***TAMMIVAUVAT***Tammikuussa (syntyneet päivitetty 31.1.10)

Tinii tsemiä matkaan <3
Täällä ei olla nukuttu ku 4 tuntia viime yönä. Täällä supisteltiin,närästeltiin ja kaikkea siltä väliltä. Nyt olo on tosi väsynyt ja outo. Ja peilistä kun katsoin ihan kuin maha oisi laskeutunut. Tänään neuvola.
 
Tinii Tsemppiä ja voimia koitokseen :hug: :heart:

Täällä ei edelleen ole mitään tapahtunut.. :ashamed:
Onneksi se sulku on ohi. Tosin ehtiihän se vaikka tulla uudestaan, ennen kun mä pääsen sinne asti.

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :heart:
Tiukun äiti ja masumatkaaja 40+1 :heart:
 
Kävin kuumassa suihkussa,ja se auttoi pahaan oloon..Mutta nyt ei ole tullut kunnon supistuksia..Mahaa polttelee ja olo on aika väsy yöllisestä polttelusta..Kunhan saan potsun sänkyyn,menen itsekkin lepäämään. Että sitten jaksan synnyttää kun sen aika tulee. :)

Tänne saa lähettää supparit jos joku ei niitä halua :D kiitos!!
 
Tinii:lle tsemppiä koitokseen, kohta siel on jo nyytti sylissä :heart:

Ja kaikille vauvansa saaneille taas hurjasti onnea *naama vihertävänä täällä*

Muistakaa juoda paljon jos noita akupunktio ja vyöhyketerapiajuttuja teette, muuten tulee kyllä tosi huono olo, kun kuona-aineet ei poistu elimistöstä. Tän neuvon sain yheltä terapeutilta.

Alkuyön nukuin tosi hyvin, sitten kuopus alkoi narista ja otin sen viekkuun, niin enhän sit enää saanutkaan nukuttua. Onneks on viikonloppu tulossa ja miehellä vapaata kaks päivää, niin saa levätä. Vaikka ennemmin menisin kyllä synnyttään :saint: Joku joskus ihmetteli mikä kiire on saada vauva mahasta pois ennen la:ta, niin kyllä se on tää yhtälö, kun alkaa olla joka askeltaminen hankalaa ja silti pitäisi arkirutiinit muiden lasten kanssa touhuta entiseen malliin ja samalla olla kokoajan lähtövalmiudessa. Synnytyshän lasketaan jo täysiaikaiseksi, jos viikkoja 37, joten saisi ihan hyvin syntyä :wave:

Tammiska ja pikkumuru 37+1
 
tinii Tsemppii...kohta se nyytti on sylissä. =)

Täällä ollaan vieläkin. ajattelin tehdä viikkosiivouksen tänään. Kun nyt ei muutakaan keksi. Ulkona senverta pakkasta ettei taida lenkille meno innostaa.

Neuvolatäti soitteli, että maanantaina aika neuvolalääkärille joka katsoo tilannetta ja jos menisin jo silloin naikkarille. Saapa nähdä miten siinä sitten käy.

Millis ja liinu 40+4
 
hipkukka - pitääpä käydä kattelemassa noita nettikauppoja vielä jos se jatkopala jostain löytyisi.

Mussu - ihan kesken on miettiminen synnytykseen mukaan tulijasta. Päättäväisyys siitä että lapsen kummitäti ehdottomasti tulee mukaan on kadonnut johonkin... Mutta en silti osaa sanoa että kumman haluan sinne, varmasti. Voih mitä miettimistä viime metreille. Lapsen isän kanssa on nyt paljon puhuttu ja kovin tuntuu tosissaan olevan. Niistä kela-jutuistakin päästiin selvyyteen. Ne oli kaiken kaikkiaan sille vain täyttä hepreaa. Pelkäsi sitä etten ole tajunnut ottaa äitiyspakkausta jne. Ja hän on hyvä tuloinen ettei sen puoleen ole tarvetta yrittää ns. hyötyä tilanteesta.

Mutta täällä sentään alkaa jotain tapahtua, limatulppa valui ulos tunti sitten. Miten pitkään teillä muilla on mennyt limatulpan tulemisesta synnytyksen alkamiseen?
Olen niin innoissani kun alkaa jotain tapahtua!! :D :heart:

Tinii - tsemppiä!!

Lili 39+5
 
Epätoivoisesti hieroin jalkojani illalla, muttei mulle supistuksia tullut. Se hyöty noista Tammiskan ohjeista oli, että kivutkin katosivat :LOL:

Onko kellään muulla jatkuvaa väsymystä? Määhän oon nukkunut tosi huonosti koko raskaus ajan, vain 3-4 tuntia yössä, mutta nyt on ollut 2 ihanaa yötä peräkkäin, kun olen nukkunut ihan normaalisti ja sikeästi, ja nähnyt jopa uniakin. Väsymys vaivaa silti, ja otan yleensä parin tunnin päiväunetkin. Tai siis menen makaamaan kipujen takia, en vaan jaksa olla jalkeilla tai istua edes, ja huomaamatta nukahdan. Onneksi mies on ollut kotona nyt aika paljon, ja on hoitanut lapsia, että olen saanut levätä.

Harmittaa kun täällä on niin kova pakkanen -33astetta, olisi ihanaa käydä kävelyllä, mutta en ehkä viitsi lähteä tuonne pakkaseen tarpomaan, kun ei oikein ole päälle sopivaa toppavaatettakaan enää.

Lapset lähti mummolaan, ja ajattelin näin yksin olon kunniaksi harrastaa sitä tylsintä S:ää. eli siivoamista :D Se taitaakin olla se tehokkain konsti.

Muutin olen luopunut toivosta, että tämäkään vauva tulisi ennen viikkoa 41, joten kai se täytyy vain koittaa jaksaa vielä 3 viikkoa.

Tosin jos mulle vielä tulee supistuksia, käyn kyllä Oysissa näytillä, ja olen miettinyt myös sitä, että pyydänkö käynnistystä näiden kipujen ja vaivojen sekä matkan ja matkan hankaluuden takia.

Jaa-a, eikai se auta kuin alkaa siivoamaan, vasta oli tuolla mitäs nyt-osiossa ketju, jossa pyydettiin laittamaan kuva sotkuisimmasta kohdasta kodissa. Miehelle nauroinkin, että olisi vaika valita, MINKÄ kohdan tästäkin kaaatopaikasta kuvaisi, niin kamala sotku on jokapuolella :whistle:
 
Lili78 Millainen se sun limatulppa oli?? (sori irstas kysymys :x ) Kun mulla monena päivänä tullu paksua limaa jossa ruskeaa seassa ja silti ei mitään tapahdu.

( . ) eilen alkoi sitten särkee lantioon ja selkään ja nivusiin ettei jaksanu kävellä tai mitää muutakaa. lämmin suihku auttoi. ei suppareita ollu kun ei sit kumminkaan jatkunu enää yön yli mutta taaas alkoi särky.

KAIKILLE UUSILLE VAUVAN SAANEILLE ONNEE!!!! :flower: Jospa tässä lähiaikoina pääsis ittekki tosissaa ponnistaa..

myö sitä kolmatta ässää harrastettii eilen eikä sattunu onneks yhtää mutta ei tuottanu tulosta ollenkaa, ei yhen yhtä supparia ees saanu aikaa..

unohin poksuukki keskiviikkona niin nyt siis viikot 38+2
 
Onne myös muille vauvan saaneille. Taisi jäädä muutama välistä onnittelematta oman sairaalaelämän aikana...

Minä voisin lähettää jollekkin nämä supistukset jo! Eiköhän nämä jo riittäis, kun lapsikin on saatu maailmaan. Imetys vaan tahtoo saada edelleen supisteluja aikaan.

Oysissa oli tosi rauhallisia päivä mun siellä olon aikana!! Synnyttämässä tais olla just yhtäaikaa 5 mammaa, kaikki oli pölähtäny sinne kolmen maissa... Synnyttäneiden osastolla (jossa minä olin) oli sitten eka päivänä ja yönä vain 4-5 äitiä lapsineen! Seuraavana päivänä tulikin sitten enemmän porukkaa, mutta edelleen minunkin huoneessa oli yksi paikka vapaana. Ja minun lähtiessä toinen mamma jäi huoneeseen yksinään...

Onnea matkaan myös kaikille pian synnyttämään lähtijöille!

Tica ja Veeruli 3 vrk
 
kaneli87 - =) nousin aamulla sängystä ja kävellessäni wc:n alkoi valua kovalla vauhdilla jotain. Se oli aika vetinen mutta myös limainen juttu mitä tuli. Hetken mietin että onkohan nämä vedet vai mitä, mutta koska sitä tuli vain sen kerran ja seassa oli tummia veriviiruja ajattelisin että oli limatulppa. Koska sulla alkoi vuotaa? Kivat nää kyssärit puolin ja toisin :LOL:
 
Vauvauutisia vihdoin täältäkin. Meille syntyi siis tyttö ma 4.1. klo 4.27. Kokoa pienellä pullukalla oli 3780g ja 50cm. Tytön toimittaminen tähän maailmaan kesti 18h lapsiveden menosta, eli ihan syöksymällä ei hän halunnut tulla :)

Kotiuduimme eilen sairaalasta ja nyt harjoitellaan arkea. Ainakin hoitopöytäjärjestelyt menee uusiksi nyt kun ollaan opittu, mitä niissä hommissa oikein tarvitaan :D Muuten toistaiseksi kovin rauhallinen on ollut meidän neiti :heart:

Onnea kaikille muillekin vauvan saaneille :flower: Hyvä me!

valf & semppu 4 vrk
 
Onnea vauveleista!!

Väpälle suuronnittelut iloisista uutisista! Tiniille tsemppiä, näinköhän onkin jo vauva sylissä!

Kaneli87, kyllä mie ainakin ajattelisin että siulla limatulppa kyseessä jos siellä semmoista rusehtavaa tai verensekaista limaa on seassa. Itsellä se oli viimeksi joko sellaista verijuovaista kirkasta limaa tai sitten välillä ihan ruskeaa.

Täällä vihloo lantioo ihan tajuttomasti vaik oon nyt levännyt.... tiistainen kävely siis sai tän aikaan eikä tunnu menevän ohi.... nyt on kyl ihan hyvä ettei synnytys ole viel alkamassa, kun ei tällä lantiolla tekis mieli nyt synnyttää. Toivottavasti tää siis menee ohi viel ajoissa... koitan tosissaa levätä ja nostella poikaakin vähemmän, kun ei vissiin kroppa tykkää kun on lisäpainoa 10kg pojan + 8 raskauskilon verran... Oon vaan nyt niin jumissa kotona kun ei pääse pojan kanssa uloskaan kun en uskalla kävellä kun ihan pieniä matkoja ja nekin on niin tuskasta. Vauva tuntuu myös laskeutuneen nyt kun närästys katos ja hirvee paine alaspäin. Mitään vaivoja ei ollu aiemmin ja nyt yhtäkkiä oon näin liikuntakyvytön.... Ku olisin synnyttänyt maanantaina ni en olis tienny näistäkään vaivoista mitään. No osaapahan varautua jos vielä joskus on raskaana. Tänään nimittäin tullut sellainen olo et ei kai tämä ole miun viimeinen raskaus!!! Vaik piti kyllä olla... Mut jotenkin oon viihtynyt raskaana niin hyvin et tuntuuki siltä et tätähän vois tehdä vielä vaik kuin monta kertaa! Ainoa se alkupahoinvointi ja nyt tää lopputuska, mut kaikki tuossa välissä on ollu niin ihanaa!

Naps 38+4
 
Valf paljon onnea!! :flower: :flower:

Täällä taas muutama tuju supistus ja siihen loppui. Alan olemaan jo niin väsynyt ettei ole enää väliksi ehtiikö mies mukaan vai ei, haluun synnyttää :headwall: ( itsekäs akka )

Ranskalaiset olis uunissa ja kohta esikoinen tulis eskarista. Jos vaikka kokeilis pannukakkua uudella reseptillä :p
 
Heips!!

Onnea vaavelin saaneille :flower: :heart:

Pinkgreen Mä yritin, mut huonolla menestyksellä.. :D

Edellisyö oli tosiaan aivan järkky.. Supistukset alkoi klo 2:00 ja jatkui 10min välein, välillä tiheemmin tonne aamu viiteen.. Jossain vaiheessa lorahti myös jotain housuun, kirkasta nestettä. Sit hetkeks hellitti ja sain nukuttua noin 1.5 tuntii.. Ja 7-8 aikaan aamulla ne alkoi taas säännöllisenä.. Kyseessä siis suht kivuliaat supistukset, ei mitään harkkoja enää.. Noh lähdettiin sit aamulla 10 aikaan neuvolaan, oli jo niin kiire et piti mennä autolla ni eikös mein auto ollu hävinny pihasta!! Mies sano heti et hän arvas että just mein auto varastetaan (ku täällä suunnalla liikkuu kuulemma paljon autovarkaita ). Noh ei muuta kun tallaamaan neuvolaan ne hirveet supistukset päällä -ja mulla ei ees käyny mielessä soittaa synnärille?! Älkää kysykö miks :D ..ku en tiie itsekään.. No neuvolassa täti soitti kättärille ja laitto mut sinne tarkastukseen et oliko lapsivettä.. Kättärille kun saavuin ja yritin selittää asiaa niin joku vanha harppu kätilö huus vaan mulle et mee kuule kotiin vaan nyt odottamaan sitä synnytyksen alkua! Olin sillee et mitä vittuu?! Noh se nuorempi kätilö tais itekki pyöritellä vähän silmiään ja sano et mennääs tonne tutkimushuoneeseen.. Otti sen lapsivesi testin ja laitto puoleks tunniks käyrälle. Testi näytti negatiivista ja ei sitten ainuttakaan supistusta tullut sen puolen tunnin aikana :D Ja ne alko sit taas ku lähin sieltä kotiin... Noh kotona sit supistukset jatku, mut ei niin tiheenä.. Yritin tehdä rikosilmotusta autostakin mut poliisit ei suostunu, ne vaan väitti ja väitti et mun autoo ei voida varastaa kun on muka niin uus (-01)=?! haha.. soittelin sit rakennusvirastoon et onks niil tietoo jos se ois vaik hinattu jonnekkii? Lumitöiden takia olivat sen hinanneet pois..mut mä en todellakaan ollu mitään kylttejö nähnyt ym.. Noh onneks selvittiin säikähdyksellä.. Mut oishan se vaan ollu huvittavaa jos ois oikeesti pitäny lähtee synnyttämään ni just silloin ois autokin varastettu :D

Olipa taas sepostusta..kukaan ei varmaan saanut mitään selvää.. :headwall:

Niin ja siis siellä kättärillä sisätutkimuksessa selvis et paikat 2cm auki, pää niin kiilassa alhaalla kun olla voi! Kätilö sanoi että ei usko että montaa päivää menee että lähtee synnytys oikeesti käyntiin.. =)

Nyt viimeyönä sain onneks nukuttua ja alkaa taas elämä voittaa :D Ei tullut kuin muutamia supistuksia yön aikana.. Hyvät viikonloput kaikille B)

Kärsimätön iiris ja pojutsu 38+0 PoKs :heart: (ajattelin nyt siirtyä näihin neuvolan viikkoihin niin ei tuu sekaannuksia mun viikkojen ja lasketun kanssa ).
 
Valf Lämpimät onnitelut :heart:

Pinkgreen Nehän ne valvotti. Tyttö ei eilen päivällä nukkunut juuri lainkaan, ihan pieniä hetkiä ja oli päivällä tosi kiukkuinen. No hän sitten yöllä nukkui ennätykselliset unet n.5h kun poikkeuksellisesti herätellyt syömään, että hän saisi nukuttua. Mutta poika oli vaativalla päällä ja sitten mentiin syötöissä aamuyöstä eri tahdissa niin sehän meinas sitä et parhaillaan 20min kerkesin pitää silmiä kiinni kun oli jo toisen syöttö sitten.
Mutta nyt ollaan jo taas samassa rytmissä, mutta tyttö ei näyttäis tykkäävän nukkua tänäänkään päivällä. Onneksi on kikkoja jotka tänään toimi tuossa aiemmin jo ja hänkin nukahti =)
 
Heipsistä!

iiris- Me karattiin sairaalasta kun ei tykätty Pojun kanssa niistä muovisängyistä :LOL: Ei mutta taysissa harrastetaan vissiin aika paljon tota lyhyt jälkihoitoista synnytystä vai mikä lie olla nimeltään, että piankin pääsee kotiin jos haluaa ja kaikki on hyvin. Poika syntyi siis 5. pv, 6. pv kotio ja 7. pv käytiin kätilöpolilla näytillä vaan, ja kaikki ok.

Väpälle hirmusesti onnea Poitsun kotiin saamisesta ja tsemppiä :hug:

Kaikille vauvaantuneille onnea hirmusesti :heart: :flower:

Ja tietenkin voimia kovin kaikille loppuodotukseen ja synnytykseen :hug:

Meillä meni sitten homma näin:

Eli kipeät supistukset rupes kiusaamaan sillon pe aamuna ja siitä lähtien epäsäännöllisesti. Maanantaina olin jo väsynyt niihin ja kävin näytillä, no ei ollu tapahtunu ei sitten yhtään mitään. Kysyivät haluanko osastolle lepäämään, halusin kotio. No siinä sitten iltapäivällä sen tutkimuksen jälkeen rupes supistelemaan kipeesti, säännöllisestikin.. Irvistellen käveltiin pitkin prisman käytävää :LOL: Kotona, pakkasin jo reppua että nyt sen täytyy olla menoa. Klo 23 loppu kun seinään, poraten nukkuun niiiiiiiin pettyneenä kun ihminen vaan olla ja voi. 5.1 klo 01 heräsin, ihan kun puukolla ois isketty, järkyttävä kipu ja kauhee kiire vessaan, supisteli todella kipeästi ja säännöllisesti mutta vain 8 min välein, sitten taas uhkaavasti laantu, väli 10 min ja 03 rupesin sit kellottaan ja alle 10 min välein tuli ja kipu oli kova ja vatsa tyhjeni. 04 herätin miehen että soittaa mun vanhemmat tänne että täytyy lähteä, en kestä enään. 05.30 sairaalalla ja tilanne täysin epäkypsä, 8 mmin välein supisti. Kysyivät lähdenkö kotio, no en hemmetissä lähde.. Laittoivat kävelemään ja kuumaan suihkuun ja rupesivat miettimään sit porukalla mitä tehdään. No ehdottivat että lääkärille tutkittavaksi ja kattoo vauvan kokoo samalla ja jos sit lepään osastolle kun näkivät kuitekin että kipeenä ollaan. Lääkärille menin siinä 8-9 aikaan ja katteli ja pohti siinä vauvan kokoo ja vannotti ettei ole kyllä jätti tällä kertaa. Sitten sisätutkimusta ja repsahti hänelläkin ihan suu auki. 6 cm auki eikä mitään kanavia jäljellä että sitten nainen saliin ja äkkiä. Pyysin että saisin hetken levätä jonkun kivunlivityksen avulla, kuitenkin aika paljon valvomista takana..
No eihän ne mitään saanu laitettua vaan 12.01 puolen tunnin ponnistelujen jälkeen syntyi Terve ihanaakin ihanampi poikavauva :heart: Kaasu oli kyllä pelastus, tosin lähti kyllä muikeet huudot siinä loppu avautumisen aikana :whistle:

Jups, näin ne synnytykset on sitten täysin erilaisia..ja vauvat erikokoisia, esikoinen siis 4710g ja 54 cm ja tämä poju 3810g ja 50 cm :heart:

Ihana oli se tunne kun poika oli saatu maailmaan, kaikki kivut loppui samantein ja ihan rauhassa saatiin olla salissa yli 3 h, sit osastolle ja aamusti heti kyselin kotio lähtöä :D

Nyt opetellaan arkea kahden lapsen kanssa ja aika hulinaa ollut vielä, yöt valvotaan lähinnä.

Onnellinen c ja poju 3 vrk
 

Yhteistyössä