäivää kaikille!! :flower: :heart:

Lily of the valley olet saanut ihanan aamiaisen! Tuolla puistossa aamulla tytön kanssa leikkiessä mietin, että onpas ihanaa kun äitejä muistetaan kerran vuodessa oikein erityisesti!

Anni-77 mulla esikoiselta pahoinvointi alkoi viikoilla 6+ ja helpotti joskus rv 13-14.

).( olo jatkuu samana, väsyttää ihan älyttömästi ja kilahduttaa, muuten ei mitään. Mahassa ei tunnu juuri yhtään mitään (en muista pitäiskö tuntua?? :/ ) ja rinnoissa ei kipuja tai muutoksia mihinkään suuntaan. Perjantaina mennään ultraan, silloin pitäs viikkoja olla vähintään 6+5... Toivottavasti kaikki on hyvin! Samaa tietty toivon ihan kaikille!

 
Oli pakko kaivaa tietokoneen syövereistä pojan raskausaikana otetut mahakuvat. Alkavat kuitenkin vasta rv12. Mutta voi, mie en muistanut, että se maha tosiaan oli aika pieni silloin. Oikeastaan melkoisen olematon. Aluksi oli turvotusta, joka muuttui olemattomaksi raskausmahaksi. Muistan, että se turvotus teki mahan paljon isommaksi alussa, kuin mitä se sitten oli tuolloin rv12.
Nyt olen yrittänyt peilailla olisko jo turvotusta ilmaantunut. Mutta enpä osaa sanoa :/ Missä on mies silloin, kun tarvitaan? Työmatkalla, mutta varmasti osaa palattuaan sanoa, jos muutoksi miun vartalossa on tapahtunut... Mie kaipaisin jotain konkreettista oiretta :ashamed: Jopa se oksentaminen tuntuu nyt ihanalta ajatukselta...

Hipkukka ja AatosII rv4+
 
Ihanaa äitienpäivää kaikille ketjulaisille :heart:

Turvotuksesta puheenollen, itse huomasin tänään turvotukseni varsin konkreettisella tavalla: oli vaikeaa löytää sopivaa mekkoa äitienpäivä lounaalle, kaikki kinnasivat alavatsan kohdalta. Ja sovittelin noita samaisia mekkoja vielä muutamia viikkoja sitten, kyllä silloin vielä mahtuivat... Päädyin sitten mukavaan trikoiseen vaihtoehtoon, taitaa nousta trikoiset venyvät vaatteet suosikikseni tulevaisuudessa :D Toisaalta odotan jo kovasti varsinaisen vauvamasun ilmestymistä!

Äitienpäiväterveisin: ensimmäisen äitienpäiväruusun saanut pinkgreen ja juniori rv5+5

 
Heippa kaikille! Olen jo toista viikkoa lukenut teidän juttuja mut en vielä oo jotenkaan uskaltanut kommentoimaan. Ei tunnu niin todelliselta tää raskaus et uskois viel todeksi, varsinkin kun lähimmillä ystävillä oli keskenmenot n kk sitte rv:lla 8 ja 9... Hassua sinällään kun ei oo ees eka kerta =)
Elikkä olen kolmenkympin jo ylittänyt kahden lapsen äiti karjalasta. Tyttö 06 ja poika 08 ja masussa oleva rv 6 ja la 1.1. Iso kysymysmerkki noihin viikkoihin ja la:an koska ei muistikuvia viime menkoista... Oon aina ollu vähän huithapeli ton kalenterin kans :LOL: Alku on menny ihan oireetta, tosin et ei oo ollu muistakaan raskauksista mitään oireita.

Ja kaikille hyvää äitienpäivää, ehkä paras päivä vuodessa =)
 
Hui, tänään on ollut ihan omituinen olo :/ Alavatsassa tuntuu koko ajan kummallista jännittyneisyyttä ja vessakäynnillä pyyhkiessä papreiin tuli mikroskooppinen määrä ruskeeta limaa. Kipeäksi en masua sanoisi vielä, mutta outo tunne. Pelko kalvaa mieltä, eikai taas... :ashamed:
 
Taas täällä sairaan lapsen kanssa kotona. Kuumeilu jatkuu ja silmätulehduskin tuli vielä "kaupan päälle."

Tash toivotaan että ruskea lima on ihan harmitonta. :hug:

Mulla pitäis olla nyt 4+4 ja tein tänä aamuna apteekin oman testin ja tulos oli toooosi haalea plussa. Viiva ei ole yhtään tummempi mitä se oli viime viikolla. Nyt mua pelottaa ihan hirveästi onko taas kysessä jokin muu kuin normaali raskaus. Ajattelin neuvolaan soittaa ja pyytää päästä verikokeeseen tai varhaisultraan. Apua!

G: Tässäpä päivän kysymys. Millä raskausviikoilla sait vahvan plussan?

Äitienpäivä meni mukavasti :heart: Tytöt olivat tehneet hoidossa lahjoja ja mies oli ostanut Kalevalan Lumo-korun. Täytekakkukahvit sain aamulla ja paljon haleja ja pusuja. Päivällä käytiin sitten miehen äidin luona ja illalla minun porukoilla syömässä ja kahvittelemassa.
Harmi vain, kun taas toinen tytöistä on kuumeessa. Jo kolmas viikko lähtee sairasteluilla.

Aurinkoista päivää kaikille ! :wave:

snowangel ja "Nyyrikki" rv 4+4
 
uskaltaiskohan tulla mukaan ketjuun..takana kaksi perättäistä keskenmenoa ja nyt plussasin jälleen.Olen siis 30v synnäri Sat.ks ja neljäs lapsi.LA 10.1.Lopetin kuopuksen imetyksen viime heinäkuussa ja ehti tulla yhdet menkat kun olin raskaana.alusta asti ruskeaa tuhruvuotoa mitä ei koskaan muissa raskauksissa ollut..km rv11 ja heti perään raskauduin uudestaan.Taas alkoi samalla ruskealla tuhrulla ja tiesinkin että kesken menee..km rv8.Luin kyllä monesta paikkaa et toisilla tulee vuotoa lähes koko raskauden ajan!Tsemppiä teille ketkä nyt tuskailette vuotojen kanssa NYT ei mitään vuotoa ja teen varmaan vessassa ravaamisen ennätystä ;) oireina vasta väsymys ja odotankin et muut oireet tulisisvat niin tietäis olevansa raskaana vaikka testi selvästi näyttikin :D Oksuolot on vähentyneet joka odotuksessa mut migreenit lisääntyneet..niitä en kyllä toivo.
Oletteko monet jo kertoneet lähimmille odotuksesta? me ei olla miehen kanssa ja kerrotaan vasta ultran jälkeen,tosin kun alkaa neuvolakäynnit niin pitää appivanhempia pyytää lapsenvahdiks ja voi olla että sitten arvaavat =)
Mutta nyt aamun askareihin,isommat lähtivät kouluun ja nuorin nukkuu.Kohta tulee kaverin 1v tyttö hoitoon =)
-Alice in W
 
Joko syynä on eilinen Heseruoka tai sitten miulle iski vihdoin hormonimyrkytys :x Heräsin yöllä kuvotukseen ja edelleen sama olo jatkuu. Ja voi vitsi, kuinka pojan (1½v) pissavaippa haisi pahalta... ei se ennen noin...

Snowangel Mie olen saanut elämäni vahvimman ja selkeimmän plussan raskaudesta, joka osoittautui tuulimunaksi. Tässä raskaudessa sain hailukan haalean viivan kotitestiin, vaikka veritestin mukaan hormoniarvo on suurin, mitä minulla on muissa raskauksissa tässä vaiheessa ollut. Ei kannata huolestua siitä viivan vahvuudesta (olen aina testannut saman merkin testillä ), se ei miun kokemuksen mukaan kerro koko totuutta.
 
Onnea ja tervetuloa uudet!
:flower:

Snowangel vastaus kysymykseesi; mulla tuli haalea viiva kp26/29 jonka jälkeen viiva vahvistui siten, että rv 4+0 todella vahva viiva, kontrollia vahvempi. Mutta niin kuin joku jo sanoikin, luultavasti aika yksilöllistä ja testikohtaista viivojen vahvistuminen on. Itselläni pari km:a takana, josta ensimmäinen (km rv8) näytti vahvaa viivaa ja toisessa (km rv5) viiva ei vahvistunut. Eli ei kai voi päätellä juurikaan viivan vahvuudesta miten käy. Tsemppiä!!!
 
Tervetuloa uusille ja onnittelut plussauksesta :flower:

Sitten jälleen sitä omaa napaa.
Eli jälleen tänä aamuna jäi samalla tavalla paperiin vessassa käydessä verta kuin silloin perjantai iltana. Onneksi nyt kuitenkaan ei toistaiseksi ole tullut tänään sen enempää mitään.
Huomenna olis se ultra taas ja toivottavasti siellä selviäisi sitten mukavia uutisia ja että ei ole hätää. Tosin itse on kyllä melko luovuttaneen oloinen...,ei oikein jaksa enää uskoa että kaikki menisi hyvin loppuun asti. Mutta toivottavasti lääkäri huomenna kumoaa minun epäilyt.
Eihän tässä oikein muukaan auta kun toivoa parasta ja pelätä pahinta.
Tämä ja huominen päivä ainakin saikkua ja pitää levätä kun iski migreenit päälle. Viime torstaina purettiin migreenin estolääkityskin tämän raskauden vuoksi niin tässä sitä nyt ollaan.

Aurikoista maanantaita kaikille vaikka itse täällä onkin synkällä mielellä :heart:
 
ai kun tänne oli tullut kovasti tekstiä sillä välin ku minä olen ollut "pois".. :) on väsymys ollu niin kova et hyvä et on palstalla edes jaksanu käydä.. :)

Enietoivottavasti kaikki hyvin..mullakin tuli edellisessä raskaudessa verta jotakuinkin raskauden puolessa välissä mut eipä lääkärit sit keksiny mistä johtu,olin yön tarkkailussa sillon..jaksamisia sulle :hug:

sohvi77 muakin turvottaa ihan älyttömästi mut en kyl vielä halua mammahousuja jalkaan kun en edes ensimmäisessä neuvolassa ole käyny.. :D työhousut alkaa tekeen tiukkaa jo.. :)

siis nyt en muista yhtään mistä muusta täällä on puhuttu,joten jos vähän omaa napaa.. :) eilen piti lähtee käymään mun ja miehen vanhemmilla ja mua otti niin päähän ja aloin itkemään ku en olis millään jaksanu lähtee mihinkään.siis väsyttää väsyttää väsyttää..päivät menee ihan ok jos on koko ajan jotain tekemistä..esim töissä päivä menee ilman väsyn tunnetta mutta kun kotona on ni voi luoja mä voisin nukkua koko ajan.. :) sit yks oire mikä on nyt vastikään tullu ni mun tissit on kipeet..siis ei voi koskee yhtään..paitaakin kun laittaa päälle ni auts..onks muilla jo tällasta..mä en muista et edellisessä raskaudessa mitään tällasta oli..

Ajattelin tällä viikolla soitella jo neuvolaan..saa nähdä koska sit ajan saa mut.. :D
 
Moikka kaikille!

Pikanen päivitys vaan tännekkin.. (kaamee hässäkkä töissä) Kaikki ok, kovin malttamaton on tää rouva vaan... enään viikko ekaan neuvolaan ja sitä seuraavana päivänä sitten eka ultra..
Jänskättää! :saint: :heart:
Tissikivut on täälläkin tosi kovat, ei voi ees mahalla nukkua ja piti käyä ostaas kaks kokoo isommat liivit!
ja muutenkin on tosi turvonnut ja suoraansanottuna läski olo. Hyvä et sormukset ees mahtu sormeen.. Saa nähä kuin käy, ostin viikko sitten mekon siskon häihin ja se oli sillon rinnoista just oikeen kokonen, ei taida mahtuu enää kahenviikon päästä... ärsyttää. kait se on sit uus ostettava just päivää ennen juhlii ni tietää ainakii mahtuvansa.

Ps. Kyllä noi pahoinvointi rannekkeet on ihanat.. olo on paljon parempi nytten, harmi vaan ettei töissä voi käyttää ku kaikki näkis ne ja kyselis, ei ne oikee asusteilta näytä :LOL:
 
jenninho mitä on pahoinvointirannekkeet?? :eek: Ikinä kuullukaan!

Hentsu84 Täällä on kans rinnat tosi kipeet.. ollut ihan koko ajan eli tais alkaa vähän ennen ku kuukautisten olis pitänyt alkaa. Mahallaan ei voi nukkua, välillä tuntuu että paitakin painaa ihan liikaa tuossa päällä :D Ja kävely sitten! Koskee, koskee, koskee. Mut joka päivä sitten vielä kidutan itteeni lisää ja puristan rintoja että onhan ne vielä kipeet kun se kipu on jonkilainen todiste siitä että kyllä sitä on raskaana :D

Enie Kiva että sulla on huomenna se ultra, saa vähän mielenrauhaa sitten kun tietää mikä on tilanne. Kovasti toivon, että kaikki on hyvin :hug: Samoin Tashille! :hug:

Mä tunsin eilen sellasen repäsykivun ekaa kertaa kun nousin ylös. Muuten pieniä mahakipuja sillon tällön, ei siis mitään kovia.. kai se kuuluu asiaan? Aamulla tulee aina yökittyä, mutta en ole vielä kertaakaan (onneksi) oksentanut. Huvittavin kerta oli yhtenä aamuna märät sukat, jotka nostin kylppärin lattialta ja niiden takia yökkäilin, oli olevinaan jotenkin tosi ällöttävää koskea niihin :D
 

Yhteistyössä