***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

pinkg Mullakin alaselkä ollut nyt parina päivänä kipee ja on mullakin maitoa tullut. Ja hiukan on lisääntynyt sellaiset menkkajuilinnat, mutta ei kipeitä. Odotellaan tässä vaan. Huominen käy hyvin.. saas nähdä kui käy. :D
 
Täällä repii ja viiltelee mahaa todella kipeästi..Toivotaan että enteilisi lähtöä :) Vielä keinuttelut tyynyn päällä jos auttaisi.

Päänsärky loppui..Lepäilin sohvalla niin kipu hellitti. Pissattaa ja paineen tuntua on alamahalla..

 
Pk-seudun synnyttäjille tiedoksi että kättärillä on sulku päällä! Nkl:kin varmaan aika tukossa...

Mä makoilen täällä kättärillä osastolla, iltapäivällä ottivat sisään hepatoosin ja korkeiden verenpaineiden takia. Huomen aamulla todennäköisesti aloitetaan käynnistely.
Kumma kyllä ei jännitä yhtään, en oo tainnut edes tajuta koko asiaa.

Viikkoja nyt siis 37+0 :heart:
onneksi tänne asti päästiin!

Nyt on pakko lopettaa, särkee päätä niin julmetusti.

Jaksuja mammoille!!
Sairaalavaatteisiin sonnustautunut Tinii+masukki rv 37+0
 
Ilmoitan vaan, että huomenna aamulla klo 8.00 on sektioaika.
Tyllerö edelleen perätilassa ja päätin, etten kokeile alatiesynnyttämistä, joten veitsen alle mennään.

Onnea kovasti jo kaikille nyyttinsä saaneille! Olispa se jo itelläki ohi!
Ja väpälle suuret onnittelut tulevasta kotiuttamisesta! :flower:

Rhea ja Möhkis nyt rv 38+5
 
Onnea vauvautuneille!!

Mä en oikein tiedä onko mulla kiirusta saada ipana pihalle vai ei :).. periaattees ei, mutta sitte toisaalta on inhottavaa kun nyt ei voi tehdä muuta kuin odottaa.. mulla olis auton katsastuskin 11.1 mennessä ja oletin että olis ipana jo ennen sitä pihalla.. mun tuurilla siis auto menee käyttökieltoon sairaalareissulla :D.. ja sitten pitäis myös kelaan toimittaa lappuja 11.1 mennessä. Saamari kun ei kykene tekeen mittää ku on niin räjähdysvaara meneillään :).

39+2
 
Vauvautuneille onnittelut,mä en enää pysy perässä :flower: :flower:

rhea ja tiniille onnea huomiselle

Täällä alkaa tauti helpottamaan,sain jopa syötyäkin ekaa kertaa liki vuorokauteen,muuten onkin päivä menny kahella mehujäällä ja vedellä :/ tää olikin jo toinen vattatauti kuukauden sisään :kieh: jokohan nää nyt ois hetkeks meiän perheessä sairastettu.

Piiuli ja toukka 37
 
Onnittelut vauvan saaneita, teitä tulee siihen tahtiin lissä että en muista enää ketä olen onnitellut ja ketä en.

Mä olen niin kateellinen teille jotka olette vauvan jo saaneet tai teillä on sektioaika tai käynnistystä, mäkin haluun jo omani syliin.

Eilen supisteli illalla taas NIIN mukavasti 4h mutta sitten loppuivat. Niitä tuli jo jopa 5min välein välillä mutta ei sitten jatkuneet.

Tänään oli lääkärineuvola. Kaikki oli kunnossa. Painossa olin päässyt uusille lukemille, meni 100kg rikki. Sf- mitta oli 35cm. Vauvan sykkeet oli korkeat mutta rauhoittui kun hetken seurattiin. Kohdunkaulaa oli kiinteänä jäljellä 2cn ja kohdun ulkosuu sormelle auki. Lääkäri sano, että ei ainakaan muutamaan päivään synny. Ei auta kun jatkaa ässien käyttöä.

Mä ilmoittaudun joukkoon joka aikoo tänään katsoa Martinaa ja Eskoa. Täytyyhän sitä nyt ainakin yks jakso katsoa.

Teillä oli ihania vauvakuvia täällä, melkein tuli itku kun katseli niitä. Niin ihania ja suloisia ne oli.

Vauva-10 ja Muukalainen 37+4
 
pinkgreen eiku tuut kuule mun kanssa naikkarille. Huudetaan kilpaa synnytyssaleissa ja sitten muistellaan hymyssä suin tilannetta aamiaisella. Ja näin meidän pikkuisista tulee heti kamuja. =)
Onneksi se sulku ei kestä välttämättä kauaa. Naikkarilla oli viimeksi kestänyt aamupäivän ajan.
 
Pauliina75 Peitosta olen tehnyt "kapalon" ja siihen kyllä rauhoittuu, vaan kun pitäis löytää sellainen keino millä saan kaksi suuta yhtä aikaa hiljaiseksi ja siksi tuo vaunu homma on ollut hyvä juttu meillä.
Cuplatoneja en suostu käyttämään mistään hinnasta enää koskaan. Esikoisella erehdyin käyttämään kun niitä suositeltiin ja pahensi vaan asiaa.
Ilmaahan he varmaan jotenkin vielä saavat nieltyä vaikka on koliikki pullot mistä juovat, eli ei pitäis saada niin paljon sitä ilmaa ja pulauttelu on kuitenkin aika epäsäännöllistä. Parasta näyttäis olevan, että tulisi pitkät syöttöjen välit, jos syövät useasti vaikka vähemmänkin niin myös pulauttelevat enemmän.

Onnittelut Lilylle, Ticalle ja tammikuun4:lle :heart: :heart: :heart:

Vauvan vaatteet: Joku tais tuumailla, että minkä kokoisia vaatteita...,vai joko olen ihan sekaisin? Meillä ainakin minä hankin paljon 50 ja 56cm vaatteita...,jotka nyt kyllä on aivan liian pieniä.
Pojalle ei inahdakkaan, tytölle menee jotkut bodyt ja puolipotkarit 56 cm kokoisista vielä. Poika pitää vähintään 60cm vaatteita jo.
Harmittaa kun on vaikka kuinka paljon 50 ja 56 cm vaatteita joita ei nyt sitten ennättänyt pitää lainkaan.

ON: Viimeyö meni tosi hienosti pitkästä aikaa. Päivä on ollutkin sitten taasen hankalampi, mutta mieluummin päivällä ne hankalat unet kuin yöllä.

Sain aikaiseksi varattua kastajaispapinkin ja näin ollen kastajaisia meillä vietellään laskiais sunnuntaina =)
Samalla voi omat synttäri kahvit tarjota, kun on sitten seuraavalla viikolla synttärit.

Samoin sain soitettua soskun tädille, että mennään tekemään isyyden tunnustus ja huoltajuus sopimus vauvoista.

Enie + Nörtti ja Hissu

 
Onnea tica ja lily :flower:

Painoarvio oli tänää ultrassa vajaa 3,1kg!!
Enne rv40 pitää varailla saikulle aikaa ultraan ja sitä myöte käynnistykseen, ettei vaa kasva yli 3,5kg!!

Mie lähen ny lyllertää tonne saunaan ja toivottavasti jotai alakais tapahtuu!!

Pörri ja Pätkä 37+0
 
Onnittelut vauvan saaneille!!! :flower: :heart:

Vauvan vaatteista Meillä on ollut vain muutama 50cm vaate, ja nekään ei ole olleet käytössä. Etenkin 50cm potkarien lahkeet oli ihan liian lyhyet jo heti alkuun pienimmällekin lapsistamme, eli esikoiselle, joka oli 3100g 47cm.

Kolmas lapsi oli vajaa 3900g, jja 50cm, mutta hän oli niin harteikas, että nuo 56cm bodytkin oli tosi kinttanoita harteista, ja hihat lyhyet.

Eli alusta asti on pidetty vähintään 56cm ja enimmäkseen 60cm vaatteita, mun mielestä ne on helpompi pukeakin, kun on vähän väljempiä.

 
Tinii: Tsemppiä koitokseen! Oottele viikko siel niin voin ilmestyäkin:D

Millis: Ties vaikka päätysinkin Naikkarille :) Ei näistä suluista koskaan tiedä! Se oliskin hyvä olla jonkun "palstatutun" kanssa samassa huoneessa tietämättä asiasta :D
 
Pinkgreen kiitos mutta toivottavasti en :D
voin luovuttaa mun paikkani sitten sulle mielummin!

Vaatteista piti tulla kommentoimaan että meillä esikolla oli aluksi käytössä 44senttiset ja hyvin pitkään 50senttiset. Syntyi rv 37+1 2,9kg ja 46,5cm.
Tämä tulokas varmaankin mahtuu yhtä pikkuruisiin vaatteisiin :)
 
USA European French
32 ====70===== 85
34 =====75==== 90
36 ====80===== 95
38 ====85===== 100
40 ====90===== 105
42 ====95===== 110
44 ====100==== 115
46==== 105 ====120
48 ====110 ====125

Eli tuossa on "suomennettuna" miten nuo ympärysmitat menee. European-sarakkeessa on ne ymp.mitat meillä käytetään. USA-sarakkeessa on ne, mitä esim. tuolla nursingbra-nettikaupassa käytetään. Eli esim. koko 36 vastaa meidän kokoa 80.
Ranskalaisilla on sitten vielä omansa...tuossa French-sarakkeessa.

Kuppikoot menee yks'yhteen, eli B=B, C=C jne.
 
Onnea taas uusille vauvautuneille! :heart:

Siis koska tarkalleen oli Naikkarilla sulku viikko sitten? Vauva nyt 7pvää ja pääsin sinne punnertamaan :) Onneks...

Tää on aivan kamalaa, mulla on taas vauvakuume :ashamed: Ja lapsiluvun pitäis olla tässä... Lähinnä sellanen et joskus viiden vuoden päästä vois vielä yhden pykätä, ei nyt todellakaan! Mut ehkä mieski olis siihen mennessä muuttanu mieltään ;)

Minäkin ajattelin katsoa Martinaa, masumasumasu :heart:

Mimonmami ja Itikka 7pv (vielä voisin olla raskaana :/ 39+1)
 

Yhteistyössä